Snadrem schreef:En anders kan je nog altijd je manke lijf het kanaal in slepen
Dat is wel het laatste wat ik doe!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Achterom schreef:Een paar pagina's terug ging het over de wens om te zien hoe een kind van jou er uit zou zien. Nou, dat weet ik van mezelf aangezien ik een nichtje heb dat sprekend op mij lijkt in uiterlijk en gedraglijkt meer op mij dat op mijn zusje (haar moeder). leuk kind is dat, uiteraard
Maar dat doet letterlijk helemaal niets wat betreft het ontbreken van mijn kinderwens hoor, de kinderwens blijft gewoon afwezig
axel_1997 schreef:Sinds mijn vader me heeft laten zien hoe de Stones nog over het podium stuiteren heb ik besloten dat ik gewoon fit ga blijven.![]()
![]()
En dan blijf ik gewoon een keer in bed liggen of in m'n stoel zitten. En dan mag om het even wie het vuile werk opknappen.
daffie1986 schreef:Ik kom even binnenvallen met een vraag die mij heel erg bezig houd de laatste tijd. Hoe kijken/denken jullie dan aan jullie oude dag? Als je partner weg valt, zijn jullie dan niet 'bang' om alleen achter te blijven? Even los van alle ouderen waar dus niet naar omgekeken wordt. Wie regelt eigenlijk alles na het overlijden waneer er niemand meer overblijft?
Niobe schreef:axel_1997 schreef:Sinds mijn vader me heeft laten zien hoe de Stones nog over het podium stuiteren heb ik besloten dat ik gewoon fit ga blijven.![]()
![]()
En dan blijf ik gewoon een keer in bed liggen of in m'n stoel zitten. En dan mag om het even wie het vuile werk opknappen.
De sleutel is misschien drank en drugs
Maar even nieuwsgierig, hoe doen jullie het andersom?
Ik heb geen verwachtingen voor mijn toekomst wat betreft zorg en gezelschap, ik zie wel hoe het loopt, en zou het dus niet erg vinden om alleen te zijn de meeste tijd.
Maar tegelijkertijd voel ik wel een soort “verplichting” naar mijn moeder en ga bijna elke dag wel even langs, soms wat langer, soms alleen even een sigaretje roken en even kijken hoe het gaat. En ik zeg verplichting, maar zo voel ik het ook niet per se, maar ik vind het wel een beetje sneu om mijn moeder “in de steek te laten” na alles wat ze voor mij gedaan (en gelaten) heeft.
Dit doe ik al sinds mijn vader ziek is geworden, dat is nu zo’n 5/6 jaar geleden. Hij wilde mij (en mijn broer) graag wat vaker zien en voor mij is dat praktisch elke dag geworden. Sinds zijn overlijden is dat dus niet minder geworden.
Nu heb ik wel de luxe dat mijn moeder aan de andere kant van het dorp woont en eerder woonden ze dichterbij. En mijn dorp is niet zo groot. Dus ondanks dat dit misschien niet een natuurlijk verloop is van het leven, is het een kleine moeite.
Het is misschien ook dat omdat ik zo bewust geen kinderen wil, vanwege 10 miljoen redenen, dat ik ook besef wat het voor mijn ouders ingehouden heeft. En zo mijn schuldgevoel een beetje inlos
Hoe staan jullie daar in?
daffie1986 schreef:Ik kom even binnenvallen met een vraag die mij heel erg bezig houd de laatste tijd. Hoe kijken/denken jullie dan aan jullie oude dag? Als je partner weg valt, zijn jullie dan niet 'bang' om alleen achter te blijven? Even los van alle ouderen waar dus niet naar omgekeken wordt. Wie regelt eigenlijk alles na het overlijden waneer er niemand meer overblijft?
Niobe schreef:axel_1997 schreef:Sinds mijn vader me heeft laten zien hoe de Stones nog over het podium stuiteren heb ik besloten dat ik gewoon fit ga blijven.![]()
![]()
De sleutel is misschien drank en drugs
Maar even nieuwsgierig, hoe doen jullie het andersom?
Ik heb geen verwachtingen voor mijn toekomst wat betreft zorg en gezelschap, ik zie wel hoe het loopt, en zou het dus niet erg vinden om alleen te zijn de meeste tijd.
Maar tegelijkertijd voel ik wel een soort “verplichting” naar mijn moeder en ga bijna elke dag wel even langs, soms wat langer, soms alleen even een sigaretje roken en even kijken hoe het gaat. En ik zeg verplichting, maar zo voel ik het ook niet per se, maar ik vind het wel een beetje sneu om mijn moeder “in de steek te laten” na alles wat ze voor mij gedaan (en gelaten) heeft.
Dit doe ik al sinds mijn vader ziek is geworden, dat is nu zo’n 5/6 jaar geleden. Hij wilde mij (en mijn broer) graag wat vaker zien en voor mij is dat praktisch elke dag geworden. Sinds zijn overlijden is dat dus niet minder geworden.
Nu heb ik wel de luxe dat mijn moeder aan de andere kant van het dorp woont en eerder woonden ze dichterbij. En mijn dorp is niet zo groot. Dus ondanks dat dit misschien niet een natuurlijk verloop is van het leven, is het een kleine moeite.
Het is misschien ook dat omdat ik zo bewust geen kinderen wil, vanwege 10 miljoen redenen, dat ik ook besef wat het voor mijn ouders ingehouden heeft. En zo mijn schuldgevoel een beetje inlos
Hoe staan jullie daar in?
Yipee schreef:daffie1986 schreef:Ik kom even binnenvallen met een vraag die mij heel erg bezig houd de laatste tijd. Hoe kijken/denken jullie dan aan jullie oude dag? Als je partner weg valt, zijn jullie dan niet 'bang' om alleen achter te blijven? Even los van alle ouderen waar dus niet naar omgekeken wordt. Wie regelt eigenlijk alles na het overlijden waneer er niemand meer overblijft?
Als dat de reden is om kinderen te krijgen is dat wel de slechtste reden.
Ze hebben nog nooit een dood persoon boven de grond laten staan. Dus dat komt vast goed.
Qimm schreef:Yipee schreef:
Als dat de reden is om kinderen te krijgen is dat wel de slechtste reden.
Ze hebben nog nooit een dood persoon boven de grond laten staan. Dus dat komt vast goed.
Bodyworlds
Mars schreef:Same - ik zou het vreselijk vinden om van ouderrol naar kinderrol te gaan. Als je in dat stadium bent, ben je eigenlijk alleen nog aan het wachten op de dood en dan kap ik er liever meteen mee.Tegen de tijd dat ik mezelf niet meer aan kan kleden of naar de wc kan hoop ik dat we eindelijk die Drion pil erdoor hebben want dan stop ik er liever mee. Lijkt me ook zo rot om je kinderen mee te gaan belasten.
Als dat een reden moet zijn om een kind op de wereld te plempen…
Varekaj schreef:Wachten op de dood betekent imo ook niet dat je geen plezier meer kunt hebben, alleen dat het leven een beetje aflopende zaak aan het worden is. Hoe iemand daarmee omgaat, is ieders eigen keuze, maar op het moment dat ik m'n onafhankelijkheid kwijtraak en er ook geen uitzicht is op het terugkrijgen ervan, is het voor mij wel mooi geweest.Alleen maar wachten op de dood is ook weer het andere uiterste hoor. Meer dan genoeg mensen die inderdaad (zwaar) hulpbehoevend zijn en niet eens alleen naar het toilet kunnen, maar die verder wel nog heel veel plezier uit het leven halen. Omkadering is hierin heel erg waardevol, goede zorg kan dan heus nog wel een hele goede levenskwaliteit geven.
Alleen zijn kinderen daarin niet noodzakelijk de hoofdrolspelers.