WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:59

De ouders-to-be die een blauwe maandag samen zijn, hadden ook wat langer kunnen wachten met bekend maken. Helemaal als je ziet hoeveel verdriet iemand heeft.

Iets met empathie en zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:02

lrm schreef:
Toen ik was bevallen van mijn schoonmoeder een soort ijzeren plaat met een kip erop.
die vond ze ergens en dacht dat ik hem leuk vond #ik ben echt anti troep, lelijk ding.

Het is dat ik beter weet, maar hier staat dat je bevallen bent van je schoonmoeder :=.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:05

Da's pas een WTF kado: bevallen van je schoonmoeder ...

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:07

_San87_ schreef:
lrm schreef:
Toen ik was bevallen van mijn schoonmoeder een soort ijzeren plaat met een kip erop.
die vond ze ergens en dacht dat ik hem leuk vond #ik ben echt anti troep, lelijk ding.

Het is dat ik beter weet, maar hier staat dat je bevallen bent van je schoonmoeder :=.

Zo las ik het ook. Wat een komma al niet doet.
Kan zelfs levens redden.
Eet kinderen!
Eet, kinderen!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:33

LWDaisy schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik zou dat apparaat op marktplaats gezet hebben. Dit was geen cadeautje voor Jessica, dit was een cadeautje voor zichzelf voor als ze bij haar thuis is.

Klopt!

Ik heb mijn broer mijn oud Senseo apparaat gegeven voor als ik en/of mijn mama daar zijn, hij drinkt zelf nooit koffie. Maar dat was niet eens een cadeau, dat was echt gewoon "hier, dan kunnen wij bij jou ook koffie drinken en moet jij geen apparaat kopen" :')

Haha dat kreeg ik van mijn ouders idd. Mijn vader had hem ingepakt als geintje, maar ik wist het al, want ik had het echte cadeau s middags uitgezocht :')

Over het stel dat geen kinderen kon krijgen. Hoe kan je nu zo simpel zeggen dat zij maar blij moeten zijn voor de anderen? Er wordt veel te makkelijk gedacht over de pijn van die mensen. Zeg je dat ook tegen anderen die iets heftigs meegemaakt hebben, bijvoorbeeld iemand overleden, dat ze maar blij moeten zijn voor anderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:43

Ze moeten niet blij zijn nee. Maar een familiebreuk hierover? Dat gaat verder dan niet blij kunnen zijn. Dat is een ander het niet gunnen. Hoe vaak lees je het wel niet dat er dan niet meer naar feesten wordt gegaan, niet naar babyborrels. Volledige vriendschappen die worden verwoest omdat de 1 wel zwanger kan worden en de ander niet.

Het is ongelofelijk erg als er een kinderwens niet vervuld kan worden. Echt. Maar ik snap niet dat het voor andere naasten dan opeens taboe wordt om wel zwanger te worden.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:54

_San87_ schreef:
De ouders-to-be die een blauwe maandag samen zijn, hadden ook wat langer kunnen wachten met bekend maken. Helemaal als je ziet hoeveel verdriet iemand heeft.

Iets met empathie en zo.

Empathie werkt in 2 richtingen - heel erg als jij ze niet kan krijgen, maar je kan wel gewoon blij zijn voor een ander, toch?

Ik wil graag een huis kopen, maar heb er de centjes niet voor.
Moet ik dan maar niet naar de housewarming van mijn vrienden gaan die net een huis gekocht hebben?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:58

LWDaisy schreef:
_San87_ schreef:

Iets met empathie en zo.

Empathie werkt in 2 richtingen - heel erg als jij ze niet kan krijgen, maar je kan wel gewoon blij zijn voor een ander, toch?

Moet ik dan maar niet naar de housewarming van mijn vrienden gaan die net een huis gekocht hebben?

Aja das wel heel vergelijkbaar ja, goeie. :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:00

Ik gaf iets gratis weg via marktplaats en als bedankje van de persoon die het kwam ophalen (een onbekende voor mij) kreeg ik een zak sardientjes in mijn handen gedrukt. Ik heb nadat ik de deur dicht heb gedaan liggen brullen van het lachen. Super lief gebaar natuurlijk en was helemaal niet nodig geweest, maar ja.. Stond wel even vreemd te kijken :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:03

Zowiezo vind ik het geen cadeau om blij te vertellen dat het gelukt is om onveilig sex te hebben

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:07

Van een ex van mij een cadeaubon voor een ronde op de schietbaan (dat is altijd heel gaaf natuurlijk) die hij diezelfde dag zelf gekregen had door wat vrijwilligerswerk op diezelfde schietbaan te doen :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:23

_San87_ schreef:

Iets met empathie en zo.

Blauwe maandag? Jeetje hoe weet jij hoe innig hun relatie was of niet, wat heeft de duur van de relatie ermee te maken? Blijkbaar waren ze heel blij met de zwangerschap.

Ze hadden de bekendmaking al gepland en onmogelijk vooraf rekening kunnen houden met het feit dat de andere twee het nieuws zouden brengen dat ze niet zwanger konden worden. Misschien was het ook al gedeeld met de andere kant van de familie, dus beide grootouders en familie ongeveer gelijktijdig op de hoogte brengen is dan wel zo handig.
Ik zou zelf ook diegene willen zijn die het verteld en niet dat het je (schoon) ouders per ongeluk ter oren komt.

Dat die avond nou net ook de avond was dat het andere stel verteld dat ze niet zwanger kunnen worden was op geen enkele manier te voorzien.

Het enige dat ik het zwangere stel zou adviseren (als dat had gekund) was om voordat het cadeautje werd uitgepakt even nog extra stil te staan bij het andere stel en hun verdriet en uit te leggen dat het geenszins bedoeld is om te kwetsen. Of in het andere geval de (schoon) ouders verzoeken het cadeautje pas uit te pakken nadat iedereen weg is.

Dat ze dat niet hebben gedaan maakt ze niet ineens slechte mensen of niet empatisch. Gewoon een beetje onhandig, maar ik geloof echt niet dat hun intentie was om ongevoelig te zijn.

Ik vind het ook super egoïstisch van het niet zwangere stel om er een familie ruzie van te maken. Alsof de intentie was om hun te kwetsen in plaats van dat het zwangere stel (iets wat onhandig) gewoon blij waren om hun eigen nieuws te delen zoals vooraf gepland. Het niet zwangere stel had na de eerste (begrijpelijke schrok) zich er ook overheen kunnen zetten en gewoon ervoor kunnen kiezen om blij voor het andere stel te zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:31

LWDaisy schreef:

Op zich is het niet dat je je even over zoiets heen zet.

Het is gewoon niet bijzonder tactvol om je zwangerschap per se dan nog zo bekend te willen maken.

Maar het is wel bijzonder dom om het kopen van een huis te vergelijken met een kinderwens die niet vervuld kan worden.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:56

MarcoBorsato schreef:
LWDaisy schreef:

Het is gewoon niet bijzonder tactvol om je zwangerschap per se dan nog zo bekend te willen maken.

Maar het is wel bijzonder dom om het kopen van een huis te vergelijken met een kinderwens die niet vervuld kan worden.

Dit idd. Ongewenst kinderloos blijven is echt een emotionele poedersuiker achtbaan.. daar heb je zelf de hand niet in. Kopen van een huis wel.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 00:12

lrm schreef:

Ik dacht even dat je was bevallen van je schoonmoeder _O-

Ik kreeg, toen de kleine geboren was, van mijn ex-schoonmoeder kleding die pas 2 jaar later aan kon. Ze was toen al ex, dus het was superlief dat ze wat opstuurde. Maar ik dacht wel van uhm ok...

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 00:15

MarcoBorsato schreef:
LWDaisy schreef:

Wie ben jij om te oordelen of mijn eigen-huis wens niet even zwaar bij mij weegt als een ander zijn/haar kinderwens? Misschien kan ik mij daar niet overzetten, iedereen mag zijn/haar eigen dromen/wensen hebben en het is niet aan een ander daar een gewicht aan toe te kennen. Jij bepaalt niet waarover of hoe moeilijk/makkelijk iemand zich moet ergens over zetten. Voor de één is de kinderwens de ultieme droom, voor de ander is dat (ik noem maar wat, het maakt ook niet echt uit wat, het gaat om iemands ultieme persoonlijke droom waar hij/zij alles voor zou overhebben) emigreren.

En het is misschien ook niet bijzonder tactvol om weg te lopen van een naaste omdat die naaste wél zwanger is/kan worden. Het gaat op dat moment niet om jou, maar om de parents-to-be: wees blij voor hen, ongeacht jouw eigen situatie. Het is ook niet bijzonder tactvol om de grootouders-to-be dat blije moment te ontzeggen door jouw huilbui en door weg te lopen op nota bene een kerstfeest, waarmee je de rest van de aanwezigen ook een fijne kerst ontzegd. De wereld draait op dat moment niet om jou. Huil daarvoor, huil daarna, maar gun de parents-to-be gewoon even die leuke aankondiging (want voor de grootouders-to-be is het een leuke aankondiging!) en wees blij voor een ander.

De rest van de zwangerschap zal ook een gezellig gespreksonderwerp geweest zijn zeg, je zou bang krijgen je mond daarover open te doen...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 00:25

Even terug naar WTF Cadeaus: ik kreeg ooit van mijn ouders een fondue pan. Ik haat fondue. De werkwijze is onzinnig en je huis ruft dagen later nog naar olie. Dus bij de volgende gelegenheid kregen ze m terug. Zij haten fondue ook om dezelfde redenen. Die k*tpan is vervolgens minstens 5 jaar op-en-neer gegaan tussen mijn ouders en ons :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 00:34

LWDaisy schreef:
Wie ben jij om te oordelen of mijn eigen-huis wens niet even zwaar bij mij weegt als een ander zijn/haar kinderwens?
Je begrijpt toch zelf ook wel dat dit appels met peren vergelijken is? De wens voor een eigen huis hangt voornamelijk af van de financiën, de wens van samen een kind krijgen moet je gegund zijn. Daar spelen andere emoties in mee dan het verwezenlijken van je eigen (droom)huis.

Bijzonder pijnlijke situatie heeft zich daar met kerst afgespeeld…. :oo

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 00:50

Dat is dan ook een extra reden om geen slecht nieuws te vertellen tijdens kerst. ( Als iemand overlijd is dat natuurlijk een ander verhaal ) Je bezorgd met het slechte nieuws altijd een triest en / of ongemakkelijk gevoel bij de andere gasten, terwijl de bedoeling van kerst toch vooral gezellig samen het feest vieren met familie en vrienden is.

Toch wel iets om bij stil te staan naar mijn mening.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 03:33

Cowboy55 schreef:
Even terug naar WTF Cadeaus: ik kreeg ooit van mijn ouders een fondue pan. Ik haat fondue. De werkwijze is onzinnig en je huis ruft dagen later nog naar olie. Dus bij de volgende gelegenheid kregen ze m terug. Zij haten fondue ook om dezelfde redenen. Die k*tpan is vervolgens minstens 5 jaar op-en-neer gegaan tussen mijn ouders en ons :D

_O-

Maar kaasfondue dan?

noviceh schreef:
LWDaisy schreef:
Wie ben jij om te oordelen of mijn eigen-huis wens niet even zwaar bij mij weegt als een ander zijn/haar kinderwens?
Je begrijpt toch zelf ook wel dat dit appels met peren vergelijken is? De wens voor een eigen huis hangt voornamelijk af van de financiën, de wens van samen een kind krijgen moet je gegund zijn. Daar spelen andere emoties in mee dan het verwezenlijken van je eigen (droom)huis.

Bijzonder pijnlijke situatie heeft zich daar met kerst afgespeeld…. :oo

Ik denk echt niet dat ze het begrijpt. Dus ja.

Het is gewoon een gevoelige situatie. Laten we het daar op houden.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 04:49

MarcoBorsato schreef:
Ik denk echt niet dat ze het begrijpt. Dus ja.

Het is gewoon een gevoelige situatie. Laten we het daar op houden.

Een gezegend mens als je het niet begrijpt lijkt me.

On-topic: Bij de opening van het verbouwde bedrijfspand kreeg mijn man een voorraad toiletpapier van een ingehuurde zzp'er. Hij was blij met een nieuw toilet en hoopte nog vaak in de baas z'n tijd te kunnen schijten :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 07:25

truus1957 schreef:
_San87_ schreef:

Zo las ik het ook. Wat een komma al niet doet.
Kan zelfs levens redden.
Eet kinderen!
Eet, kinderen!!

:)).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 08:45

Het is gewoon heel küt als je heel graag kinderen wilt maar het niet lukt. Daar mag je een vreselijke knauw van krijgen, vreselijk gevoelig over zijn, ook best verwachten dat een ander daar een beetje gepast mee om gaat. Maar ik vind het ook te ver gaan om het een ander dan niet meer te gunnen om wèl blij te zijn en je daar ook het plezier uit wilt zuigen omdat je je eigen situatie belangrijker vindt :(:)

Tuurlijk is het confronterend en küt als het bij een ander wel lukt en zelfs "aan komt waaien" maar om nu de door hun al goed geplande speciale dag, hùn dag van heel veel waarde voor hun, voorbereid en wel, het cadeau lag al onder de boom, wie weet hoe lang ze zich al ingehouden hadden om het op dàt speciale moment te vertellen....op die manier te verpesten en naar je toe te trekken en er nog een familie-vete van te maken ook... -O-

Ik vind het voor dat jonge stel ook zielig dat hùn dag zo verpest is :(:)

Het is niet dat andermans gevoelens er niet meer toe doen en de hele wereld op de tenen moet lopen als je geen kinderen kan krijgen.... de rest mag er best even bij stilstaan maar inderdaad: sta er boven, ga een beetje kapot van binnen, laat wat tranen gaan maar gun hun hun geluk zeg en trek andermans speciale moment niet zo naar je toe -O-

Ik vind het ook van de gekken dat je dat niet eens mag zeggen omdat je dan weggezet wordt als 1 of andere aso van wat een hork, die begrijpt er niks van en weet ik wat voor zure opmerkingen.... het diepe, intense verdriet begrijpen en respecteren, kan samengaan met óók begrip hebben voor de rest van de wereld en hùn intense behoefte om wèl hun geluk te willen en MOGEN vieren :j

Het was gewoon een ontzettende ongelukkige samenloop van omstandigheden :(:)
En begrijpelijk dat het voelt alsof een dolk in je hart wordt omgedraaid als je dat eerste stel bent :(:)

Maar dat dat cadeau er al lag en de mededeling al gepland was dat moet je toch desnoods achteraf in laten zien dat het geen pesterij was en het niet fair is om er een soort familie-vete van te maken -O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 08:51

Cubone schreef:
Ik gaf iets gratis weg via marktplaats en als bedankje van de persoon die het kwam ophalen (een onbekende voor mij) kreeg ik een zak sardientjes in mijn handen gedrukt. Ik heb nadat ik de deur dicht heb gedaan liggen brullen van het lachen. Super lief gebaar natuurlijk en was helemaal niet nodig geweest, maar ja.. Stond wel even vreemd te kijken :D

Bijzonder :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:09

Ben het wel eens met LWdaisy. Blijft een lastige situatie en wellicht dat de aanstaande ouders het van tevoren even hadden kunnen aangeven bij het andere stel maar dat zij hun blije nieuws niet zouden mogen delen met opa en oma to be vind ik ook niet helemaal redelijk.