Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:lrm schreef:Toen ik was bevallen van mijn schoonmoeder een soort ijzeren plaat met een kip erop.
die vond ze ergens en dacht dat ik hem leuk vond #ik ben echt anti troep, lelijk ding.
Het is dat ik beter weet, maar hier staat dat je bevallen bent van je schoonmoeder.
LWDaisy schreef:Vjestagirl schreef:Ik zou dat apparaat op marktplaats gezet hebben. Dit was geen cadeautje voor Jessica, dit was een cadeautje voor zichzelf voor als ze bij haar thuis is.
Klopt!
Ik heb mijn broer mijn oud Senseo apparaat gegeven voor als ik en/of mijn mama daar zijn, hij drinkt zelf nooit koffie. Maar dat was niet eens een cadeau, dat was echt gewoon "hier, dan kunnen wij bij jou ook koffie drinken en moet jij geen apparaat kopen"
_San87_ schreef:De ouders-to-be die een blauwe maandag samen zijn, hadden ook wat langer kunnen wachten met bekend maken. Helemaal als je ziet hoeveel verdriet iemand heeft.
Iets met empathie en zo.
LWDaisy schreef:_San87_ schreef:De ouders-to-be die een blauwe maandag samen zijn, hadden ook wat langer kunnen wachten met bekend maken. Helemaal als je ziet hoeveel verdriet iemand heeft.
Iets met empathie en zo.
Empathie werkt in 2 richtingen - heel erg als jij ze niet kan krijgen, maar je kan wel gewoon blij zijn voor een ander, toch?
Ik wil graag een huis kopen, maar heb er de centjes niet voor.
Moet ik dan maar niet naar de housewarming van mijn vrienden gaan die net een huis gekocht hebben?
_San87_ schreef:De ouders-to-be die een blauwe maandag samen zijn, hadden ook wat langer kunnen wachten met bekend maken. Helemaal als je ziet hoeveel verdriet iemand heeft.
Iets met empathie en zo.
LWDaisy schreef:Ik wil graag een huis kopen, maar heb er de centjes niet voor.
Moet ik dan maar niet naar de housewarming van mijn vrienden gaan die net een huis gekocht hebben?
MarcoBorsato schreef:LWDaisy schreef:Ik wil graag een huis kopen, maar heb er de centjes niet voor.
Op zich is het niet dat je je even over zoiets heen zet.
Het is gewoon niet bijzonder tactvol om je zwangerschap per se dan nog zo bekend te willen maken.
Maar het is wel bijzonder dom om het kopen van een huis te vergelijken met een kinderwens die niet vervuld kan worden.
lrm schreef:Toen ik was bevallen van mijn schoonmoeder een soort ijzeren plaat met een kip erop.
die vond ze ergens en dacht dat ik hem leuk vond #ik ben echt anti troep, lelijk ding.
MarcoBorsato schreef:LWDaisy schreef:Ik wil graag een huis kopen, maar heb er de centjes niet voor.
Op zich is het niet dat je je even over zoiets heen zet.
Het is gewoon niet bijzonder tactvol om je zwangerschap per se dan nog zo bekend te willen maken.
Maar het is wel bijzonder dom om het kopen van een huis te vergelijken met een kinderwens die niet vervuld kan worden.
LWDaisy schreef:Je begrijpt toch zelf ook wel dat dit appels met peren vergelijken is? De wens voor een eigen huis hangt voornamelijk af van de financiën, de wens van samen een kind krijgen moet je gegund zijn. Daar spelen andere emoties in mee dan het verwezenlijken van je eigen (droom)huis.Wie ben jij om te oordelen of mijn eigen-huis wens niet even zwaar bij mij weegt als een ander zijn/haar kinderwens?
Cowboy55 schreef:Even terug naar WTF Cadeaus: ik kreeg ooit van mijn ouders een fondue pan. Ik haat fondue. De werkwijze is onzinnig en je huis ruft dagen later nog naar olie. Dus bij de volgende gelegenheid kregen ze m terug. Zij haten fondue ook om dezelfde redenen. Die k*tpan is vervolgens minstens 5 jaar op-en-neer gegaan tussen mijn ouders en ons
noviceh schreef:LWDaisy schreef:Je begrijpt toch zelf ook wel dat dit appels met peren vergelijken is? De wens voor een eigen huis hangt voornamelijk af van de financiën, de wens van samen een kind krijgen moet je gegund zijn. Daar spelen andere emoties in mee dan het verwezenlijken van je eigen (droom)huis.Wie ben jij om te oordelen of mijn eigen-huis wens niet even zwaar bij mij weegt als een ander zijn/haar kinderwens?
Bijzonder pijnlijke situatie heeft zich daar met kerst afgespeeld….
MarcoBorsato schreef:Ik denk echt niet dat ze het begrijpt. Dus ja.
Het is gewoon een gevoelige situatie. Laten we het daar op houden.
Cubone schreef:Ik gaf iets gratis weg via marktplaats en als bedankje van de persoon die het kwam ophalen (een onbekende voor mij) kreeg ik een zak sardientjes in mijn handen gedrukt. Ik heb nadat ik de deur dicht heb gedaan liggen brullen van het lachen. Super lief gebaar natuurlijk en was helemaal niet nodig geweest, maar ja.. Stond wel even vreemd te kijken