Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:21

Wat ons juist hielp is wel wakker maken als hij sliep in de auto. Ons zoontje ging gewoon mee met ons en als hij dan niet wilde slapen dan wachtte ik op de volgende slaapbeurt. Uiteindelijk sliep hij dan juist even dieper of langer als het onderbroken was daarvoor. Misschien heb je hier wat aan. Alleen in de auto laten slapen zo klein zou ik nooit doen.

In de zomer was hij een keer in de wagen in slaap gevallen. Toen heb ik de wagen mee naar binnen genomen. Zelf even wat drinken gepakt. Na 10 minuten deed onze kat raar. Die wilde in de wagen springen. Wat bleek ons zoontje was in zo korte tijd bloedheet geworden. Een wagen ademt niet en is daarom ook geen goedgekeurde slaapplek.

Marie111
Berichten: 4694
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:30

Evamarie schreef:
Wat ons juist hielp is wel wakker maken als hij sliep in de auto. Ons zoontje ging gewoon mee met ons en als hij dan niet wilde slapen dan wachtte ik op de volgende slaapbeurt. Uiteindelijk sliep hij dan juist even dieper of langer als het onderbroken was daarvoor. Misschien heb je hier wat aan. Alleen in de auto laten slapen zo klein zou ik nooit doen.

In de zomer was hij een keer in de wagen in slaap gevallen. Toen heb ik de wagen mee naar binnen genomen. Zelf even wat drinken gepakt. Na 10 minuten deed onze kat raar. Die wilde in de wagen springen. Wat bleek ons zoontje was in zo korte tijd bloedheet geworden. Een wagen ademt niet en is daarom ook geen goedgekeurde slaapplek.


En toch zijn er hele generaties groot geworden met (buiten) slapen in de kinderwagen. Er wordt tegenwoordig wel erg hysterisch gedaan rondom babies. Waar is het gezonde verstand gebleven?

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:37

Evamarie schreef:
Wat ons juist hielp is wel wakker maken als hij sliep in de auto. Ons zoontje ging gewoon mee met ons en als hij dan niet wilde slapen dan wachtte ik op de volgende slaapbeurt. Uiteindelijk sliep hij dan juist even dieper of langer als het onderbroken was daarvoor. Misschien heb je hier wat aan. Alleen in de auto laten slapen zo klein zou ik nooit doen.

In de zomer was hij een keer in de wagen in slaap gevallen. Toen heb ik de wagen mee naar binnen genomen. Zelf even wat drinken gepakt. Na 10 minuten deed onze kat raar. Die wilde in de wagen springen. Wat bleek ons zoontje was in zo korte tijd bloedheet geworden. Een wagen ademt niet en is daarom ook geen goedgekeurde slaapplek.


Even los van het feit dat je inderdaad wel moet kijken of het veilig is, want dat staat voorop. Maar mijn kindje hoefde ik echt niet wakker te maken en dan te verwachten dat de volgende cyclus met slapen beter ging, dan was gelijk heel de dag prut :'). Ik blijf erbij dat sommige baby's beter met veranderingen en prikkels kunnen omgaan dan anderen. En de baby's die dit moeilijk vinden, zijn vaak niet de beste slapers. Omdat een overprikkelde baby dan helemaal niet meer kan slapen.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:39

Ik zou me daar ook niet zo druk om maken, als je een eind gaat wandelen liggen ze ook in de wagen toch?

Wakker maken deed ik ook niet, dan zat ik met een oververmoeid kind.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:53

Hier was wakker maken ook vrágen om problemen. Ik vraag me ook wel eens af of de forse slaapproblemen van onze jongen niet nog eens extra aangewakkerd zijn doordat we hem van de VK steeds wakker moesten maken 's nachts voor een voeding.... hij was echt "not amused" dan :(:)

Maar ieder kind is anders, bij makkelijke slapers zal het vast wel lukken dat ze dan zelf een wat langer slaapje pakken de volgende keer i.p.v. dat kind oververmoeid / verstoord helemaal van de leg raakt.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 17:55

Never wake a sleeping baby :')

De mijne sliepen trouwens heel veel in de buggy lekker buiten, ook in de vrieskou. Niks mis mee. Je moet ze uiteraard niet te dik inpakken, dan worden ze te warm. De mijne stonden heel lang in de tuin te slapen, ging ik af en toe even kijken.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:03

Evamarie schreef:
In de zomer was hij een keer in de wagen in slaap gevallen. Toen heb ik de wagen mee naar binnen genomen. Zelf even wat drinken gepakt. Na 10 minuten deed onze kat raar. Die wilde in de wagen springen. Wat bleek ons zoontje was in zo korte tijd bloedheet geworden. Een wagen ademt niet en is daarom ook geen goedgekeurde slaapplek.


Wat een kul, zo'n bak is echt prima om in te slapen. Ontelbaar veel ouders doen niet anders dan achter dat ding lopen om hun baby's in slaap te rijden.
In een buiten-outfit naar binnen rijden kan wel te warm worden, maar dat komt niet omdat de bak niet "ademt". Lekker buiten laten staan die wagen, dan is er niks aan de hand (mits veilig natuurlijk).

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:05

Hier ook hoor, juist het beste dat je je baby kan geven volgens mij....lekker buiten in de frisse lucht je slaapje afmaken. En met een slechte slaper kom je dan zelf ook een beetje bij als het ukje ineens 2 of zelfs 3 uur blijft slapen *\o/*

Ik liet hem overigens ook in de auto liggen. Ramen / deuren open, kind goed ingepakt in de winter (had toen helaas nog niet de wolletjes ontdekt) en lekker snurken maar, pak die dut maar want je hebt ze hard zat nodig :(:) Ik vond het altijd wel onhandig met in de gaten houden want ik wil kind niet zonder toezicht buiten laten / niet wakker laten schrikken met een waar ben ik / mamma is weg.

Dus iedere klipklap kijken en oren gespitst in de buurt blijven :=

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:38

Maar ik kan me voorstellen dat je baby te warm wordt als het hoogzomer is en hij staat binnen. Maar dat is misschien gewoon niet zo handig dan?

Pmarena, wij hebben dus een extra mobiele telefoon, die legde ik dan in de auto met open verbinding met mijn eigen telefoon.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:01

Wij hadden babyfoon 3G app. Telefoon in de auto, op iPad het geluid.
Hoogzomer zette ik ze onder een boom in de schaduw.
Maar het lekkerst sliepen ze in de vrieskou. De mijne zijn toch al niet van die warmte kinderen, ze doen het t best in temperaturen onder de 25 graden.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:33

Ja met zo'n apparaatje of de babyfoon er bij leggen heb ik ook wel eens gedacht, maar dat is mijn ding niet echt. Ik ben dan toch bang dat die het niet doet en wilde er sowieso héél snel bij zijn want dat kind ging van 0 tot 100 in een halve seconde...werd nooit rustig, geleidelijk wakker maar direct dikke paniek :(:)

Dus die wilde ik echt aanleren dat dat nergens voor nodig was en er steeds snel bij zijn met een melkje voor troost. Dat was de enige manier om hem als baby te kalmeren.... Dus dan blijf je toch wel in de buurt.

Hier gewoon in de schaduw en met goede kleding / dekentje werken in de zomer, die je veelzijdig open en dicht kan doen afhankelijk van de temperatuur. Ik gooide dan ook wel een handdoek ofzo over de auto heen om de zon er vanaf te houden, maar zo dat ik wel nog naar binnen kon kijken. Kofferbak klep open zetten had ik wel afgeleerd nadat de accu daardoor leeggelopen was :=

Dus dan de deuren open en schaduw maken en dan lag hij gewoon lekker comfortabel :)

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:04

Ik heb niet heel het topic gelezen dus sorry als er iets dubbel staat. Ik herken een deel van je verhaal van onze baby. Vik krijgt borstvoeding en heeft ook heeeeel lang de fles geweigerd terwijl we gewoon braaf met 6 weken zijn begonnen met oefenen (zelfs in de kraamweek al een keer geoefend) Ik kreeg er ook heel erg stress van want er moet ook gewerkt worden en dan moet hij uit de fles drinken. Na heel wat flessen geprobeerd te hebben doet hij het nu goed met de Lansinoh Momma fles en speen, die speen is van dunner materiaal zodat hij echt goed vacuüm kan zuigen. Ik moet zeggen dat hij nu wel drinkt maar alleen het hoognodige en de rest haalt hij in als ik weer thuis ben..

Heel veel succes en hou vol! Je bent een lieve, goede mama!

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:08

De Lansinoh Momma zijn echt heel fijn :j

Ik raad die ook altijd aan maar mensen proberen meestal liever de bekendere merken....

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 20:14

Thnx voor de tips! Die fles ook nog maar besteld. Komt morgen binnen :D
Houd jullie op de hoogte.

En bedankt voor alle lieve woorden <3 doet goed!

_Nelleke_

Berichten: 8072
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 04:59

Hier ook fijne ervaring met de lansinoh momma fles. Is de enige waar ze uit drinkt.

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-21 06:55

Ik las op de verkoopsite van de 10 reviews ook 10 goede ervaringen!
Ben dus heel benieuwd :) Ook allemaal flesweigeraars die die fles wel pakten.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 08:50

Ik had zelf een andere fles op het oog destijds, maar de verkoopster adviseerde deze omdat de speen zo goed lijkt op echte BV zeg maar, qua hoe hij werkt. En het is gewoon een top-fles, zit heel simpel in elkaar, makkelijk schoon te maken, direct aan de kolf te koppelen ook. En je kan er mee schudden zonder dat er melk uit druppelt.

Als ik dan al die andere flessen zie dan sta ik ervan versteld dat mensen daar voor kiezen omdat die er zo veel onhandiger uitzien :=

En ze hebben ze nu ook van glas, dat is toch frisser dan plastic.

Misschien maakt het geen enkel verschil hoor toevallig bij jouw kindje :=
Maar hij is zeker het proberen waard :j

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-21 09:33

Hij was ‘maar’ €8 dus ag kan er nog wel bij :-p

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 11:21

Ja precies, stel je voor dat het het ei van Columbus is... en anders dan heb je het iig geprobeerd :=

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-21 14:34

pmarena schreef:
Ja precies, stel je voor dat het het ei van Columbus is... en anders dan heb je het iig geprobeerd :=


Precies haha! En anders heeft ze later heel veel flesjes om met de poppen te spelen. Wellicht kunnen we er nog iemand blij mee maken.

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-21 18:31

Kan iemand mij vertellen, dat streepje moet dat richting het neusje wijzen van die lansinoh fles?

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 19:02

Streepje...?

Wij hebben nooit ergens op gelet bij Lansinoh, het werkt altijd :)

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-21 20:06

pmarena schreef:
Streepje...?

Wij hebben nooit ergens op gelet bij Lansinoh, het werkt altijd :)


Oke haha! Morgen gaan we m proberen dan. Ben benieuwd.

Marie111
Berichten: 4694
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 23:19

meisje_ schreef:
pmarena schreef:
Streepje...?

Wij hebben nooit ergens op gelet bij Lansinoh, het werkt altijd :)


Oke haha! Morgen gaan we m proberen dan. Ben benieuwd.


Zit er geen gebruiksaanwijzing bij?

Even gegoogled (had er nog nooit van gehoord) en ik vraag me af welk streepje?

https://www.lansinoh.nl/product/drinkfles/

_Nelleke_

Berichten: 8072
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 06:39

Bedoel je het ontluchtingsventiel? Maakt niet uit waar die zit.