Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:11

koenlover schreef:
Volgens mij heb jij/iemand anders deze tip over je echte zelf en de fantasy zelf eerder geplaatst, dat was echt een eyeopener voor mij toen. Sindsdien afscheid genomen van veel spullen en gek genoeg voel ik ook minder druk van al die 'leuke dingen' die maar bleven liggen.

Klopt, ik heb het al eerder gezegd. Wat fijn dat je er iets aan gehad hebt! :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:49

Vjestagirl schreef:
koenlover schreef:
Volgens mij heb jij/iemand anders deze tip over je echte zelf en de fantasy zelf eerder geplaatst, dat was echt een eyeopener voor mij toen. Sindsdien afscheid genomen van veel spullen en gek genoeg voel ik ook minder druk van al die 'leuke dingen' die maar bleven liggen.

Jouw opmerking was voor mij ook een eyeopener en heb er erg veel aan gehad. Bedankt daarvoor.

prompter

Re: Opruimen/ontspullen tips & tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:02

Hier ook hoor! Daardoor kon ik alle yogaspullen en -boeken loslaten, omdat ik besefte dat ik yoga niet leuk vond en ook nooit leuk zou gaan vinden :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 10:23

Ik zit nog steeds met een kledingprobleem... Overal wasmanden en overvolle kasten. Zomerspul moet eruit, kleding die te klein is moet ik uitzoeken of ik het wil bewaren of op Vinted zetten en er stonden al een paar tassen klaar voor op Vinted...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:40

Vjestagirl schreef:
koenlover schreef:

Goede Eye opener. Te kleine kleding.... ga ik ooit zo slang (willen) worden? :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:48

Ik heb tassen vol kleding naar de kringloop gebracht, geen zin in verkoopgedoe. Het ruimde zo lekker in 1 keer op :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:49

prompter schreef:
Ik heb tassen vol kleding naar de kringloop gebracht, geen zin in verkoopgedoe. Het ruimde zo lekker in 1 keer op :)

Volgens mij doe je daar een heleboel mensen met een smalle beurs een heel groot plezier mee.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:51

Ik doe er zelfs mijn werkgever een plezier mee, aangezien die voor de helft eigenaar is van deze kringloopwinkel :D. Maar inderdaad, je ziet er veel mensen die blij zijn met hun aankoop de deur uit lopen :)

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:52

Hier gaat alle kleding op vinted voor een paar euro, loont best wel! Ook voor mensen met een kleine beurs: je kunt zoeken op maat en merk, vind het echt tof :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:38

Hoe krijg ik mijn man zo ver dat ie de kleding van 50 jaar geleden weg doet. Neemt een hele kast in beslag en hij draagt het nooit. Om sentimentele redenen wil hij er geen afscheid van nemen. Het was de mooiste tijd van z’n leven, zegt ie. :') :roll:

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 12:47

Ik koop met mijn Vinted opbrengst ook weer nieuwe kleding, nu zelfs wat cadeautjes voor sinterklaas gevonden dus wil die moeite wel blijven doen, kleine bedragjes tellen bij elkaar flink op.

Maar, 2 uur later zijn alle kleren van 1 kind uitgezocht en opgeruimd en de rest van de schone was is in ieder geval op kind gesorteerd. Nog van 3 kinderen en mezelf te gaan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:55

Gewoon iedere keer iets weggooien Morrie, zo deed ik het met mijn man vroeger ook :')
Die wilde alles bewaren voor eventueel klussen, yeah not dus steeds wateeggedaan en geen haan die er naar kraait.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:18

chanicha schreef:
Gewoon iedere keer iets weggooien Morrie, zo deed ik het met mijn man vroeger ook :')
Die wilde alles bewaren voor eventueel klussen, yeah not dus steeds wateeggedaan en geen haan die er naar kraait.

Ik lees dat jij je man steeds in kleine stukjes hebt weggegooid, verontrustend wel :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:32

denice schreef:
chanicha schreef:

Ik lees dat jij je man steeds in kleine stukjes hebt weggegooid, verontrustend wel :')

_O-
Zo kan je het inderdaad lezen!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:59

denice schreef:
chanicha schreef:

_O-
Steeds iets weggooien is moeilijk omdat hij degene is die naar de stort/kringloop gaat. Ik ben het komende half jaar aan een rolstoel gebonden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:04

Ik zet niks op vited want dan blijft het als nog in huis liggen, ik breng het na het uitzoeken meteen naar de kleding container.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:15

chanicha schreef:

Zoooo herkebaar!
Op dinsdag avond heel laat, of woensdag heel ochtend heel vroeg, want dan kan het de kliko in en wordt het meteen meegenomen door de vuilnisman.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:31

Jij snapt me Rien :))
Nu is hij gelukkig niet meer zo’n bewaarder _/-\o_

Vinted heb ik pas geïnstalleerd en heb er leren boots opgezet die ik 1 keer heel even aan heb gehad want had ze toch te klein gekocht dus zijn eigenlijk nieuw, geen hond reageert erop, of ik vraag teveel maar 119 nieuw en vraag 50 :o?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:34

Toen mijn man afgelopen keer een week weg was, heb ik een hele volle auto met zooi naar de vuilstort gebracht. Dat is nu een aantal maanden geleden. Hij heeft nog niets gemist. Wel vond hij de garage erg mooi opgeruimd. _/-\o_
Pick your battles. En in discussie gaan met hem over weggooien is er een die ik ontloop.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:15

Zo te lezen heb ik geluk met mijn man. Die vindt niets nodig en alles mag weg, ook niet altijd handig.

Ik probeer altijd op te ruimen per onderwerp, zo heb ik goed inzichtelijk hoeveel ik van iets heb. En als ik iets weinig gebruik, kan lezen of huren dan mag het weg.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:30

Misschien dat mijn vriend dat ook bij mij moet doen, gewoon tussendoor van alles weg zonder dat ik het merk

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:38

Charaz schreef:
Misschien dat mijn vriend dat ook bij mij moet doen, gewoon tussendoor van alles weg zonder dat ik het merk

Ik kom wel een weekendje ruimen :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:56

Ik heb 1 keer mijn kledingkast opgeruimd en zo goed als alles op vinted gezet. Wat een hoop werk voor die paar euro, zowel de foto's als de advertentie maken en dan ook elke keer weer een dingetje naar de bezorgdienst brengen die 10 minuten fietsen is. Gewoon geen zin meer in. Ik breng steeds meer naar de kringloop, ben ik er vandaag vanaf en is iemand anders er misschien weer blij mee...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:09

Bij ons in het dorp gaan kledingtassen rond, voor kinderen en volwassenen. Om de paar weken geef je de tas door, je houd wat je leuk vind en doet er zelf weer wat bij.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:18

Morrie schreef:
Hoe krijg ik mijn man zo ver dat ie de kleding van 50 jaar geleden weg doet. Neemt een hele kast in beslag en hij draagt het nooit. Om sentimentele redenen wil hij er geen afscheid van nemen. Het was de mooiste tijd van z’n leven, zegt ie. :') :roll:

Je zou er een lapjesdeken van kunnen (laten) maken.