Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Femke_Tweety schreef:Stybba schreef:Ik vond dit in een artikel:
[ Afbeelding ]
Het komt van Science direct en gaat over oxytocin. plaatje 2,91.
Of het echt oxytocin is of een deel/verbinding/wat-dan-ook laat ik aan de kenners over![]()
Ik snap er niet veel van, maar vond hem wel erg lijken op de tattoo.
Heb snel even twee paragrafen gelezen.
Korte (behoorlijk) versimpelde samenvatting
De betreffende paragraaf gaat over het maken van op lichaamseigen stoffen gelijkende andere stoffen, maar dan op een manier dat ze als medicijn beter bruikbaar zijn. (Bijvoorbeeld omdat ze minder makkelijk uit elkaar vallen, of omdat ze makkelijker binden op een plek waar dat gewenst is)
Fig 2.91 geeft een voorbeeld van een wijze waarop dat gebeurt.
Ik kan alleen zo snel niet vinden wat hier de stof is waar hij op moet lijken.
Daarvoor moet ik het artikel even wat beter lezen, vanaf t begin.
ik had het ook even doorgelezen maar ik snapte er helemaal niks van.Cilli96 schreef:Volgens mij is het ook een 2, maar het is zo klein dat het niet heel duidelijk is. In principe zet je die 1 er niet bij namelijk.Wel een klein foutje in de tattoo, de CONH1 moet dan CONH2 zijn begrijp ik? Of kan het zo zijn dat CONH1 als nog kan in deze constructie?? (Totaal geen kennis van scheikunde hier)

Mkango schreef:Cilli96 schreef:Volgens mij is het ook een 2, maar het is zo klein dat het niet heel duidelijk is. In principe zet je die 1 er niet bij namelijk.Wel een klein foutje in de tattoo, de CONH1 moet dan CONH2 zijn begrijp ik? Of kan het zo zijn dat CONH1 als nog kan in deze constructie?? (Totaal geen kennis van scheikunde hier)
Stybba![]()
Chocopasta schreef:Stybba schreef:Ik vond dit in een artikel:
[ Afbeelding ]
Het komt van Science direct en gaat over oxytocin. plaatje 2,91.
Of het echt oxytocin is of een deel/verbinding/wat-dan-ook laat ik aan de kenners over![]()
Ik snap er niet veel van, maar vond hem wel erg lijken op de tattoo.

bigone schreef:Het is alleen geen oxytocine; het woord 'oxytocin' wordt alleen in de inleiding van het gelinkte hoofdstuk genoemd als voorbeeld van een "endogenous peptide."bigone schreef:Oxytocine ?
Love hormoon , deze leek heeft misschien nog wel mazzel ookscheikunde was helaas abracadabra maar kan wel googelen.
Het hoofdstuk komt uit een boek dat "The Organic Chemistry of Drug Design and Drug Action" heet.
Mkango schreef:bigone schreef:Het is alleen geen oxytocine; het woord 'oxytocin' wordt alleen in de inleiding van het gelinkte hoofdstuk genoemd als voorbeeld van een "endogenous peptide."
Love hormoon , deze leek heeft misschien nog wel mazzel ookscheikunde was helaas abracadabra maar kan wel googelen.
Het hoofdstuk komt uit een boek dat "The Organic Chemistry of Drug Design and Drug Action" heet.

zonnebloem18 schreef:Het is iets met de omega loop, hier staat hij ook.
[ Afbeelding ]
https://www.biosyn.com/tew/peptide-mimetics.aspx
Blacky94 schreef:Ik heb zelf even geen tijd om het artikel door te lezen momenteel maar Sci-hub was echt mijn lifesaver tijdens mijn opleiding om artikelen te openen. Dus zolang er een DOI oid beschikbaar is zou ik het evt daar even mee proberen
zonnebloem18 schreef:Het is iets met de omega loop, hier staat hij ook.
[ Afbeelding ]
https://www.biosyn.com/tew/peptide-mimetics.aspx
Heeft hij sterrenbeeld kreeft toevallig?