Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:28

Net zoals cijfers over vaccinaties en langdurige gevolgen niet te geven zijn( die komen er imo ook niet) is er ook nog niet een volledig beeld te geven over rest verschijnselen van Corona. Het lijkt zo te zijn dat er veel mensen met een lichte besmetting er achteraf niet zo licht uitkomen. Dan kun je het wegwuiven en cijfers eisen, je kunt ook denken oké , dat kan er dus ook gebeuren wanneer je een besmetting oploopt. Ipv over nog niet volledige cijfers te ouwehoeren en dat dus te doen omdat je het blijkbaar allemaal niet gelooft.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:30

bigone schreef:
Net zoals cijfers over vaccinaties en langdurige gevolgen niet te geven zijn( die komen er imo ook niet) is er ook nog niet een volledig beeld te geven over rest verschijnselen van Corona. Het lijkt zo te zijn dat er veel mensen met een lichte besmetting er achteraf niet zo licht uitkomen. Dan kun je het wegwuiven en cijfers eisen, je kunt ook denken oké , dat kan er dus ook gebeuren wanneer je een besmetting oploopt. Ipv over nog niet volledige cijfers te ouwehoeren en dat dus te doen omdat je het blijkbaar allemaal niet gelooft.

Het lijkt alsof. Dan moet dat toch te onderbouwen zijn of is dat allemaal op gevoel? Ik vind juist dat er wel makkelijk gedaan wordt over maatregelen en angsten voor het virus terwijl er dus geen cijfers zijn om dit goed te onderbouwen. Dat is ook een manier om er naar te kijken. Heeft niets te maken met iets niet willen geloven. Volgens mij heet dat gewoon gedegen onderzoek doen en je uitspraken staven met cijfers.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:33

Het is niet dat ik het niet geloof, maar het wordt nu soms wel gebracht als een ENORM gevaar... en dat vind ik persoonlijk niet helemaal terecht. Want, zoals je zelf al zegt, er is nog geen volledig beeld.

Hoe lang heeft iemand last van een heftige longontsteking, een burn out, stress, een zware griep etc. En wat is zwaar en wat is licht.. Ik vind reuk/smaak verlies ernstig, maar je wordt er niet arbeidsongeschikt van. Mensen met stress/burn out worden ook vergeetachtig, iemand die niet aan zn herstel werkt, zal langer onderweg zijn.... dat zijn allemaal dingen die er denk wel mee te maken hebben.

heeft niks te maken met 'cijfers eisen' maar kijken of er perspectief is, ipv "ohhhh groot gevaar long covid jongeren"... :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:34

Ik kan in ieder geval vertellen het heel lastig is om een chronische aandoening aan je longen te hebben.
Zo was ik 4 weken geleden gestopt met mijn dagelijkse AB, gewoon omdat ik me goed voelde en even geen zin meer had in elke dag buikpijn daarvan.

Laatste paar dagen voelde ik me weer steeds slechter worden. Erg moe, zeer slechte conditie want sta te puffen boven aan de trap en nergens zin in... ben eind Vd middag uitgeteld en ga op de bank liggen en Savonds met slappe beentjes de paardjes van het land halen..
Ook weer steeds meer hoesten. Gisteravond dus weer begonnen met slikken van mijn AB. Kan dus gewoon niet zonder want dan word ik langzaamaan dood ziek.

Long problemen leveren een enorme aanslag op je lijf en dat is wat mensen onderschatten. Al je organen, en je spieren gaan protesteren als ze geen genoeg zuurstof krijgen. En daar merk je pas wat van als het weer wat te laat is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:36

Idem de oeioeieoei mutaties Cer.

bigone schreef:
Net zoals cijfers over vaccinaties en langdurige gevolgen niet te geven zijn( die komen er imo ook niet) is er ook nog niet een volledig beeld te geven over rest verschijnselen van Corona.

....

omdat je het blijkbaar allemaal niet gelooft.

Je beslissingen nemen op basis van ´geloven´ wat er aan met de windrichting variërende ¡nformatie naar ons toe geblazen wordt is .... goedgelovig :D

Wat deze poepshow helder maakt is dat we fors gemanipuleerd zijn/worden. Enige skepsis is m.i. realistischer dan geloven.

Veel plezier verder vandaag +:)+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:37

Popstra schreef:
Ik kan in ieder geval vertellen het heel lastig is om een chronische aandoening aan je longen te hebben.
Zo was ik 4 weken geleden gestopt met mijn dagelijkse AB, gewoon omdat ik me goed voelde en even geen zin meer had in elke dag buikpijn daarvan.

Laatste paar dagen voelde ik me weer steeds slechter worden. Erg moe, zeer slechte conditie want sta te puffen boven aan de trap en nergens zin in... ben eind Vd middag uitgeteld en ga op de bank liggen en Savonds met slappe beentjes de paardjes van het land halen..
Ook weer steeds meer hoesten. Gisteravond dus weer begonnen met slikken van mijn AB. Kan dus gewoon niet zonder want dan word ik langzaamaan dood ziek.

Long problemen leveren een enorme aanslag op je lijf en dat is wat mensen onderschatten. Al je organen, en je spieren gaan protesteren als ze geen genoeg zuurstof krijgen. En daar merk je pas wat van als het weer wat te laat is.

Herkenbaar. Minstens 10 jaar geleden een dubbele longontsteking gehad en dat is ook nooit meer het oude geworden.

MarlindeRooz

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:39

Ja precies, ik heb 3 maanden moeten wachten tot ik na een longontsteking weer op mijn oude fitness niveau zat. En ik was gezond en sportief... Je kan echt heel ziek worden van "normale dingen".

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:41

Nee en daarom moeten mensen ook het gevaar van long Covid niet onderschatten.
Je bent jong en je denkt onaantastbaar te zijn. Je voelt je goed...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:41

Popstra schreef:

Nee natuurlijk niet. Dus ik let goed op met waar ik heen ga, beweeg veel, eet extra gezond om mijn lijf te helpen. Maar ik vertik het om in angst te leven en mij te laten beperken door iets wat gewoon bij het leven moet gaan horen. Want covid gaat niet verdwijnen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:43

Huertecilla schreef:
Idem de oeioeieoei mutaties Cer.

bigone schreef:
Net zoals cijfers over vaccinaties en langdurige gevolgen niet te geven zijn( die komen er imo ook niet) is er ook nog niet een volledig beeld te geven over rest verschijnselen van Corona.

....

omdat je het blijkbaar allemaal niet gelooft.

Je beslissingen nemen op basis van ´geloven´ wat er aan met de windrichting variërende ¡nformatie naar ons toe geblazen wordt is .... goedgelovig :D

Wat deze poepshow helder maakt is dat we fors gemanipuleerd zijn/worden. Enige skepsis is m.i. realistischer dan geloven.

Veel plezier verder vandaag +:)+

Ik denk inderdaad dat kritisch blijven goed is en ons ook menselijk maakt. Niet ontkennen dat covid gevaarlijk kan zijn maar wel steeds blijven toetsen of de maatregelen en beperkingen in ons leven nog steeds op wegen tegen de risico's en daar heb je gewoon cijfers bij nodig.

Toen alles uit de klauwen liep, ging de boel dicht. Logisch want het was ontzettend duidelijk dat het mis zou gaan op alle vlakken. Nu we in rustiger vaarwater zitten moeten we dus ook op de cijfers beslissen, dat hebben we eerder net zo gedaan en toen was er ook geen glazen bol. En naar mijn mening zijn de cijfers nog steeds goed genoeg om in ieder geval buiten alles los te laten. Ben benieuwd hoe het het VK vergaat de komende weken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:45

Popstra schreef:

Maar dat hoort bij jong zijn. Daar ga je toch niet zoveel mensen, leuke dingen in het leven ontnemen. Jongeren zijn over het algemeen roekelozer dan ouderen. Dan moet je ze in bubbeltjesplastic wikkelen.

Genoeg jongeren die het gewoon begrijpen en vermijden.
Wie dat niet wil of snapt na 1,5 jaar krijgt vanzelf de deksel op z'n neus. Net als met overmatig drinken, drugs, gevaarlijk rijden in het verkeer.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:48

MarlindeRooz schreef:
Popstra schreef:

Nee natuurlijk niet. Dus ik let goed op met waar ik heen ga, beweeg veel, eet extra gezond om mijn lijf te helpen. Maar ik vertik het om in angst te leven en mij te laten beperken door iets wat gewoon bij het leven moet gaan horen. Want covid gaat niet verdwijnen.

Doe ik ook hoor. We moeten er mee leven en inderdaad niet ons leven door laten beïnvloeden

Klopt dat het onaantastbaar bij het jong zijn hoort. Zo dacht ik ook. Wat kan mij nou gebeuren?
Het leven is zoals het is. :)

Edit:
Van het concert des levens heeft niemand het program
Hing vroeger bij mijn opa en oma op het toilet :D
Laatst bijgewerkt door Popstra op 20-07-21 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:48

MarlindeRooz schreef:
Popstra schreef:

Er is helemaal niemand die een ander dwingt in angst te geloven. Dat praten mensen zichzelf aan, wel is het niet verstandig om berichten die duiden op iets wat iedereen kan treffen meteen de prullenbak in te kieperen omdat er nog geen cijfers zijn. Covid was gevaarlijk voor de oudjes en de kwetsbaren mbt doodgaan/ic. Covid blijkt dus ook in sommige gevallen vervelend voor iedere leeftijd. Niets om bang voor te zijn, wel om in je achterhoofd te houden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:50

Dat doet volgens mij iedereen ook alleen zijn we het er niet mee eens dat er dan nu nog steeds maatregelen nodig zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:51

bigone schreef:
Dat praten mensen zichzelf aan, wel is het niet verstandig om berichten die duiden op iets wat iedereen kan treffen meteen de prullenbak in te kieperen omdat er nog geen cijfers zijn.

Ik kiep niks meteen in de prullenbak in ieder geval.. waar het om gaat is 'hoe ernstig is het' en 'hoe bang moeten 'we' zijn en hoe lang gaan we er rekening mee houden...

Citaat:
Covid was gevaarlijk voor de oudjes en de kwetsbaren mbt doodgaan/ic. Covid blijkt dus ook in sommige gevallen vervelend voor iedere leeftijd. Niets om bang voor te zijn, wel om in je achterhoofd te houden.

Precies, het kan in het achterhoofd gehouden worden... maar ik lees ook zaken als "paniek!! Jongeren en long covid!!" en dat is niet 'in het achterhoofd houden', dat is bang zijn voor iets wat wellicht kan maar waarvan nog niet perse vast staat hoe en wat...

Hoe kan je eigenlijk een longonsteking voorkomen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:54

In ieder geval niet in de herfst met een T-shirt op 23 hoog de ramen buiten gaan zemen :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:55

Ik kreeg die longontsteking mede omdat ik gewoon doorging terwijl ik een griepje had. Toen zat ik opeens op de eerste hulp met een longontsteking. :7

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:00

…Of door je te verslikken. Een longontsteking heb je imo vrij vlot opgelopen helaas en net wat ervaringsdeskundigen (ik noem jullie maar even zo) zeggen, kan je er zomaar langdurig of zelfs chronisch last van krijgen.

Ik heb een collega die loopt jaarlijks met een longontsteking, die is ‘gewoon’ 4 maanden per jaar doodziek.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:02

Poeh heftig. Ik heb alleen snel last van benauwdheid bij inspanning dus ik mag van mezelf nu lekker lui door het leven. Vooral met deze temperatuur kan ik echt out gaan bij activiteiten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:03

Ik liep de post in de zeikregen. Longontsteking is echt geen pretje.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:05

Cer schreef:
Precies, het kan in het achterhoofd gehouden worden... maar ik lees ook zaken als "paniek!! Jongeren en long covid!!" en dat is niet 'in het achterhoofd houden', dat is bang zijn voor iets wat wellicht kan maar waarvan nog niet perse vast staat hoe en wat...

Hoe kan je eigenlijk een longonsteking voorkomen?

Nou dit dus. Ineens rept iedereen over die langetermijngevolgen van COVID. Terwijl er genoeg andere dingen zijn waar je restklachten van kan overhouden.
Daarbij is een deel van de mensen die nu het label long-COVID hebben nooit getest op COVID....

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:07

ingedebruijn schreef:
Als het virus zodanig agressief wordt dat er geen vaccin werkt, dan heeft moeder natuur gewoon gewonnen toch? Het houdt ergens op.

Nou ja natuur... het was toch ergens ontsnapt uit een laboratorium in China (volgens de geruchten)... Maar verder met je eens hoor. Op een gegeven moment is het klaar. En dat is nu eigenlijk wel.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:07

ik werkte door met een griep(je) 35 jaar geleden, ik heb er nog dag en nacht "plezier" van, gebruik continu puffers en prednison. oliebol happens zeggen ze dan, maar ik moet zeker geen corona oplopen, want dat zou wel eens niet goed kunnen aflopen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:08

Plus de psychische klachten die los van covid staan of relaties die kapot gaan omdat mensen 1,5 jaar thuis werken op 30m2 met elkaar. Er ontstaat genoeg langdurig leed door de maatregelen waarvoor iemand geen covid hoeft te hebben gehad.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:08

Bloodymary schreef:
ingedebruijn schreef:
Als het virus zodanig agressief wordt dat er geen vaccin werkt, dan heeft moeder natuur gewoon gewonnen toch? Het houdt ergens op.

Nou ja natuur... het was toch ergens ontsnapt uit een laboratorium in China (volgens de geruchten)... Maar verder met je eens hoor. Op een gegeven moment is het klaar. En dat is nu eigenlijk wel.

Haha tja dat zal altijd een vraagteken blijven denk ik maar dat het daarna verder muteert zie ik wel als de kracht van de natuur.