pien_2010 schreef:Dat is NIET waar Ayasha als het om Frankrijk gaat. Frankrijk is zo veel dicht geweest. Het 1ste confinement (lock down) was vanaf 9 maart tot 15 juni. 15 Juni 2020 gingen de grenzen weer open.
Toen kregen we een tweede strenge lock down vanaf september 2020. De grenzen gingen weer rap dicht en bleven dicht op wat uitzonderingen na.
De 3de lock down hebben we ook weer gehad en de grenzen zijn vanaf 9 juni weer open. Dus Frankrijk is meer dicht als open geweest. Ik hoop dat we tot en met augustus toch open kunnen blijven, want veel gebieden in Frankrijk, de vele afgelegen vakantie huisjes zoals ons vakantie huisje, dat is echt veilig en gewoon leuk. Zo ook met andere logeer plekken voor toeristen. Ik denk als we allemaal tot en met augustus mee kunnen pakken net als in 2020 de toeristen branche niet omvalt, winst daar is geen sprake van, maar uit de vaste kosten komen wel, en dat is al heel wat.
Ik denk dat als het enigszins kan de grenzen open blijven→ om het omvallen van de campings, hotels , huisjes, parken te voorkomen, maar dan moet het niet al te gek worden en wat dat betreft is Nederland wel heel alarmerend.
Ik had het over belgie gezien ik op iemand reageer die het over Belgie had. 
Hoe komen al die nieuwe varianten (britse, afrikaanse en noem maar op) hier?
Niet omdat er zo ingezet is op iedereen even binnen de grenzen houden he.