Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:07

Cer schreef:
OleJon schreef:
In de wo2 was het eng dat Hitler, zoveel aanhangers had. Die kant gaan we nu weer uit.

Jij bent af :j

Goh volgens mij hebben Engel en Baudet toch echt niet zoveel aanhangers, ze blokken consequent andersdenkenden dus blijft weinig over .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:12

In Amerika is al een rechtszaak geweest tegen een werkgever, een ziekenhuis. 117 personeelsleden waren het er niet mee eens en weigerden te vaccineren. Zij mochten door de rechter ontslagen worden. Weet niet of er beroep is aangetekend, zal nog eens zoeken,
Ze hebben beroep aangetekend en in totaal hebben 150 mensen bij dit zieken huis ontslag genomen of gekregen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 14-07-21 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:21

Citaat:
In de wo2 was het eng dat Hitler, zoveel aanhangers had. Die kant gaan we nu weer uit.
Citaat:
Jij bent af :j

Citaat:
Goh volgens mij hebben Engel en Baudet toch echt niet zoveel aanhangers, ze blokken consequent andersdenkenden dus blijft weinig over .

Zo bedoelde ik m niet in ieder geval...

BigOne

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:22

Snap ik, maar dit soort mensen snapt er toch niets van, die blaten bovenstaande figuren na zonder na te denken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:27

bigone schreef:
Snap ik, maar dit soort mensen snapt er toch niets van, die blaten bovenstaande figuren na zonder na te denken.

Oh zo, ja .. maar ja, vandaar dat ik ook slechts een non-constructieve maar imo wel juiste opmerking plaats :+ :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:32

Janneke2 schreef:
Hoi Pien,
dank je wel voor je bijdrage!
In het licht van de lage vaccinatie bereidheid 'voelt' het ook weer anders.

En wat een naar staartje van jullie fijne reünie! (Zoon besmet, in 1x naar huis, testen - huuuu.)
Ik had jullie een veel fijner vakantie gegund!

Dank je wel Janneke, is lief van je maar niet nodig "het nare staartje". We hebben het fantastisch gehad hoor en zijn ipv andere ochtend halsoverkop vertrokken rond 17.30 uur in de avond ervoor en hele nacht doorgereden. Dat was voor mij pittig want manlief heeft arm in het gips dus mag niet rijden. Onze vakantie was heel erg top. Mijn zoon komt er wel goed doorheen (1x pfizer gelukkig gehad paar weken geleden).
Wij zijn goed beschermd dus maak me geen enkele zorgen en zitten nu mooi weer afgezonderd thuis tot volgende week.

Over het licht van de vaccinatie bereidheid nog een kleine aanvulling. Hoe moeilijk ik het zelf ook vind, en ik weet zeker dat Macron dat ook vindt, ik vind het ook gedurfd en erg dapper want dit kan politiek zijn doodvonnis zijn. Le Pen doet het erg goed in Frankrijk en die gaat dit zeker helemaal uitkauwen in haar voordeel→ dat is 100% zeker. En toch neemt hij deze beslissing. Voor mij betekent dit dat Macron erg bezorgd is, en nu datgene doet waarvan hij overtuigd is dat dit nodig is ongeacht de politieke persoonlijke consequenties voor hem zelf. Macron namelijk is namelijk helemaal niet populair in Frankrijk (zoals geen een president dat hier was, is en zal zijn := ) en toch heeft hij de ballen en het lef om dit soort maatregelen dat totaal ingaat tegen het fundament van wat de Republiek Frankrijk is (denk aan de revolutie → het over de kling jagen van de bourgeoisie, denk aan het zeer strijdbare volkslied → op het militante af) := en dan toch dit doen......respect voor de man en zijn regering, hoe vreselijk en naar de verplichting ook is.

De vergelijkingen naar andere inentingen vind ik voor nu onvergelijkbaar, want de pandemie wereldwijd zoals wij nu hebben, die heb ikzelf nog nooit eerder gezien in mijn hele leven. Gelukkig is het "maar" covid en niet de ebola die over de wereld raast en waarvan je bijna zeker overlijdt. Maar desondanks is het een ongekende pandemie met heel erg veel doden wereldwijd, teveel mutaties, te groot economisch verlies en een pandemie die uitzondering nagelaten eigenlijk door iedereen wel in meer of mindere mate wordt gevoeld. Het raakt ons allemaal. En het moet ook echt stoppen zsm.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:33

VanHuisUit schreef:
Werk in zorg, welzijn en onderwijs (jawel alle drie :P ) en heb me nog nooit laten vaccineren voor mijn werk. Geen griepprik, geen Hep prik.

Nu wel Covid.
Reden vooral dat ik niet degene wil zijn waardoor een afdeling vrijwel geheel wordt 'uitgeroeid'. Want zo voelt het wel en als je dat één keer hebt meegemaakt (dat heb ik) wil je dat nooit meer meemaken. Dat een afdeling wordt weggevaagd binnen een aantal weken. Gelukkig was ik niet degene die ziek was of het had meegenomen...

heb het ook meegemaakt. 1e golf in het verzorgingshuis waar mijn moeder zat. Zij werd eind maart ziek en is op 9 april overleden. Wie het precies heeft meegenomen is onbekend gebleven maar er waren wat verzorgenden (waaronder de teamleider met wat klachten, die niet direct door hadden dat het COVID was). Want zorgpersoneel blijft niet zo snel thuis, zeker niet bij onderbezetting.
Kortom een week voor mijn moeder ziek werd werd de eerste bewoner ziek van haar afdeling en werd bekend gemaakt dat het COVID was. Paar dagen erna werd mijn moeder ziek en is 9 april vorig jaar overleden. Na een heel heftig ziekbed waarbij ze is verdronken in haar eigen longen. Er was tekort aan alles. Beschermingsmateriaal voor het personeel, goede medische hulpmiddelen, beademingsapparatuur, goed en deskundig personeel voor deze zware zorg. Bewoners veelal dement gingen natuurlijk niet naar de IC in het ziekenhuis..
Het was 1 groot sterfhuis van 4 verdiepingen hoog waar het virus rap doorheen ging. Weinig hebben het overleefd. Het was voor ons als familie traumatisch, maar natuurlijk ook voor de verzorgers in het huis. Het waren - zoals je zou kunnen zeggen - Braziliaanse toestanden zo in het begin van de pandemie.

Het vaccineren niet alleen in het belang van degene waar je voor zorgt maar ook in je eigen belang.
Wat we daar hebben hebben meegemaakt wens je niemand; het moeten meemaken is traumatisch en ik zelf kan dat nog steeds niet goed loslaten. Ik kan er dan ook echt slecht tegen dat mensen roeptoeteren over de mogelijk nadelige gevolgen van het vaccin voor zichzelf op de lange termijn zonder zichzelf goed te hebben geïnformeerd en tegelijk totaal niet nadenken over een pilletje op een festival, roken of hun alcoholgebruik.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:33

Ayasha schreef:
DezeNaam schreef:
Er zijn zoveel dingen verplicht die je kan zien als 'vrijheidsbeperking'. Maar die zaken vinden we de dag van vandaag normaal. Nieuwe problemen brengen nieuwe regels met zich mee, zo vreemd is dat niet.

Ik vraag me af wat de suggesties dan zijn van mensen die tegen het verplichten van het vaccin zijn. Even wachten tot de bevolking bijdraait? Nog een lockdown (wat ik overigens ergere vrijheidsbeperking vind dan een verplicht vaccin)? Het gegeven er maar bijnemen dat we mogelijk nooit meer terug naar 'normaal' kunnen gaan als het virus zich verder blijft ontwikkelen? Dat er nog meer doden en long covid gevallen bij zullen komen? Simpelweg omdat sommige mensen doorgeslagen zijn in complottheorieën...
Misschien is dat hele complotdenken nog wel het gevaarlijkste virus. Veel moeilijker te bestrijden ook. (En nee, ik zeg niet dat alle mensen die hun bedenkingen hebben complotdenkers zijn. Maar er zijn mensen die wel heel ver doordraaien.)

Ik ben wel benieuwd hoe ze dit bijvoorbeeld in Amerika aan gaan pakken. Want als je de bevolking daar gaat verplichten breekt er waarschijnlijk (nog net geen) burgeroorlog uit. :+

Is het je al opgevallen dat elke keer als de vakantie periode aan gebroken is, de stijging inzet?
Als er nou één luxe is, dan is het wel op vakantie gaan. Laten we dat anders een keer verbieden. En niet dat halfhartige wat we tot nu toe gehad hebben maar gewoon strikt reisverbod tot de sh*t opgelost is gezien het blijkbaar onmogelijk is voor mensen die willen reizen om zich aan de regels en de quarantaine te houden met alle gevolgen van dien.

Eerder in het topic werd besproken dat jongeren een van de grootste verspreiders zijn. Tijdens de vakantie zitten jongeren vast ook vaker bij elkaar. Reizen zal er zeker aan bijdragen maar het lijkt me niet de enige factor. Daarnaast lijkt het mij niet dat je het virus volledig in zal kunnen perken door een jaar lang niet te reizen. Of wanneer denk je dat mensen wel terug veilig zullen kunnen reizen? Veel landen zullen daarnaast enkel gevaccineerde mensen toestaan. En niet mogen reizen is evenzeer een beperking van vrijheid, net zoals het verplichten van het vaccin (of verplicht ontslag nemen/ontslagen worden).

Ze hadden de grenzen simpelweg dicht moeten houden van zodra het bekend was dat een 'nieuw' virus zich aan het verspreiden was. Maar hé, de regering vond het toen niet nodig en er was niks om ons zorgen over te maken. :+ Ik denk dat het nu nogal laat is om reizen opnieuw te gaan verbieden. Maakt het zoveel verschil als je je in België aan de regels houdt, of als je dat doet in een ander land op vakantie?
De mensen die zich na het reizen niet aan de quarantaine regels houden- houden zich vast ook niet aan de regels in België zelf.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:35

Babootje wat erg......sterkte, je verhaal is heel naar. Gecondoleerd en sterkte met ook deze manier van overlijden van je lieve moeder. Dit gun je echt niemand. Ook eens met je post.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:38

DezeNaam schreef:
Eerder in het topic werd besproken dat jongeren een van de grootste verspreiders zijn. Tijdens de vakantie zitten jongeren vast ook vaker bij elkaar. Reizen zal er zeker aan bijdragen maar het lijkt me niet de enige factor. Daarnaast lijkt het mij niet dat je het virus volledig in zal kunnen perken door een jaar lang niet te reizen. Of wanneer denk je dat mensen wel terug veilig zullen kunnen reizen? Veel landen zullen daarnaast enkel gevaccineerde mensen toestaan. En niet mogen reizen is evenzeer een beperking van vrijheid, net zoals het verplichten van het vaccin (of verplicht ontslag nemen/ontslagen worden).

Ze hadden de grenzen simpelweg dicht moeten houden van zodra het bekend was dat een 'nieuw' virus zich aan het verspreiden was. Maar hé, de regering vond het toen niet nodig en er was niks om ons zorgen over te maken. :+ Ik denk dat het nu nogal laat is om reizen opnieuw te gaan verbieden. Maakt het zoveel verschil als je je in België aan de regels houdt, of als je dat doet in een ander land op vakantie?
De mensen die zich na het reizen niet aan de quarantaine regels houden- houden zich vast ook niet aan de regels in België zelf.

Kom op nou, wanneer is er een echte reislockdown geweest/grenzen dicht geweest? Een maand in maart 2020? Verder was het een "het wordt ontraden" situatie met oneindig veel achterpoortjes waar zeer dankbaar gebruik van gemaakt werd.

Tiggs

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:40

Ik vind het niet reizen juist een heel ingrijpende maatregel... no way dat ik nog een keer m'n oma van 91 een jaar niet zie.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:42

Ayasha schreef:
DezeNaam schreef:
Er zijn zoveel dingen verplicht die je kan zien als 'vrijheidsbeperking'. Maar die zaken vinden we de dag van vandaag normaal. Nieuwe problemen brengen nieuwe regels met zich mee, zo vreemd is dat niet.

Ik vraag me af wat de suggesties dan zijn van mensen die tegen het verplichten van het vaccin zijn. Even wachten tot de bevolking bijdraait? Nog een lockdown (wat ik overigens ergere vrijheidsbeperking vind dan een verplicht vaccin)? Het gegeven er maar bijnemen dat we mogelijk nooit meer terug naar 'normaal' kunnen gaan als het virus zich verder blijft ontwikkelen? Dat er nog meer doden en long covid gevallen bij zullen komen? Simpelweg omdat sommige mensen doorgeslagen zijn in complottheorieën...
Misschien is dat hele complotdenken nog wel het gevaarlijkste virus. Veel moeilijker te bestrijden ook. (En nee, ik zeg niet dat alle mensen die hun bedenkingen hebben complotdenkers zijn. Maar er zijn mensen die wel heel ver doordraaien.)

Ik ben wel benieuwd hoe ze dit bijvoorbeeld in Amerika aan gaan pakken. Want als je de bevolking daar gaat verplichten breekt er waarschijnlijk (nog net geen) burgeroorlog uit. :+

Is het je al opgevallen dat elke keer als de vakantie periode aan gebroken is, de stijging inzet?
Als er nou één luxe is, dan is het wel op vakantie gaan. Laten we dat anders een keer verbieden. En niet dat halfhartige wat we tot nu toe gehad hebben maar gewoon strikt reisverbod tot de sh*t opgelost is gezien het blijkbaar onmogelijk is voor mensen die willen reizen om zich aan de regels en de quarantaine te houden met alle gevolgen van dien.

Dat is de hele winter al geprobeerd. Zonder resultaat. Dat zou alleen kunnen helpen als je de grenzen ook werkelijk sluit voor iedereen. Dus terug betonblokken en containers op elk weggetje. En om te vermijden dat mensen dan in eigen land allemaal op een hoop gaan zitten moet je dan overgaan tot een lockdown.
Ik denk niet dat daar op dit moment veel enthusiasme voor gaat zijn.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:44

Babootje schreef:
VanHuisUit schreef:
Werk in zorg, welzijn en onderwijs (jawel alle drie :P ) en heb me nog nooit laten vaccineren voor mijn werk. Geen griepprik, geen Hep prik.

Nu wel Covid.
Reden vooral dat ik niet degene wil zijn waardoor een afdeling vrijwel geheel wordt 'uitgeroeid'. Want zo voelt het wel en als je dat één keer hebt meegemaakt (dat heb ik) wil je dat nooit meer meemaken. Dat een afdeling wordt weggevaagd binnen een aantal weken. Gelukkig was ik niet degene die ziek was of het had meegenomen...

heb het ook meegemaakt. 1e golf in het verzorgingshuis waar mijn moeder zat. Zij werd eind maart ziek en is op 9 april overleden. Wie het precies heeft meegenomen is onbekend gebleven maar er waren wat verzorgenden (waaronder de teamleider met wat klachten, die niet direct door hadden dat het COVID was). Want zorgpersoneel blijft niet zo snel thuis, zeker niet bij onderbezetting.
Kortom een week voor mijn moeder ziek werd werd de eerste bewoner ziek van haar afdeling en werd bekend gemaakt dat het COVID was. Paar dagen erna werd mijn moeder ziek en is 9 april vorig jaar overleden. Na een heel heftig ziekbed waarbij ze is verdronken in haar eigen longen. Er was tekort aan alles. Beschermingsmateriaal voor het personeel, goede medische hulpmiddelen, beademingsapparatuur, goed en deskundig personeel voor deze zware zorg. Bewoners veelal dement gingen natuurlijk niet naar de IC in het ziekenhuis..
Het was 1 groot sterfhuis van 4 verdiepingen hoog waar het virus rap doorheen ging. Weinig hebben het overleefd. Het was voor ons als familie traumatisch, maar natuurlijk ook voor de verzorgers in het huis. Het waren - zoals je zou kunnen zeggen - Braziliaanse toestanden zo in het begin van de pandemie.

Het vaccineren niet alleen in het belang van degene waar je voor zorgt maar ook in je eigen belang.
Wat we daar hebben hebben meegemaakt wens je niemand; het moeten meemaken is traumatisch en ik zelf kan dat nog steeds niet goed loslaten. Ik kan er dan ook echt slecht tegen dat mensen roeptoeteren over de mogelijk nadelige gevolgen van het vaccin voor zichzelf op de lange termijn zonder zichzelf goed te hebben geïnformeerd en tegelijk totaal niet nadenken over een pilletje op een festival, roken of hun alcoholgebruik.

Wat heftig Babootje, afschuwelijk om zo je moeder te verliezen.
Hier ook zo'n golf bij een verzorgingstehuis, meer dan de helft van de bewoners overleden. De zorg liep op hun tenen, er zijn toen nog militairen ingeschakeld voor hulp.
Nu er gevaccineerd wordt kom je deze ellende in tehuizen etc bijna niet meer tegen. De vaccinaties doen hun werk, godzijdank. Ik begrijp de aversie dan ook niet, door te vaccineren help je elkaar en uiteindelijk ontlast je de zorg. Wil je daar niet aan, dan vind ik het niet meer dan normaal dat daar consequenties aan verbonden zijn. Terug naar de ellende van toen wil niemand meer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:45

Dat is NIET waar Ayasha als het om Frankrijk gaat. Frankrijk is zo veel dicht geweest. Het 1ste confinement (lock down) was vanaf 9 maart tot 15 juni. 15 Juni 2020 gingen de grenzen weer open.
Toen kregen we een tweede strenge lock down vanaf september 2020. De grenzen gingen weer rap dicht en bleven dicht op wat uitzonderingen na.
De 3de lock down hebben we ook weer gehad en de grenzen zijn vanaf 9 juni weer open. Dus Frankrijk is meer dicht als open geweest. Ik hoop dat we tot en met augustus toch open kunnen blijven, want veel gebieden in Frankrijk, de vele afgelegen vakantie huisjes zoals ons vakantie huisje, dat is echt veilig en gewoon leuk. Zo ook met andere logeer plekken voor toeristen. Ik denk als we allemaal tot en met augustus mee kunnen pakken net als in 2020 de toeristen branche niet omvalt, winst daar is geen sprake van, maar uit de vaste kosten komen wel, en dat is al heel wat.
Ik denk dat als het enigszins kan de grenzen open blijven→ om het omvallen van de campings, hotels , huisjes, parken te voorkomen, maar dan moet het niet al te gek worden en wat dat betreft is Nederland wel heel alarmerend.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:45

Babootje schreef:
VanHuisUit schreef:

Nu wel Covid.

verschrikkelijk...echt zo verschrikkelijk.
Mensen mogen hier inderdaad wel eens goed bij stilstaan ;(

:knuffel: :knuffel:

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:46

Goof schreef:
Absurd en doodeng dit.
Het druist ook absoluut in tegen de grondwet.

Idd

Hele enge ontwikkeling

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:48

Netjes, inderdaad grenzen dicht ook voor geluk zoekers

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:49

pien_2010 schreef:
Dat is NIET waar Ayasha als het om Frankrijk gaat. Frankrijk is zo veel dicht geweest. Het 1ste confinement (lock down) was vanaf 9 maart tot 15 juni. 15 Juni 2020 gingen de grenzen weer open.
Toen kregen we een tweede strenge lock down vanaf september 2020. De grenzen gingen weer rap dicht en bleven dicht op wat uitzonderingen na.
De 3de lock down hebben we ook weer gehad en de grenzen zijn vanaf 9 juni weer open. Dus Frankrijk is meer dicht als open geweest. Ik hoop dat we tot en met augustus toch open kunnen blijven, want veel gebieden in Frankrijk, de vele afgelegen vakantie huisjes zoals ons vakantie huisje, dat is echt veilig en gewoon leuk. Zo ook met andere logeer plekken voor toeristen. Ik denk als we allemaal tot en met augustus mee kunnen pakken net als in 2020 de toeristen branche niet omvalt, winst daar is geen sprake van, maar uit de vaste kosten komen wel, en dat is al heel wat.
Ik denk dat als het enigszins kan de grenzen open blijven→ om het omvallen van de campings, hotels , huisjes, parken te voorkomen, maar dan moet het niet al te gek worden en wat dat betreft is Nederland wel heel alarmerend.

Ik had het over belgie gezien ik op iemand reageer die het over Belgie had. :)
Hoe komen al die nieuwe varianten (britse, afrikaanse en noem maar op) hier? :) Niet omdat er zo ingezet is op iedereen even binnen de grenzen houden he.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 14:52

_Mir schreef:
Netjes, inderdaad grenzen dicht ook voor geluk zoekers

Zijn we niet allemaal geluk zoekers?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:53

ravellie schreef:
Goof schreef:
Absurd en doodeng dit.
Het druist ook absoluut in tegen de grondwet.

Idd

Hele enge ontwikkeling

DuoPenotti schreef:
verschrikkelijk...echt zo verschrikkelijk.
Mensen mogen hier inderdaad wel eens goed bij stilstaan

Eens DP,maar voor veel mensen is dat erg moeilijk om eens echt stil te staan waar we eigenlijk nu al vanaf december 2019 (China) in zitten en wat dat wereldwijd aan doden, ziektes, armoede heeft opgeleverd. Het ene verhaal is nog schrijnender als het andere verhaal en zoals Babootje schreef het leken wel o ntwikkelingstoestanden. Een ongekende tragedie heeft in verzorg- en verpleeghuizen zich afgespeeld. Een ongekende pandemie in de ziekenhuizen. Ik heb onlangs iemand ontmoet in Nederland die de logistiek in een soort noodtoestand van ziekenhuizen moest regelen (geneeskundig directeur of zoiets) en die man zei: "dat wij→ geen notie hebben van wat voor drama's zich hebben afgespeeld in de ziekenhuizen op de covid afdelingen. Geen flauw idee..wat zich daar heeft afgespeeld aan ongekende schrijnende taferelen". "NIemand die dit gezien heeft zal dit geloven cq kunnen begrijpen" zei hij verdrietig en ook heel moe.
ALS de pandemie onder controle komt, scheelt dat ook heel erg veel doden en dit soort nare toestanden in de westerse landen maar zeker ook in de ontwikkelingslanden.

DAAR je ogen voor sluiten, is eigenlijk schandalig in mijn ogen!

Inderdaad zijn we allemaal gelukszoekers. Gelukkig wel want iedereen wil een gaaf leven +:)+

Sorry Ayasha, had ik niet door.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:59

Sunnda schreef:
Mars schreef:
Die lange termijn angst vind ik zo'n dooddoener. Van middelen waar wél de gevolgen van bekend zijn stoppen mensen ze ook in hun lichaam, zonder nadenken. Alcohol, sigaretten, bewerkt voedsel, snacks, suikers, uitlaatgassen, etc etc.

En raad eens: de overheid vind het in die gevallen ook prima dat je het koopt. Het gaat namelijk om heel veel geld en dan is de overheid blijkbaar niet zo geinteresseerd in je gezondheid. Maar vaccins gaan natuurlijk alleen maar om je gezondheid en niet om de miljarden die ermee gemoeid zijn.
Dream om.

Je kiest er toch zelf voor om te roken, alcohol te drinken? Wat heeft de regering daar nou weer mee te maken?
Dream lekker zelf on. Wat moet ik dromen dan. Over wie over wat. Hoezo droom ik?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:08

Ik lig er zelf ook af en toe nog wakker van wat ik in die tijd allemaal heb gezien en moest doen, soms kon doen maar vaak ook niet kon doen, als zorg. Ik heb 16 mensen in die korte tijd op soms verschrikkelijke manieren zien overlijden. Daarvoor en daarna trouwens nog meer, maar die 16 waren zo heftig omdat het in zo'n korte tijd ging. Was in verzorghuis setting. Dan heb ik het niet over IC (ik denk dat je daar minder heftig overlijdt trouwens, de mensen die daar overlijden zijn vaak al in coma gebracht op een 'prettige' manier). Ik denk dat er heel veel trauma zit bij de collega's die dit in real hebben gezien. Voor zowel artsen als verzorgenden / verpleegkundigen etc.

Ben dankbaar dat mijn ouders dit niet mee hebben hoeven maken en dat ze gevaccineerd zijn.

Maar goed... het is / was een extreme situatie. Voorheen was het zo dat als er een keer een influenza uitbraak was dat er dan ook mensen komen te overlijden. Maar de manier waarop was nu echt heel heftig zoveel en met zo weinig ondersteuning. Heel veel collega's werden ook ziek en dan... als je dan gevaccineerd bent kun je als verzorghuis betere zorg verlenen... dat is zeker... simpelweg omdat er meer mensen beschikbaar blijven.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:09

Ayasha schreef:
DezeNaam schreef:

Kom op nou, wanneer is er een echte reislockdown geweest/grenzen dicht geweest? Een maand in maart 2020? Verder was het een "het wordt ontraden" situatie met oneindig veel achterpoortjes waar zeer dankbaar gebruik van gemaakt werd.

In maart 2020 was het een volledige lockdown.
In 2021 verbod op vakantiereizen van half januari tot begin mei.
Ontraden was het al heel de tijd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:13

Dat verbod werd totaal niet echt gehandhaaft, met uitzondering van Ierland en de skigebieden in Oostenrijk wellicht.
Bij de laatste aangekondigde lockdown in Duitsland en Frankrijk zaten dezelfde dag alle vluchten naar Spanje vol om nog snel te kunnen ontsnappen.
Hoe serieus moet je dat nou nemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:14

Sizzle schreef:
Dat verbod werd totaal niet echt gehandhaaft, met uitzondering van Ierland en de skigebieden in Oostenrijk wellicht.
Bij de laatste aangekondigde lockdown in Duitsland en Frankrijk zaten dezelfde dag alle vluchten naar Spanje vol om nog snel te kunnen ontsnappen.
Hoe serieus moet je dat nou nemen.

Dat dus. Die buitenlandse varianten zijn echt niet zelf tot hier gewandeld.