Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:20

Niet bij mij maar de buren.De kleinkinderen waren de mobiel van hun vader verloren in de buurwei,maar waar?De halve buurt heeft een weekend gezocht,maar niets.Eigenaar van de wei ingelicht en in de winter vond hij de mobiel terug in het hooi van zijn vee.Wel helemaal kapot natuurlijk.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:52

Ik had de auto van mijn vriend geleend om met de trailer weg te kunnen (hij heeft wel een trekhaak en ik niet) zijn huissleutels lagen ook in z'n auto, maar die was ik vergeten met naar binnen gaan. Dus ik maak de auto op slot, en check dat nog een keer, ga naar binnen, ga lekker douchen na een dagje paarden. Twijfel nog of ik meteen een wasje ging aanzetten of niet maar had er toch geen zin in. Dus mijn vriend zegt joh waar zijn mn huissleutels? Dus ik zeg ooh nog in de auto die pak ik straks wel ik ga eerst naar de supermarkt. Dus ik kom terug en wil zijn autosleutel pakken. Neeergens te vinden, maar omdat ik dubbel gecheckt had of zn auto op slot was wist ik zeker dat ie mee naar binnen moest zijn gegaan. Tas overhoop gehaald, ook de koelkast gecheckt, jaszakken gecheckt, hele kast gecheckt alles nagekeken. Geen sleutel, tot er een lampje ging branden, mijn rijbroek! En ja, daar was hij, in de zak van mijn rijbroek die ik gélukkig nog niet in de was had gegooid! (Electrische audi sleutel). Dit had op zoveel manieren vervelend kunnen aflopen. Als ik zn huissleutels niet id auto had laten liggen was ik de volgende dag gewoon gaan werken en zou hij dan pas gemerkt hebben dat zijn sleutel kwijt was (en telefonisch zou ik nooit aan mn rijbroek gedacht hebben) en als ik hem wel gewassen had zou de sleutel waarschijnlijk niet meer gewerkt hebben.

Ik ben ook al heeeeeeel lang mijn oortjes kwijt van mijn telefoon, ik weet zéker dat ik ze voor het laatst op de bank heb gebruikt, maar ik kan ze gewoon niet meer vinden, heb al meerdere malen tussen de kussens gezocht waar ik honderdduizend dierenharen en haarelastiekjes en broodkruimels tegen ben gekomen, maar nog steeds niet mijn oortjes. Ik heb ook een robotstofzuiger maar als die ze had opgeslokt had ik dat wel gemerkt denk ik....

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:51

pillow schreef:
Joelle1996 schreef:
Toen ik thuis de hond uit wou laten kwam ik er achter dat mijn sleutels verdwenen waren. Na heel het huis op zijn kop gegooid te hebben toch maar even de winkel gebeld waar ik boodschappen had gedaan. En ja hoor daar had iemand ze gevonden in de diepvries tussen de pizza’s hahahahh

Waarom had je ze überhaupt mee naar de winkel want je had ze kennelijk niet nodig om je huis in te komen

Mijn vriend had ook sleutels mee hahaha dus vandaar dat ik er op dat moment niet aan dacht

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:51

Tijdens de TT nacht mijn autosleutels kwijt. Met de taxi naar huis reservesleutel gepakt en met dezelfde taxi weer terug. 85 euro lichter. Die sleutels komen natuurlijk nooit weer terug, dus eigenlijk hier niet gepast.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:33

Ik was vorige week een van mijn konijnen kwijt. Als ik thuis ben hebben ze een deel van de huiskamer om los te lopen. Ik moest weg en wilde de konijnen weer in hun hok doen,maar ik zag er maar 1. Echt overal gezocht, hem geroepen, met de voerbus geschud, maar geen konijn. Soort van paniek. Uiteindelijk lag hij in een van de houten knaaghuisjes te slapen en had hij zich er helemaal in gepropt. Want eigenlijk past het niet en meestal steekt er dan wel een hoofd of poot uit als ie daar ligt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:05

De afstandsbediening, echt de hele bank afgezocht, want had hem even daarvoor nog in de handen gehad alle kussens er af, in de kieren tussen de vaste kussens gezocht, onder het plaid, onder het lamsvachtje, maar nee, niets hoor. De boel gefatsoeneerd, ik ga weer zitten en ik zweer het je... daar ligt die op het dienblad die op de hocker ligt. Dat was de eerste plek waar ik gekeken had en daar lag die echt niet, dus het kreng moest op de bank liggen.

Ik was alleen thuis, maar ik blijf erbij dat het spookt, want ik heb wel 4x naar dat dienblad gekeken van "daar ligt die ook niet"....

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:13

Lang geleden in de Nokia tijd eens mijn telefoon verloren in de paddock tijdens het longeren. Nergens meer terug te vinden. Week later stak ie rechtop uit het zand. Zelfs de 3310 wist zoveel zand en regen niet te overleven, maar ik had in ieder geval mijn eigen simkaart weer terug :D Ik heb inmiddels al 18 jaar hetzelfde (en ook mijn eerste) telefoonnummer. Had ik toch bijna deze 'streak' niet gehaald :+

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:27

Wat een heerlijk topic, ik geef hem weer een schopje omhoog.

Paar jaar terug ID kaart kwijt geraakt, ik had hem altijd bij m'n telefoon in. Ik dacht dat ik hem verloren was met hardlopen.
Nieuwe aangevraagd, nieuwe al een aantal weken in bezit toen ik hem terug vond onder mijn bed... :?

M'n telefoon ook een keer tijdens een citytrip in Wenen, in een uitkijktoren geweest en daar ook maar het toilet geweest. Ik had de telefoon op een plankje boven de wastafel gelegd en na het handen wassen was ik hem vergeten. Toen we eenmaal uit die uitkijktoren waren kwam ik er achter dat ik m'n telefoon kwijt was! Nog terug gegaan maar hij was niet meer in het toilet, bij de receptie gevraagd en helaas ook niet! Uurtje later via vriendin haar telefoon er achter gekomen dat mensen hem wel gevonden hadden maar eerst uit eten waren gegaan alvorens ze mijn telefoon weer bij de receptie hadden afgeven. Gelukkig uiteindelijk dus wel weer mijn telefoon terug.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:39

Wij werden ooit gebeld door een man die had de id kaart van mijn dochter gevonden tussen een matras in een caravan van een vakantie park. Ze had hem nog niet gemist, hij woonde in de buurt en kwam hen aan huis brengen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:54

Mijn telefoon. Meerdere keren per dag. Ik raak dat ding altijd kwijt :')

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:25

Tijdens m'n zwangerschap m'n telefoon in de koelkast terug gevonden :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:22

_AB_ schreef:
Tijdens m'n zwangerschap m'n telefoon in de koelkast terug gevonden :')

Ik heb vaker de telefoon in de koelkast gevonden. Ik vind hem ook heeel vaak terug op de wc :')

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:25

Mijn geërfde horloge van mijn overleden oma. Ik had hem om tijdens een strandrit met mijn paard. In het duin kwam ik erachter dat ik hem verloren was. Ik vond het echt verschrikkelijk.
Ik ben lopend het hele eind teruggegaan, ook door de zware duinen. Uiteindelijk vond ik hem, vlak voor het vloed werd, op het strand! Echt een speld in de hooiberg!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:31

In september 2021 ging mijn man paragliden, dat doet hij vaker. Gopro op de helm en gaan. Vlak na de start verloor hij zijn helm. Met gopro. Viel in een stuk onbegaanbaar terrein, niet terug te vinden. Voorjaar, maart 2022 waren we daar aan het wandelen. En toen lag daar ineens de helm, met gopro ernaast! Het leukste is, hij werkt gewoon nog. We hebben nu dus beeldmateriaal van een gopro die uit de lucht valt :')

We waren ook het borsttuigje van de gopro kwijt. 3 verhuizingen binnen een paar maanden. Maandenlang heb ik gezocht, meerdere keren echt alles overhoop gehaald en ondersteboven en binnenstebuiten gekeerd. Geen tuigje.
Mijn man moest laatst iets hebben uit de cameratas. Tada, tuigje!
Ik snap nog steeds niet hoe, ik heb die ook echt meerdere malen helemaal leeg gehaald...

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:55

Mijn ruggengraat, ergens bij de bar afgelopen vrijdag/zaterdagnacht.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 00:47

Jaaaaaren terug vierden wij nog Sinterklaas met z’n allen. We verstopten dan altijd de cadeautjes. Pa wilde graag een dambord. Die hadden we gevonden, maar.. nergens de damstenen te vinden! Ma had ze verstopt, maar ze had geen idee meer waar.
Mijn ouders hebben een klein raampje in de trapopgang naar boven. Ma wou maanden later dat raampje een keer lappen en je raadt het al: daar waren de damstenen!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 00:54

Silenna schreef:
Mijn ruggengraat, ergens bij de bar afgelopen vrijdag/zaterdagnacht.

Bij mij was het m'n waardigheid. Heb jij de ruggengraat inmiddels teruggevonden?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 07:55

Tijdens de zwangerschappen: dingen die in de koelkast moeten in de gewone kast en andersom. Telefoons en sleutels in de koelkast of andere gekke plekken.
Idd die zwangerschapsdementie wordt met de zwangerschap erger en gaat nooit meer helemaal over...
Telefoon dagelijks meerdere keren kwijt. Ik hou dan ook van de telefoon zoek functie op mijn horloge...

Verder lag de afstandsbediening tussen de bank en daar vind ik geregeld veel speelgoed terug.

Knuffel van mijn zoon zijn we ook geregeld kwijt, vinden we ook terug op de gekste plekken... mijn man is zelfs een x de berg weer op gelopen om m te zoeken tijdens een vakantie...
Afstandsbediening tussen de bank.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 08:16

M’n pony! :')
M’n ouderlijk huis stond toen randje randje woonwijk. Mijn pony stond 100 meter verder op een weitje, dus afzadelen deed ik thuis op de oprit. Braaf ding dat het was zette ik m’n pony nooit vast met afzadelen. Op de een of andere vreemde manier heb ik haar hoofdstel afgedaan en weggehangen en ben haar en de rest straal vergeten. Ik ben gewoon languit op de bank gaan liggen.
Dep vond het uiteindelijk wel saai worden dus die toen met zadel en al nog op aan de wijk in gewandeld :')

Uiteraard vond ik haar terug in de allerstrakste voortuin in de wijk, waar ze het gazon druk aan het versieren was met hoefafdrukken en hopen stront. Gelukkig vonden die buren het een hilarisch verhaal!

Op Sziget 2009 heb ik op ‘ons’ kampeerplekje een medicatie ampul van mezelf teruggevonden.
Die moest wel van het jaar ervoor zijn, echt bizar dat dat ding daar al die tijd is blijven liggen. Alle andere ‘medicatie’ vanuit Nederland was juist enorm gewild :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 09:58

Afanaisa91 schreef:
M’n pony! :')
M’n ouderlijk huis stond toen randje randje woonwijk. Mijn pony stond 100 meter verder op een weitje, dus afzadelen deed ik thuis op de oprit. Braaf ding dat het was zette ik m’n pony nooit vast met afzadelen. Op de een of andere vreemde manier heb ik haar hoofdstel afgedaan en weggehangen en ben haar en de rest straal vergeten. Ik ben gewoon languit op de bank gaan liggen.
Dep vond het uiteindelijk wel saai worden dus die toen met zadel en al nog op aan de wijk in gewandeld :')

Uiteraard vond ik haar terug in de allerstrakste voortuin in de wijk, waar ze het gazon druk aan het versieren was met hoefafdrukken en hopen stront. Gelukkig vonden die buren het een hilarisch verhaal!

Op Sziget 2009 heb ik op ‘ons’ kampeerplekje een medicatie ampul van mezelf teruggevonden.
Die moest wel van het jaar ervoor zijn, echt bizar dat dat ding daar al die tijd is blijven liggen. Alle andere ‘medicatie’ vanuit Nederland was juist enorm gewild :+

Zoiets zou ik ook voor elkaar krijgen als ik een paard of pony had :')

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 10:13

Muppett schreef:
Mijn geërfde horloge van mijn overleden oma. Ik had hem om tijdens een strandrit met mijn paard. In het duin kwam ik erachter dat ik hem verloren was. Ik vond het echt verschrikkelijk.
Ik ben lopend het hele eind teruggegaan, ook door de zware duinen. Uiteindelijk vond ik hem, vlak voor het vloed werd, op het strand! Echt een speld in de hooiberg!

Jeetje wat een mazzel :(:)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 10:27

afgelopen maandagavond, bedtijd voor de jongste dus ik maak haar klaar om naar bed te gaan, nog even haar tut pakken...
Nergens te vinden, kind ging dus nog niet naar bed... alles afgezocht... >;)
Man gebeld zodat hij langs de supermarkt kon om een nieuwe te halen, dan zou ze in ieder geval naar bed kunnen... Man belt terwijl hij in de winkel staat, worden niet meer verkocht...
Paniek slaat beetje toe, want geen tut wordt taaie nacht... (ik weet dat we er ooit voor komen te staan, maar had nu al zware nacht gehad met de oudste, dus dit was niet het moment :Y) )

Ik ga een beetje gefrustreerd de keuken opruimen, trek de lade met pannen open en zie één pan met de deksel er keurig netjes op (deksel niet op zijn kop in de pan om te bergen zeg maar) en ja hoor... mevrouw had hem daar in gestopt... _-:( *\o/*

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:45

Ik ben wel eens vaker de katten kwijt :+

Soms als ik een kast of berging ofzo open trek dan schieten ze erin zonder dat ik het door heb. Vervolgens begin ik me af te vragen waar ze zijn. Meestal ga ik ook eerst zoeken op zo'n plekken want 90% van de tijd zitten ze daar als ik ze kwijt ben. Oeps :')