Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nynke55 schreef:Ik ben wel heel benieuwd hoe jij dat zelf ziet. Ben je niet bang dat je anderen besmet? En dan vooral nu nog, nu nog lang niet iedereen gevaccineerd is?
SCC schreef:nynke55 schreef:Ik ben wel heel benieuwd hoe jij dat zelf ziet. Ben je niet bang dat je anderen besmet? En dan vooral nu nog, nu nog lang niet iedereen gevaccineerd is?
ik ben zelf niet bang dat ik anderen besmet puur omdat ik ik niet van huis ga als ik klachten heb, ik mij aan de regels houdt van afstand, en ik de handen ontsmet voor binnenkomst.
~Mijn werk is schoonmaken dus alles wat ik daarna aanraak is met handschoenen en een sopje
een aantal van mijn cliënten is wel gevaccineerd, maar ook lang niet iedereen.
Tot nu toe vind ik persoonlijk de gevaccineerde mensen om mij heen gevaarlijker, want die merken zelf niet dat ze ziek/besmettelijk zijn. maar kunnen mij wel corona geven.......
lenaa_tje schreef:Hutcherson schreef:quote Tiggs
Geen woorden voor Hutcherson, jij liegt dus tegen cliënten om ze ten onrechte een veilig gevoel te geven? Als je bij mij werkte en ik merkte dat, dan lag je eruit.
Gelukkig werk ik niet voor een baas en zou jij dan als werkgever een probleem hebben als je iemand eruit zet om die reden.
En als mensen van mij eisen dat ik ga vaccineren (gelukkig doet niemand dat) en ik continue een discussie aan moet gaan terwijl het mijn goed recht is om eigen keuze te maken, dan zeg ik zeer zeker weten dat ik gevaccineerd ben. Puur om van het gedoe wat niet relevant is voor mijn werk, af te zijn. Gelukkig blijf ik altijd 1,5meter afstand houden. Standaard is dat voor mij al een prettige afstand van een ander en ik heb geen hands on beroep.
Bovendien zijn er gelukkig ook veel clienten die de keuze wel respecterenen er zelfs niet naar vragen. Gelukkig is men er niet enorm mee bezig.
Maar jou cliënten mogen van jou niet de keuze maken om geen zaken te doen met jou? En ja het is voor mij wezenlijk anders als je zegt daar geef ik geen antwoord op dat is privé. Maar liegen.. nee
Ik ben totaal tegen vaccinatie dwang en iedereen moet hier eigen keuzes in maken maar liegen vind ik echt niet netjes.
janderegelaa schreef:justdiesel schreef:
En dan gelukkig alleen milde klachten anders waren ze dood geweest.
SCC schreef:zijn er ook mensen die er bewust niet voor kiezen te vaccineren ook al werk je met ouderen/ in de zorg ?
Ik werk als huishoudelijk hulp, en houd zo veel mogelijk afstand. En ik heb voor mijzelf besloten niet te willen vaccineren. maar nu kijken omstanders mij heel raar aan omdat ik dus zonder vaccinatie wel in contact kom met andere mensen.....
neetoch schreef:Sorry maar dat begrijp ik dus niet: waarom moeten bepaalde uitspraken altijd maar vermeld worden met een bron melding, terwijl de eerste opmerking die dat dus tegenspreekt niet hoeft?
MyWishMax schreef:SCC schreef:zijn er ook mensen die er bewust niet voor kiezen te vaccineren ook al werk je met ouderen/ in de zorg ?
Ik werk als huishoudelijk hulp, en houd zo veel mogelijk afstand. En ik heb voor mijzelf besloten niet te willen vaccineren. maar nu kijken omstanders mij heel raar aan omdat ik dus zonder vaccinatie wel in contact kom met andere mensen.....
Ik krijg hulp in de huishouding vanwege mijn ziekte. Maar ik ben nog niet geënt, vanwege een fout. Ik zou het wel graag weten van mijn hulp, zodat ik zelf kan beslissen.
Mijn huidige hulp is wel gevaccineerd maar ik ben alsnog erg voorzichtig, omdat mijn ervaring is dat er nogal wat mensen zijn die zich niet meer houden aan de maatregelen. Zowel gevaccineerde als mensen die het gewoon zat zijn. Ik houd me er nog wel aan en zelfs wat strenger, km mezelf te beschermen en wil dus wel weten wie er in mijn huis komt en hoe zij in deze tijd omgaan met alles.
Als ik jouw post lees zou ik, in overleg met jou, geen probleem hebben dat je niet gevaccineerd bent. Maar ik heb er dus wel gesprekken over met huidge hulp, ook over waar die allemaal heem gaat en hoeveel mensen er gezien worden. Zodat ik kan beslissen of ik het een te groot risico vind of niet. En dus soms in overleg niet thuis ben, ook al hoort dat officieel wel, maar dan vind ik het prettiger om niet in dezelfde ruimte te zijn voor 3 uur. Het gaat dus vooral om het open gesprek, niet omdat ik ze wil verplichten te vaccineren, maar wel zelf wil beslissen over risico's.
MyWishMax schreef:SCC schreef:zijn er ook mensen die er bewust niet voor kiezen te vaccineren ook al werk je met ouderen/ in de zorg ?
Ik krijg hulp in de huishouding vanwege mijn ziekte. Maar ik ben nog niet geënt, vanwege een fout. Ik zou het wel graag weten van mijn hulp, zodat ik zelf kan beslissen.
Mijn huidige hulp is wel gevaccineerd maar ik ben alsnog erg voorzichtig, omdat mijn ervaring is dat er nogal wat mensen zijn die zich niet meer houden aan de maatregelen. Zowel gevaccineerde als mensen die het gewoon zat zijn. Ik houd me er nog wel aan en zelfs wat strenger, km mezelf te beschermen en wil dus wel weten wie er in mijn huis komt en hoe zij in deze tijd omgaan met alles.
Als ik jouw post lees zou ik, in overleg met jou, geen probleem hebben dat je niet gevaccineerd bent. Maar ik heb er dus wel gesprekken over met huidge hulp, ook over waar die allemaal heem gaat en hoeveel mensen er gezien worden. Zodat ik kan beslissen of ik het een te groot risico vind of niet. En dus soms in overleg niet thuis ben, ook al hoort dat officieel wel, maar dan vind ik het prettiger om niet in dezelfde ruimte te zijn voor 3 uur. Het gaat dus vooral om het open gesprek, niet omdat ik ze wil verplichten te vaccineren, maar wel zelf wil beslissen over risico's.
Edit, dat is dus het lastige. Ik geloof namelijk niet dat die 1,5 meter binnen in huis werkt als je zo lang bij elkaar bent. Mijn hulp heeft mij zelf gebeld aan het begin van deze ellende, dus ik heb geen druk gelegd op hem om het te bespreken en dat vond ik echt enorm prettig en geruststellend. Ik mag niet beslissen over een ander maar wel over mezelf en op deze manier kon dat gelukkig
lenaa_tje schreef:Toch is jou hulp dat niet aan jou verplicht, hoe vervelend ook. Daarom zou ik persoon liegen er over ook vervelender vinden dan dat iemand zegt dat is privé.
Poekkie schreef:Sorry, maar gevaccineerd of niet, dit vind ik niet kunnen.
Persoonlijk vind ik het niet ok dat een hulp aan jou verantwoording moet afleggen wat ze allemaal in haar prive doet. Ik kan begrijpen dat je erg angstig bent en geen risico wil nemen, maar kies dan om standaard in een andere ruimte te zijn wanneer zij komt en verder voldoende maatregelen te nemen.
Poekkie schreef:Er zijn echter ook mensen die wel echt beginnen vragen/eisen dat dit soort info gedeeld wordt. Ikzelf zou deze info bvb niet delen, omdat ik die prive vind en niet mijn leven en beslissingen aan anderen hoef uit te leggen. Maar kan mij wel voorstellen dat mensen liegen, zeker als je sterk het gevoel krijgt van ‘het is antwoord A of job bij deze client kwijt’. De druk is dan groot en dat doet rare dingen met mensen.