De "Weigeraars"

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:56

Jan: ze komen van dezelfde ontwikkelaars he? :) Waarom zouden ze met vaccins zoveel voorzichtiger zijn als met hun pillen? :) Geef mij 1 goede reden om dat te vermoeden. :)

Daihyo: haha het gaat snel! Ik corrigeerde ook al een quote die ik niet geschreven had maar dat zag ik te laat. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 01-06-21 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

hahahatsjoe

Berichten: 2423
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:57

Huertecilla schreef:
Een heldere parallel.
Een humanist zegt ´waarschijnlijk betaat God niet´.
Een gelovige zegt ´God bestaat´.

Het eerste laat ruimte aan de gelovige, het tweede niet aan de humanist.
Het eerst respecteert het recht te geloven, het tweede treedt de rechten van die humanist.

EXACT hetzelfde speelt bij vaccinatie-evangelisten als JdR.


Mooi gezegd !

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:57

Esperanza schreef:
Ik wil me ook niet laten vaccineren, simpelweg omdat ik denk het niet nodig te hebben. Ik heb Corona gehad, niets gemerkt, is volledig symptoom loos verlopen. Ik had antistoffen (heb me vandaag weer laten testen om te zien hoeveel nog) en ik denk dat mijn lichaam het dus kan handelen.

Voor een eventuele volgende besmetting 'kent' mijn lichaam het virus dus al en werkt dat net als een enting. Ik ga ook geen antibiotica slikken als ik het niet nodig heb, ik neem nooit een aspirine of wat dan ook.

Maar ik voel me heel erg onder druk gezet om te enten, gewoon omdat je anders straks misschien geen leven meer hebt? En daar pas ik echt voor. Iedere 2 dagen gaan testen is ook geen doen. Maar ik zie wel hoelang ik nog weg kom met het antistoffen bewijs en dan zien we wel verder.

Gelukkig ben ik zelfstandig, maar er wordt hier al personeel benadeeld, niet aangenomen of zelfs ontslagen omdat ze niet geënt zijn. En dat vind ik echt heel ver gaan.

Je weet alleen of je voldoende antistoffen hebt als je een titerbepaling laat doen. De stelregel is nu dat na 6 maanden de antistoffen weg zijn. En als de titerbepaling zou aangeven dat je voldoende antistoffen hebt dan zou ik ook niet vaccineren.

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:58

Esperanza schreef:
Ik wil me ook niet laten vaccineren, simpelweg omdat ik denk het niet nodig te hebben. Ik heb Corona gehad, niets gemerkt, is volledig symptoom loos verlopen. Ik had antistoffen (heb me vandaag weer laten testen om te zien hoeveel nog) en ik denk dat mijn lichaam het dus kan handelen.

Voor een eventuele volgende besmetting 'kent' mijn lichaam het virus dus al en werkt dat net als een enting. Ik ga ook geen antibiotica slikken als ik het niet nodig heb, ik neem nooit een aspirine of wat dan ook.

Maar ik voel me heel erg onder druk gezet om te enten, gewoon omdat je anders straks misschien geen leven meer hebt? En daar pas ik echt voor. Iedere 2 dagen gaan testen is ook geen doen. Maar ik zie wel hoelang ik nog weg kom met het antistoffen bewijs en dan zien we wel verder.

Gelukkig ben ik zelfstandig, maar er wordt hier al personeel benadeeld, niet aangenomen of zelfs ontslagen omdat ze niet geënt zijn. En dat vind ik echt heel ver gaan.

Dat is jouw keuze, prima toch?

Maar personeel verplichten om te vaccineren? Als werkgever mag je niet eens weten of ze gevaccineerd zijn... Als dat echt gebeurt, wat ik me afvraag, dan mogen deze mensen zich melden bij de autoriteit persoonsgegevens. Voor een dikke boete voor deze werkgever.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:59

Sclimpre schreef:
Dronken rijden is verboden omdat het anderen kan schaden.
Paardrijden zonder tok is niet verboden, jouw keuze, jouw hoofd, zelfs je meest directe contacten gaan daar er geen hoofdpijn van krijgen als jij valt.
Dat is juist het grote verschil tussen een besmettelijke ziekte, als jij besmet raakt kan je het doorgeven aan iemand anders.
Een niet-besmettelijke ziekte of letsel, bv een gebroken been, daar heb jij alleen last van. Daar kan je mensen perfect over de risico's voorlichten en verder vrij laten.


Dat is deels waar.

Als we allemaal te hard rijden en zonder autogordels en er gebeuren (nog) meer ongelukken, verhoogd dit ook behoorlijk de druk op de zorg.

En ook al wil je als patient graag geholpen worden, draait het overal vooral om geld. Ik loop al jaren in ziekenhuizen en mijn broer was zwaar gehandicapt. In plaats dat je denkt dat we in de toekomst vooruit zouden gaan, zijn we op veel gebieden ook echt achteruit gegaan.

Ik moest voor het weekend naar huis, dan maar met dubbele dosis medicatie omdat de afdeling in het weekend gesloten was. Andere afd lagen vol, waren voor erge nood.

Hier is het ziekenhuis al half gesloten.

In de gehandicapte zorg zijn de groepen groter geworden op minder begeleiding. Hun administratie verplichtingen nemen teveel tijd in beslag en geven druk op het werk.

Vorige week zei een arts op tv al; Er werd geroepen bij code zwart dat ze moesten gaan loten, maar dat dat nooit zou gebeuren. Hij zei zelf; dan zetten we er een bed bij.
Dat dit in andere landen anders is, weten we, maar moeten we niet vergelijken met Nederland.

Wij hebben het er thuis wel over en ik vind het ook vooral een probleem dat er niet meer verder wordt gekeken. Gezonder leven, weerstand opbouwen, betere voorlichting voor iedereen ipv hoe het afgelopen jaar is verlopen.

Mensen zijn het echt zat en dat hoor je overal. Bij alle soorten en maten.

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:00

hahahatsjoe schreef:
Applaus (en dat meen ik, jij weet het goed te vewoorden).


Ach, ik heb danook een W123 T versleten *D


@Esperanza; wanneer je op natuurlijke wijze zelf immuniteit hebt opgebouwd is vaccinatie zelfs áf te raden. Op dit moment wordt een half jaar aangehouden doch dat is wederom met een pro-vaccinatie motief.

Wat jij schets over de discriminatie is puur schandalig en een trieste illustratie van de morele druk op vaccinatie.
Ik begrijp daar níets van. Wie gevaccineerd is, is toch beschermd? Wat is het probleem dan voor die persoon wanneer een ander niet gevaccineerd is?? Wees blij, als je het oploopt na vaccinatie bouw je zonder ernstige gevolgen eigen immuniteit op. Win win; leve de niet gevaccineerden ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:00

Dinopino schreef:
Misschien zou het leven een stuk makkelijker worden, wanneer ieder die denkt de waarheid te weten of te kennen zich de volgende vragen te stellen: Ben je zeker dat de vaccinatie veilig is? Ben je echt zeker dat de vaccinatie veilig is. 100 %. Heb je hemzelf gemaakt of heb je alle vaccinaties op hun inhoudsstoffen gecontroleerd.Weet je 100 % zeker dat die vaccinatie voor die persoon, wiens medische kennis jij niet bezit, dat de vaccinatie veilig is. En dan niet afgaan op wat je gelezen hebt of gehoord. Kun je 100% zeker zijn dat ie veilig is?

Nee. Echter ben ik bereid het risico te nemen naar aanleiding van de beschikbare informatie en ervaringen.

Wil je het risico niet nemen, ook prima.

hahahatsjoe

Berichten: 2423
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:01

nps schreef:
Voor mij voelen mensen die zich niet willen vaccineren (nogmaals - zonder medische indicatie) een beetje als mensen die dronken willen rijden - ja je mag drinken, ja je kan er zelfs mee autorijden en het gaat heel vaak goed, maar je neemt een risico waarmee je gevaarlijk kan zijn voor anderen met wie je niks te maken hebt. Jouw lijf, jouw keuze maar je keuze heeft wel gevolgen voor anderen en we weten allemaal dat dronken rijden verschrikkelijk stom is. Alsof altijd alles maar moet kunnen zonder ook maar een greintje rekening te houden met de rest van de wereld, want JOUW LIJF JOUW KEUZE en fiets de rest van de hele maatschappij en alle kwetsbaren die daarin leven, als jij maar lekker je ding kan doen. Wel lekker de lusten van onze maatschappij meepakken maar niet willen bijdragen aan de lasten. Dat maakt mij persoonlijk boos én heel verdrietig. Ik vind dan ook erg lastig om respect op te brengen niet eens voor de keuze om niet te vaccineren, maar dan ook niet te testen.


Die vergelijking slaat als een tang op een varken. Je mag niet dronken rijden. Punt. Wel de lusten niet de lasten ? Wat een onzin, waarom zou ik iets onbekend in mijn lijf laten spuiten als ik goed gezond ben, voor iets waar 98% van de mensen geen tot weinig last van heeft ? Zucht.

nps
Berichten: 2029
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:01

AppleSter schreef:
Jammer dat het voor jou zo voelt, maar voor mij voelt dat anders. Wij hebben ons gezin een jaar lang on hold gezet (niet naar school maar fulltime online onderwijs, niet bijbaantje in de supermarkt, geen vrienden zien, etc) voor mijn long patiënt moeder waar ik mantelzorger voor ben. Maar nu de kwetsbare mensen nagenoeg allemaal vaccinaties (aangeboden) hebben gekregen en wij zelf Corona hebben gehad en er prima zijn doorgekomen is er voor ons geen reden ons te laten vaccineren. Ik heb respect voor jouw perspectief, waarom kan dat niet omgekeerd ook?

Het is precies zo wanneer je hardop zegt rechts georiënteerd te zijn en dus niet op een linkse partij gaat stemmen. En dat is wel vermoeiend.


Ik denk dat jouw verhaal juist nuance brengt - waarvoor dank, ik heb het vooral over de onjuiste infoverspreiders en de mensen die roepen dat hun vrijheid wordt afgepakt. Je hebt er zo te lezen goed over nagedacht en redeneert in ieder niet met onjuiste informatie. Maar ook voor jullie is er an sich een reden om te vaccineren - hoe hoger de vaccinatiegraad, hoe meer er kan en mag en hoe veiliger het voor iedereen is. Het blijft dus voor mij wat egoistisch voelen om de keuze te maken dit niet te doen.

Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben - zou je je wel willen laten testen als jullie bijvoorbeeld op vakantie willen, of naar het theater of een festival zolang de vaccinatiegraad laag is?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:02

Ayasha schreef:
Jan: ze komen van dezelfde ontwikkelaars he? :) Waarom zouden ze met vaccins zoveel voorzichtiger zijn als met hun pillen? :) Geef mij 1 goede reden om dat te vermoeden. :)

Misschien omdat je over iets praat wat 50 jaar geleden is en de eisen en controles tegenwoordig veel strenger zijn.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:03

Esperanza schreef:
Ik wil me ook niet laten vaccineren, simpelweg omdat ik denk het niet nodig te hebben. Ik heb Corona gehad, niets gemerkt, is volledig symptoom loos verlopen. Ik had antistoffen (heb me vandaag weer laten testen om te zien hoeveel nog) en ik denk dat mijn lichaam het dus kan handelen.

Voor een eventuele volgende besmetting 'kent' mijn lichaam het virus dus al en werkt dat net als een enting. Ik ga ook geen antibiotica slikken als ik het niet nodig heb, ik neem nooit een aspirine of wat dan ook.

Maar ik voel me heel erg onder druk gezet om te enten, gewoon omdat je anders straks misschien geen leven meer hebt? En daar pas ik echt voor. Iedere 2 dagen gaan testen is ook geen doen. Maar ik zie wel hoelang ik nog weg kom met het antistoffen bewijs en dan zien we wel verder.

Gelukkig ben ik zelfstandig, maar er wordt hier al personeel benadeeld, niet aangenomen of zelfs ontslagen omdat ze niet geënt zijn. En dat vind ik echt heel ver gaan.


Belachelijk als het al zover gaat dat personeel wordt benadeeld als ze niet gevaccineerd zijn.
Gelukkig ben ik ook zelfstandige en daar niet van afhankelijk.

Wij hebben ook antistoffen tests bekeken, indien nodig zullen we dat laten afnemen. Er zijn ook experts en onderzoeken die stellen dat je afweersysteem een geheugen heeft, ook wanneer er geen aantoonbare antistoffen in je bloed (meer) zijn. Geen afweerstoffen meer wil dus niet zomaar zeggen dat je niet beschermd bent.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:03

Janderegelaa: Is dat je beste argument? :)

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:04

Ayasha schreef:
Janderegelaa: Is dat je beste argument? :)


Terwijl bij de distributie/levering van de vaccins NU het absolute immorele van die industrie wederom helder geïllustreerd is.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:05

Huertecilla schreef:
Op basis daarvan voor míj, nú, is de ´beste´optelling; geen AZ/Janssen, wel 1ste Pfizer dan bewust natuurlijke besmetting oplopen, niet herhalen.

Dus wel eerst een Pfizer gaan halen.
Om bescherming te hebben.
Wat betekent dat je voor alle zekerheid dat verfoeide vaccin toch maar gaat gebruiken.

Straf.
Dus eerst een tirade tegen vaccindruk, dan een pleidooi voor natuurlijke weerstand opbouwen, en uiteindelijk zelf laten vaccineren.

hahahatsjoe

Berichten: 2423
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:05

Achterom schreef:
En ik erger me aan jou, maar dat was al wel duidelijk.


Advies: er is een ergernissentopic... leef je uit zou ik zeggen.

nps
Berichten: 2029
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:06

hahahatsjoe schreef:
Die vergelijking slaat als een tang op een varken. Je mag niet dronken rijden. Punt. Wel de lusten niet de lasten ? Wat een onzin, waarom zou ik iets onbekend in mijn lijf laten spuiten als ik goed gezond ben, voor iets waar 98% van de mensen geen tot weinig last van heeft ? Zucht.


Zucht, hier kan ik dus weinig respect voor opbrengen. Hetgeen gevaccineerd wordt is absoluut niet onbekend maar gewoon degelijk onderzocht, ook goed gezonde mensen kunnen heel erg ziek worden, waar komt die 98% vandaan en boeiend, de IC's hebben echt overvol gelegen en reguliere zorg is toch echt uitgesteld geweest dus die 98% (als dat al klopt) is totaal niet boeiend. Prima je keuze, maar je redenatie is gebaseerd op dingen die niet helemaal waar zijn. En je (althans ik) doet het dus voor jezelf zodat we met zijn allen, als maatschappij, inclusief alle kwetsbaren en mensen die niet gevaccineerd kunnen worden weer langzaam maar zeker terug naar normaler kunnen. Daarom zou je dat doen.

hahahatsjoe

Berichten: 2423
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:09

BigBen schreef:
Net daarom vind ik persoonlijk dat vaccineren verplicht moet worden.


Artikel 11 Grondwet... Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.

ApoCowlypsee
Berichten: 127
Geregistreerd: 17-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:09

Griepvaccin wat hogere kans gaf op bepaalde spierziekte.
Rotavirus vaccin die hogere kans gaf op darminvaginatie.
Een mogelijk verband tussen Nacrolepsie en een bepaald vaccin voor Mexicaanse Griep (vooral in Zweden en Finland. Volgensmij nog niet écht bewezen maar er is wel twijfel over)
En dat is bij mensen, bij dieren zijn er vast nog wel wat gevallen te noemen, of zijn er in ieder geval zulke vaccins geweest ondanks dat we die niet helemaal bewezen hebben ivm gebrek aan onderzoek.

Er zijn dus best vaccins met, achteraf gezien, nare bijwerkingen geweest. Dat zegt echter vrij weinig over de vaccins voor dit corona virus, want het zijn gewoon hele andere vaccins. Zelfs vaccins voor hetzelfde virus kunnen iets andere bijwerkingen (frequenties) hebben.

Trouwens eens dat juiste informatie gegeven moet worden en foute informatie best weerlegd mag worden, maar op bepaalde vlakken blijft het bij 'de kans is heel klein, maar nooit exact 0%' en als men besluit dat ze met die kleine kans het vaccin toch niet willen, dan moet je daar vrede mee nemen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:10

Huertecilla schreef:
hahahatsjoe schreef:
Applaus (en dat meen ik, jij weet het goed te vewoorden).


Ik begrijp daar níets van. Wie gevaccineerd is, is toch beschermd? Wat is het probleem dan voor die persoon wanneer een ander niet gevaccineerd is?? Wees blij, als je het oploopt na vaccinatie bouw je zonder ernstige gevolgen eigen immuniteit op. Win win; leve de niet gevaccineerden ;)

Ik zal je het uitleggen.

Het virus heeft bij een niet gevaccineerde de kans om te muteren. Als dat per ongeluk een mutatie is waar de huidige vaccins niet te beschermen dan beginnen we weer van voor af aan met een lockdown tot we weer een vaccin hebben voor die specifieke mutatie.

Hoe meer mensen er gevaccineerd zijn des te minder kans krijgt het virus om te muteren. En daarom is het voor iedereen verstandig om te vaccineren. Tenzij je een medische conditie hebt om het niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:10

Ayasha schreef:
Jan: ze komen van dezelfde ontwikkelaars he? :) Waarom zouden ze met vaccins zoveel voorzichtiger zijn als met hun pillen? :) Geef mij 1 goede reden om dat te vermoeden. :)


Je geeft een mooie draai aan je softenon post, zelf iets onjuist neerpennen en dan zo draaien dat een ander alsnog uitleg moet geven. Haha, geniaal hoor ;)

LaPluche

Berichten: 2021
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:10

hahahatsjoe schreef:
Achterom schreef:
En ik erger me aan jou, maar dat was al wel duidelijk.


Advies: er is een ergernissentopic... leef je uit zou ik zeggen.


Ik zit daar ook in, bespaar me dat alsjeblieft :')

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:12

nps schreef:
hahahatsjoe schreef:
Die vergelijking slaat als een tang op een varken. Je mag niet dronken rijden. Punt. Wel de lusten niet de lasten ? Wat een onzin, waarom zou ik iets onbekend in mijn lijf laten spuiten als ik goed gezond ben, voor iets waar 98% van de mensen geen tot weinig last van heeft ? Zucht.


Zucht, hier kan ik dus weinig respect voor opbrengen. Hetgeen gevaccineerd wordt is absoluut niet onbekend maar gewoon degelijk onderzocht, ook goed gezonde mensen kunnen heel erg ziek worden, waar komt die 98% vandaan en boeiend, de IC's hebben echt overvol gelegen en reguliere zorg is toch echt uitgesteld geweest dus die 98% (als dat al klopt) is totaal niet boeiend. Prima je keuze, maar je redenatie is gebaseerd op dingen die niet helemaal waar zijn. En je (althans ik) doet het dus voor jezelf zodat we met zijn allen, als maatschappij, inclusief alle kwetsbaren en mensen die niet gevaccineerd kunnen worden weer langzaam maar zeker terug naar normaler kunnen. Daarom zou je dat doen.


Maar mensen zijn bang voor de bijwerkingen en de gevolgen eventueel op de lange termijn. Daar kan je heel veel over zeggen, maar niemand weet 100% zeker of we over 1, 5 of 10jr daar iets van gaan merken. Puur en alleen omdat we gewoon nog lang niet alles weten.

De wereld verandert, mensen veranderen, voedsel, milieu, medicatie etc etc. We kunnen echt niet zover vooruit kijken en komen nog steeds achter dingen die niet te voorzien waren.

Sowieso weten we nog lang niet waar alles vandaan komt. Ik heb 3 auto immuun ziekte's en artsen weten echt nog niet zoveel. Loop er al sinds 1999 mee en heb het er weleens over, maar veel gaat vooral naar onderzoek, maar er komen echt bar weinig antwoorden nog steeds.

hahahatsjoe

Berichten: 2423
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:13

sterregoud schreef:
Had je vriend al eerder epilepsie? Toch enorm schrikken dat een vaccinatie zo n effect heeft.

Ik ga wel weer twijfelen, of ik wel moet gaan voor mijn prik....


Hij heeft een lichte vorm. Kreeg nu een aanval compleet met het laten lopen van ontlasting en is nu, na 3 weken, nog steeds niet echt bij de tijd, is verschrikkelijk emotioneel, doodmoe steeds en heeft niets te vertellen. Hij voelt zich echt ontzettend rot.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:15

hahahatsjoe schreef:
Hij heeft een lichte vorm.

Met andere woorden, hij had al epilepsie vóór de vaccinatie.

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:15

Mijn schoonouders proberen mij en mijn vriend (hun zoon dus) ook constant te overtuigen ons te laten vaccineren. Wij weigeren :+

Ik merk dezelfde zaken als jij, TS. Ze willen redenen horen waarom we weigeren, en proberen die dan meteen te weerleggen.

Ik heb het lang verdragen en vond de discussie lang interessant, maar het begint mijn strot uit te komen. Echt élke keer dat we elkaar zien (minstens 1x per week), komt het onderwerp ter sprake, en proberen ze ons alsnog te overtuigen.

Ik ben geen moeilijk mens - ik snap dat zij voor een vaccin gekozen hebben, en laat hun omtrent hun beslissing daarin in hun waarde. Ik probeer hen niet te overtuigen dat ze zich niét moeten laten vaccineren. Andersom mis dat "respect" - laat mij ook in mijn waarde omtrent mijn beslissing, en hou op met me te proberen overtuigen me toch te laten vaccineren.

Ik wil geen vaccin. Ik wil geen kinderen. Ik wil geen paardenvlees eten. Ik wil niet op reis tijdens de maanden juli-augustus. Ik wil niet in een appartement wonen. Ik wil niet fulltime werken.
Waarom - dat is toch gewoon mijn zaak? We kunnen daar best eens over praten - maar laat het daarna gaan.