Waarom zouden ze met vaccins zoveel voorzichtiger zijn als met hun pillen?
Geef mij 1 goede reden om dat te vermoeden.
Daihyo: haha het gaat snel! Ik corrigeerde ook al een quote die ik niet geschreven had maar dat zag ik te laat.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Waarom zouden ze met vaccins zoveel voorzichtiger zijn als met hun pillen?
Huertecilla schreef:Een heldere parallel.
Een humanist zegt ´waarschijnlijk betaat God niet´.
Een gelovige zegt ´God bestaat´.
Het eerste laat ruimte aan de gelovige, het tweede niet aan de humanist.
Het eerst respecteert het recht te geloven, het tweede treedt de rechten van die humanist.
EXACT hetzelfde speelt bij vaccinatie-evangelisten als JdR.
Esperanza schreef:Ik wil me ook niet laten vaccineren, simpelweg omdat ik denk het niet nodig te hebben. Ik heb Corona gehad, niets gemerkt, is volledig symptoom loos verlopen. Ik had antistoffen (heb me vandaag weer laten testen om te zien hoeveel nog) en ik denk dat mijn lichaam het dus kan handelen.
Voor een eventuele volgende besmetting 'kent' mijn lichaam het virus dus al en werkt dat net als een enting. Ik ga ook geen antibiotica slikken als ik het niet nodig heb, ik neem nooit een aspirine of wat dan ook.
Maar ik voel me heel erg onder druk gezet om te enten, gewoon omdat je anders straks misschien geen leven meer hebt? En daar pas ik echt voor. Iedere 2 dagen gaan testen is ook geen doen. Maar ik zie wel hoelang ik nog weg kom met het antistoffen bewijs en dan zien we wel verder.
Gelukkig ben ik zelfstandig, maar er wordt hier al personeel benadeeld, niet aangenomen of zelfs ontslagen omdat ze niet geënt zijn. En dat vind ik echt heel ver gaan.
Esperanza schreef:Ik wil me ook niet laten vaccineren, simpelweg omdat ik denk het niet nodig te hebben. Ik heb Corona gehad, niets gemerkt, is volledig symptoom loos verlopen. Ik had antistoffen (heb me vandaag weer laten testen om te zien hoeveel nog) en ik denk dat mijn lichaam het dus kan handelen.
Voor een eventuele volgende besmetting 'kent' mijn lichaam het virus dus al en werkt dat net als een enting. Ik ga ook geen antibiotica slikken als ik het niet nodig heb, ik neem nooit een aspirine of wat dan ook.
Maar ik voel me heel erg onder druk gezet om te enten, gewoon omdat je anders straks misschien geen leven meer hebt? En daar pas ik echt voor. Iedere 2 dagen gaan testen is ook geen doen. Maar ik zie wel hoelang ik nog weg kom met het antistoffen bewijs en dan zien we wel verder.
Gelukkig ben ik zelfstandig, maar er wordt hier al personeel benadeeld, niet aangenomen of zelfs ontslagen omdat ze niet geënt zijn. En dat vind ik echt heel ver gaan.
Sclimpre schreef:Dronken rijden is verboden omdat het anderen kan schaden.
Paardrijden zonder tok is niet verboden, jouw keuze, jouw hoofd, zelfs je meest directe contacten gaan daar er geen hoofdpijn van krijgen als jij valt.
Dat is juist het grote verschil tussen een besmettelijke ziekte, als jij besmet raakt kan je het doorgeven aan iemand anders.
Een niet-besmettelijke ziekte of letsel, bv een gebroken been, daar heb jij alleen last van. Daar kan je mensen perfect over de risico's voorlichten en verder vrij laten.
hahahatsjoe schreef:Applaus (en dat meen ik, jij weet het goed te vewoorden).
Dinopino schreef:Misschien zou het leven een stuk makkelijker worden, wanneer ieder die denkt de waarheid te weten of te kennen zich de volgende vragen te stellen: Ben je zeker dat de vaccinatie veilig is? Ben je echt zeker dat de vaccinatie veilig is. 100 %. Heb je hemzelf gemaakt of heb je alle vaccinaties op hun inhoudsstoffen gecontroleerd.Weet je 100 % zeker dat die vaccinatie voor die persoon, wiens medische kennis jij niet bezit, dat de vaccinatie veilig is. En dan niet afgaan op wat je gelezen hebt of gehoord. Kun je 100% zeker zijn dat ie veilig is?
nps schreef:Voor mij voelen mensen die zich niet willen vaccineren (nogmaals - zonder medische indicatie) een beetje als mensen die dronken willen rijden - ja je mag drinken, ja je kan er zelfs mee autorijden en het gaat heel vaak goed, maar je neemt een risico waarmee je gevaarlijk kan zijn voor anderen met wie je niks te maken hebt. Jouw lijf, jouw keuze maar je keuze heeft wel gevolgen voor anderen en we weten allemaal dat dronken rijden verschrikkelijk stom is. Alsof altijd alles maar moet kunnen zonder ook maar een greintje rekening te houden met de rest van de wereld, want JOUW LIJF JOUW KEUZE en fiets de rest van de hele maatschappij en alle kwetsbaren die daarin leven, als jij maar lekker je ding kan doen. Wel lekker de lusten van onze maatschappij meepakken maar niet willen bijdragen aan de lasten. Dat maakt mij persoonlijk boos én heel verdrietig. Ik vind dan ook erg lastig om respect op te brengen niet eens voor de keuze om niet te vaccineren, maar dan ook niet te testen.
AppleSter schreef:Jammer dat het voor jou zo voelt, maar voor mij voelt dat anders. Wij hebben ons gezin een jaar lang on hold gezet (niet naar school maar fulltime online onderwijs, niet bijbaantje in de supermarkt, geen vrienden zien, etc) voor mijn long patiënt moeder waar ik mantelzorger voor ben. Maar nu de kwetsbare mensen nagenoeg allemaal vaccinaties (aangeboden) hebben gekregen en wij zelf Corona hebben gehad en er prima zijn doorgekomen is er voor ons geen reden ons te laten vaccineren. Ik heb respect voor jouw perspectief, waarom kan dat niet omgekeerd ook?
Het is precies zo wanneer je hardop zegt rechts georiënteerd te zijn en dus niet op een linkse partij gaat stemmen. En dat is wel vermoeiend.
Huertecilla schreef:Op basis daarvan voor míj, nú, is de ´beste´optelling; geen AZ/Janssen, wel 1ste Pfizer dan bewust natuurlijke besmetting oplopen, niet herhalen.
hahahatsjoe schreef:Die vergelijking slaat als een tang op een varken. Je mag niet dronken rijden. Punt. Wel de lusten niet de lasten ? Wat een onzin, waarom zou ik iets onbekend in mijn lijf laten spuiten als ik goed gezond ben, voor iets waar 98% van de mensen geen tot weinig last van heeft ? Zucht.
Huertecilla schreef:hahahatsjoe schreef:Applaus (en dat meen ik, jij weet het goed te vewoorden).
Ik begrijp daar níets van. Wie gevaccineerd is, is toch beschermd? Wat is het probleem dan voor die persoon wanneer een ander niet gevaccineerd is?? Wees blij, als je het oploopt na vaccinatie bouw je zonder ernstige gevolgen eigen immuniteit op. Win win; leve de niet gevaccineerden
Ayasha schreef:Jan: ze komen van dezelfde ontwikkelaars he?Waarom zouden ze met vaccins zoveel voorzichtiger zijn als met hun pillen?
nps schreef:hahahatsjoe schreef:Die vergelijking slaat als een tang op een varken. Je mag niet dronken rijden. Punt. Wel de lusten niet de lasten ? Wat een onzin, waarom zou ik iets onbekend in mijn lijf laten spuiten als ik goed gezond ben, voor iets waar 98% van de mensen geen tot weinig last van heeft ? Zucht.
Zucht, hier kan ik dus weinig respect voor opbrengen. Hetgeen gevaccineerd wordt is absoluut niet onbekend maar gewoon degelijk onderzocht, ook goed gezonde mensen kunnen heel erg ziek worden, waar komt die 98% vandaan en boeiend, de IC's hebben echt overvol gelegen en reguliere zorg is toch echt uitgesteld geweest dus die 98% (als dat al klopt) is totaal niet boeiend. Prima je keuze, maar je redenatie is gebaseerd op dingen die niet helemaal waar zijn. En je (althans ik) doet het dus voor jezelf zodat we met zijn allen, als maatschappij, inclusief alle kwetsbaren en mensen die niet gevaccineerd kunnen worden weer langzaam maar zeker terug naar normaler kunnen. Daarom zou je dat doen.
sterregoud schreef:Had je vriend al eerder epilepsie? Toch enorm schrikken dat een vaccinatie zo n effect heeft.
Ik ga wel weer twijfelen, of ik wel moet gaan voor mijn prik....