Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:31

Haha, zoiets als een nieuwe auto kopen omdat de asbak vol zit.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:39

O dit is heeeerlijk!

Ik probeer het wel bij te houden, maar met allebei veel werken en een baby (en nog een beetje hobbies) schiet het er toch wel een beetje bij in. De was bijhouden gaat redelijk, maar sinds de droger kapot is is dat toch wel weer een extra opgave, vooral dat je moet wachten tot het droog is en dus niet in een vrije dag een lading wassen erdoorheen kan halen. Wordt straks natuurlijk wel beter als het ooit weer goed weer wordt.

Enige wat hier echt een enorm probleem is... is het stof. ZOVEEEL stof niet normaal. Ik kan het afdoen, een keertje knipperen en dan ligt het er weer. Ik stofzuig beneden elke dag (niet zo'n probleem want klein huis) maar het blijft maar komen. Als iemand hier de goude oplossing voor heeft dan hoor ik het graag.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:42

Ik ben nu nog blijer ( of meer blij ? :P ) dat ik geen douche heb :')

Beetje kalkaanslag rond de kranen voorkomt wel dat een kraan vroegrtijdig gaat lekken heb ik al ondervonden :=

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:43

Ilse_123 schreef:
O dit is heeeerlijk!

Ik probeer het wel bij te houden, maar met allebei veel werken en een baby (en nog een beetje hobbies) schiet het er toch wel een beetje bij in. De was bijhouden gaat redelijk, maar sinds de droger kapot is is dat toch wel weer een extra opgave, vooral dat je moet wachten tot het droog is en dus niet in een vrije dag een lading wassen erdoorheen kan halen. Wordt straks natuurlijk wel beter als het ooit weer goed weer wordt.

Enige wat hier echt een enorm probleem is... is het stof. ZOVEEEL stof niet normaal. Ik kan het afdoen, een keertje knipperen en dan ligt het er weer. Ik stofzuig beneden elke dag (niet zo'n probleem want klein huis) maar het blijft maar komen. Als iemand hier de goude oplossing voor heeft dan hoor ik het graag.

Een droger! :') Ik heb ook geen droger in huis, maar daardoor altijd zo veel stof in huis als ik de was ophang en opvouw in huis. Met mooi weer laat ik het dan ook liever buiten drogen en vouw ik het buiten op, want als je ziet wat er allemaal af komt qua stof met opvouwen :wow: In een droger zie je daarom ook altijd dat het filtertje vol zit met stof, dat verdwijnt nu dus in huis.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:03

Een droger geeft ook heel veel stof hoor.
Ik heb overigens bewust geen droger.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:10

Wij hebben pas een droger aangeschaft vanwege de baby en de hoeveelheid was die daar extra bijkomt (al valt me dit reuze mee). Maar het ding ging natuurlijk na 6 maanden en 2 weken kapot (garantie:6 maanden :') ). Dus nu staat ie er maar voor de sier.

Wij hebben dan wel de luxe gewoon een hele kamer (kamertje) in te richten voor kleding. Dus daar staan de kasten + twee wasrekken. Daar ligt inderdaad wel veel stof maar in de rest van het huis helaas ook.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:11

Ik herken weinig. Ik hou het bij en ik besteed echt niet elke dag aan het huishouden. Gewoon dingen direct opruimen. En er staat echt wel eens een wasmand met ingevouwen was in de slaapkamer. Ik heb geen systeem. Ik doe iets als het uitkomt. Douchen op een vrije dag is trouwens een prima moment om ook even een spray en een doekje mee te nemen. Ik sop mijn badkamer terwijl de conditioner inwerkt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:24

Een garantie is in principe 2 jaar, en voor tweedehandsproducten 1 jaar...

Ik ben helemaal onder de indruk van hoe proper mijn kranen in de badkamer zijn na ze eindelijk (lees, na +- 1-2 maanden) eens te poetsen :') Pas als je ze eerst heel vuil laat worden, heb je er maar geniet van als ze weer proper zijn :') :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:36

Femke_Tweety schreef:
Geen schijn van kans dat ik zoiets in mijn systeem krijg... :+

Verschil tussen rationeel snappen dat het kalk voorkomt en het dan ook fysiek daadwerkelijk doen is gewoon iets te groot bij mij :')

Eens, hier ook :')

Net als dst ik weet dat als ik direct m'n vaat afwas het makkelijker is en zo klaar is. En dat het juist meer aankoekt als je het langer laat staan. Ik weet dat. Ik snap het. En ik doe het niet....

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:45

juval schreef:
ik weet niet of ik het genant vind of dat ik er om moet lachen, maar de moeder van een schoolvriendinnetje dat bij ons kwam spelen gaf me een 'compliment' dat ze het zo goed vond dat ik het zo los kon laten hahaha... bij hun thuis is het echt altijd superschoon en netjes, en bij ons ziet het er vaak uit alsof er een bom is ontploft. echt een huishouden van jan steen met kippen op de keukentafel etc.

ach ja, laat ik er maar vanuit gaan dat ze het goed bedoelde :)

Ja! Herkenbaar! Eén van mijn beste vriendinnen die dus wél een opgeruimd huis heeft, kan dat ook zo fijn verwoorden: "Ik vind het zo goed van jou dat jij je er niets van aan kan trekken. Het is altijd zo'n heerlijke rommel bij jullie." :')
En het is waar. Ik kan mij er ook echt niet druk om maken. Zoals hier eerder ergens werd neergezet: 'Wil je een slaaf van je huis zijn?'

Wil je later terugkijken op je leven en zeggen: 'Wat heb ik mijn huis toch altijd netjes bijgehouden.' Ik niet. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:56

Mijn oom zei ooit: waarom zou je stoffen.. meer dan een centimeter zal het niet worden :')

Kalk hebben wij amper last van hier. En anders ga ik verhuizen..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:58

Ik wel. Ik hou van organisatie om me heen. Dat maakt me rustig. Mijn huis zit altijd om me heen en moet goed voelen. Ook als er andere mensen komen dan moet ik niet het gevoel hebben dat ze iets zien wat in mijn ogen niet kan. Dan kan ik ook niet genieten van hun bezoek.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:00

ik ben ook vele malen productiever als de boel om mij heen opgeruimd en een beetje stofvrij is. Scheelt ook dat ik al lange tijd thuis studeer en dus veel tijd doorbreng op 27m2.

Volg nu noodgedwongen een college bij mijn vriend en daar slingeren wat dingen (hij is normaal netter dan ik) en dan word ik onrustig. :=

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:01

Die douche droog trekken na gebruik doe ik dus ook niet. Ik stap uit de douche, droog me af, kleed me aan en ga wat anders doen.
Wanneer zou je dan je douche moeten droogtrekken?
Net na het douchen, na het afdrogen, na het aankleden? Ik ga niet druppend in mn blootje die douche droog maken, in de winter ook zeker niet voor het aankleden.
Na het aankleden wordt m ook niet, dan worden mn sokken nat of mn kleding.
Dus, nee, teveel moeite.
Die douche kan de hele dag zonder mij ook prima drogen :D
Ik heb ook Antikal etc op voorraad :j
Gelukkig niet zoveel kalk hier in het water.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:06

De grootste tip; Neem een baby in corona tijd, dan heeft de kraamzorg zoveel tijd over dat je huis er perfect uit ziet. Daarna kwestie van wat beter bijhouden _O-

Hier ook om de week een poets, maar die is normaal echt 3,5uur bezig in ons huis, vorige week was ze opeens met 2,5 uur klaar :=
Scheelt ook wel dat ik nog thuis zit, me prima voel, maar niks mag :+ Schijnbaar kickt mijn nesteldrang in NA mijn bevalling _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:12

idinn schreef:
Elke dag na het douchen? Dat lukt de gemiddelde persoon in dit topic echt niet. Anders was dit topic leeg _O-

Heerlijk dit _O-
Zo fijn om te weten dat ik niet alleen ben :') volgens mij heb ik de badkamer 1 maand geleden voor het laatst gedaan? Ik woon toch maar alleen, het is water en zeep wat er op komt, wat is daar zo vies aan dat het elke dag of elke week moet?
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 27-05-21 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:14

Barbabientje.. kan je zo'n baby op mp krijgen voor kraamzorg? En neemt de kraamzorg die dan ook gratis weer mee na die dagen? Want dan lijkt het me wel wat :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:16

Onze douche daar zitten wel zulke verschrikkelijke vlekken op de vloer dat krijg je er niet weer af. Dus we laten het maar zo. Is niet onze schuld, t was al zo toen we erin kwamen. En het is een huurappartement dus nieuwe tegels erin gaan we ook niet doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:21

cissy schreef:
Die douche droog trekken na gebruik doe ik dus ook niet. Ik stap uit de douche, droog me af, kleed me aan en ga wat anders doen.
Net na het douchen, na het afdrogen, na het aankleden? Ik ga niet druppend in mn blootje die douche droog maken, in de winter ook zeker niet voor het aankleden.
Dus, nee, teveel moeite.

Ik doe het direct na het douchen en daarna droog ik me af. Maar in mijn huis is het altijd overal 19 graden en dan heb je het dus niet koud. :+
En nee ik stook niet.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:26

idinn schreef:
Barbabientje.. kan je zo'n baby op mp krijgen voor kraamzorg? En neemt de kraamzorg die dan ook gratis weer mee na die dagen? Want dan lijkt het me wel wat :+

Zou je kunnen proberen :+

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:42

Telpeva schreef:
idinn schreef:
Elke dag na het douchen? Dat lukt de gemiddelde persoon in dit topic echt niet. Anders was dit topic leeg _O-

Heerlijk dit _O-
Zo fijn om te weten dat ik niet alleen ben :') volgens mij heb ik de badkamer 1 maand geleden voor het laatst gedaan? Ik woon toch maar alleen, het is water en zeep wat er op komt, wat is daar zo vies aan dat het elke dag of elke week moet?

Hahaha! Het snel groeiend aantal pagina's van dit topic bewijst maar weer dat dit voor velen van ons niet is weggelegd. :')

Voor ik een poetsdame had, deed ik ook eens per maand de badkamer. Nu wordt deze eens per twee weken uitgebreid gedaan en daarom ben ik ook niet zo geneigd om iedere keer de douchecabine droog te trekken. Ik heb een tijdje gedaan toen onze badkamer net nieuw was, maar zoiets verslonst dan bij ons op een gegeven moment... net als de rest van het huis. O:)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:43

Barbabientje schreef:
De grootste tip; Neem een baby in corona tijd, dan heeft de kraamzorg zoveel tijd over dat je huis er perfect uit ziet. Daarna kwestie van wat beter bijhouden _O-

:') True! Ik moest mijn lach echt inhouden toen onze kraamverzorgende aan het eind van de kraamweek zei "Ik vond het zo knap dat je je huishouden zo los hebt kunnen laten zodat ik alles kon doen" :Y)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:48

Jammer dat zo'n kraamverzorgster maar een weekje blijft :') . Dan moet je daarna weer een maand of 9 wachten tot ze weer de badkamer komt schoonmaken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:02

cissy schreef:
Dus, nee, teveel moeite.

Ik doe het na het afdrogen, douchelaken om en speel vals. Want ik heb de sunshower erbij aan. Dus koud krijg ik het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:03

Napie schreef:
Ik wel. Ik hou van organisatie om me heen. Dat maakt me rustig. Mijn huis zit altijd om me heen en moet goed voelen. Ook als er andere mensen komen dan moet ik niet het gevoel hebben dat ze iets zien wat in mijn ogen niet kan. Dan kan ik ook niet genieten van hun bezoek.

Heel herkenbaar.
Voorheen was dat een beetje obsessief maar ik heb dat wel iets los kunnen laten, maar mijn huis is eigenlijk altijd schoon en netjes. Maar voorheen ging ik dingen doen als ramen zemen en plinten schrobben als ik wist dat er visite kwam. Inmiddels doe ik dat dus niet meer :')

Wat betreft douche trekken, ik doe het meteen als ik de douche uitzet. Sla een handdoek om mij heen en trek hem even droog en droog mijzelf vervolgens af. In de winter wil ik mij eerst nog wel eens afdrogen en daarna pas droog trekken.