Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Mensen verwachten niet iets extra's, mensen verwachten dat de gebeurd wat het bedrijf beloofd dat er gebeurd. Als jouw werkgever belooft dat ze A doen, dan kun je niet als werknemer B doen omdat dat je beter uitkomt
princequillo schreef:Vjestagirl schreef:Mensen verwachten niet iets extra's, mensen verwachten dat de gebeurd wat het bedrijf beloofd dat er gebeurd. Als jouw werkgever belooft dat ze A doen, dan kun je niet als werknemer B doen omdat dat je beter uitkomt
Ja, dat is dus ook in mijn ogen deels de verantwoordelijkheid van het bedrijf. Het is niet zozeer dat het ze beter uitkomt, het is de tijdsdruk die erachter zit. Ik ken meerdere mensen die als pakketbezorger werken en gewoon de tijd niet hebben of krijgen om overal fatsoenlijk te bezorgen. Je zult ze er vast tussen hebben zitten die gewoon niet willen. Dat ontken ik ook niet. Als het bedrijf dat beloofd moeten ze ook zorgen dat het dan realistisch of haalbaar is. Dat is dan weer mijn mening.
Artimes schreef:Vjestagirl schreef:Ik had dat voor zijn voordeur achtergelaten, issie nou helemaal besodemieterd
Ja ik heb nog steeds spijt dat ik dat niet durfde... Was bang voor ruzie of dat ik de schuld zou krijgen dat het weg was oid.. Maar achteraf gezien had ik dat wel moeten doen
pmarena schreef:Maar eigenlijk brengt zo'n buur je dan in de problemen en mensen die wat makkelijker zijn zullen dan misschien denken: jij veroorzaakt het probleem - je lost het maar op ook
Shae schreef:pmarena schreef:Maar eigenlijk brengt zo'n buur je dan in de problemen en mensen die wat makkelijker zijn zullen dan misschien denken: jij veroorzaakt het probleem - je lost het maar op ook
Dit vind ik ook best wel een rare gedachtegang. De buur die het pakketje aanneemt is degene die in de 'problemen' gebracht wordt hier en als mijn buurman me zoiets zou flikken zou hij als reactie krijgen dat hij het direct kan komen ophalen of anders staat het straks in zijn voortuin of wordt het teruggezonden.
MyWishMax schreef:Shae schreef:Dit vind ik ook best wel een rare gedachtegang. De buur die het pakketje aanneemt is degene die in de 'problemen' gebracht wordt hier en als mijn buurman me zoiets zou flikken zou hij als reactie krijgen dat hij het direct kan komen ophalen of anders staat het straks in zijn voortuin of wordt het teruggezonden.
Precies
Volgens mij is het nog altijd een probleem tussen degene die bestelt en de winkel als het on zo'n uitzonderlijk geval al voor zou.komen. De buren doen juist iets aardigs, hoe moeten zij weten dat er iets anders afgesproken is???
pmarena schreef:Dat weten ze in zo'n voorbeeld ook niet, maar in hun goedbedoelde actie hebben ze dan wel een probleem veroorzaakt. Soms gaan er nu eenmaal dingen fout met leveren en als Pietje een op dat moment ongewenste levering echt niet kan hebben....en de buren het tegen zijn zin aangepakt hebben.....dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat er Pietjes zijn die er makkelijk over denken en ook niet een probleem naar zich toe gaan trekken wanneer dat probleem op dat moment niet het hunne is.
Als Pietje er nog niet voor betaald heeft en duidelijke afspraken met de verkoper heeft.... dan is heel simpel gedacht Pietje zijn probleem niet zolang die het niet ophaalt
Sowieso wordt de buur die de levering aanpakt niet in de problemen gebracht - die doet het helemaal zelf. Wanneer je spullen van een ander aanpakt dan neem je gewoon het risico op een berg gezeik en gedoe. De wereld is nu eenmaal niet perfect helaas.....
Lisitano schreef:Ik had tot nu toe geen idee dat er mensen bestaan die zo denken.
Dus zo leren mensen aardig zijn af.
raket schreef:Ik had ooit pakketje van de buren aangenomen en op mijn voordeur briefje gehangen dat ik nachtdienst had en of ze niet aan wilde bellen en dat als ik wakker was, dat ik het kwam brengen.
Nou die stonden net zo lang te rammen tot ik wakker was....
Ze wilde het namelijk graag hebben. Dan hadden ze thuis moeten blijven. En via mij hadden ze het eerder dan via een pakketpunt. Ik heb het niet meegegeven, ik zei dat ik de deur niet opende in mijn pyjama. Ik heb het daarna wel langsgebracht.
Ze vonden dat je na een nacht werken om 12.00 wel wakker moest zijn.....
Maartje1990 schreef:raket schreef:Ik had ooit pakketje van de buren aangenomen en op mijn voordeur briefje gehangen dat ik nachtdienst had en of ze niet aan wilde bellen en dat als ik wakker was, dat ik het kwam brengen.
Nou die stonden net zo lang te rammen tot ik wakker was....
Ze wilde het namelijk graag hebben. Dan hadden ze thuis moeten blijven. En via mij hadden ze het eerder dan via een pakketpunt. Ik heb het niet meegegeven, ik zei dat ik de deur niet opende in mijn pyjama. Ik heb het daarna wel langsgebracht.
Ze vonden dat je na een nacht werken om 12.00 wel wakker moest zijn.....
Tja... Sorry maar neem het dan niet aan?