LWDaisy schreef:I
Is dus allemaal wel goed gekomen![]()
Ook al draag ik stiekem nog steeds het liefste een hoodie en jeans hoor haha.
Maar.. en nu komt het.. Het leven is niet altijd eerlijk, en je kan niet altijd je zin krijgen. Jouw moeder niet - maar ook je dochter niet. Hoe erg is het als je dochter eens in de zoveel tijd een jurkje aan moet om oma te plezieren? Dat is toch geen ramp? Natuurlijk mag je dochter een eigen mening hebben, en een eigen smaak, maar is het zo erg om oma dat pleziertje af en toe te gunnen? Is het ondertussen een principiële kwestie geworden?
Waarom, WAAROM zou je een kind dwingen om jurkjes te dragen? Dat doe je toch ook niet met een jongen? Een kind moet kunnen dragen waar het zich het meest comfortabel in voelt, ongeacht de sociale druk die er heerst.
En je uitspraak "het is helemaal goed gekomen"
Hiermee insinueer je dat het ook slecht had kunnen aflopen als je kort haar had gehad en altijd broeken droeg?
Ik word heel ongemakkelijk van dit soort hardnekkige vooroordelen, ze zorgen voor onnodig leed bij kinderen, jongeren maar ook ouderen die zich niet willen conformeren aan de geldende gendernormen. Een broek of kort haar = niet mannelijk, een jurk/rok of lang haar = niet vrouwelijk. Heel simpel.
. Dit is een forum waar mensen hun ervaringen op kunnen delen, moeder van TS wordt niet genoemd met naam, adres en portretfoto hé. TS vraagt om tips, die krijgt ze, niet meer en niet minder.
Ik lach er nu wel om maar toen had ik daar wel even last van, zacht eitje als ik was.
. Jurken krijg ik haar niet meer aan, maar nu heb ik ruzie met oma gehad. Volgens haar voed ik mijn dochter te vrij op en heeft een 3-jarige geen mening over kleren, ook 'maak ik bewust een jongetje van haar'. Dat laatste is complete onzin, mijn dochter loopt graag in roze T-shirts met glittereenhoorns en al zou ze wel graag jongensachtige kleding dragen, dan zou dat ook prima zijn. Mijn moeder dreigt nu geen kleding meer te koop en ik heb gezegd dat dit het beste is. Nu vindt ze me een ondankbaar mens
?