Muizen... hoe kom je er vanaf?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:00

Eerste wat ik ga vragen als ik ergens een huis koop :')

wendy1987

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:27

Vraag dan ook naar de buren :P Wij hebben namelijk zo nu en dan muizen, nog niet echt in huis, wel in schuur, buiten en soms op zolder..
Maar das dus vnl door de kippen en vogels van de buurman in een klein tuintje.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:31

Hebben jullie idd wel gezocht naar de manieren waarop de muizen naar binnen komen en die afgesloten/gedicht?
Want anders blijft het dweilen met de kraan open :P

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:48

Wij niet, ik wil wel een keer alle gaten dichten, maar ouder huis, onder dakpannen dicht krijgen is erg lastig en ik vertik het om nog meer geld uit te geven aan probleem wat veroorzaakt wordt door onze buurman..

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:08

wendy1987 schreef:
Vraag dan ook naar de buren :P Wij hebben namelijk zo nu en dan muizen, nog niet echt in huis, wel in schuur, buiten en soms op zolder..
Maar das dus vnl door de kippen en vogels van de buurman in een klein tuintje.....

Doe wel een algehele inspectie :+

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 20:50

wendy1987 schreef:
Wij niet, ik wil wel een keer alle gaten dichten, maar ouder huis, onder dakpannen dicht krijgen is erg lastig en ik vertik het om nog meer geld uit te geven aan probleem wat veroorzaakt wordt door onze buurman..

Volgens onze muizenman is het te doen door alleen staalwol onder de dakpan te schuiven bij de dakgoten.
Aangezien ze ook door dakgoten lopen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:19

Hier lijken we nog muisvrij, ga morgen weer onder de klimboom kijken en ruim wel nog steeds ‘s avonds alles op aan vogelvoer en kruimeltjes

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 10:55

Pallatin schreef:
Hier lijken we nog muisvrij, ga morgen weer onder de klimboom kijken en ruim wel nog steeds ‘s avonds alles op aan vogelvoer en kruimeltjes

*\o/* *\o/*

Duimen dat het zo blijft.

Hier een nachtje weer last gehad en nu weer 2 dagen/nachten niks.
Begrijp er niks van en ook niet waar hij zich schuil houd :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:51

Daar snapte ik ook niks van hoor Olle, maar ze kunnen zich zo ontzettend klein maken dat een kiertje onder een plint al genoeg is. Ik vermoed dat die laatste muis zich dus ook in de kamerplanten schuil hield. Hier was idd alles nog schoon dus als t zo doorgaat ga ik de levendvangen vallen volgende week opruimen. Ik laat het gif vooralsnog liggen. Waar hoor jij de muizen lopen dan? Brrrrr….
Sprak vandaag een vriendin die in hetzelfde dorp als ons woont en die heeft al 7!! muizen in 1 week in de klapvallen gehad. Die is er ook helemaal gestresst van….rotbeesten….ons huis is nieuwbouw dus hoe ze nou binnen zijn gekomen is me echt een raadsel….misschien door de ventilatie sleuven in de kozijnen ofzo?

Hoe gaat t bij de anderen hier?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 14:35

Na twee jaar van alles geprobeerd te hebben en 2 muizenbestrijders verder hebben we zelf de oplossing gevonden tegen het muizenoverlast in onze kruipruimte/muren. Ze kwamen via de kruipruimte naar binnen en we hebben daar een ultrasoon aparaat neer gezet. Het zou geschikt moeten zijn voor bij huisdieren maar dat zou ik niet doen aangezien ik het piepje gewoon hoor. Maar in de kruipruimte horen wij en onze honden er niets van. Na een kleine maand was er geen muis en vooral; geen stank meer te bekennen! Wauw wat zijn wij opgelucht.. stank kan je woongenot echt verpesten.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 00:53

Hier zien we regelmatig toch een muis lopen en ik vind steeds meer keutels. We konden er vanavond een volgen, die leek onder de tuin deur naar buiten te zijn gegaan. Enerzijds prima, wellicht geen best in de muur en een simpele slimmerd maar wel maar 1. Anderzijds lastiger dicht te maken...
Nu 6 levende vallen staan. Levend ivm de kinderen... ben benieuwd of we snel wat vangen.
We twijfelen aan tijdje over een kat. Neigen steeds meer naar wel..

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 17:54

Muizen leven niet solitair dus als je er een ziet zijn er waarschijnlijk meer… :(
Hier weer een week verder en we zijn nog steeds muisvrij…

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 18:22

Weet ik. Maar het vermoeden was dat ze in de muren zaten. Nu het lijkt dat ie langs de deur naar binnenkomt is er een kans dat ze dus wel buiten zitten en misschien zelfs een hele kleine kans dat dit de enige is die de weg naar binnen heeft gevonden. Maar ik ben er wel bamg voor..

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 19:27

Hoi, ik kom even binnenvallen voor degenen die last hebben van ratten op stal en geen gif willen gebruiken. Hadden we namelijk ook, vandaar dat ik dit topic volgde. Na mijn zoveelste Google-sessie kwam ik op het volgende:

Afbeelding

De ratten kwamen door de achterkant van onze (houten) stallen heen, dus we hebben een paar muntplanten achter tegen de stal gezet op de plekken waar ze naar binnen gingen. We zijn van de zomer rat- en muisvrij geweest. Inmiddels lijken er wel weer wat muizen te zijn, maar die heb ik dan weer liever dan ratten. Misschien geurt de munt in de winter wat minder? Wie zal het zeggen. Ratten zijn er echt niet meer. De moeite waard om eens te proberen. Ik hoop dat volgend jaar, als de munt weer lekker bloeit en geurt de muizen ook besluiten te verhuizen.

PS we hebben op stal wel katten en honden rondlopen, maar daar hebben de ratten en muizen zich eerder niks van aangetrokken, dus ik denk niet dat de ratten daarom verdwenen zijn.

Succes met jullie strijd!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:18

Ik vond tijdens het klussen aan de fiets nog een stuk staalwol tegen (had net twee rollen besteld). Dus heb in de meterkast zo goed mogelijk alle gaten dicht gestopt... ik verwacht dat ze ook ergens anders nog vandaan komen maar hopelijk helpt dit al...

Had op verhuisdieren.nl een leuke kat gezien, maar huidige baasje reageert helaas niet meer...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:27

Hier is het gelukkig *even afkloppen* al een tijdje stil.

De val onder de dakpannen had qua muizen geen succes, wel een hele boel naaktslakken :')

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:57

Cchanny, ik duim voor je.
Ik vroeg me af, zou pepermunt olie ook werken?
Ik wilde voor mijn zoon iets van lavendel olie bestellen maar zag bij etos 2e halve prijs...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 16:26

JustMe8484 schreef:
Ik wilde voor mijn zoon iets van lavendel olie bestellen maar zag bij etos 2e halve prijs...

Heb je het nog geprobeerd?

Muizen heb ik nog steeds niet gehoord. Maar nu hebben we weer een rat in de tuin
Net er achter aangezeten met de hark. Ik raakte hem wel, maar helaas niet hard genoeg

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:58

Cchanny schreef:
JustMe8484 schreef:

Heb je het nog geprobeerd?

Muizen heb ik nog steeds niet gehoord. Maar nu hebben we weer een rat in de tuin
Net er achter aangezeten met de hark. Ik raakte hem wel, maar helaas niet hard genoeg

:o :')

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:09

Nee uiteindelijk niet gehaald. We hebben een beetje het idee dat het dicht stoppen van de gaten voor nu genoeg is. Maar zal een kwestie van tijd zijn ben ik bang... we hebben ze tot nu toe nog niet weer gehoord of gezien en ook geen nieuwe poepjes gevonden nog. Dus we hebben goede hoop voorlopig.
We zijn druk aan het zoeken naar een kat. Hopelijk blijft het tot die tijd, en daarna goed gaan..

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 08:52

Zo. Wij zijn trotse poezenouders. {:}

We zijn een paar weken geleden verhuisd, en ook hier zitten muizen. Hebben wij verder geen last van; we hebben namelijk een kat genomen voor onder andere dit probleem zodat wij rustig naar bed kunnen. :z

Ze had echter in het vorige huis nooit wat gevangen. Was ook niet nodig; in het vorige huis bleven ze gewoon weg door haar aanwezigheid. Maar nu!! We kwamen terug van pasen bij mijn schoonouders, en daar lag als cadeautje een muis, duidelijk gegrepen door poezenkind. Helemaal trots, beest geknuffeld en gekust, maar ze wilde helemaal niet. Haar hoofd stond er niet naar. :+ wat blijkt? Ze was nog aan het werk want vannacht heeft ze nóg een muis gevangen toen we sliepen! Knappe poes.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:24

Ik ben maar begonnen met vallen zetten... Nog niet echt succesvol :=
1e 2 keer: pindakaas weg, muis weg, val nog open...
Nu val dicht, chocoladepasta weg, muis weg...

Volgens mij heb ik kamikazemuizen :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:21

Bij ons was t probleem pas echt opgelost toen ik alle mogelijke doorvoeren van buiten naar binnen heb afgedicht met speciale anti-muiskit. Dit is kit met metaaldeeltjes die zacht blijft van binnen. We hadden een kabeldoorvoer met een keurig afdekplaatje en ik denk dat dat uiteindelijk de plek is waardoor ze binnen kwamen. Dat heb ik dichtgekit. Verder in de convectorput, meterkast en trapkast alles wat maar mogelijk een verbinding kon vormen met de kruipruimte op buiten met die kit dichtgemaakt. +:)+ toen de muizen die al binnen zaten in de val waren gelopen was t klaar. Daarna geen muis of keutel meer gezien. Zolang ze binnen kunnen komen is de rest alleen maar symptoom bestrijding :( ik had meteen die kit moeten bestellen :D

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:37

:')

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:43

_O-
Of je ff de val wilt vullen, want hij heeft honger :D