Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:25

FlameHorse schreef:
Wij hebben 5 tickets voor het Startschotgala in Lichtenvoorde. Ver vooraan in de wachtrij. :D

Gefeliciteerd en veel plezier alvast! Wij hebben kaarten voor decibel dus hoop dat dat met testen ook gewoon door kan gaan. Gaat natuurlijk om een enorm aantal bezoekers.

sureido

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:35

Heel veel plezier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:55

Ik heb ook geen probleem met testen. De prijs viel me ook reuze mee voor de kaartjes. Als ik door testen weer eindelijk leuke dingen mag&kan doen, prima! Het is niet anders.
Je zal wel zien dat ik positief test, hahaha. Deze week hou ik veel meer afstand dan normaal :o :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:57

Haha ik was die week voor mijn festival ook echt extreem voorzichtig :') toen werd het verzet naar een week later en toen dacht ik ja, ik ga niet nog een week mezelf opsluiten bij mijn ouders :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:28

idinn schreef:
Maar dat vergeten mensen vaak.. wat het beeld zou zijn zonder maatregelen..

Het gaat helemaal niet over maatregelen, maar over bullshitmaatregelen. Dus kinderen en jonge mensen testen slaat nergens op. Zij zijn niet verantwoordelijk voor de gezondheid van opa en oma. Opa en oma moeten gewoon niet naar een festival gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:32

Dorine92 schreef:
idinn schreef:

Het gaat helemaal niet over maatregelen, maar over bullshitmaatregelen. Dus kinderen en jonge mensen testen slaat nergens op. Zij zijn niet verantwoordelijk voor de gezondheid van opa en oma. Opa en oma moeten gewoon niet naar een festival gaan

Werkelijk.. >;) Opa's en oma's zijn ook mensen van 60+ he, die werken deels nog gewoon en juist die mensen belanden op de IC's.. Hoe zie je dat dan voor je?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:37

Dorine92 schreef:
idinn schreef:

Heerlijk sociaal gedachtengoed.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:38

Dorine is extreem anti corona, anti maatregelen etc. Al vrij vanaf het begin.

Iedereen moet gewoon normaal doen, griep gaan mensen ook dood aan en meer is het niet. En ooh ja, als je denkt dat je risico loopt moet jezelf 100% afzonderen.

Denk dus niet dat deze discussie heel veel zin heeft hier....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:50

Dorine, kinderen tot 13 jaar hoeven helemaal niet getest te worden om mee te doen met deze testdagen. Misschien wat meer lezen en minder gillen ;)

En opa en oma van in de 60 hebben evenveel recht als een tiener om veilig naar een festival te kunnen gaan.

Ik heb echt zin in morgen. Een dierentuin vol normale mensen, want die wappies blijven thuis omdat ze geen stokje in hun neus willen. Lekker rustig!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:06

idinn schreef:
Dorine, kinderen tot 13 jaar hoeven helemaal niet getest te worden om mee te doen met deze testdagen. Misschien wat meer lezen en minder gillen ;)

En opa en oma van in de 60 hebben evenveel recht als een tiener om veilig naar een festival te kunnen gaan.

Ik heb echt zin in morgen. Een dierentuin vol normale mensen, want die wappies blijven thuis omdat ze geen stokje in hun neus willen. Lekker rustig!

Heerlijk! Ik denk dat de keukenhof nu ook zeldzaam fijn te bekijken is zonder dat massa toerisme.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:17

Ja en de Efteling. Gaat die ook al open als test?
Lijkt me ook heerlijk en dan lekker rustig zonder alle wappies die thuisblijven omdat ze niet willen testen <3

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:17

ingedebruijn schreef:
Wat een hysterisch gedoe zeg om even een test te nemen van te voren. Alsof ze je wat aan doen. Blijf lekker thuis joh met je negativiteit dan hebben we op het festival tenminste alleen maar gezellige mensen :)F

Wie zegt dat ik niet gezellig blij en vrolijk ben op een festival? Je moest eens weten hoe erg ik daar weer naar verlang. Ik ga alleen de farmaceutische wereld spekken terwijl er amper tot geen voorlichting wordt gedaan om het virus te bestrijden naast vaccinatie en testen. Mensen met kanker worden nu te laat gediagnosticeerd met alle gevolgen van dien en en dan heb ik het nog niet eens over alle andere ziektes fysiek en mentaal die over het hoofd worden gezien.

Wil je gaan studeren dan zou ik zeggen neem de tak psychiatrie. Straks een hele hoop werk in, nu al.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:24

Ik ben ook niet heel enthousiast over de testsamenleving waar we naar toe lijken te gaan maar liever dit dan nog langer opgesloten te zitten voor mij, dat ga ik mentaal niet meer trekken. Misschien een beetje egoistisch maar ik heb zoveel zin in feesten, uit eten, terrasje op etc. dat ik hier niet al te principieel in ben momenteel. Ik ga ook echt niet als enige thuis op de bank blijven zitten terwijl m'n partner en m'n vrienden allemaal weer lekker de hort op gaan :n

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:27

martine0503 schreef:
ingedebruijn schreef:
Wat een hysterisch gedoe zeg om even een test te nemen van te voren. Alsof ze je wat aan doen. Blijf lekker thuis joh met je negativiteit dan hebben we op het festival tenminste alleen maar gezellige mensen :)F

Wie zegt dat ik niet gezellig blij en vrolijk ben op een festival? Je moest eens weten hoe erg ik daar weer naar verlang. Ik ga alleen de farmaceutische wereld spekken terwijl er amper tot geen voorlichting wordt gedaan om het virus te bestrijden naast vaccinatie en testen. Mensen met kanker worden nu te laat gediagnosticeerd met alle gevolgen van dien en en dan heb ik het nog niet eens over alle andere ziektes fysiek en mentaal die over het hoofd worden gezien.

Wil je gaan studeren dan zou ik zeggen neem de tak psychiatrie. Straks een hele hoop werk in, nu al.

Zo kom je niet over. Prima als jij er niet heen wilt omdat je er niet achter staat maar laat dit topic lekker voor mensen die daar wel zin in hebben. Genoeg andere topics volgens mij om lekker overal negatief tegenaan te schoppen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:34

Citaat:

Is dat eigenlijk niet een beetje vreemd, waarom zouden we volwassenen wel testen en kinderen niet, kinderen zouden immers juist het minst klachten moeten hebben bij corona en dus het snelst onbewust iemand besmetten? Tevens zijn kinderen volgensmij juist best wel een besmettingshaard, lekker met alle vriendjes spelen en in de klas de hele dag.
Toen er nog griep bestond wist ik dit nog wel van een collega, die was om de haverklap ziek, omdat haar zoontje weer ziek (zeg griep, verkouden) was van een vriendje op school.
ik ben sowieso geen voorstander van die hele testmaatschappij waar we naar toe lijken te gaan in zijn algemeen, even als straks misschien verplichte vaccinatie bewijzen, ik wil mij namelijk niet laten vaccineren (hier is goed over na gedacht) en zou het wel een bizarre inname van vrijheid vinden als ze je hier toe verplichten wil je weer een beetje fatsoenlijk kunnen leven, vandaar dat ik er ook niet aan mee doe, hoe graag ik ook weer naar een evenement wil. Maar kan mij voorstellen dat mensen de afweging maken en wel laten testen zodat je in ieder geval weer plezier kan hebben :j
Lees dus nog even lekker jaloers de ervaringen mee hoe mensen het gehad hebben of waar ze naar toe gaan :+
En ben heel benieuwd naar de eventuele testresultaten straks :j
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 16-04-21 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:35

verootjoo schreef:
Lijkt me ook heerlijk en dan lekker rustig zonder alle wappies die thuisblijven omdat ze niet willen testen <3

De efteling is éénmalig de 24e open voor abonnementhouders. Echter gaan er wel maar 11 attracties open (waarvan de game-hal en het sprookjesbos er 1 zijn), om zoveel mogelijk de drukte te simuleren die je normaal gesproken ook zou hebben. Dus echt lekker rustig en korte wachttijden zullen er dan (helaas) niet zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:20

Relaxed schreef:
Werkelijk.. >;) Opa's en oma's zijn ook mensen van 60+ he, die werken deels nog gewoon en juist die mensen belanden op de IC's.. Hoe zie je dat dan voor je?

Die mensen moeten afstand houden. Want nu wanen deze mensen zich veel te veilig omdat een deel van de mensen braaf alle onzin maatregelen opvolgen. En de mensen die zich braaf aan de avondklok hebben gehouden en hun mondkap op gehad hebben, denken dan oma wel te kunnen knuffelen.
Dat.Is.Dus.Niet.Handig

verootjoo schreef:

Wappies die thuisblijven? _O- Realiteitscheck: snappies blijven niet thuis. Die hebben gewelsig leuke feesten, al meer dan een jaar. Zijn sociaal bezig, leren nieuwe mensen kennen. En het allermooiste is: ze leven nog steeds :D

idinn schreef:

Er stond zelfs baby’s ook. Eerder in dit topic. Zelf goed lezen dus

Met jouw redenering moet een festival die als grootste doelgroep jongeren heeft, dus volledig aangepast en verpest worden omdat er ook een paar 60 plussers willen komen. Dat vind ik egoïstisch

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:27

Gelukkig zijn er ook heel veel van die zogenaamde snappies die door de illegale feestjes wel besmettingen hebben veroorzaakt en daarmee ook doden. Blijf lekker in je egocentrische bubbel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:41

Die snappies zullen nog liever hun kop afhakken dan toegeven dat ze toch corona hebben opgelopen.. En door jullie snappies zit de hele wereld langer in deze oliebol :r

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:52

idinn schreef:

Vraag me af wie de “wappies” zijn want verre van normaal om met zijn allen te gaan testen voor een dierentuin dagje...

Daarnaast iedereen roept altijd het is maar tijdelijk. Maar dat begon al met de mondkap he...
En hoelang zitten we daar nu weer mee?

En hoe zit het dan als deze maatregels afgeschaft worden? Maakt toch niks uit ? want we doen nu nog meer dan in maart 2020 en besmettingen lopen nog niet af.

Dan kunnen we net zo goed alles afschaffen enige waar dan de nut nog in zit is afstand houden en niet massaal ergens heen gaan.

Maar onnodig testen, mondkapjes en avondklok gaan geen verschil daar in brengen en dan vraag ik mij af wie de “wappie” is.

Maar als je dat zegt ben je niet goed bij je hoofd maar goed lekker genieten van je vrije dagjes uit :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:54

Janinevv schreef:
idinn schreef:

Vraag me af wie de “wappies” zijn want verre van normaal om met zijn allen te gaan testen voor een dierentuin dagje...

Daarnaast iedereen roept altijd het is maar tijdelijk. Maar dat begon al met de mondkap he...
En hoelang zitten we daar nu weer mee?

En hoe zit het dan als deze maatregels afgeschaft worden? Maakt toch niks uit ? want we doen nu nog meer dan in maart 2020 en besmettingen lopen nog niet af.

Dan kunnen we net zo goed alles afschaffen enige waar dan de nut nog in zit is afstand houden en niet massaal ergens heen gaan.

Maar onnodig testen, mondkapjes en avondklok gaan geen verschil daar in brengen en dan vraag ik mij af wie de “wappie” is.

Maar als je dat zegt ben je niet goed bij je hoofd maar goed lekker genieten van je vrije dagjes uit :)

We zitten ook in een situatie die verre van normaal is, mócht je dat gemist hebben afgelopen jaar...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:56

Nee maar dan moeten we ook absoluut niet allemaal dit normaal gaan vinden omdat wij weer leuke dagjes uit willen?

Dit geld kon ook geïnvesteerd worden in de zorg, bedrijven die aan de afgrond staan. En vorige jaar kon ik ook na de dierentuin zonder een test.

Dus ik zie dit niet als iets logisch

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:58

Mensen zijn in principe gewoontedieren.
In zo’n pandemie zie je wat er gebeurt als al het normale niet meer normaal is.
Iedereen in paniek; de een omdat hij niet meer kan doen wat hij altijd deed, de ander om ziek te worden, de ander omdat er maatregelen opgelegd worden en weer een ander omdat de overheid ons wil inperken en dit catastrofeert naar een complot.

Eigenlijk is het best menselijk gedrag allemaal :) jammer dat het zo polariseert.

@janine, kun je niet gewoon in een topic al je ongenoegen uiten? Zonde als dit ook een discussie topic wordt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:59

Maar hoe kijken jullie dan naar vorige jaar?

We konden weg we konden veilig na dierentuinen en pretparken.

En nu opeens met testen? Waarom?

De maatregelen werken niet want het is nog steeds het zelfde maar daar horen we niemand over

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:00

Tsja, dan kun je ook stellen dat er 18 miljoen minder uitgegeven moet worden aan mensen die nu al uitjes willen. 18 miljoen is tenslotte maar een deeltje van het totaal bedrag.

En dan gewoon íédere burger in nl, zonder uitzondering, 1x een miljoen op zijn/haar bankrekening.

Ik zou voor zijn hoor, echt waar...

Ben wel heel benieuwd hoeveel gevolgen dat zou hebben voor de economie....