We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:44

Wij hebben hier overlast van een heel andere aard. het is nog niet zo erg als bij deze foto(2020)
Maar dit geeft toch wat overlast in de vorm van Lekwater en daarna ijs op de weg.
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:46

Morganlefay schreef:
Wij hebben hier overlast van een heel andere aard. het is nog niet zo erg als bij deze foto(2020)
Maar dit geeft toch wat overlast in de vorm van Lekwater en daarna ijs op de weg.
[ [url=m/Ex3l38.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blijft het hoogwater daar?

Ik las net dat juist voor o.a. de wadden er een extreem lage waterstand wordt verwacht door de storm.

Anoniem

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:50

Nee hoogste stand is morgen en daarna gaan we weer terug naar normale waterstanden
Maar het wordt zo'n bende als het vriest.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:52

Morganlefay schreef:
Nee hoogste stand is morgen en daarna gaan we weer terug naar normale waterstanden
Maar het wordt zo'n bende als het vriest.

Inderdaad niet heel gunstig in deze situatie... Hopen dat het snel zo erg vriest dat het als het ware kapot vriest.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:05

Snowmaggedon ja? :):) :))

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:10

Nou wat er ook komt, ik knijp hem wel lichtelijk.
Zowel vanavond als morgenavond heb ik een late dienst ( zorg).
Ik rijdt grotendeels langs het kanaal waar slecht wordt gestrooid en eenmaal dicht bij mijn huis ( achteraf) wordt helemaal niet gestrooid.

Mijn man bood al aan om mij te brengen en weer op te halen, maar dat mag niet wegens de avondklok..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:16

Lay_D schreef:
Nou wat er ook komt, ik knijp hem wel lichtelijk.
Zowel vanavond als morgenavond heb ik een late dienst ( zorg).
Ik rijdt grotendeels langs het kanaal waar slecht wordt gestrooid en eenmaal dicht bij mijn huis ( achteraf) wordt helemaal niet gestrooid.

Mijn man bood al aan om mij te brengen en weer op te halen, maar dat mag niet wegens de avondklok..

Meer dan rustig aan rijden kan je niet doen... Ik hoop dat je cliënten/patiënten daar wat begrip voor hebben.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:18

Lay_D schreef:

Als dat gevoelsmatig fijner voor je is moet dat toch gewoon kunnen, ondanks de avondklok?
We zijn als maatschappij toch zuinig op de zorgmedewerkers? En als er onderweg iets misgaat sta je er niet alleen voor, ook veiliger ja toch.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:19

De veiligheid is belangrijker dan de avondklok.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:20

Nou ja, en dan krijg je een bon van 95 euro. Dat kun je dan 'veiligheidsgevoelverzekeringspremie' noemen :D
Wat weegt zwaarder, die bon of je (gevoel van) veiligheid?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:30

Ik voelde me vanmiddag erg belachelijk toen ik water aan het klaarzetten was, het is hier nog zo mild. Maar goed ik heb al eens met winterbevangenheid te maken gehad dus toch voor alle zekerheid maar hoefschoentjes en warme transportbeschermers aangedaan. De pony nog een dekentje op want die durft soms haar plekje in de schuilstal niet zo goed te claimen.

Dan krijg je dit

Afbeelding

Afbeelding

Het kan nu maar beter gauw gruwelijk koud worden anders lopen die knollen voor niks voor banketstaaf. -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:32

En met een bivakmuts op :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:37

The black hood :oo :oo

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:47

Hoog water is gaaf. Wind trekt hier aardig aan. Wij hoeven komende dagen nergens heen behalve fikjes

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:47

Gypsy schreef:
Ik voelde me vanmiddag erg belachelijk toen ik water aan het klaarzetten was, het is hier nog zo mild. Maar goed ik heb al eens met winterbevangenheid te maken gehad dus toch voor alle zekerheid maar hoefschoentjes en warme transportbeschermers aangedaan. De pony nog een dekentje op want die durft soms haar plekje in de schuilstal niet zo goed te claimen.

Dan krijg je dit

[ [url=m/Bwpeuw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DmOCaj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het kan nu maar beter gauw gruwelijk koud worden anders lopen die knollen voor niks voor banketstaaf. -O-

Beter mee dan om verlegen!!!

Ik werk voor een grote zuivelfabriek en toen ik nog eens begon over het winterse weer in het ochtendoverleg, waren er ook wat mensen die het weg begonnen te honen.
Maar je hebt het wel over een hele hoop geld en problemen als je dergelijke voorspellingen niet serieus neemt.

Met jouw dieren is het niet anders, op kleinere schaal... Maar je wilt ze ook in extreme voorspellingen het goed laten hebben en dier laten zijn zover dat mogelijk is!

Wij hebben echt wel geluk, we hebben een binnenbak waar ze overdag altijd in staan en waar ze overdekt naar toe kunnen. We krijgen vast wel wat ingewaaide sneeuw, maar dat is geen probleem.
Verder is het nog zien of het water er af moet in de komende dagen, in principe is alles wel geisoleerd, maar als het gaat over -15 wordt het een ander verhaal... :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:48

Het gaat wel steeds later sneeuwen, eerst was het hier 15,toen 20 nu 23 uur straks komt er niks meer :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:54

Zag op nos.nl dat er gehamsterd was in de supermarkten, lange rijen voor de deur. Dat snap ik dan weer niet. We kunnen waarschijnlijk 1 dag de deur niet uit.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:54

Gypsy schreef:

Dan krijg je dit

[ [url=m/Bwpeuw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DmOCaj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry, maar toch echt even _O- _O- :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:56

moonsparkle schreef:
Het gaat wel steeds later sneeuwen, eerst was het hier 15,toen 20 nu 23 uur straks komt er niks meer :')

Alle voetbalwedstrijden zijn afgelast morgen. Zou toch wel een stunt zijn als het niet meer door zou sneeuwen...

Ik ben toch maar vandaag boodschappen wezen doen. Er waren best wat volle schappen. Alleen waren er bijna geen eieren meer

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:00

moonsparkle schreef:

Dat komt omdat je sneeuw heel moeilijk kan voorspellen.
Ik denk dat weerdiensten gewoon de meest recente modellen pakken en daarmee werken. Dat kan het inderdaad heel erg verschillen.

SusanH schreef:
Zag op nos.nl dat er gehamsterd was in de supermarkten, lange rijen voor de deur. Dat snap ik dan weer niet. We kunnen waarschijnlijk 1 dag de deur niet uit.

Heel eerlijk, ik heb gisteren boodschappen gedaan en heb zeker wel rekening gehouden met het weer. In die zin dat als hier mensen stranden, ik ze wat wil kunnen aanbieden.
Maar goed, geen brood ofzo, want dat eet ik zelf niet :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:01

Hihi ja mijn kleine gemaskerde boef. :D Prairy nu had de pony nog niet eens haar(nouja ik pik er een paar van mijn vriend) wollen sokken aan, dat komt ook nog als het harder gaat vriezen.

Janine dat is een waarheid als een koe! Ik geloof het nooit tot ik het zie maar neem wel altijd braaf mn maatregelen. Niets zo poedersuiker als s'avonds laat in het donker nog aan de slag moeten, of s'ochtends constateren dat alles bevroren is en het nog een hele toer word om aan water te komen.

Ik heb nog boodschappen maar hoop wel dat de jumbo maandag gewoon weer komt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:04

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:04

SusanH schreef:

Is het echt hamsteren of gaat iedereen de weekboodschappen op zaterdag halen?

Dat hebben wij ook gedaan, normaal doen we de boodschappen op maandag. Maar nu is het fijn om de weekboodschappen al thuis te hebben. Want een mens moet toch eten. Maar we hebben niet meer gekocht dan anders. Dan vind ik het geen hamsteren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:07

Boras schreef:
SusanH schreef:

Is het echt hamsteren of gaat iedereen de weekboodschappen op zaterdag halen?

Dat hebben wij ook gedaan, normaal doen we de boodschappen op maandag. Maar nu is het fijn om de weekboodschappen al thuis te hebben. Want een mens moet toch eten. Maar we hebben niet meer gekocht dan anders. Dan vind ik het geen hamsteren.

Goed punt... Ik moest vandaag ook nog naar de Aldi, wat maandag ook gekund had. Maar ik wilde maandag niet afwachten vanwege het weer én omdat ik me afvroeg of de bevoorrading wel goed zou zijn.

En mijn avocadomanagement moet on fleek zijn :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:10

Ik heb vandaag wel redelijk boodschappen gedaan, maar ik haal altijd vrij veel zodat ik een tijd vooruit kan. Niet extra veel omdat het weer eraan kwam, misschien wel iets eerder omdat ik gewoon geen zin heb om de weg op te moeten als het niet hoeft.