Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:12

Het enige wat ik in dit verhaal denk...arm, arm baby'tje.
Ik denk dat het verstandig is hulp voor jezelf te zoeken TS, veel sterkte met deze situatie!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:02

Misschien moeten jouw vriend en zijn ex eerst eens goed praten over hun toekomst en misschien komt er uit dat ze het toch nog een keer samen willen proberen nu er een kindje is. Je zou daarin ook een stapje terug kunnen doen en hem hier meer vrij in laten. Als hij daarna met volle overtuiging voor jou kiest en met jou naar oplossingen wil zoeken dan is dat vroeg genoeg.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:50

Heb dit topic tot nu toe stilletjes meegelezen/gevolgd maar voel nu toch wel even de noodzaak om te reageren. Het kan je aanstaan of niet maar ik vind dat jij geen recht hebt om te bepalen of hij de baby, ongeacht van hem of niet, mag zien ja of nee. Je bent zijn moeder niet en jullie zijn ook niet jaren samen/getrouwd. Zelfs dan is het zijn leven en zijn keuze! Ik snap je gedachtegang, je wilt niet dat hij gekwetst wordt maar in een situatie als dit zijn er nou eenmaal emotionele gevoelens aanwezig, hoe je het went of keert daar kan je niet voor weg lopen. Dit geeft jou geen recht dingen uit zijn hoofd te praten/te bepalen. Je mening geven tot daar aan toe maar dit is een flinke no go.

Mijn advies is dan ook om je hier niet mee te bemoeien. Zijn leven, zijn keuze en hoogswaarschijnlijk zijn kind. Je wilt toch niet die stiefmoeder worden die kind bij de vader weg houd/heeft gehouden of die zich overal mee bemoeit? Realiseer je goed dat jij in deze hele situatie het derde wiel bent en grotendeels buitenboord valt. Het zal hun kind zijn, ookal hebben ze geen relatie. Dus ook hun keuzes mbt opvoeding, denk jij daar anders in dan kan je dit netjes bespreken maar recht van beslissen over het kind ga je nooit hebben. Ga er dus vooral niet tussen in staan en hou je er op die manier volledig buiten. Dat zijn namelijk hun zaken.

Ik zal toch eens heel goed nadenken als ik jou was TS hoe je dit allemaal voor je gaat zien, ik zie dit nu namelijk al goed fout gaan in de toekomst. Verder zou ik ook niet zoveel persoonlijke informatie delen, had ik zelf niet op prijs gesteld als iemand dit bij mij zou doen. Al helemaal niet in dit soort situaties.

Nogmaals, het is misschien hard gezegd maar bij mij rinkelen de alarmbellen al mbt de toekomst, iets waar je als je verliefd bent niet altijd even reëel over na kan denken. Succes met de situatie, ik kruip weer onder de mee lees steen :o.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:35

Het kindje is al ruim 3 weken oud. Hij heeft al zoveel “eerste” momenten moeten missen. De kans is groot dat het zijn kind is en hoe oneerlijk is het dan dat mensen op hem inpraten om het kind nu nog niet te zien en er geen band mee op te kunnen bouwen, nog meer eerste momenten die hij zal missen.
Dat gaat hij zich echt wel beseffen op het moment dat die vaderschapstest positief is en hij EIN-DE-LIJK zijn kind vast gaat houden en dat kan hij de mensen, die op hem ingepraat hebben om het kind niet te zien, echt wel kwalijk gaan nemen.

Hoewel ik letterlijk kan inleven op de emotionele rollercoaster van TS, dit doe je gewoonweg niet als je echt van iemand houdt. Op hem inpraten om zijn kind niet te zien is egoïstisch en heeft imo niets met het beschermen van hem te maken en alles met het beschermen van jezelf. Dit gaat een staartje krijgen en jij bent diegene die de klappen gaat krijgen.

En ja, ik weet hoe het voelt, ik weet precies hoe het voelt. Mijn jeugdliefde en ik hebben in dezelfde situatie gezeten, alleen was het kind toen nog niet geboren toen hij hoorde dat zijn ex in verwachting was, ze was ruim 6 maand heen.

Het eerste wat ik gedaan heb is hem naar zijn ex sturen en hem alle ruimte gegeven om met zijn ex er uit te komen. Ondanks dat wij net weer een relatie hadden en dat we na zoveel jaar eindelijk serieus samen waren, ondanks dat ik al jaren van hem hield en ondanks dat ik net het idee had dat ik “het” eindelijk gevonden had. Misschien niet “ondanks”, maar “omdat”, want houden van is loslaten. Het heeft ons de relatie gekost, maar ik heb er geen spijt van. Het was zijn keuze om te maken, zijn kind en zijn toekomst en hoewel hij heel veel van mij hield, hield hij meer van zijn kind en was het goed zo. Het deed pijn, maar mijn pijn was niets in vergelijking met de pijn van een kind die zonder vader opgroeit.
Ik had respect voor de keus van mijn ex en heb nooit tussen hem en zijn kind gestaan. Jaren later hebben we het er nog eens over gehad en hij was zo dankbaar dat ik mezelf er nooit tussen had geplaatst, maar altijd zijn relatie met zijn kind had gestimuleerd. We zijn nog steeds vrienden, zij het op afstand, te veel dichtbij geeft nog steeds een vaag gevoel van pijn, maar ik heb geen spijt er van en hij ook niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:57

TS
Ik begrijp heel goed als je je vriend zou meegeven .. joh hou in je achterhoofd dat er een kans is dat het niet je kind is.
Maar laat hem wel gaan en dingen bespreken met zijn ex.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 03:34

Daphara schreef:
Het kindje is al ruim 3 weken oud. Hij heeft al zoveel “eerste” momenten moeten missen. De kans is groot dat het zijn kind is en hoe oneerlijk is het dan dat mensen op hem inpraten om het kind nu nog niet te zien en er geen band mee op te kunnen bouwen, nog meer eerste momenten die hij zal missen.
Dat gaat hij zich echt wel beseffen op het moment dat die vaderschapstest positief is en hij EIN-DE-LIJK zijn kind vast gaat houden en dat kan hij de mensen, die op hem ingepraat hebben om het kind niet te zien, echt wel kwalijk gaan nemen.

Dit bedoelde ik te zeggen, maar jij kunt het duidelijk beter verwoorden.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:13

TS, voor zover ik het allemaal gelezen heb, is dit eenvoudigweg niet jouw zaak. Laat de beslissingen over aan jouw vriend. Dit is mijn persoonlijke mening.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:11

Poe dat lijkt me schrikken. Je perfect lijkend leventje wordt ineens met een factor 10 complexer gemaakt, als het idd zijn kind is. Ik zou me in deze afwachtend opstellen. Geef je partner de kans om hieraan te wennen en zijn gedachten op te maken. Pas na dat proces weet je echt of je hiermee door kan gaan. Van jouw kant een claimerige of een sturende invloed kan/ zal zich later namelijk flink wreken. Je moet niet vergeten dat zijn leven nog meer op de kop staat dan de jouwe..

Plus, als jullie samen doorgaan vergis je niet dat een klassieke omgangsregeling betekent dat je om de week je hele weekend kwijt bent, want baby in huis betekent dat je aan huis gekluisterd bent, en dat je de helft van je vakanties ook kwijt bent. Dat is nogal wat! Zie je dat zitten? Ik ga er hier natuurlijk vanuit dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt en zijn vaderrol goed gaat vervullen. Dan komt de nieuwe partner wel degelijk op de 2e plaats, hoe banketstaaf ook dat is zoals het hoort!

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:31

Het voelt misschien als hard, maar inderdaad de band tussen vader en dochter hoort belangrijker te zijn dan zijn nieuwe vriendin. Dat kleine meisje mag er toch niet de dupe van worden, zo'n kleintje vraagt ook nergens om.

Desalniettemin is het voor jou natuurlijk alles behalve een fijne situatie. Vraag je wel af of je hierin wilt blijven hangen? Je kan ook voor jezelf kiezen voor afstand en tijd misschien wil je dit straks zelf niet meer ipv dat hem ergens weg probeert te houden.

Hoop alleen maar dat alle partijen het beste willen/kiezen voor het meisje.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 16:40

Maar als je vriend genoeg spaargeld heeft kan hij toch daarvan een DNA test doen TS? Dan hoef je toch geen heel gebeuren op te starten om daar een toestemming voor te vragen enzovoort? Dan kan het allemaal wat sneller in gang worden gezet dan dat je af moet gaan wachten op een bewindvoerder.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:35

Een echte goede man zou in ieder geval zijn verantwoordelijkheid moeten nemen als hij een kind blijkt te hebben. Hoe het verhaal ook zou zijn gegaan. Dat betekend dus een onderzoek naar vaderschap maar ook deel uit maken van het leven van het kind dus ook financieel. Het kind heeft hier immers niet voor gekozen. Als dit betekend dat hij dit niet zou combineren met een nieuwe relatie dan is het aan hem. Een nieuwe relatie voorop stellen aan je kind zou ik niet goed vinden. Ik zou hem die ruimte geven en als jullie echt voorbestemd zijn voor elkaar dan zal destijds dat wel leren. In het leven van zijn kind zijn zal omval betekenen dat hijzich niet kan verplaatsen dus zal jij op de duur moeten nadenken of je in deze situatie een leven aan de andere kant van het land ziet zitten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:47

Hoe gaat het nu Ts? Zit er schot in de zaak?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:59

Sorry Napie maar dat vind ik echt de grootst mogelijke onzin. De man in kwestie heeft hier niet voor gekozen he, en weet er van sinds het kind er al is. Dan kun je imo écht niet verwachten dat een man ineens zich als vader gaat manifesteren. Natuurlijk heb je er twee voor nodig om zwanger te kunnen raken maar in zo'n situatie van een man verwachten dat hij ineens een vaderrol op moet nemen, puur en alleen omdat het kwakje van hem afkomstig is.. :n

Het kind heeft er niet voor gekozen, maar de man in dit geval óók niet. En zijn rechten wegen imo net zo zwaar als die van het kind. Alsof een kind er beter van wordt als een man gedwongen wordt om vadertje te spelen, kom nou toch.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:01

Berdien schreef:
Sorry Napie maar dat vind ik echt de grootst mogelijke onzin. De man in kwestie heeft hier niet voor gekozen he, en weet er van sinds het kind er al is. Dan kun je imo écht niet verwachten dat een man ineens zich als vader gaat manifesteren. Natuurlijk heb je er twee voor nodig om zwanger te kunnen raken maar in zo'n situatie van een man verwachten dat hij ineens een vaderrol op moet nemen, puur en alleen omdat het kwakje van hem afkomstig is.. :n

Het kind heeft er niet voor gekozen, maar de man in dit geval óók niet. En zijn rechten wegen imo net zo zwaar als die van het kind. Alsof een kind er beter van wordt als een man gedwongen wordt om vadertje te spelen, kom nou toch.

Dat ben ik echt totaal met je oneens. Kind gaat voor, hij was er zelf bij. Dan had hij zelf er beter voor moeten zorgen dat het niet kon gebeuren.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:14

En dan? Dan heeft dat kind een 'vader' die er niets mee te maken wil hebben, maar wordt gedwongen 'omdat het zo hoort' en 'omdat een kind een vader nodig heeft'. Is dát dan goed voor zo'n kind? Of is die man dan goed als melkkoe? Natuurlijk is hij er zelf bij geweest, net zoals de vrouw ;) En als je als vrouw bewust de hele zwangerschap verzwijgt en een keer aan komt kakken als het kind geboren is.. Ik vind écht niet dat je een man dan kunt verplichten om maar een vaderrol of financiële rol aan te nemen. Als vrouw kies je hier heel, heel bewust voor, zo'n kind komt er niet ineens uitrollen. Dan moet je ook de gevolgen van je keuze accepteren.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:22

We weten toch helemaal niets van hoe het voor die vrouw verlopen is? Het gebeurt toch vaak genoeg dat een kind er zomaar uit kwam rollen :')

Mijn eerste echo heb ik pas met 19 weken gehad, dat is al bijna te laat om nog bepaalde keuzes te maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:36

BaileyMix schreef:
Berdien schreef:

Dat ben ik echt totaal met je oneens. Kind gaat voor, hij was er zelf bij. Dan had hij zelf er beter voor moeten zorgen dat het niet kon gebeuren.

Jongens linksom of rechtsom, als het zijn kind is wilt hij er graag voor zorgen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:37

Berdien schreef:
En dan? Dan heeft dat kind een 'vader' die er niets mee te maken wil hebben, maar wordt gedwongen 'omdat het zo hoort' en 'omdat een kind een vader nodig heeft'. Is dát dan goed voor zo'n kind? Of is die man dan goed als melkkoe? Natuurlijk is hij er zelf bij geweest, net zoals de vrouw ;) En als je als vrouw bewust de hele zwangerschap verzwijgt en een keer aan komt kakken als het kind geboren is.. Ik vind écht niet dat je een man dan kunt verplichten om maar een vaderrol of financiële rol aan te nemen. Als vrouw kies je hier heel, heel bewust voor, zo'n kind komt er niet ineens uitrollen. Dan moet je ook de gevolgen van je keuze accepteren.

Gelukkig denkt de rechter anders over dat financiële deel.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:06

Daarvoor moet hij het kind toch eerst erkennen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 20:23

Jester_ schreef:

Ja en nee.
Als hij het kind niet wilt erkennen kan de moeder dit afdwingen via de rechter.

Stel ik word zwanger van een one night stand en krijg een kind.. na 2 jaar vjnd ik dat papa ook wel mag gaan betalen.
Dan ga ik naar de rechter, dan wordt een vaderschapstest verplicht afgenomen en als degene echt de papa is mag hij gaan betalen.
Of hij mij zich nu herinnerd of niet.

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:24

Brainless schreef:
Jester_ schreef:

Ja en nee.
Als hij het kind niet wilt erkennen kan de moeder dit afdwingen via de rechter.

Stel ik word zwanger van een one night stand en krijg een kind.. na 2 jaar vjnd ik dat papa ook wel mag gaan betalen.
Dan ga ik naar de rechter, dan wordt een vaderschapstest verplicht afgenomen en als degene echt de papa is mag hij gaan betalen.
Of hij mij zich nu herinnerd of niet.

Maar van een kale kip kun je niet plukken. Hoe zit dat dan ?
En als hij die plicht heeft krijgt hij dan ook rechten (bijv recht op omgang?)

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:35

De bewindvoerder zorgt wel voor een minimum loon. Denk ik..

En idd alst hij betaald heeft hij recht om kind te zien...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:40

Zo makkelijk gaat dat helaas niet altijd kan ik je vertellen

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:48

Jongens wat een speculatie hier.
Ts heeft toch allang aangegeven dat als het haar vriend zijn kind is, dat hij zijn plichten gaat vervullen.
Dus deze discussie is niet nodig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:59

Zerena schreef:
Jongens wat een speculatie hier.
Ts heeft toch allang aangegeven dat als het haar vriend zijn kind is, dat hij zijn plichten gaat vervullen.
Dus deze discussie is niet nodig.

Precies. Maar eerst maar afwachten of hij echt de vader is.