Veel vergeten Hollandse groente ook. Zoals bijvoorbeeld pastinaak. Die nu weer wat terug lijkt te komen.
Zet die seizoen groente eens duidelijker in het zicht. Recepten erbij.
Lekker!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

DuoPenotti schreef:Maar van vlees word je niet perse te dik, dat is juist van teveel Koolhydraten. (en frisdrank enz)
Wat ik op de ic zie hebben de meeste patiënten onderliggend lijden als COPD en dat soort longaandoeningen.
Obees zeker ook maar ik zie daar geen driekwart van.

DuoPenotti schreef:Maar van vlees word je niet perse te dik, dat is juist van teveel Koolhydraten. (en frisdrank enz)
Wat ik op de ic zie hebben de meeste patiënten onderliggend lijden als COPD en dat soort longaandoeningen.
Obees zeker ook maar ik zie daar geen driekwart van.
. Al vind ik ze misschien juist zo lekker omdat ze er maar tijdelijk zijn en op mijn dagelijkse rondje met de hond langs een aspergeboer kom (en ze dus heel vers heb). Een groentewinkel is helaas verder weg, toen ik daar nog dichterbij woonde haalde we iedere week een groentetas op. Voor 10-11 euro at je dan 5-6 dagen biologische groente uit het seizoen, zo heel veel lekkerder dan in de supermarkt. Ik heb nog geprobeerd of ze niet een afhaalpunt konden starten op mijn werk, maar daar had ik nu ook niks aan gehad. 
Marcella schreef:Hier ook niet echt in de buurt, maar paar weken terug kistje Elstar appel 3 euro (ongeveer 11 kg) en 2 zakje van 6 kilo Du Comice peren gekocht voor samen 5 euro. Heerlijke peren/appel sap, peren sap, appel/peren compote en peren moes gemaakt. Klokhuis en plekjes zijn naar de kippen gegaan die er super blij mee waren.
Opbrengst 7 liter peren/appel sap, 4 liter peren sap en half kratje appels over.
Dit jaar hoop ik op mega opbrengst van eigen bomen (appels, peren, pruimen, enz).
En het bedrag van de pacht maak mij hebberig wil het kleine stukje naast mij van de buurvrouw erbij hebben.
xxxmh schreef:Kan nog wel even duren denk ik want eerst moeten de middelbare scholen open en dan daarna de contact beroepen. Wil zo graag naar de kapper.
Ik heb net voor de lockdown een balayage laten zetten én een pony laten knippen. Die pony kan ik al weken niet meer zo dragen, omdat m'n haar te lang is
En inmiddels is de kleur aardig oranje uitgeslagen. Tel daar uitgroei + grijze haren bij op... Ik ben vreselijk knap op het moment

Marcella schreef:Heerlijk. Vind fruit gekocht vaak minder van smaak en aardbeien uit de super markt niet te eten al.![]()
Hopelijk grond ontdooit, want dan kan ik de 2 blauwe bessen en de 2 roze bosbessen in de volle grond doen. Die staan nu in bakken. En nog even wat gratis stenen sjouwen. Mag ik binnenkort weer een zak chips eten als beloning.![]()
Zal maar niet zeggen wat allemaal heb staan in ieder geval veel te veel op het stukje moestuin.En het bedrag van de pacht maak mij hebberig wil het kleine stukje naast mij van de buurvrouw erbij hebben.
![]()
Heb ook gelukkig tegenwoordig mijn eigen kipfiletjes.