Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:41

Je kan dan eventueel de koper een berichtje sturen of ze alsnog een bundel wil maken of een advertentie waar ze samen op staan, voordat het verzonden is kun je de eerdere aparte bestellingen nog annuleren ook als je al betaald hebt. Ik weet alleen niet of er een limiet zit aan hoe vaak je bestellingen kan annuleren voordat je een soort waarschuwing krijgt o.i.d.?

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:54

Ik heb meestal dat ik een bundel ook gewoon meteen kan kopen, ligt misschien aan wie de verzending doet?

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:54

Ik heb ook eens in afwachting van het accepteren van een bundel drie geweldig leuke en goedkope kledingstukken aan mn neus voorbij zien gaan... toch jammer dat je het dan niet gelijk al kan betalen idd.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:13

Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Dan moet je niet willen bundelen maar gewoon kopen.

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:15

pmarena schreef:
tengeltje11 schreef:
Hier dit weekend om die reden nog 3x los van elkaar iets gekocht bij een persoon. Had bundel samengesteld, maar werd niet gereageerd in de eerste 10 min. Het stond er allemaal net op en waren koopjes.... dus beslist om het zekere voor het onzeker te nemen en alles los van elkaar gekocht...


Nou precies, is toch jammer als het dan je neus voorbij gaat als het iets is waar je specifiek naar op zoek bent / moeilijk te vinden / echt een koopje of een uniek stuk dat iemand zelf gemaakt heeft. Wel raar eigenlijk dat je dat toch niet vast kan kopen / reserveren en dan later een na-berekening krijgt voor de verzendkosten ofzo :)


Haha alsjeblieft niet zeg. Dan zit zeker de helft van de tijd m'n spul in reservering. Moet er niet aan denken.


Swah schreef:
Iemand zegt dat ze heeft betaald voor een artikel van me (nadat ik het bod heb geaccepteerd) maar in zie dat niet terug, geen ' in behandeling' in m'n wallet. Gevalletje proberen met te neppen of geen waterdicht systeem?


Dan is er niet betaald, dan krijg je echt melding van Vinted.

Swah

Berichten: 1872
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:29

Ondertussen gelukt, dank allen!

Ideaal ook met die Homer QR code en alles dat geregeld wordt. Gelukkig ook een Homer punt dichtbij.

Gamova
Berichten: 1008
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:25

Hier een beetje een miskoop binnen. Ben benieuwd of ik er uit ga komen met de verkoper. Jasje zou 1x gedragen zijn maar nu hij hier is zitten er vlekjes en een haal in. Daarvoor had ik hem persoonlijk laten zitten dus ben benieuwd naar de reactie!

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:49

NoorW schreef:
Ik heb ook eens in afwachting van het accepteren van een bundel drie geweldig leuke en goedkope kledingstukken aan mn neus voorbij zien gaan... toch jammer dat je het dan niet gelijk al kan betalen idd.



Nou precies, als je zeker weet dat je wilt kopen dan zou dat als extra optie wel fijner zijn.
Beetje onzinnig om dan meerdere pakketjes aan te laten maken als het in 1 keer verzonden kan worden :)

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:52

Hier nu deze avond iemand die een bundel wil kopen. 5 artikelen, dus de bundelkorting is dan 20%, en komt op 55,20 euro incl de bundelkorting. Vraagt ze of het ok is voor 35 euro.... hallo.... ik wil best korting geven en nog niets van de prijs doen, maar tussen 55 en 35 zit een wereld van verschil.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:58

Wat een grapjas.

Ik zou dan zeggen dat ze al 20% korting heeft en dan ik maximaal nog zoveel van de prijs af kan doen..

En zo niet. Dan niet maar vaak kom ik dan toch wel tot een deal

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:02

Ik zeg gewoon altijd nee. Je krijgt bundelkorting en anders kijk je maar verder.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:15

Als iemand écht onbeschoft/asociaal laag biedt dan doe ik een tegenbod van een paar euro duurder dan mijn eerste vraagprijs, gewoon uit principe :') :') Ze willen het dan toch al niet overnemen voor de oorspronkelijke prijs dus dat maakt dan ook niet meer uit.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:57

Ik heb niks met bundelen. Krijg altijd slappe boden wanneer er wordt gebundeld en zelf
zie ik nooit dingen die ik de moeite waard vind om te bundelen.

Dubbeltje op de eerste rang mensen vind ik vreselijk.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:18

Dat vind ik ook wel een oncharmant laag bod zeg -O-

Ik zou dan (als ik dat an sich okee vind) nog wel zeggen van joh ik wil er best nog 50 euro van maken maar er is al aardig wat vanaf en lager wordt me te gek.

Ik blijf het gek vinden dat er geen verschil is (lijkt te zijn?) tussen een bundel aanvragen in de hoop dat je nog wat korting krijgt, en puur dingen bundelen omdat je nu eenmaal graag meerdere artikelen wilt overnemen. Gewoon voor de vraagprijs. Alleen dan wel graag alles in 1 pakje met 1 keer gebundelde verzendkosten :j

Wat balen van dat jasje met vlekjes en haaltje... vlekjes kan je er wellicht nog uitwassen maar haaltje is wel echt vervelend. Ik vind dat "maar 1 keer gedragen" wel tricky sowieso hoor. Die van ons heeft vaak zat na de eerste keer dragen nèt lomp zitten doen ergens mee...

Gamova
Berichten: 1008
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:47

pmarena schreef:
Dat vind ik ook wel een oncharmant laag bod zeg -O-

Ik zou dan (als ik dat an sich okee vind) nog wel zeggen van joh ik wil er best nog 50 euro van maken maar er is al aardig wat vanaf en lager wordt me te gek.

Ik blijf het gek vinden dat er geen verschil is (lijkt te zijn?) tussen een bundel aanvragen in de hoop dat je nog wat korting krijgt, en puur dingen bundelen omdat je nu eenmaal graag meerdere artikelen wilt overnemen. Gewoon voor de vraagprijs. Alleen dan wel graag alles in 1 pakje met 1 keer gebundelde verzendkosten :j

Wat balen van dat jasje met vlekjes en haaltje... vlekjes kan je er wellicht nog uitwassen maar haaltje is wel echt vervelend. Ik vind dat "maar 1 keer gedragen" wel tricky sowieso hoor. Die van ons heeft vaak zat na de eerste keer dragen nèt lomp zitten doen ergens mee...


Ja wassen doe ik sowieso wel voor dragen. Het is een jasje voor mijzelf, vind het vooral stom dat de koper aangeeft het niet te hebben gezien en nu vraagt of ik de haal er uit kan trekken.. het is een synthetische stof dus ik ben bang dat ik alleen maar meer schade maak -O-

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:31

net mijn kledingkast in de kijker gezet. ben benieuw of het nu zoveel meer zal 'opbrengen'....

eroslover

Berichten: 3642
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:42

Leuk een topic over Vinted. Ik ben sinds kort aardig actief als koper en als verkoper. Heb er zeker 200 dingen op staan en al 16 pakketjes verkocht, maar ook al weer 12 dingen gekocht. Beetje verslavend is het wel.

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:12

Waarom verkoopt iedereen zo goed en kan ik alleen maar kopen :') ?

Binnenkort ook last opruimen, dan kan ik even wat spullen erop zetten!

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:52

Hebben jullie al volgers? Zo ja, hoeveel?

Ladygiroc

Berichten: 5102
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:16

Ik ook helemaal enthousiast een profiel gemaakt omdat hier gezegd wordt dat je het wel verkoopt. Maar tot nu toe...niks en ik vraag echt geen belachelijke bedragen en ook is het niet kapot..

Ik wacht het nog wel even af.

Inmiddels wel leuke schoenen gescoord voor zoonlief.

Bootsiebob

Berichten: 5570
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:30

Ik ben nu 2,5 maand op Vinted en heb 26 artikelen verkocht. Drie keer heb ik "in de etalage" gedaan en heb nu vier artikelen geboost staan.

"In de etalage" heeft wel steeds goede verkopen opgeleverd, dus dat was die €6,95 wel waard :)

Ik heb nu 11 volgers en volg er zelf maar één :')

Waarschijnlijk is het beter om steeds één of twee artikelen erbij te plaatsen dan alles in één keer, maar dit weet ik niet zeker. Ben de zolder op aan het ruimen, dus ik kom steeds nieuwe dingen tegen die ik kan verkopen :D

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:50

Ja, ik denk ook dat je door nu en dan iets nieuws te plaatsen , meer bekijks hebt dan alles in een keer, want als in bv een nieuw artikel plaats, zijn er plots diezelfde dag ook x-aantal mensen die dan een ander artikel op hun favolijst zetten, terwijl het bv anders een week stil was... volgens mij te ‘toevallig’ om toeval te zijn. Hier zelf al 72 volgers...en volg er 1 :+

Chocopasta

Berichten: 16571
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:53

Ik verkoop ook echt niks hoor :+
Alles wat ik erop zet is kinderkleding, nieuw of zo goed als nieuw (2/3 keer gedragen). En dan tussen de 1,50 en 3,50. Maar nope :+

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:05

Ik heb wel een paar dingen verkocht. Valt me wel op dat heel veel merken niet herkend worden :P

eroslover

Berichten: 3642
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:19

Ik heb 14 volgers. Probeer er wel regelmatig wat op te zetten en dan merk ik, dat er dan ook meer gefavoriet wordt of verkocht.Maar denk dat,ik het meeste echt leuke spul nu wel heb verkocht. Staat er wel allemaal voor heel weinig op vind ik. Laat het er gewoon nog een poos op staan en wat dan van de zomer niet weg is, gooi ik weg denk ik.