Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:26

Kookaburra schreef:
Wat ben ik blij om Nederlander te zijn. Niet om dat kleine clubje hooligans welke gisteren de straat op gingen...

Maar om de mensen die vanochtend hun bed uitstapten, een schep meenamen en nu de gemeente helpen om alle rotzooi op te ruimen. Kippenvelmomentje!

Laat ze die personen die het aangericht hebben en die ze opgepakt hebben het lekker zelf opruimen en evt voor kosten opdraaien.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:28

Pandora2 schreef:
Marije_1997 schreef:
Ik vind geestelijke problemen zoals depressie zwaarder tellen als een corona. Depressie gaat niet over met een pilletje of een prikje. Helaas. De zelfdodingen zijn ook al omhoog gegaan.
Dus of den avondklok echt voor corona is? Dat betwijfel ik.

Corona gaat ook niet over met een pilletje of een prikje :+

Voor depressie zijn er trouwens toch een heel schap pillen ter beschikking ?

Denk je nou echt dat een pilletje helpt tegen depressies :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:44

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de boktregels wegens offtopic gaan.
Laatst bijgewerkt door Sica op 25-01-21 17:30, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de boktregels.

secricible

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:46

Het verzoek van Dani is verder geen hogere wiskunde ofzo hoor? Staak de discussie of ga verder in een ander topic. Zoals al door meerdere is gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:48

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de boktregels vanwege offtopic gaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:50

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie was op een verwijderd bericht.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:01

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet aan de boktregels voldoet vanwege offtopic gaan.
Laatst bijgewerkt door Sica op 25-01-21 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:04

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie was op een verwijderd bericht.
Laatst bijgewerkt door Sica op 25-01-21 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie verwijderd bericht

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:04

Dorine92 schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de boktregels vanwege offtopic gaan.

Het gaat niet om de mening, het gaat om de plaats: dit topic is er niet geschikt voor, je kan gerust je mening in de bovenvermelde topics gaan geven, geen probleem.

Ik ervaar het hier in België al als heel normaal dat het zo stil is 's avonds. Ik denk dat het weer wennen gaat zijn als alles terug op gang komt :D

Ik moet ook op locatie werken en het is heeeerlijk rustig op de baan nu. Nooit file. Dat gaat helaas ook weer over. Al ben ik natuurlijk heel blij als alles weer normaal is ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:05

Je mag je mening verkondigen. Maar wel in een topic waar dat niet offtopic is. Dani geeft 2 prima voorbeelden daarvan dus lekker daarheen wiebelen om doe mening te verkondigen.
Dit topic gaat over hoe eng stil het op sommige plaatsen is door de avondklok. Niet over klagen tegen de avondklok.
Je gaat in een topic over dekens ook niet zaniken over een bit, ondanks dat het beide onderdelen zijn van paardenuitrusting.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:39

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Sica op 25-01-21 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:42

Moderatoropmerking:
Bericht is leeggehaald omdat het een reactie was op een verwijderd bericht.
Laatst bijgewerkt door Sica op 25-01-21 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderd bericht

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 16:55

Ik las net wel dat er een run is van randstedelingen op Veluwse huizen.
Vanwege de rust en vrijheid.
Dure villa's gaan ook als broodjes over de plank.
Dat was natuurlijk al sinds enige jaren aan de gang.
Maar sinds de corona gaat dat nog veel harder.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:58

Barbet schreef:
Ik las net wel dat er een run is van randstedelingen op Veluwse huizen.
Vanwege de rust en vrijheid.
Dure villa's gaan ook als broodjes over de plank.
Dat was natuurlijk al sinds enige jaren aan de gang.
Maar sinds de corona gaat dat nog veel harder.

Ja dat is zeker zo! Wij hebben net een huis gekocht, hier in België is het ook erg, maar in Nederland was het sowieso al erg qua onderaanbod, dus daar bieden ze elkaar de tuin uit :Y)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:58

Hier is de huizenprijs idd omhoog gevlogen. Mijn huis sinds april 40000 euro minstens meer waard dat is ruim 20% :+ waar voorheen de huizen hier van geen meter verkochten (mijne heeft zelfs 9 maanden te koop gestaan tot eigenlijk de start van de sjit vorig jaar) nu gemiddeld max 3 weken te koop maar meeste is binnen 2 weken verkocht onder voorbehoud, en idd eigenlijk helaas (ze nemen ook hun west nederland gedrag mee -O- ) vooral door westerlingen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:01

Dat zie je ook hier op het platteland. De mensen vonden vroeger de Limousin te stil, en nu is er een ware run van mensen die de drukte willen ontvluchten. Tevens de gîte is op 1 of 2 weken na al volgeboekt, en dat is ook omdat de mensen luxe weg willen zonder veel gevaar te lopen→ dus naar het platteland→ en dan mag het ook wat kosten.
Dat vind ik wel begrijpelijk hoor.
De stilte wordt dan op de koop toe genomen. Want niet iedereen houdt daar natuurlijk van. Maar in een lock down zitten in de stad is natuurlijk wel heftig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:44

Ik vond het toen bij jullie een verademing. Alleen uilen s nachts en overdag vogels en een enkele koe of tractor heerlijk. Hier goddank gemiddeld ook erg stil op de spits na. S avonds honden uitlaten is in de winter vanaf 1900 uur gemiddeld een auto en een of twee wandelaars maar je kunt gewoon op de weg lopen. Maar ja voor de meeste dingen heb je de auto nodig er is behalve natuur niet veel op loopafstand.

Ik merk nu s nachts dat waar je normaal af en toe een auto op de hoofdweg hoort sinds zaterdag eigenlijk niks meer.enige was rond 4 uur een groot vliegtuig. Was een pharma toestel met medische producten van gb onderweg naar leipzig (vaccins?)

Overdag zijn nu wel meer autos weg dan in eind april begin mei

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:48

Hier gaat rond dat het vanavond weer raak gaat zijn in Tilburg. Ik hoop echt van niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:49

Ik vind dat ook heerlijk hoor Karuna en als we in NL zijn wordt ik moe van al die prikkels, verkeer, geluid, licht etc. Ik heb altijd een week nodig om weer bij te komen na paar weken NL, dat ook komt door al die mensen die we willen zien en dus pittig programma dat we draaien.

Hopelijk niet Sureido.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:53

sureido schreef:
Hier gaat rond dat het vanavond weer raak gaat zijn in Tilburg. Ik hoop echt van niet.

Ik zag ook wat voorbij komen om te rellen op Rdam Zuid. |(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:53

Nijmegen timmeren ze ook alvast dicht. De oproepen voor rellen inclusief meenemen van molotovcocktails schijnen goed rond te gaan. -O-

Ik vrees dat het op best wat plaatsen wel eng wordt maar niet stil %)
Citaat:
Oproepen tot demonstraties en rellen via sociale media
Op sociale media wordt voor diverse steden opgeroepen vanavond samen te komen tegen de avondklok. Het gaat onder meer om Utrecht, Amsterdam, Roosendaal en Nijmegen.

In sommige appgroepen wordt ook opgeroepen tot geweld. Zo wordt in een Telegram-groep over Roosendaal gevraagd "allemaal" een molotovcocktail mee te nemen.

De politie zegt dat er veel tips worden doorgegeven over oproepen tot rellen. Als gevolg moeten tipgevers soms lang wachten voordat ze iemand kunnen spreken. "Houd de lijnen vrij voor degene die het echt nodig hebben", is het advies.

In dit artikel wordt uitgelegd wat politie en gemeenten kunnen doen tegen nieuwe rellen:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:15

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:17

Marije_1997 schreef:
Ik geef dorine wel gelijk hoor. Alsof corona kan klok kijken? Nu gaan mensen met z'n allen alles doen op andere tijdstippen. Je stopt het samenkomen echt niet. Omdat mensen eenzaam worden. Ik heb ook een tijdje geïsoleerd gezeten, ik werd echt depressief en dat wou ik niet. Nu zie ik m'n vrienden in iedergeval (wat ook weer zeer beperkt word door de avondklok). Ik vind geestelijke problemen zoals depressie zwaarder tellen als een corona. Depressie gaat niet over met een pilletje of een prikje. Helaas. De zelfdodingen zijn ook al omhoog gegaan.
Dus of den avondklok echt voor corona is? Dat betwijfel ik.

Wat een onzin. Ik zie om mij heen een hoop feestjes onder jongere, die stuk voor stuk afgelast worden. En ja, soms wordt iets naar de middag verplaatst maar het grotendeel van deze bijeenkomsten onder jongeren zijn gewoon getackeld door de avondklok. Iig in mijn omgeving wel, dus het heeft wel degelijk zin.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:19

"De avondklok heeft geen effect want iedereen komt dan overdag bij elkaar" en "mijn sociale momenten worden beperkt door de avondklok" in 1 post. Conclusie: het heeft wel effect?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:41

Weet je , de jeugd in de oorlog. Die met recht kon zeggen mijn jeugd ligt overhoop. Die zijn meest opgegroeid tot stabiele volwassenen. En zij konden echt vrezen voor hun leven.

Kom op, even jezelf onder de kont schoppen. Tanden op elkaar en volhouden. Des te sneller is het over