Welke winkels ga jij missen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 16:51

Bouwmarkt is ivm dat je ooit nodige klussen hebt. Lekkages. Bedrijven die daar spullen halen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:02

Mijn portemonnee is blij, ik iets minder, maar dat de Epplejeck en Divoza dicht zijn baal ik wel enorm van. Zó heerlijk om daar even rond te snuffelen. Zeker toen ik mijn pony net had (3 maanden geleden) kwam ik daar wekelijks. :')

En ik zal het tuincentrum missen. Was altijd fijn om daar even over de dierenafdeling te snuffelen als ik weer hondenvoer nodig had. Bovendien hebben ze vorige week zo'n magneet label van het jasje van mijn hondje vergeten te verwijderen.. Nu zit ik dus met een magneet aan dat jasje en kan ik niet terug om deze te laten verwijderen. ;(

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:07

Ik liep vanmorgen voor openingstijd(iets voor 09.00) met de hond door de winkelstraat en was verbaasd personeel in de Hema (zonder mondkapjes notabene) aan het werk te zien. En dan volgt vanmiddag het bericht dat Hema inderdaad gewoon open is 8)7
Dit filiaal verkoopt geen eens taart of vleeswaren, enkel 1,5 rookworst op een dag.
Buiten de Hema was zelfs de boekenhandel (die geen postpunt heeft) druk bezig met het openen van de winkel:roll:
De enige winkels die geen aanstalten maakte om te openen waren de mobielshop en blokker.
Kortom ik geloof dat ik geen winkel zal missen.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:07

Ik zit midden in een verbouwing dus bouwmarkten. Blij dat je daar nog kunt afhalen, maar je kunt niet even spontaan naar de bouwmarkt rijden om nog de laatste dingen te halen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:12

Zonnetje81 schreef:
Bouwmarkt is ivm dat je ooit nodige klussen hebt. Lekkages. Bedrijven die daar spullen halen.

Snap ik. Essentieel. Diervoeders zijn ook essentieel. Ik kan me voorstellen dat een afhaalfunctie bij een voerhandel om die reden ook prima zou kunnen werken. Dan hoef je in je winkel niet alle niet-essentiële producten af te schermen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:14

De kramer in Duitsland blijft ook gewoon open terwijl Duitsland morgen in lockdown gaat.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:14

michenou schreef:
Mijn portemonnee is blij, ik iets minder, maar dat de Epplejeck en Divoza dicht zijn baal ik wel enorm van. Zó heerlijk om daar even rond te snuffelen. Zeker toen ik mijn pony net had (3 maanden geleden) kwam ik daar wekelijks. :')

En ik zal het tuincentrum missen. Was altijd fijn om daar even over de dierenafdeling te snuffelen als ik weer hondenvoer nodig had. Bovendien hebben ze vorige week zo'n magneet label van het jasje van mijn hondje vergeten te verwijderen.. Nu zit ik dus met een magneet aan dat jasje en kan ik niet terug om deze te laten verwijderen. ;(

EJ is open!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:16

Hier in Ierland was het zo dat bijv. de chocolatier, slijter etc open bleven omdat je anders oneerlijke concurrentie met de supermarkten hebt.
Vanuit de andere kant dus ook: in de Action-achtige winkel, supermarkten (wij hebben van die enorme, Supermarché achtige winkels maar ook het middenpad bij de Aldi en Lidl) en boekhandels was alles wat niet mocht, dus niet essentieel: pennen en papier mocht wel, maar speelgoed, electronica of kleding niet, afgesloten met vuilniszakken/lintjes door de winkel oid. Vanuit daar weer om de oneerlijke concurrentie met bijv de Expert, kledingwinkel of Intertoys te voorkomen.
De hema en kruidvat zijn dus idd van die grensgevallen en ik zou denken dat daar dus idd een aantal gangpaden zou moetn worden afgesloten...

De lokale ondernemers waar mijn ouders wonen zijn allemaal lokaal gaan bezorgen, vaak door de ondernemer zelf.. Ik zou dat even in de gaten houden voor mensen die graag lokaal willen steunen/niet afhankelijk willen zijn van PostNL.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:35

Zonnetje81 schreef:
EJ is open!

Oh, ik zie het inderdaad! Wat super fijn! Niet dat ik daar de deur plat ga lopen nu, maar toch fijn om nog even de nodige snoep/was/poetsspullen te kunnen halen als dat onverhoopt nodig mocht zijn en Agradi niet op tijd kan leveren. Benieuwd of de kleding afdeling dan bijvoorbeeld afgesloten is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:46

De Action en vooral de Gamma, aangezien ik binnenkort ga verhuizen :')

In het plaatselijke winkelcentrum is de Hema inderdaad gewoon open. Bijna alle winkels zijn open. Ook bij voorbeeld de notenboer. Het valt me nu pas op hoe veel winkels er voedsel verkopen (of opticiën zijn).

En ook, en daarvan snap ik echt niet waarom, de winkels die bloemen en planten verkopen. Waarom zijn die nog open?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:08

Ik denk dat het doel is dat mensen wegblijven en niet gezellig gaan shoppen, dus echt een dagje stad met de vriendinnen. Dat doel bereiken ze nu wel gewoon, ook al is de wijnhandel of notenboer of Hema open.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:45

Sodera schreef:
De lokale ondernemers waar mijn ouders wonen zijn allemaal lokaal gaan bezorgen, vaak door de ondernemer zelf.. Ik zou dat even in de gaten houden voor mensen die graag lokaal willen steunen/niet afhankelijk willen zijn van PostNL.

Dit is idd een goede tip! Ik heb er hier ook al een paar zien langskomen, o.a. onze lokale platenwinkel.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:52

De bouwmarkt, vriend heeft 2 weken vakantie. En zou hier thuis nog wat dingen gaan afwerken/klussen. Dus snel gisterenavond nog wat spullen gehaald. Je kan wel online bestellen las ik maar spontaan even langs rijden als je iets bent vergeten is toch makkelijker. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:54

KimD schreef:
Ik vind dit topic ook eigenlijk misplaatst. Als we een beetje kritisch kijken naar onszelf en ons land zijn we eigenlijk niet meer dan een verwende kleuter.

'Onze hele wereld staat op zijn kop.' Dat is natuurlijk grote onzin, de wereld vergaat niet omdat we niet a la minute naar een winkel kunnen hollen om op onze wenken bediend te worden.

Deze hele pandemie heeft mij leren omdenken, mij leren beseffen hoe weinig ik eigenlijk echt het huis uit moet. Hoe weinig zooi ik écht nodig heb.

Wel heb ik onze zorgmedewerkers leren waarderen en ook geleerd welke mensen in onze vrienden/kenissenkring wel normaal kunnen denken en welke we snel moesten lozen. Wat vrienden waard zijn!

En geleerd geduld te hebben, een pakketje dat wat later gebracht wordt. Who gives a flying f*ck. Onze vaste bezorgers krijgen allemaal een kerstpresentje zodra we ze weer zien. <3

Dus nee, ik ga geen enkele winkel missen! Misschien leren we weer met zijn alle dat we niet 24/7 de deur uit hoeven. Misschien kunnen winkels weer dicht op zondag en met (tweede) feestdagen.

Wel vind ik het verschrikkelijk voor de ondernemers die zo vreselijk hard hebben geprobeerd om alles toe te passen en onder controle te houden. Maarja, wederom dat vreselijk egoïstisch en dom volk... -O-

Er zijn (véél) ergere dingen in de wereld dan een winkel moeten missen.

DIT _/-\o_

---

Verder proberen wij lokaal te steunen waar het wel nog kan zoals bv:

- bij een lokaal restaurant een diner afhalen of een lunch ofzo, of iets laten bezorgen.
- Of zoals nu dat de lokale Primera sinds vandaag bestellingen aan't bezorgen dus daar hebben we een aantal oudjaarsloten en cadeaubonnen gekocht die we cadeau doen aan familie met kerst. Dat koop ik graag bij de lokale primera elk jaar (super leuke service daar en ook in eigen beheer) ipv online en zeker in deze tijd en ze het ook mooi opgelost hebben om het mogelijk te maken alsnog te kunnen kopen > ze bezorgen het aan huis.
- of cadeaubonnen kopen bij kleine bedrijfjes, die je kunt inwisselen zodra het wel weer mogelijk is om er naartoe te gaan. Daar kun je veel bedrijven ook alweer een beetje mee helpen.

De rest kunnen we wel even zonder... of bestellen we online voor nu.
En in het geval van bouwmarkten bv.; daar zijn ook oplossingen voor verzonnen.
Action is idd dan wel goedkoper met sommige dingen, maar daar vind je veelal ook alternatieven voor bij een supermarkt (of online aanbiedingen in de gaten houden, want bol bv heeft ook vaak met huishoudmiddelen hele fijne aanbiedingen, om maar wat te noemen). Het is idd 'niet even' naar een winkel gaan als je wat moet hebben, maar tja... dat is nu toch ook niet echt de prioriteit zou je zeggen. Het is idd nu een mooi moment om te gaan 'omdenken' ja zoals KimD dat mooi zegt :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:18

Ik mis het rond kunnen neuzen in winkels al zo'n 9 maanden, die 5 weken maakt dan ook geen bal meer uit.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:58

Zonnetje81 schreef:
michenou schreef:

EJ is open!

Maar toch niet voor alles? Snoep - was- poetsspullen ( bijvoorbeeld) is toch totaal niet essentieel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:04

Geen idee wat ze wel/niet verkopen? Ik ga er toch niet heen, want ik ga al 9 maanden nergens heen dus dit overleef ik ook wel. Maar ze zijn wel open.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:12

Zonnetje81 schreef:
Geen idee wat ze wel/niet verkopen? Ik ga er toch niet heen, want ik ga al 9 maanden nergens heen dus dit overleef ik ook wel. Maar ze zijn wel open.

Dierenwinkel kan je ook gewoon botjes, snoepgoed en speeltjes halen...is ook niet essentieel...

Maar als je dat doortrekt zou er in de supermarkt ook geen snoep enz verkocht mogen worden..niet essentieel..( alhoewel ik vast wel afkickverschijnselen krijg als ik geen chocolade eet 5 weken)

Maar zou wel fijn zijn als ze hun maatregelen nemen tegen ' funshoppers'

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:14

Hier is de snoep/choco winkel open. Valt onder levensmiddelen dus daarom zullen ze wel open mogen zijn.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:26

Ja, ga mensen tijdens een lockdown ook nog even lekker wat te snoepen ontzeggen, dat wordt een feest :').

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:44

Het leven mag niet leuk zijn tijdens een lockdown. Er valt tenslotte niets te vieren. Lijden zullen we. }>

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:22

Ik las dat Wibra ook weer open wil. En Action denkt er ook over. Omdat zij ook goederen leveren die essentieel zijn. Tja, als je voor de ene toestaat moet je voor de andere ook.
Ik snap het wel dat ze het oneerlijk vinden dat Kruidvat open is. Dat kan je bijna geen drogist meer noemen natuurlijk.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:27

Suzanne F. schreef:
Ik las dat Wibra ook weer open wil. En Action denkt er ook over. Omdat zij ook goederen leveren die essentieel zijn. Tja, als je voor de ene toestaat moet je voor de andere ook.
Ik snap het wel dat ze het oneerlijk vinden dat Kruidvat open is. Dat kan je bijna geen drogist meer noemen natuurlijk.

Juist. Dat is een speelgoedwinkel met wat paractamol en een verdwaalde zwangerschapstest.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:32

_San87_ schreef:
Suzanne F. schreef:

Juist. Dat is een speelgoedwinkel met wat paractamol en een verdwaalde zwangerschapstest.

Je vergeet die ene fles shampoo :p

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:33

Oehlala schreef:
_San87_ schreef:

Je vergeet die ene fles shampoo :p

Oh ja, die staat ook nog ergens tussen alle zooi verstopt :)).