Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dromertje2 schreef:Tot een bepaalde leeftijd sliepen ze overdag in de box beneden ja.
Maar het gaat over het feit dat ze buiten dieper slapen dan binnen.
Die van mij sliepen altijd binnen. Dus zie eigenlijk de connectie niet met je vraag?
anjali schreef:Mazida schreef:Mijn kinderen slapen buiten op het kinderdagverblijf in een soort van 'konijnenhok' met gaas ervoor. Ze hebben speciale slaapzakken om kinderen op de kou te kleden. Lekker gezond buitenlucht, wel eerst goed in verdiepen natuurlijk.
Ik heb geen verstand van kinderen,maar dit topic verbaast me.Je gaat met het huidige koude weer kinderen toch niet buiten laten slapen? In de Tropen kan dat wel maar niet in Nederland vind ik.Zelfs Eskimo's hebben een iglo.Je gaat zelf nu toch ook niet buiten slapen?Lekkere kinderdagverblijven zeg.
dromertje2 schreef:En je hebt ook nog iets als een goed geventileerde binnenruimte met toezicht van ouder![]()
Appels niet met peren vergelijken.
Kimbers schreef:Heb het idee dat tegenstanders echt denken dat een baby moederziel alleen en zonder enige controle buiten wordt gedumpt en we zien wel weer als het kind wakker is.
als ik tussendoor ging kijken maakte ik ze alleen maar wakker en daar werd niemand beter van 
Dus oooeeeee zonder toezicht
secricible schreef:Ik zat idd met dezelfde vraag dromertje. Voor mij zou dat ook een reden zijn om vraagtekens te zetten bij een lutjepotje of anderzinds buiten slapen in de eerste periode. Mijn zoontje sliep ook in de box of in de wagen naast me in die periode omdat juist een diepe slaap een risico oplevert en ook mijn GO heeft dat als beleid. Ik ben ook wel benieuwd hoe dat is in KDV die hier gebruik van maken.
Ik heb dat geen volle 6 maanden gedaan overigens, maar toch de eerste paar maanden. Voor TS lijkt het me ook geen issue meer, maar gewoon puur interesse.
Ibbel schreef:Ik vermoed dat dieper slapen overdag nog altijd minder diep is dan 'ondiep' slapen 's nachts. Mensen (en dieren) hebben een duidelijk hormonaal gereguleerd dag/nachtritme (oa door cortisol gereguleerd). Laag cortisol (de dip treedt rond 4 uur 's morgens op) plus diepe slaap 's nachts/'s morgens vroeg is dus riskant.
's Middags is de cortisolspiegel juist relatief het hoogst en dat compenseert denk ik het risico van iets dieper slapen overdag.
speurneusc schreef:en dan onder het mom van vroeger deden ze dat ook..... ja vroeger waren de huisjes heel klein, kon niemand zijn kontje keren, uitbouw door de baby buiten te leggen war er meer plaats voor de andere 20 kinderen
vroeger hadden ze ook steenkool, nu niet meer
vroeger ging iedereen op de fiets, nu heeft 80% een auto
vroeger was er weinig te eten, veel keus was er niet, nu weet je niet wat te kiezen zoveel keus
vroeger was er geen stikstof, nu willen ze alle koeien liefst geslacht zien want dat zou helpen
maar dan nog in anno 2020 dit... belachelijk
Keet schreef:Kimbers schreef:Heb het idee dat tegenstanders echt denken dat een baby moederziel alleen en zonder enige controle buiten wordt gedumpt en we zien wel weer als het kind wakker is.
Moet eerlijk zeggen dat mijn kinderen eigenlijk altijd boven hebben geslapen en dat ik wel hoorde als ze wakker warenals ik tussendoor ging kijken maakte ik ze alleen maar wakker en daar werd niemand beter van
Dus die kieper(de) ik in bed, kus en knuffel, deur dicht en naar benedenDus oooeeeee zonder toezicht
dromertje2 schreef:secricible schreef:Ik zat idd met dezelfde vraag dromertje. Voor mij zou dat ook een reden zijn om vraagtekens te zetten bij een lutjepotje of anderzinds buiten slapen in de eerste periode. Mijn zoontje sliep ook in de box of in de wagen naast me in die periode omdat juist een diepe slaap een risico oplevert en ook mijn GO heeft dat als beleid. Ik ben ook wel benieuwd hoe dat is in KDV die hier gebruik van maken.
Ik heb dat geen volle 6 maanden gedaan overigens, maar toch de eerste paar maanden. Voor TS lijkt het me ook geen issue meer, maar gewoon puur interesse.
In belgie mogen baby s tot 6 maanden niet zonder toezicht slapen, zelfs niet in apparte slaapkamer.
Moest in de leefruimte zijn zodat er constant toezicht is.

Ik zou het spannender vinden om hem overdag boven te leggen, dan nu buiten. Ik kan hem zien en ben letterlijk binnen een halve seconde bij hem. Als hij boven ligt is dat toch verder weg. Limoen schreef:De eerste maanden heeft hij ook bij mij geslapen. Dus of op mij, of in de box, of in de draagdoek, of in de kinderwagen naast mij. Op een gegeven moment werkt dat niet meer als ze wat ouder worden en toen is hij dus letterlijk 1 deurtje verder gegaan![]()
Ik zou het spannender vinden om hem overdag boven te leggen, dan nu buiten. Ik kan hem zien en ben letterlijk binnen een halve seconde bij hem. Als hij boven ligt is dat toch verder weg.
Trouwens, hij slaapt 's nachts naast mij. Maar ik slaap ook.. Hoe kun je dan waken op een te diepe slaap?
Ik snap niet zo heel goed hoe dat werkt. Ik vind het sowieso fijn dat hij dicht bij mij ligt natuurlijk en zo hoor ik hem ook sneller als hij wakker wordt voor een nachtvoeding. Maar het waken op een te diepe slaap als je zelf ook slaapt..