Wie loot er ook mee op Woningnet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:59

Ik nog niet helaas.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 22:30

Maureen95 schreef:
Wat fijn! Zit ze op een fijne plek? Of is ze er nog niet ingetrokken?

Ja fijne plek, mooie tuin erbij wat ze graag wilde. Ze is erg blij. Heeft er wel zelf nog het een en ander aan gedaan maar goed, nu is het naar haar zin.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 01:09

Op een woning loting eindig ik standaard tussen de 135 en de 3989 ste zo ongeveer.

Maar ik kreeg wel een aantal weken terug een aanbod voor een eengezinswoning met enorme tuin in een andere woonplaats.
Stond eigenlijk 42ste, maar de andere 41 mensen voor me hadden het al afgewezen.

Het was wel een leuke woning (voor mooi eigenlijk een slaapkamer te kort etc). Maar alle onkosten die op kort termijn gemaakt moesten worden, trok ik in mijn 1tje helaas niet, buiten alle standaard kosten die er altijd op je af komen.

Maar ik baal nog steeds dat ik ook de woning moest afwijzen daardoor.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 06:12

Ik stond een week! eerste voor een appartement die ik heel graag wilde!
Vanmorgen om 8 uur loopt de advertentie af en je raadt het al, gistermiddag laat 2 reacties erbij en nu sta ik derde ^)
Moet verboden worden >;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:26

primera schreef:
Op een woning loting eindig ik standaard tussen de 135 en de 3989 ste zo ongeveer.

Maar ik kreeg wel een aantal weken terug een aanbod voor een eengezinswoning met enorme tuin in een andere woonplaats.
Stond eigenlijk 42ste, maar de andere 41 mensen voor me hadden het al afgewezen.

Het was wel een leuke woning (voor mooi eigenlijk een slaapkamer te kort etc). Maar alle onkosten die op kort termijn gemaakt moesten worden, trok ik in mijn 1tje helaas niet, buiten alle standaard kosten die er altijd op je af komen.

Maar ik baal nog steeds dat ik ook de woning moest afwijzen daardoor.

Dat is ook vaak de reden waarom er zoveel mensen af zeggen. soms hebben ze de papieren niet in orde, maar ook vaak moet er zo verschrikkelijk veel aan gedaan worden.
Zo was ik ooit eens 52e voor een huis. En werd de reden snel duidelijk waarom dat zo was dat er 42 hadden gecanceld

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:48

Ja dat snap ik wel. Dat had mijn moeder nu ook. Ze heeft er echt nog veel aan gedaan om het op te knappen. Daar gaat best veel geld in zitten. Het is nu wel naar haar zin. Maar je moet het wel beschikbaar hebben natuurlijk.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:10

Ja opzich had ik het echt wel willen doen, en natuurlijk kan er veel even uitgesteld worden en het vele werk eraan stond me niet tegen.

Ben eerst gaan kijken aan de buitenkant, toen stond er nog een schutting om de hele tuin (hoekwoning en echt een grote tuin) waarvan je zag dat het aan vervanging toe was, sommige delen gelijk, andere konden nog net ff mee.
Bij bezichtiging hadden ze de schutting verwijderd, tuin vlak gemaakt, paaltjes met een draad gespannen dat dat de tuin was etc.
(dus, voor mij met kinderen/hond/kat) kwam dat op 20 nieuwe schutting delen en tuindeur als start al te staan, wat echt zou moeten.
Boven was een kamer waar duidelijk vocht in de houten vloer zat. Schuur droop van het vocht etc.

En de melding toen ik in de woning stond "zo ik zeg het maar gelijk, zoals je de woning ziet, krijg je het, we doen hier niks meer aan de woning zelf"

De manier/houding van de verhuurder was ook niet zo heel leuk.
Ik had al gehoord van een buurman dat de verhuurder niets aan woningonderhoud doet, maar verder was het wel een leuk en rustige buurt.
(alleen wel extra reiskosten voor in elk geval 2 scholen aangezien dat niet dichtbij zat)

Maar ik baal wel erg erover.
Wil hier waar ik nu al 12 jaar woon, wel echt weg. Maar helaas lukte het bij de aangeboden woning voor nu niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:13

Oh dat klinkt als een waar ik ooit ben geweest, die verhuurder had inderdaad de houding er zijn genoeg mensen zo wanhopig dat ze alle sjit van een huis wel accepteren. Daar was toen een slaapkamer met zwarte schimmel in plafond muren en vloer door een lekkende cv ketel en een niet orginele aanbouw die ze ook niet wilde weghalen die echt gevaarlijk op instorten stond. En een douche boven met continue afvoer problemen. En de duidelijke mededeling wij doen niets aan de dingen die je nu allemaal al hebt gevonden. 8)7

Ik trof de vorige huurder aan die echt is gevlucht van dat huis en de verhuurder. Ik heb vriendelijk gepast hoe wanhopig ik ook een woonruimte nodig had. Huis heeft nog lang leeggestaan en uiteindelijk een gek gevonden die alles wel accepteerde.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:10

Ja dat dacht ik ook, aan de ene kant wil ik hier echt onwijs graag weg. Zelfs zo erg dat ik dus uit mijn vorig jaar gerenoveerde en inmiddels een stukje zuinigere woning in wil leveren voor een type helemaal niet zuinige woning.

Maar hier heb ik over de woonlaag natuurlijk een betonnen vloer, dat huis een houten vloer met vocht in 1 kamer, van de geur in die schuur was niet te harde (nu hebben we al niet super luxe fietsen hoor maar de fietsen die we hebben willen we zolang mogelijk goed houden).

Nouja wie weet wat ik allemaal niet nog tegen was gekomen ;)
Dus nu wacht ik weer rond de 54ste en 3999 ste plaats verder op een passende woning.

Zijn er voor jullie eigelijk grenzen in reageren op een woning? Ik reageer al niet meer als ik bv 105 ga komen te staan. Of het moet een loting zijn waar duizenden mensen op reageren, vandaar de hoge plaatsing af en toe.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:20

Inmiddels ben ik goddank voorzien van een koopwoning tot mijn eigen verrassing. Maar ik reageerde altijd. Trok desnoods op laatste moment in als ik bijvoorbeeld op plek 150 stond of zo. Mijn vreemdste is op plek 18 staan voor een bijna nieuwe woning, alleen helaas ik kon mijn scootmobiel niet kwijt, achterpad was te smal aangelegd, zo zuur. Maar de 17 voor me waren om stomme redenen afgehaakt. Bv geen vierde slaapkamer (wist je bij reactie) te hoog inkomen. Weet je ook van te voren. De kleur van de badkamer tegels stond ze niet aan. Te saai wit. Tsja.

Ik kijk nu wel nog steeds waar ik terecht kom bij de schaarse geschikte woningen. Maar ik zak alleen maar verder weg op de wachtlijst ipv hoger komen. Zo raar

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-21 20:57

Ik gooi het topic weer even omhoog

Ik was helemaal vergeten dat ik op een huurwoning in Barneveld gereageerd had, en nu kreeg ik vanochtend een mailtje van de woningstichting of ik wilde doorgeven of ik interesse had. Ik stond 5de :):)
Ik heb in woningnet doorgegeven dat ik interesse heb maar verder geen bevestiging ontvangen. Zie wel dat ik nu 4de sta. Ik bel ze morgen even om te vragen of het wel goed is doorgekomen. Man ik ben nog nooit zo dichtbij een huis gekomen. Ik weet dat ik niet te enthousiast moet zijn, want ik sta 4de dus mis het waarschijnlijk toch. Maar hopen mag. Duimen jullie met mij mee? *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 21:00

Spannend Maureen!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-21 21:02

Ik vind het echt heel spannend ja. Ik ben nu 26 en woon nog steeds in een studentenhuis. Wel samengewoond met ex en toen weer terug naar studentenhuis. Ik weet dus hoe het is om een eigen plekje te hebben. Mijn kamer is prima en ik kom niks te kort. Maar ik voel me echt huismoeder en droom zelfs dat mijn eigen keuken heb die ik zelf in kan richten qua ruimte _O-

Ik ben echt toe aan een eigen plekje...

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 22:07

Spannend!

Bij de studio die ik nu huur stond ik ook 3e of 4e, dus het kan prima hoor als je op die plek staat. :D
De mensen voor mij zijn niet gaan bezichtigen begreep ik van de huurder voor mij (moest met hun een afspraak maken daarvoor omdat ze er nog woonden). Ik was de eerste die wel kwam kijken. :')

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 00:09

O spannend Maureen, ik ga duimen voor je. Zou fijn zijn als het je gaat lukken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 05:25

Spannend Maureen :))

Wij staan nu tweede voor een appartement waar we graag willen wonen, morgen kijken _/-\o_
Hoop zo dat de eerste het afwijst maar vrees dat het ijdele hoop is.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 14:12

Oooh jongens. Ik sta nu 2de :wow:

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 14:14

Spannend Maureen! Duim voor je!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 14:22

Maureen95 schreef:

Oooh spannend. Is het wel wat je zoekt ongeveer? Is het een appartement of woonhuis?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 15:08

Spannend Maureen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 15:58

Oh wat tof Maureen!! :):)
Ik ga voor je duimen!!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 16:58

Suzanne F. schreef:
Maureen95 schreef:

Oooh spannend. Is het wel wat je zoekt ongeveer? Is het een appartement of woonhuis?

Doordat ik al zo lang aan het zoeken ben, zijn mijn wensen niet zo veeleisend.

- appartement met balkon of huisje met tuin
- aparte slaapkamer
- Amersfoort, Soest of Barneveld
- minimaal 30m2

Dit gaat om een bovenwoning met een extra verdieping
- 55m2
- Woonkamer, keuken en hal
- bovenverdieping met slaapkamer, badkamer en CV.

En een aparte berging

Ik ben benieuwd of ik mag komen kijken. Ik zal er morgen denk ik wel wat van horen. Geen idee hoe het precies werkt := Misschien valt het wel tegen als ik het zie, maar denk het niet. Ik moet alleen echt even minder blij zijn want ik heb het natuurlijk niet en sta tweede en niet eerste :+

Dankjewel voor het meeduimen allemaal<3

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:06

De advertentie waar ik op gereageerd heb liep gisteren om 8 uur af en ik kreeg gelijk een bericht dat we uitgenodigd zijn voor bezichtiging B-)
Heb alle benodigde formulieren nog netjes in een mapje zitten dus die schuif ik morgen gelijk bij hem naar binnen :j

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-21 17:34

Dat is snel! Welke papieren moet jij op orde hebben?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:52

Oooh, ik duim voor jullie hoor! Maureen, is de inschrijving nu gesloten?
(Hier werkte het voor corona zo dat je met 10 tegelijk werd uitgenodigd, nu met corona geloof ik dat er ook meerdere worden uitgenodigd maar na elkaar naar binnen - maar misschien geen 10. Maar als 2e is de kans op bezichtiging wel groot volgens mij.)