Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qimm

Berichten: 15222
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:39

Earth schreef:
MarcoBorsato schreef:
Zoveel mensen, zoveel smaken. Louis Theroux heeft een mooie uitzending gemaakt over polyamoreus zijn.

Die heb ik inderdaad gezien. Het idee klinkt heel interessant, maar je ziet toch dat sommige partners er echt moeite mee hebben. Zo'n man die zijn vrouw toestaat een relatie te hebben met een ander omdat hij haar anders kwijtraakt.
Dat vond ik ook wel schrijnend.


Oef, dat is geen gelijkwaardige relatie :n

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:17

Huertecilla schreef:
MarcoBorsato schreef:
Het gaat over de reportage, volgens mij. Sommige geïnterviewde mensen zitten in een open relatie en moeten lijdzaam toezien hoe hun partner verliefd is op een ander terwijl zij daar geen behoefte aan hebben.


Nogmaals; dat is niet iets van open relaties; het is altijd in elke relatievorm zo dat een partner verliefd kan worden op een ander.
Het is dan aan de betrokkenen hoe daarmee omgegaan wordt.
Er zijn legio ´monogame´ relaties waarbij een partner een minnaar/minnares heeft met of zonder dat de andere partner daar behoefte aan heeft. Bij Franse presidenten was dat zo´n beetje standaard ;)


Oké maar daar ging de rep niet over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:15

lor1_1984 schreef:
Wolfwomen schreef:
Als 't zonder seks is dan heet het toch geen open relatie maar vriendschap :D

Je vergeet de intimiteit zonder sex/sexuele handelingen maar wat meer is dan vriendschap: knuffelen, zoenen, dat soort dingen. :)

Maar ook gewoon zonder überhaupt fysieke aantrekkingskracht. Poliamoor, wat HC aanhaalde, is daarvoor inderdaad een mooie term. Liefde en seks/fysieke intimiteit staan voor mij niet per se aan elkaar gelijk, en met mij meer mensen.

Seks laat mij bijvoorbeeld tótaal koud (tot aan knuffelen vind ik het prima), maar dat betekent niet dat ik me niet op een romantische of platonische manier tot iemand aangetrokken kan voelen. Het verschil tussen zo’n persoon en mijn vrienden? Het feit dat ik mét die persoon wil zijn. Met mijn vrienden doe ik leuke dingen, maar ik zou niet mijn hele leven met hen willen delen of met hen samen willen leven.

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 01:37

Mkango schreef:
Liefde en seks/fysieke intimiteit staan voor mij niet per se aan elkaar gelijk, en met mij meer mensen.


Het; liefde, verliefd, lust, sex, orgasme etc is voor IEDEREEN chemie, verschillende chemie; oxytocin, vasopressin, dopamine en dan nog een paar als adrenaline, cortisol, norepinephrine, endorfine.

Liefde, waar deze draad over gaat is hersenchemie, vooral oxytocin.

´Liefde´ is niet dimensioneel. Je kan van meer dan één persoon houden. Van meer kinderen. Van je ouders. En van allemaal tegelijk. Ok anders, maar ouders en kinderen geven een hint; twee ouders, meer kinderen en je houdt evenveel van ze.
Zo ook met houden van meer liefdes. Liefdes in het verleden en heden.

Net als met de chemie van verliefd, lust, sex et al is het alleen maar cultuur wat ons programmeert met wat we denken wat kan of niet. Het kán echter allemaal, allemaal tegelijk en met/voor meer dan ´die ene´, ook tegelijk.
Voor een goed begrip: Lees ´kan´. Hoeft niet, kan uiteraard ook met/voor één persoon. Met één geeft ook nog eens maatschappelijke acceptatie; ook een voelgoed factor. De bonus van conformeren.

Ik hou nog steeds veel van mijn verongelukte vrouw. Dat is een heerlijk geschenk wat me niet hindert om van mijn tweede duurzame liefde te houden. Daar hou ik nu alweer 20 jaar veel van. Dat is een heerlijk geschenk wat me niet hindeert om gedurende die 20 jaar van drie andere liefdes te houden. Hou niets minder van geen van hen door mijn liefde voor de ander(en). Ze zijn anders en ze wekken op hun eigen manier gevoelens van liefde op.
Nu in twee liefdesrelaties. We hopen, investeren alle drie in dat het duurzaam is. Covid voegt wel een extra complicerend element toe trouwens: Hier is nu een quarantaine in de regie. Zit met ene lief op de boerderij en andere lief woont in andere gemeente. Beide gemeentes in isolatie 8)7

Wat voor ´mijn´ twee lieven de plus is? Dat ze vrij zijn om hun eigen leven te leiden. Ook met andern uitgaan, sex et al.
Dat we bij elkaar zijn is volstrekt vrije keuze, gelijkwaardig. Échte liefde; geen enekel compromis met andere belangen, ´spinnewebben´.

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 02:06

Huertecilla schreef:
Mkango schreef:
Liefde en seks/fysieke intimiteit staan voor mij niet per se aan elkaar gelijk, en met mij meer mensen.


Het; liefde, verliefd, lust, sex, orgasme etc is voor IEDEREEN chemie, verschillende chemie; oxytocin, vasopressin, dopamine en dan nog een paar als adrenaline, cortisol, norepinephrine, endorfine.

Liefde, waar deze draad over gaat is hersenchemie, vooral oxytocin.

´Liefde´ is niet dimensioneel. Je kan van meer dan één persoon houden. Van meer kinderen. Van je ouders. En van allemaal tegelijk. Ok anders, maar ouders en kinderen geven een hint; twee ouders, meer kinderen en je houdt evenveel van ze.
Zo ook met houden van meer liefdes. Liefdes in het verleden en heden.

Net als met de chemie van verliefd, lust, sex et al is het alleen maar cultuur wat ons programmeert met wat we denken wat kan of niet. Het kán echter allemaal, allemaal tegelijk en met/voor meer dan ´die ene´, ook tegelijk.
Voor een goed begrip: Lees ´kan´. Hoeft niet, kan uiteraard ook met/voor één persoon. Met één geeft ook nog eens maatschappelijke acceptatie; ook een voelgoed factor. De bonus van conformeren.

Ik hou nog steeds veel van mijn verongelukte vrouw. Dat is een heerlijk geschenk wat me niet hindert om van mijn tweede duurzame liefde te houden. Daar hou ik nu alweer 20 jaar veel van. Dat is een heerlijk geschenk wat me niet hindeert om gedurende die 20 jaar van drie andere liefdes te houden. Hou niets minder van geen van hen door mijn liefde voor de ander(en). Ze zijn anders en ze wekken op hun eigen manier gevoelens van liefde op.
Nu in twee liefdesrelaties. We hopen, investeren alle drie in dat het duurzaam is. Covid voegt wel een extra complicerend element toe trouwens: Hier is nu een quarantaine in de regie. Zit met ene lief op de boerderij en andere lief woont in andere gemeente. Beide gemeentes in isolatie 8)7

Wat voor ´mijn´ twee lieven de plus is? Dat ze vrij zijn om hun eigen leven te leiden. Ook met andern uitgaan, sex et al.
Dat we bij elkaar zijn is volstrekt vrije keuze, gelijkwaardig. Échte liefde; geen enekel compromis met andere belangen, ´spinnewebben´.



Hoe lukt het je een echt diepzinnige liefdesband te ontwikkelen als je die ook nog bij andere moet zien te ontwikkelen. Wordt het dan niet juist meer oppervlakkig. Die andere is op zijn plaatst naast jou ook weer met andere bezig.

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 02:14

Het is intellectueel hoogst stimulerend om verschillende betekenisvolle relaties te onderhouden/ontwikkelen. Het betreft haast per definitie intelligente, onafhankelijke, interessante vrouwen.
Oh en hun keuzevrijheid houdt mij op mijn tenen 8-)

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 11:01

Huertecilla schreef:
Het is intellectueel hoogst stimulerend om verschillende betekenisvolle relaties te onderhouden/ontwikkelen. Het betreft haast per definitie intelligente, onafhankelijke, interessante vrouwen.
Oh en hun keuzevrijheid houdt mij op mijn tenen 8-)


Nou.. Ik weet niet wat er slim aan is je liefde met een andere vrouw te willen delen, daar sta ik nuchter in.

Het lezen van een goed boek is voor mij meer "intellectueel hoogst stimulerend"

Maar "no bad feelings" iedereen zijn ding toch! :)

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:10

Wolfwomen schreef:
Huertecilla schreef:
Het is intellectueel hoogst stimulerend om verschillende betekenisvolle relaties te onderhouden/ontwikkelen. Het betreft haast per definitie intelligente, onafhankelijke, interessante vrouwen.
Oh en hun keuzevrijheid houdt mij op mijn tenen 8-)


Nou.. Ik weet niet wat er slim aan is je liefde met een andere vrouw te willen delen, daar sta ik nuchter in.

Het lezen van een goed boek is voor mij meer "intellectueel hoogst stimulerend"

Maar "no bad feelings" iedereen zijn ding toch! :)

Nou, ik snap wel wat HC zegt.
Hij bedoelt (volgens mij) dat elke liefde anders is. Elke liefde heeft een andere invulling, vraagt om andere dingen.
Vergelijkt het bijvoorbeeld met jou exen, geen een relatie was hetzelfde.
Geen een liefde was hetzelfde.
Dat maakt dat meerdere liefdes ontwikkelen er ook voor zorgt dat jij als mens meer/anders ontwikkeld.
Dus je stimuleert je intellect meer/anders.

Dat is trouwens niet op hetzelfde niveau als een boek lezen, dat is totaal niet met elkaar te vergelijken.


Maar, het is wel een keuze (vind ik)
Ik vind het mooi om te zien dat mensen hun liefde zo kunnen delen, maar ik heb er zelf geen behoefte aan.
Mijn partner en ik bespreken meerdere keren per jaar hoe wij onze relatie vinden gaan, wat er anders kan of moet, wat wij willen verbeteren en wat goed is. Maar ook, of wij aan elkaar nog voldoende hebben, of dat een van de twee of beide wellicht verder willen kijken binnen onze relatie.
Tot nu toe, en wij zijn bijna 9 jaar samen, heeft geen van ons beide de behoefte aan een ander.

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:22

Je ziet ook wel mensen die eeuwig hunkeren naar aandacht. Die worden contant verliefd. als de aandacht verslapt weer verliefd op een ander.
Weet niet of dat dan liefde is of gewoon aandachtsgeil zijn

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:44

M_D_H schreef:
Nou, ik snap wel wat HC zegt.
Hij bedoelt (volgens mij) dat elke liefde anders is. Elke liefde heeft een andere invulling, vraagt om andere dingen.
Vergelijkt het bijvoorbeeld met jou exen, geen een relatie was hetzelfde.
Geen een liefde was hetzelfde.
Dat maakt dat meerdere liefdes ontwikkelen er ook voor zorgt dat jij als mens meer/anders ontwikkeld.
Dus je stimuleert je intellect meer/anders.

Dat is trouwens niet op hetzelfde niveau als een boek lezen, dat is totaal niet met elkaar te vergelijken.


Maar, het is wel een keuze (vind ik)
Ik vind het mooi om te zien dat mensen hun liefde zo kunnen delen, maar ik heb er zelf geen behoefte aan.
Mijn partner en ik bespreken meerdere keren per jaar hoe wij onze relatie vinden gaan, wat er anders kan of moet, wat wij willen verbeteren en wat goed is. Maar ook, of wij aan elkaar nog voldoende hebben, of dat een van de twee of beide wellicht verder willen kijken binnen onze relatie.
Tot nu toe, en wij zijn bijna 9 jaar samen, heeft geen van ons beide de behoefte aan een ander.


Maar dat kan en gebeurt met 1 partner ook.

Wij waren jong en dan groei je samen. Je maakt dingen mee en dat heeft ook elke keer weer effect op je relatie. Je moet ermee leren omgaan en soms dan opnieuw met elkaar leren omgaan. Je leert elkaar weer op een andere manier kennen, omdat er iets gebeurt wat niet te voorspellen was.

Het leven is vol fases en wij zijn nu zeker niet meer hetzelfde als 27jr geleden.

Met een kind in huis is het totaal anders dan nu weer met een kind uit huis. Ouders die overlijden.......

Ik hoef dat echt niet met anderen te delen. Juist dat ik 1 iemand heb die alles met mij heeft meegemaakt, weet waar dingen soms vandaan komen etc, is juist heel fijn.

Als ik nu een ander tegenkom, heb ik veel teveel bagage om dat een nieuwe man uit te gaan leggen. En misschien hoeft dat niet en is het leuk, gezellig, elkaar anders ontdekken en genieten. Maar er komt toch vaak een moment waar mensen diepgang willen.

Als je langer samen bent, kan je elkaar ook stimuleren om te ontwikkelen en nieuwe/andere dingen te waarderen. Wij lopen nu veel in het bos en de natuur en dat is 100% genieten. Dat hadden we vroeger niet, maar is zo ontstaan ergens gaande weg. Beiden ook niet van huis uit meegekregen.
Met een ander was mijn man misschien liever films gaan kijken, in de kroeg gaan zitten en ik was misschien gaan zitten lezen.
Die dingen kunnen ook, maar je kan ook nieuwe dingen ontwikkelen en dat kan ook samen.

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:50

Ja met elkaar groeit en vormt je liefde ook.
Maar dat is niet te vergelijken als wanneer je een relatie hebt met een ander persoon.
Geen mens is hetzelfde en ook geen liefde is hetzelfde :o

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:05

M_D_H schreef:
Ja met elkaar groeit en vormt je liefde ook.
Maar dat is niet te vergelijken als wanneer je een relatie hebt met een ander persoon.
Geen mens is hetzelfde en ook geen liefde is hetzelfde :o


Nee, maar ook als mens verander je door de jaren heen. En het ging mij om de ontwikkeling als persoon. Je hoeft niet per se buiten de deur te zoeken om te ontwikkelen. Dat kan ook echt samen.

Wij waren echt smoorverliefd, maar willen echt niet terug naar ons 27jr geleden. OOk al waren we toen smoorverliefd, is de relatie nu veel beter. En ook echt wel anders.

En prima als mensen het met meerdere mensen willen doen, zolang ze mij niet lastigvallen, helemaal goed.

Maar dan kan je niet echt van ware liefde spreken. Je mag het wel vertalen naar ware liefde in verschillende vormen en bij meerdere mensen, maar ware liefde is voor mij iets eenmaligs. Daarna is het ook liefde, maar dan is het niet meer de ware.

Misschien als ik morgen verliefd word op een ander, dat mijn man ook niet de ware blijkt te zijn, want dat kan imo maar 1x.

Overigens vind ik vreemdgaan, een open relatie of naar een prostituee gaan wel hele verschillende dingen. Ik had sexwerkers als klant en die vertelden wel vaal, maar vaak is het heel anders dan men denkt. Een handjevol mannen wil echt alleen sex of zich uitleven met wat thuis niet kan.

Maar het is ook heel erg triest hoe vooral mannen thuis niet meer aan hun trekken komen. Vrouwen die altijd met iets komen; moe, nu niet, geen zin etc. Of het als verplicht nummertje zien. Er zijn echt mannen die zielsveel van hun vrouw houden, maar op dat gebied continu tegen een muur lopen en met hun ziel onder hun arm toch maar eens daar gaan kijken.

Dat is wat anders dan verliefd worden op iemand of echt gaan lopen flirten en doen met de hoop op sex.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:13

Een goede relatie is als een symbiose, je heb er beide je voordeel mee. Hoe je dat invult is voor iedereen verschillend.
Zodra in een relatie 1 persoon meer ‚zuigt‘ dan de ander dan gaat het richting parasitair en dat is ongezond.

Mijn instelling is dat ik op de eerste plek van mezelf hou en een relatie mag mijn persoonlijkheid niet verzwakken. Ik denk dat ik wel mag zeggen dat ik in een goede symbiose zit waar we elkaar aanvullen en ook elkaar de vrijheid geven voor persoonlijke ontwikkeling.
Liefde voor een kind zie ik niet als vergelijkbaar, dat is namelijk niet gelijkwaardig. Bij dieren idem, die liefde is daar niet gelijkwaardig en zelfs eenzijdig dominant.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 31-10-20 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:21

superpony schreef:
Maar het is ook heel erg triest hoe vooral mannen thuis niet meer aan hun trekken komen. Vrouwen die altijd met iets komen; moe, nu niet, geen zin etc. Of het als verplicht nummertje zien. Er zijn echt mannen die zielsveel van hun vrouw houden, maar op dat gebied continu tegen een muur lopen en met hun ziel onder hun arm toch maar eens daar gaan kijken.

Dat is wat anders dan verliefd worden op iemand of echt gaan lopen flirten en doen met de hoop op sex.


Maar je hoeft je als vrouw toch ook niet als dekkoe te laten gebruiken als je geen zin hebt? Ik snap serieus niet dat dit door mannen als zo belangrijk wordt gezien. Dan zou je echt een vrouw moeten kiezen die dit ook belangrijk vindt in een relatie. Of andersom natuurlijk hè.
Voor mij ook een reden om geen relatie meer te willen. Ik wil niet meer hoeven voldoen aan de verwachtingen van een ander en dus het gevoel krijgen dat je nooit goed genoeg bent. Op welk gebied dan ook, of dat nou seks is, of koken, of sociale omgang, of humor of weet ik het wat.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:26

Als ik het idee zou hebben dat ik aan afstreep lijstje moet voldoen zou ik er ook snel klaar mee zijn.
Het fijne met mijn partner is dat ik juist nooit het gevoel heb dat ik niet mezelf kan zijn.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:27

Het klinkt zo zwaar, zo negatief, moeten voldoen aan de verwachtingen van een ander.... Zo ervaar. Ik het gelukkig ook niet.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:44

Je groeit door de jaren en als je dan verder naar elkaar toe groeit is dat fijn.
Liefde is net als een stukje zeep, hoe harder je knijpt des te verder springt het weg.
Dat heb ik me altijd voorgehouden.

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:02

M_D_H schreef:
Elke liefde heeft een andere invulling, vraagt om andere dingen.
Vergelijkt het bijvoorbeeld met jou exen, geen een relatie was hetzelfde.
Geen een liefde was hetzelfde.
Dat maakt dat meerdere liefdes ontwikkelen er ook voor zorgt dat jij als mens meer/anders ontwikkeld.
Dus je stimuleert je intellect meer/anders.

Dat is trouwens niet op hetzelfde niveau als een boek lezen, dat is totaal niet met elkaar te vergelijken.


Elke persoon is anders. Elke liefde is anders. Het verdiepen daarvan geeft een enorme intellectuele en emotionele verrijking.
Omdat liefde niet dimentioneel is én anders per individu zitten meerliefdes elkaar niet in de weg.

Ik lees overigens ook veel boeken; er is zelfs een dozijn van mijn hand gepubliceerd ;)

Voor wie het intellectueel verrijkende niet in het referentiekader kan krijgen een andere insteek:
Het delen van kwaliteitservaringen met iemand die emotioneel belangrijk voor mij is, heeft voor mij een grote toegevoegde waarde aan die ervaring.
Bijvoorbeeld op de top van een berg staan, van het uitzicht genieten is absoluut niet hetzelfde alleen of met een liefde.
Lief A kan bergoplopen niet opbrengen, lief B wel.
Lief B laat dansen koud, lief A loopt daar warm voor.
Ík kan experimentele jazz niet aanhoren, lief A kan met een ander.
Etcetera; superjezelf zijn. Met een ander ander ;)

Nogmaals; geweldig als het voor jou en jouw partner volstrekt vullend is binnen monogaam en of sexclusief.
Voor mij en ´mijn´ lieven is meerliefde(s), meer verrijkend.
En het is echt echte liefde <3

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 13:33

Huertecilla schreef:
M_D_H schreef:
Elke liefde heeft een andere invulling, vraagt om andere dingen.
Vergelijkt het bijvoorbeeld met jou exen, geen een relatie was hetzelfde.
Geen een liefde was hetzelfde.
Dat maakt dat meerdere liefdes ontwikkelen er ook voor zorgt dat jij als mens meer/anders ontwikkeld.
Dus je stimuleert je intellect meer/anders.

Dat is trouwens niet op hetzelfde niveau als een boek lezen, dat is totaal niet met elkaar te vergelijken.


Elke persoon is anders. Elke liefde is anders. Het verdiepen daarvan geeft een enorme intellectuele en emotionele verrijking.
Omdat liefde niet dimentioneel is én anders per individu zitten meerliefdes elkaar niet in de weg.

Ik lees overigens ook veel boeken; er is zelfs een dozijn van mijn hand gepubliceerd ;)

Voor wie het intellectueel verrijkende niet in het referentiekader kan krijgen een andere insteek:
Het delen van kwaliteitservaringen met iemand die emotioneel belangrijk voor mij is, heeft voor mij een grote toegevoegde waarde aan die ervaring.
Bijvoorbeeld op de top van een berg staan, van het uitzicht genieten is absoluut niet hetzelfde alleen of met een liefde.
Lief A kan bergoplopen niet opbrengen, lief B wel.
Lief B laat dansen koud, lief A loopt daar warm voor.
Ík kan experimentele jazz niet aanhoren, lief A kan met een ander.
Etcetera; superjezelf zijn. Met een ander ander ;)

Nogmaals; geweldig als het voor jou en jouw partner volstrekt vullend is binnen monogaam en of sexclusief.
Voor mij en ´mijn´ lieven is meerliefde(s), meer verrijkend.
En het is echt echte liefde <3


Mooi uitgelegd!

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:59

Suzanne F. schreef:
Maar je hoeft je als vrouw toch ook niet als dekkoe te laten gebruiken als je geen zin hebt? Ik snap serieus niet dat dit door mannen als zo belangrijk wordt gezien. Dan zou je echt een vrouw moeten kiezen die dit ook belangrijk vindt in een relatie. Of andersom natuurlijk hè.


:)* :)*

In míjn ervaring hebben de vrouwen die intiem mijn pad kruisen mínstens zoveel behoefte aan echte (vergelijkbaar met het echte van echte liefde ;) ) sex en veel, véél, HEEL VÉÉL intenser orgasmes.

Dan nu even een stapje terug. En een stapje buiten onze cultuurprogrammering.
Neem even afstand van je emotionele invulling bij het laatste.
Het instituut ´huwelijk´ heeft als oorsprong de combinatie van erfrecht, sexclusiviteit en huwelijkse plichten; zorg en sex.
Het is zelfs een religieus ding; vrouwelijke kuisheid en sexplicht met als onbegrijpelijk kader het taboe op vrouwelijke lol aan sex.
Kortom; het huwelijk heeft in de fundamenten een ruil tussen de man als gezinskostwinner en exclusieve sextoegang tot de echtgenote versus de inverse voor de vrouw.
Dat daar in de laatste decennia een recht op eigen dingus voor de vrouw ingepropt is, heeft een onbalans gecreëerd welke nog lang niet een nieuw evenwicht hervonden heeft.
Om het heel platvloers te zeggen; waarom zou je nu de hele koe kopen als niet eens recht op de melk hebt?!
Ligt niet aan mannen, niet aan vrouwen, wel aan de niet evenwichtige normen en waardes van onze hypocriete cultuur.
Dat brengt ons dan weer terug naar echte liefde: Dan ben je bij elkaar omdat je dat wíl; niet omdat je getrouwd bent. Dan is elke morgen dat je samen wakker wordt een geschenk aan elkaar in plaats van gehoor geven aan het instituut.
Ergo; imo staan het huwelijk en echte liefde op gespannen voet.
“Love is an ideal thing, marriage a real thing; a confusion of the real with the ideal never goes unpunished.” ― Johann wolfgang von Goethe
Maar goed, ik ben dan ook een échte romanticus ;)

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:15

Ik weet dat het raar klinkt, maar ik ben vanwege mijn slechte slapen naar een slaappoli geweest.
Ze erkennen het probleem met volle maan. Maar daar hebben ze ook geen idee hoe dat komt.
Vannacht zal ook weer zo'n braaknacht worden.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:56

Gothico schreef:
Ik weet dat het raar klinkt, maar ik ben vanwege mijn slechte slapen naar een slaappoli geweest.
Ze erkennen het probleem met volle maan. Maar daar hebben ze ook geen idee hoe dat komt.
Vannacht zal ook weer zo'n braaknacht worden.


Misschien wel misschien niet verkeerde topic?

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:32

Gothico schreef:
Ik weet dat het raar klinkt, maar ik ben vanwege mijn slechte slapen naar een slaappoli geweest.
Ze erkennen het probleem met volle maan. Maar daar hebben ze ook geen idee hoe dat komt.
Vannacht zal ook weer zo'n braaknacht worden.


Oké, en dat is killing voor je relatie?

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:42

Suzanne F. schreef:
Gothico schreef:
Ik weet dat het raar klinkt, maar ik ben vanwege mijn slechte slapen naar een slaappoli geweest.
Ze erkennen het probleem met volle maan. Maar daar hebben ze ook geen idee hoe dat komt.
Vannacht zal ook weer zo'n braaknacht worden.


Oké, en dat is killing voor je relatie?


Inhoud: Roodkapje naar weerwolf
Doel: _O-

https://external-content.duckduckgo.com ... f=1&nofb=1

Gothico

Berichten: 1374
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:00

Ow lol. Mijn laptop is traag. dus zijn mijn berichten versprongen geweest.

Maar zeker is het voor een relatie niet fijn.