Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MightyMike schreef:Sureido, begrijp ik allemaal prima, maar vind het toch excuses, sorry.. Als zieke weet ik niet hoelang ik mij nog redelijk zal voelen en zou ook dingen willen doen met mijn kinderen en familie. We zien allemaal af, ook ik krijg die tijd niet terug. Maar dat maakt het niet oké om je maar te laten gaan. Zeg niet dat jij dat persoonlijk doet, maar voor de voorbeelden die jij omschrijft.
idylle schreef:Wat ik eng vind, is een klant waarbij ik net een oogmeting heb gedaan op 50 cm afstand (gelukkig met mondkapje) maar monturen past zonder kapje en dan mijn hulp wil, doodleuk zegt bij het afscheid nemen dat hij de volgende dag getest moet worden.... sorry hoor, wtf doe je dan in een winkel?!
Hutcherson schreef:dierenfan schreef:Was gisteren getuige van het feit dat een vader met 10 jarige dochter bij zich de winkelwagen schoonmaker de huid vol schelde omdat diegene volgens hem totaal onnodig en overbidig werk aan het doen was. Hij wou absoluut geen ontsmette wagen en 1 wagen was meer dan genoeg. Zijn dochter mocht absoluut geen wagen mee nemen en mondkapjes waren uiteraard al helemaal uit de boze. Enkel zwaar idiote mensen dragen die.....
Zooooooo bizar dat het gewoon bij sommige mensen absoluut niet binnen wil komen
Ik denk niet dat je conclusie helemaal correct is. Laat voorop staan dat schelden en respectloos handelen nooit oke is... Maar mondkapjes doen echt helemaal niks. Het beschermd jou niet tegen het virus en laten eigenlijk alles door op grote druppels snot en spuug na.
Het is echt nogsteeds schijnveiligheid. Ik draag juist GEEN mondmasker zodat mensen wel afstand houden van mij. Voor veel mensen staat mondkap gelijk aan 'alle andere regels overboord'.
Het ontsmettingsmiddel bij de supermarkten (vooral jumbo, waarvan ik weet) gebruiken vaak een simpel sopje zonder alcohol. Leuk bedacht, maar doet echt niets. Minimaal 70% alcohol nodig om te ontsmetten. Ik ontsmet mn winkelwagen of mandje ook niet. Ik pak in de auto gelijk mn ontsmettingsmiddel met alcohol en doe mn handen.
Het is ook een beetje logisch nadenken en kritisch kijken wat bedrijven nu precies doen.
Maar het respectloze handelen is niet acceptabel.
verootjoo schreef:purny schreef:Zo zei iemand inderdaad dat chirurgen ook met een mondkapje op stonden te opereren...
Alsof het mondmasker wat wij dragen net zo goed is als een medisch mondkapje.
Moest laatst wel een medisch mondkapje op. Ik merkte echt wel verschil
Dan koop je toch medische als je die fijner vindt?
friendly schreef:Dan hoop ik toch echt HEEL hard dat het binnenkort verplicht wordt om een mondkapje te dragen. Dan weiger ik service. En ik vermoed dat dit dan ook verwacht wordt. Ondanks dat ik t ook een vorm van schijnveiligheid vind. Er wordt je iets dringend geadviseerd, hoe moeilijk is het nou om die korte periode dat mondkapje te dragen? Ik moet m ongeveer 9 uur op (+ reistijd) en dan zijn er vast beroepen die ze nog langer dragen. Vind ik het leuk? Nee. Maar het wordt dringend aangeraden cq verplicht (maar gezien de wet daar nog niks van zegt zeg ik dringend advies) dus dan doe ik dat gewoon. Al probeer ik wel manieren te vinden waarop dat pokkeding prettiger zit