Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:47

Sureido, begrijp ik allemaal prima, maar vind het toch excuses, sorry.. Als zieke weet ik niet hoelang ik mij nog redelijk zal voelen en zou ook dingen willen doen met mijn kinderen en familie. We zien allemaal af, ook ik krijg die tijd niet terug. Maar dat maakt het niet oké om je maar te laten gaan. Zeg niet dat jij dat persoonlijk doet, maar voor de voorbeelden die jij omschrijft.

MightyMike

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:48

Idylle, dat is idd belachelijk...

Overigens begrijp ik wel dat de jeugd moeilijker in te tomen is, maar maakt het geen vrijbrief.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:50

MightyMike schreef:
Sureido, begrijp ik allemaal prima, maar vind het toch excuses, sorry.. Als zieke weet ik niet hoelang ik mij nog redelijk zal voelen en zou ook dingen willen doen met mijn kinderen en familie. We zien allemaal af, ook ik krijg die tijd niet terug. Maar dat maakt het niet oké om je maar te laten gaan. Zeg niet dat jij dat persoonlijk doet, maar voor de voorbeelden die jij omschrijft.

Ja, en dat snap ik ook echt, dat je die tijd terug zou willen en dat is ook echt een rot situatie. :knuffel:

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:56

idylle schreef:
Wat ik eng vind, is een klant waarbij ik net een oogmeting heb gedaan op 50 cm afstand (gelukkig met mondkapje) maar monturen past zonder kapje en dan mijn hulp wil, doodleuk zegt bij het afscheid nemen dat hij de volgende dag getest moet worden.... sorry hoor, wtf doe je dan in een winkel?!

Ik had denk ik iets te hard gezegd wat ik daarvan vond. Want wtf. Zo asociaal.

Als ik naar mezelf kijk: Toen ik in contact was geweest met mensen die klachten ontwikkelden de dag erna, ben ik zelf preventief in quarantaine gegaan tot zij hun uitslag hadden (waren uiteindelijk allemaal negatief gelukkig). En ik ben 17. Omdat ik me besef dat als ik dan wel egoïstisch zou ziijn en ik 2 uur in een lesauto ga zitten, dat ik prima mijn instructeur zou kunnen besmetten en die weer andere leerlingen enzoverder.(Dus ik heb heel braaf mijn les toen afgezegd). Same met paardrijden, nou moeten wij al veel zelf doen, maar als mijn instructrice toch dichtbij komt staan, voor bv toch nog even het checken van de singel, wil ik het niet op mijn geweten hebben. Als iedereen dan gewoon het verstand heeft om thuis te blijven en werkgevers ook meer een mentaliteit aannemen van: '''Goh, als jouw huisgenoot getest moet worden, heb ik liever dat jij ook thuisblijft,'' denk ik persoonlijk dat we dan veel verder komen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 13:13

Begint meteen alweer goed vandaag :+

Haal de winkeldeur van het slot, wil het bord buiten zetten (staat op de deurmat) maar krijg geen kans, want de eerste klant gaat al op 20 cm langs me op de deur door. Probeer de ingang nog te blokkeren en te zeggen dat ik even het bord buiten zet en klant dan verder kan komen, maar nee hoor, wurmt zich lekker langs me heen en blijft op een halve meter afstand staan.... oh mensen!! Godzijdank nog een week in mn eentje, daarna kan ik lekker ventileren met een collega. Dat kan soms (zeker deze tijd) wel even lekker zijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:24

__Robijn__ schreef:
Als ik een medisch mondkapje zou moeten dragen prima, maar ik ga geen zuurstof beperkend mondkapje dragen.
iedereen die dit wel wil doen, laat ik overigens volledig in hun waarde.

_O-

Heel vervelend ook al die flauwvallende chirurgen en operatie assistentes de hele dag :roll:

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:26

Onali schreef:
__Robijn__ schreef:
Als ik een medisch mondkapje zou moeten dragen prima, maar ik ga geen zuurstof beperkend mondkapje dragen.
iedereen die dit wel wil doen, laat ik overigens volledig in hun waarde.

_O-

Heel vervelend ook al die flauwvallende chirurgen en operatie assistentes de hele dag :roll:

:j :j :') :') _/-\o_ _/-\o_

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:32

Zo zei iemand inderdaad dat chirurgen ook met een mondkapje op stonden te opereren...
Alsof het mondmasker wat wij dragen net zo goed is als een medisch mondkapje.
Moest laatst wel een medisch mondkapje op. Ik merkte echt wel verschil

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:54

Oh ik snap je echt goed TS. Zo moeilijk is het allemaal niet; overal mondkapje op en er verder vanuit gaan dat alles wat je vastpakt en een ander weer op kan/moet zetten ontsmet moet worden en dat kun je dus niet klakkeloos terugzetten.

Zo ingewikkeld is dat allemaal niet hoor.
En ja dan kun je dus even niet zonder mondkapje passen: so be it.

Ik hoop dat het meevalt deze week TS. Het lijkt me doodvermoeiend :(:)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:01

Hutcherson schreef:
dierenfan schreef:
Was gisteren getuige van het feit dat een vader met 10 jarige dochter bij zich de winkelwagen schoonmaker de huid vol schelde omdat diegene volgens hem totaal onnodig en overbidig werk aan het doen was. Hij wou absoluut geen ontsmette wagen en 1 wagen was meer dan genoeg. Zijn dochter mocht absoluut geen wagen mee nemen en mondkapjes waren uiteraard al helemaal uit de boze. Enkel zwaar idiote mensen dragen die.....

Zooooooo bizar dat het gewoon bij sommige mensen absoluut niet binnen wil komen

Ik denk niet dat je conclusie helemaal correct is. Laat voorop staan dat schelden en respectloos handelen nooit oke is... Maar mondkapjes doen echt helemaal niks. Het beschermd jou niet tegen het virus en laten eigenlijk alles door op grote druppels snot en spuug na.
Het is echt nogsteeds schijnveiligheid. Ik draag juist GEEN mondmasker zodat mensen wel afstand houden van mij. Voor veel mensen staat mondkap gelijk aan 'alle andere regels overboord'.

Het ontsmettingsmiddel bij de supermarkten (vooral jumbo, waarvan ik weet) gebruiken vaak een simpel sopje zonder alcohol. Leuk bedacht, maar doet echt niets. Minimaal 70% alcohol nodig om te ontsmetten. Ik ontsmet mn winkelwagen of mandje ook niet. Ik pak in de auto gelijk mn ontsmettingsmiddel met alcohol en doe mn handen.

Het is ook een beetje logisch nadenken en kritisch kijken wat bedrijven nu precies doen.

Maar het respectloze handelen is niet acceptabel.

Zeg toch ook niet dat ik denk dat die mondkapjes wat doen?? Daar gaat het totaallll niet over. Waarom zou ik kritisch moeten kijken naar wat een bedrijf doet? Ik probeer de maatregelen gewoon op te volgen met de grote hoop dat het niet tot een lock down mag komen. Dat gaat namelijk zoveel meer ellende geven dan regelmatig zo'n mondkapje op zetten. En dan gaat het totaal niet over of dat opzetten helpt of niet het gaat wel om stukje bewustwording misschien

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:07

Tja de een ervaart het mondkapje opzetten als bewustwording, de ander als een doorslaggevend beschermmiddel waardoor de andere maatregelen niet meer in acht genomen hoeven te worden. Geen van beide is het geval natuurlijk.
Wel prettig dat als ik als enige geen mondkapje in de winkel op heb iedereen lekker uit mijn buurt blijft!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:27

Oh, wat een goed idee, Bloodymary! Laten we dat allemaal doen! 8)7

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:32

Is geen idee en niemand zegt dat je het moet doen. Alleen een uiting van een ervaring. Dat mag gewoon op dit forum.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:39

Natuurlijk mag jij je ervaring delen op dit forum, net zoals ik daar op mag reageren. Ik vind gewoon als mensen uit je buurt blijven omdat je geen mondkapje op hebt, dat dat dan een hele goede oplossing is van het probleem, daar kunnen wij allemaal van profiteren.

(even voor de duidelijkheid, dit meen ik niet serieus)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:42

purny schreef:
Zo zei iemand inderdaad dat chirurgen ook met een mondkapje op stonden te opereren...

Dan koop je toch medische als je die fijner vindt? :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:53

verootjoo schreef:
purny schreef:

Ik zit nu even te denken, heb er niks meer over gehoord maar: Mag dat wel weer nu? Omdat in maart dat niet mocht?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:26

Dan hoop ik toch echt HEEL hard dat het binnenkort verplicht wordt om een mondkapje te dragen. Dan weiger ik service. En ik vermoed dat dit dan ook verwacht wordt. Ondanks dat ik t ook een vorm van schijnveiligheid vind. Er wordt je iets dringend geadviseerd, hoe moeilijk is het nou om die korte periode dat mondkapje te dragen? Ik moet m ongeveer 9 uur op (+ reistijd) en dan zijn er vast beroepen die ze nog langer dragen. Vind ik het leuk? Nee. Maar het wordt dringend aangeraden cq verplicht (maar gezien de wet daar nog niks van zegt zeg ik dringend advies) dus dan doe ik dat gewoon. Al probeer ik wel manieren te vinden waarop dat pokkeding prettiger zit :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:32

friendly schreef:
Dan hoop ik toch echt HEEL hard dat het binnenkort verplicht wordt om een mondkapje te dragen. Dan weiger ik service. En ik vermoed dat dit dan ook verwacht wordt. Ondanks dat ik t ook een vorm van schijnveiligheid vind. Er wordt je iets dringend geadviseerd, hoe moeilijk is het nou om die korte periode dat mondkapje te dragen? Ik moet m ongeveer 9 uur op (+ reistijd) en dan zijn er vast beroepen die ze nog langer dragen. Vind ik het leuk? Nee. Maar het wordt dringend aangeraden cq verplicht (maar gezien de wet daar nog niks van zegt zeg ik dringend advies) dus dan doe ik dat gewoon. Al probeer ik wel manieren te vinden waarop dat pokkeding prettiger zit :')

Als jij het zelf ook een vorm van schijnveiligheid vindt, wat kan jou het dan eigenlijk schelen of anderen er een ophebben? (Is geen kritiek, maar een serieuze vraag).

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:35

Omdat het vanuit de overheid aan je gevraagd wordt en het een kleine moeite is. Ik doe het ook niet graag maar als het moet, dan moet het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:07

Ik heb vandaag alweer 4u ingepakt als een rollade met een ffp2 op mijn smoel mogen rondcrossen :+

Edit: oeps, iets te snel :+

Het is rot dat de weer in een vlaag zitten, maar door allemaal maar overal een eigen interpretatie aan te geven komen we er niet. Er zijn regels, volg ze gewoon. Ik ga ervan uit dat ze niet voor de lol het halve land platleggen en dit soort zaken invoeren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:51

sureido schreef:
Citaat:

Ik zit nu even te denken, heb er niks meer over gehoord maar: Mag dat wel weer nu? Omdat in maart dat niet mocht?

Ze worden op elke hoek van de straat verkocht dus neem aan dat je ze gewoon mag kopen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:08

Oh ja, ik zie overal wel stoffen en van die papieren mondkapjes maar echt met filter heb ik nog niet echt ergens gezien.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:14

Eerste week moeten wennen aan dat kapje.
Nu heb ik er niet veel last van. Behalve als ik vergeet 'm te wisselen. Dan gaat ie pluizen.
Gewoon opdoen. Niet zo zeuren. Je went er wel aan.

Edit.
Ik help trouwens geen klanten die geen mondkapje op hebben. Niet omdat ik bang ben. Maar uit principe. Als je 'm nu nog niet op heb in de winkel, dan heb je het gewoon niet begrepen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:16

sureido schreef:
Oh ja, ik zie overal wel stoffen en van die papieren mondkapjes maar echt met filter heb ik nog niet echt ergens gezien.

Medische hebben ook geen filter. Dat zijn gewoon die papieren met het medische keurmerk (IIR)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:18

Oh. Dan haal ik het door elkaar. Mogen die met filter dan niet?