Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:50

HorseTimeXL schreef:
ik heb spontaan de christmas station van Sky radio aangezet :')

Waar zit die HorseTime?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:09

chanicha schreef:
HorseTimeXL schreef:
ik heb spontaan de christmas station van Sky radio aangezet :')

Waar zit die HorseTime?

Ik heb hem op de app van Sky radio gevonden. Ben van het zomer verhuisd naar een grotere kamers dus genoeg reden een grotere kerstboom te kiezen :D

Suzanne F.

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:24

Hier op het werk gisteren ook de hele dag de kerstzender van Sky aangehad. Kan nu geen kerstliedje meer horen, heb ze in de herhaling verschillende keren voorbij horen komen.
Ik heb twee kleine nepboompjes. Een normale en eentje is een bolletje op een stam met lichtjes er al in.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:29

_San87_ schreef:
__Sannne schreef:
Hier komt ook een nepperd. Ik wil graag half november al de boom opzetten en wil niet dat die tegen de tijd dat het Kerst is helemaal kaal wordt. Ook handiger met opruimen. Het liefst wil ik 1 met van die "echte" nepnaalden, maar die zijn wel erg prijzig. Moet maar even kijken welke het wordt.

Mijn echte boom stond begin november al en bleef mooi tot 6 januari :). Ik had dan wel een boom met kluit.

Zo dat is echt lang! Wij hadden vroeger altijd een boom met kluit maar in mijn herinnering bleef die niet zo lang mooi.

Wij hebben een nepboom met plastic ballen ivm de katten. De oudste kat heeft nooit wat met de kerstboom gedaan. Ook niet als kitten. De jongste twee katten zijn boefjes en spelen graag met alle ballen en ornamenten.

Gisteren heb ik snoerloze ledkaarsen besteld voor in de kerstboom. Ben benieuwd.

Qua muziek staat hier pentatonix op en dan al hun kerstnummers vanuit de apple playlist. Lekker mee blèren haha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:37

Frummels schreef:
Ohhh nu wil ik een lichtgevend hertje bij de voordeur! <3

Of in de tuin met een pak sneeuw... ik wil sneeuw!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:42

katybug schreef:
_San87_ schreef:

Mijn echte boom stond begin november al en bleef mooi tot 6 januari :). Ik had dan wel een boom met kluit.

Zo dat is echt lang! Wij hadden vroeger altijd een boom met kluit maar in mijn herinnering bleef die niet zo lang mooi.

Wij hebben een nepboom met plastic ballen ivm de katten. De oudste kat heeft nooit wat met de kerstboom gedaan. Ook niet als kitten. De jongste twee katten zijn boefjes en spelen graag met alle ballen en ornamenten.

Gisteren heb ik snoerloze ledkaarsen besteld voor in de kerstboom. Ben benieuwd.

Qua muziek staat hier pentatonix op en dan al hun kerstnummers vanuit de apple playlist. Lekker mee blèren haha

Grooooooote pot, goed acclimatiseren, goed letten op de watergift :).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:01

Ik luister altijd Sky radio richting kerst. En ik vind de top 2000 ook altijd zo heerlijk! Hopelijk dat daar dit jaar iets ook in mogelijk is.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:05

_San87_ schreef:

Grooooooote pot, goed acclimatiseren, goed letten op de watergift :).[/quote]

Ja water geven is wel een dingetje hahaha. De planten doen het ook niet al te best. :')

Gelukkig zijn we beter in de dieren in leven houden. :D

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 10:08

_San87_ schreef:
__Sannne schreef:
Hier komt ook een nepperd. Ik wil graag half november al de boom opzetten en wil niet dat die tegen de tijd dat het Kerst is helemaal kaal wordt. Ook handiger met opruimen. Het liefst wil ik 1 met van die "echte" nepnaalden, maar die zijn wel erg prijzig. Moet maar even kijken welke het wordt.

De mijne stond vorig jaar van 1 december tot 31 januari. Meestal na de kerst heb ik zo’n sip gevoel van het is allemaal weer voorbij (vind oud&nieuw vreselijk). Dus dan haal ik hem op de 31ste uit elkaar en ga ik zonder troep het nieuwe jaar in.

Maar de mijne van de Ikea (echte boom) heeft wel de volledige maand mooi gestaan zonder dat er naalden afvielen en hij had het nog wel langer uitgehouden vermoed ik.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:35

sureido schreef:
Ik luister altijd Sky radio richting kerst. En ik vind de top 2000 ook altijd zo heerlijk! Hopelijk dat daar dit jaar iets ook in mogelijk is.

Jaa op eerste kerstdag luisteren we altijd een combinatie van kerst muziek en top 2000 bij het maken van het kerst diner :D.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:01

purny schreef:
Frummels schreef:

Ik ook, maar ben bang dat dat niet meer gaat gebeuren -O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:59

purny schreef:
Frummels schreef:

Ik ook! Al is het in Toscane volgens mij niet perse super koud in de winter. Twee jaar terug hadden ze wel sneeuw dus ik hou stilletjes hoop :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:55

Kerstliedjes.... Die luister ik het hele jaar door, staan standaard op de computer <3

En buiten aan de voorkant hebben we niets, iets te dicht bij de straat. Ik vind het wel altijd leuk om al die lichtjes te zien als ik thuiskom 's avonds.

De boom gaat hier ondertussen al 15 jaar mee, maar denk dat ik na de feestdagen eens rustig kijk voor een andere in de uitverkoop. En heb al een aantal mooie langs zien komen, misschien inderdaad maar eens met ingebouwde lichtjes zodat m'n kat niet achter de snoertjes blijft hangen. Maar eens kijken bij Pet's Place als ze ze hebben staan :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:16

Ik woon in een huis met een puntgevel, weet niet hoe ik het anders moet zeggen, en wil al jaren lichtjes erlangs, mjah we durven allebei niet op een ladder :=
Buurman is 82 dus dat kan ook niet.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:30

Siamsmeesje schreef:
En buiten aan de voorkant hebben we niets, iets te dicht bij de straat. Ik vind het wel altijd leuk om al die lichtjes te zien als ik thuiskom 's avonds.

Wij wonen direct langs een polderweg en hebben toch echt lichtjes langs de dakgoot. Gaat prima.
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:38

Suzanne F. schreef:
Hier op het werk gisteren ook de hele dag de kerstzender van Sky aangehad. Kan nu geen kerstliedje meer horen, heb ze in de herhaling verschillende keren voorbij horen komen.
Ik heb twee kleine nepboompjes. Een normale en eentje is een bolletje op een stam met lichtjes er al in.

:)) Ik begin echt pas half December met kertsmuziek en met kerst 1 kerstfilm als we er zin in hebben, zo zwaar heb ik het ook weer niet te pakken. :D

Dat heb ik ook met oliebollen, als ik daar een week of wat eerder aan begin heb ik daar met oud en nieuw echt geen zin meer in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:40

Ik heb vandaag kerstkaarten gekocht, kerstraamstickers en een toverkrasblok

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:53

Jis_ schreef:
Suzanne F. schreef:

:)) Ik begin echt pas half December met kertsmuziek en met kerst 1 kerstfilm als we er zin in hebben, zo zwaar heb ik het ook weer niet te pakken. :D

Dat heb ik ook met oliebollen, als ik daar een week of wat eerder aan begin heb ik daar met oud en nieuw echt geen zin meer in.

Ik denk dat ik stiekem dit weekend oliebollen ga bakken. Dat is m’n guilty pleasure :o

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:11

Ceetje_bokt schreef:
Wij wonen direct langs een polderweg en hebben toch echt lichtjes langs de dakgoot. Gaat prima.
[ [url=m/w7TNHB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij wonen dus niet aan een polderweg, maar gewoon in een dorp, en er zijn hier de afgelopen jaren al dingen gesloopt dan wel meegenomen in de straat. Daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten.
Daarentegen hebben we wel het nodige met lichtjes voor de ramen hangen, dus helemaal kaal en donker is het zeker niet :D

Kerstfilms zullen hier of een The Hobbit/Lord of the Rings marathon worden (en ook hier alles in extended editions :D), of Harry Potter marathon, en dan nog wat losse andere films tussendoor (zoals Rare Exports). Maar zeker geen films als Home Alone, of andere kleffe kerstfilms. Dat is zo niet mijn smaak >;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:16

purny schreef:
Ik heb vandaag kerstkaarten gekocht, kerstraamstickers en een toverkrasblok

:o die heb ik in de zomer al gekocht... Kan ze tegen op een hobby markt...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:12

Ceetje_bokt schreef:
Siamsmeesje schreef:

[ [url=m/w7TNHB.jpg]Afbeelding[/url] ]

O wat prachtig. Ik wil ook wel iets doen. Ik woon nu in een boerderij in het voorhuis. Mijn ouders in het achterhuis. alleen volgens mij is dit dorpje best gereformeerd. maar t scheelt me niks. Lijkt me wel leuk lichtjes aan het dak.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:31

Ik volg ook, heb vorige week spullen gekocht om kerst kaarten te maken en wat kerst spulletjes bij de kringloop. Ben vandaag ook begonnen met muziek te luisteren

Heb ook kerst haar speldjes, denk niet dat ik die nu al op werk aan kan :n

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:43

ElJinete schreef:
Ik wil misschien dit jaar een nep boom kopen. Na jaren te hebben gezegd dat ik er niet aan ga beginnen, begin ik toch te twijfelen. Wie heeft er tips voor een mooie nep boom?

Ga naar Intratuin! Daar hebben ze prachtige exemplaren staan. De mijne is inmiddels al bijna 25 jaar oud en ziet er nog steeds top uit!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 06:08

Siamsmeesje schreef:
Wij wonen dus niet aan een polderweg, maar gewoon in een dorp, en er zijn hier de afgelopen jaren al dingen gesloopt dan wel meegenomen in de straat. Daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten.

Wat erg :(

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 06:54

Ik ben wel zo iemand die graag naar Home Alone kijkt haha.

Afgelopen week The polar express en Klaus al gezien :+
Mijn vriend wilt altijd The gremlins zien met Kerst :+