Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mazida schreef:@Talietjuh: mijn kind zit nog op dezelfde KDV. Inderaad, onvergeeflijk, maar we heb met de leidsters om tafel gezeten. N.a.v. deze gebeurtenis zijn nieuwe protocollen opgesteld. Ook heeft de betreffende leidster zelf meermaals naar ons kind geïnformeerd. Verder hebben we KDV altijd goed gevoel gehad, kleinschalig, alles bespreekbaar... En wie ik het ook vertel, iedereen heeft dezelfde reactie als jou: gelijk van KDV halen. Dat was mijn plan eerst ook, maar voorheen altijd tevreden geweest en kind heeft het verder naar de zin. En daarna gelukkig nix meer gebeurd. Openheid stelde mij gerust dat men hier ook van wilde leren. En openheid en transparantie vind ik heel erg belangrijk.
Maartje1990 schreef:TS mijn inziens heb je echt geen nare reacties gehad hoor de enige wiens reacties ik naar vond waren die van jezelf. Heb je wellicht wat last van hormonen/emoties waardoor je bepaalde reacties veel negatiever op neemt?
Edit en yalou heeft notabene haat excuses aangeboden over het gebruik van aanstelleritus
Kimbers schreef:De opleiding van pedagogisch medewerkers stelt niet zoveel voor hoor. Heb hem zelf ook gedaandus dat ze beter weten dan een kersverse moeder wat te doen neem ik sterk in twijfel.
Ik denk dat ik net zo'n moeder was geweest als ts en daarom heb ik mijn kinderen pas vanaf hun 2e jaar naar de opvang laten gaanik zou veel te perfectionistisch zijn geweest en zou niet kunnen loslaten.
Vragen om te bellen bij extra voeding vind ik ook wat overdreven, zoaks iemand anders al zei.. van een afstand kan je niet inschatten wat hij nodig heeft. Heeft hij een speen om in zijn zuigbehoefte te voorzien?
miramii schreef:Kimbers schreef:De opleiding van pedagogisch medewerkers stelt niet zoveel voor hoor. Heb hem zelf ook gedaandus dat ze beter weten dan een kersverse moeder wat te doen neem ik sterk in twijfel.
Ik denk dat ik net zo'n moeder was geweest als ts en daarom heb ik mijn kinderen pas vanaf hun 2e jaar naar de opvang laten gaanik zou veel te perfectionistisch zijn geweest en zou niet kunnen loslaten.
Vragen om te bellen bij extra voeding vind ik ook wat overdreven, zoaks iemand anders al zei.. van een afstand kan je niet inschatten wat hij nodig heeft. Heeft hij een speen om in zijn zuigbehoefte te voorzien?
Ik denk zelf dat het om praktijkervaring gaat. Ik heb drie opleidingen gedaan en de praktijk vond ik altijd het meest leerzaam. Oh en "piepjong" hoeft niets te zeggen.
Volgens mij zijn wij als ouders de rest van ons leven bezig met leren loslaten. Dus ik betwijfel of je daar als ouder sowieso niet tegenaan gaat lopen.
MarcoBorsato schreef:Tuurlijk, maar als moeder is er niks mis met waakzaam zijn als het om je kind en zorgverleners gaat. En of het dan om een pedagogisch medewerker gaat of een kinderarts, waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Was ik niet zo'n betweterige moeder geweest die overal bovenop staat dan was mijn zoon met verkeerde medicatie naar huis gestuurd en had mijn dochter te laat een bloedtransfusie gekregen. Maakt me niet uit dat Herr Doktor lang heeft gestudeerd, als ik weet dat hij het fout heeft, maak ik dat kenbaar.
miramii schreef:MarcoBorsato schreef:Tuurlijk, maar als moeder is er niks mis met waakzaam zijn als het om je kind en zorgverleners gaat. En of het dan om een pedagogisch medewerker gaat of een kinderarts, waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Was ik niet zo'n betweterige moeder geweest die overal bovenop staat dan was mijn zoon met verkeerde medicatie naar huis gestuurd en had mijn dochter te laat een bloedtransfusie gekregen. Maakt me niet uit dat Herr Doktor lang heeft gestudeerd, als ik weet dat hij het fout heeft, maak ik dat kenbaar.
Er zit nogal een verschil tussen een te late bloedtransfusie of een verkeerd geknoopt knoopje.. niets mis met kenbaar maken, maar dan lijkt het me goed om (in rustige state of mind, er is al teveel agressie tegen hv'ers) een gesprek aan te gaan.