Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Maar als je niet je wachtwoord wil geven dan zeg je toch nee. Of dan type je het zelf in. Dat doen mijn ouders want die willen dus het wachtwoord niet zomaar met iedereen delen. Mijn vader wilde het zelfs niet aan mij vertellen.
LWDaisy schreef:MarlindeRooz schreef:Maar als je niet je wachtwoord wil geven dan zeg je toch nee. Of dan type je het zelf in. Dat doen mijn ouders want die willen dus het wachtwoord niet zomaar met iedereen delen. Mijn vader wilde het zelfs niet aan mij vertellen.
Waarom willen jouw ouders hun wachtwoord niet met iedereen (zelfs met jou) niet delen?
Het gaat me niet zozeer om vertrouwen, om geen wifi te willen delen. Het gaat mij er om dat ik me er om verbaas dat anderen ongegeneerd om een wachtwoord durven vragen - dat durf ik dus niet
LWDaisy schreef:Carol_Beer schreef:Nou tis toch echt wel leeftijfd gebonden als ik t zo hoor, of je vertrouwt je vrienden gwn niet met je spullen![]()
Nee kijk dr zit een verschil tussen je oude buurvrouw die porselein servies heeft of je maten waarmee je chillt om de hoek, en ik heb t gewoon over vrienden waarmee je alles kan delen, waaronder ook eten en wifi. Net als dat je samen een filmpie kan kijken kan je ook tiktoks kijken of maken en snapchat foto's maken, gewoon allemaal tijdsverdrijf toch?![]()
Wereld word er echt niet slechter op als ik ff een snap terugstuur naar mn vriendje als k bij een vriendin zit, anders ben je echt aan t muggenziften
Laten we gwn zeggen dat t wss een generatie dingetje is
Je leest niet.
Het gaat NIET om het delen van wifi - het gaat om het delen van een WACHTWOORD.
Ik "chill niet om de hoek", ik "spreek af met vrienden", en daar praat ik mee, speel ik poker mee, daar ga ik mee naar Bobbejaanland, daar kook ik voor, ga ik mee naar de bioscoop of die laat ik langskomen in de zomer om van mijn tuin en zwembad te genieten.
Natuurlijk krijgen ze eten en drinken als ze bij mij thuis langs komen. Natuurlijk leen ik spullen uit aan hen. Natuurlijk vertrouw ik mijn vrienden met die spullen, zoals boeken, een hoofdstel van 200 euro, een leuk paar schoenen - daar zijn het vrienden voor.
Ieder zijn/haar tijdverdrijf hoor, geen oordeel hier. Maar het is geen "leeftijdsding", het is een verschil in interesse en een manier van denken over privacy. Ik ben 31 - geen dinosaurus.
In mijn wereld is een wachtwoord geen ding (zoals een boek) - het is iets dat privé is. Het gaat niet om het delen van internet - het gaat om het delen van een wachtwoord. Heeft niks met vertrouwen te maken - als ik iemand niet vertrouw, komen ze er niet in bij mij. Het gaat er om dat een wachtwoord privé is, en dat ik het apart vind dat iemand daar zomaar om vraagt.
En of ik nou bij m'n oude buurvrouw langs ga (wat haar servies ermee te maken heeft is mij een vraagteken) of "bij m'n matties om de hoek hang" (wat ik dus niet doe, ik heb een woonkamer en een tuin om in te zitten), ik zal altijd respect tonen en beleefd zijn, aan geen van hen zal ik een wachtwoord vragen. Ongeacht hun leeftijd.
De wereld zal er idd niet slechter van worden, dat jij een snap stuurt naar je vriendje wanneer je bij een vriendin zit. Daar draait het bij mij niet om. Waar het om draait is dat jij daarvoor mijn wachtwoord zou vragen.
Edit: je bent trouwens even oud als mijn beste vriendin. Die overigens het wachtwoord van mijn wifi heeft, maar hier niet zit te tiktokken of snappen. Zij is hier thuis hoor, komt binnen, zegt hoi, ik val op de grond om mijn metekind (haar hond) plat te knuffelen en ondertussen loopt zij door naar mijn snoepkast om een zak chips te snaaien. Hangt in mijn tuin, doet een dutje op de zetel als ze moe is, speelt mee poker, staat mee te koken, laadt de afwasmachine in, gooit per ongeluk een lepel saus tegen mijn gordijnen, leent een bikini, ... Maar eerlijk, en zonder je te willen beledigen - zij komt een stuk volwassener over als ik jouw manier van verwoorden lees. Zal wel zijn omdat ze bij "een oud wijf met een porseleinenkast" (lees: haar super lieve oma) is opgegroeid, en omdat zij ook niet "met maten om de hoek hangt", maar mensen bij haar thuis in de woonkamer ontvangt.
En voor mij komt je rea wel redelijk over als fosielentaal maar intussen heb ik wel begrepen dat men met zulke reacties redelijk prehistorisch is, nou ik als jongere hou ook van peerden
Brainless schreef:@ceffyl
TS vind het niet erg om het te geven, maar niet kunnen dat mensen er naar vragen.
Je hoort in haar ogen niet om iemands wachtwoord te vragen want dat is privé.

MarlindeRooz schreef:Maar als je niet je wachtwoord wil geven dan zeg je toch nee. Of dan type je het zelf in. Dat doen mijn ouders want die willen dus het wachtwoord niet zomaar met iedereen delen. Mijn vader wilde het zelfs niet aan mij vertellen.
Hooguit als je daadwerkelijk snel met een laptop bezig gaat omdat je samen huiswerk gaat maken ofzoiets. Carol_Beer schreef:LWDaisy schreef:
Je leest niet.
Het gaat NIET om het delen van wifi - het gaat om het delen van een WACHTWOORD.
Ik "chill niet om de hoek", ik "spreek af met vrienden", en daar praat ik mee, speel ik poker mee, daar ga ik mee naar Bobbejaanland, daar kook ik voor, ga ik mee naar de bioscoop of die laat ik langskomen in de zomer om van mijn tuin en zwembad te genieten.
Natuurlijk krijgen ze eten en drinken als ze bij mij thuis langs komen. Natuurlijk leen ik spullen uit aan hen. Natuurlijk vertrouw ik mijn vrienden met die spullen, zoals boeken, een hoofdstel van 200 euro, een leuk paar schoenen - daar zijn het vrienden voor.
Ieder zijn/haar tijdverdrijf hoor, geen oordeel hier. Maar het is geen "leeftijdsding", het is een verschil in interesse en een manier van denken over privacy. Ik ben 31 - geen dinosaurus.
In mijn wereld is een wachtwoord geen ding (zoals een boek) - het is iets dat privé is. Het gaat niet om het delen van internet - het gaat om het delen van een wachtwoord. Heeft niks met vertrouwen te maken - als ik iemand niet vertrouw, komen ze er niet in bij mij. Het gaat er om dat een wachtwoord privé is, en dat ik het apart vind dat iemand daar zomaar om vraagt.
En of ik nou bij m'n oude buurvrouw langs ga (wat haar servies ermee te maken heeft is mij een vraagteken) of "bij m'n matties om de hoek hang" (wat ik dus niet doe, ik heb een woonkamer en een tuin om in te zitten), ik zal altijd respect tonen en beleefd zijn, aan geen van hen zal ik een wachtwoord vragen. Ongeacht hun leeftijd.
De wereld zal er idd niet slechter van worden, dat jij een snap stuurt naar je vriendje wanneer je bij een vriendin zit. Daar draait het bij mij niet om. Waar het om draait is dat jij daarvoor mijn wachtwoord zou vragen.
Edit: je bent trouwens even oud als mijn beste vriendin. Die overigens het wachtwoord van mijn wifi heeft, maar hier niet zit te tiktokken of snappen. Zij is hier thuis hoor, komt binnen, zegt hoi, ik val op de grond om mijn metekind (haar hond) plat te knuffelen en ondertussen loopt zij door naar mijn snoepkast om een zak chips te snaaien. Hangt in mijn tuin, doet een dutje op de zetel als ze moe is, speelt mee poker, staat mee te koken, laadt de afwasmachine in, gooit per ongeluk een lepel saus tegen mijn gordijnen, leent een bikini, ... Maar eerlijk, en zonder je te willen beledigen - zij komt een stuk volwassener over als ik jouw manier van verwoorden lees. Zal wel zijn omdat ze bij "een oud wijf met een porseleinenkast" (lees: haar super lieve oma) is opgegroeid, en omdat zij ook niet "met maten om de hoek hangt", maar mensen bij haar thuis in de woonkamer ontvangt.
Nee kijk het verschil is dat ik tot de jongere behoor (die alles ofc fout doen, onbeleefd zijn, geen manieren hebben en cojonagolven veroorzaken and so on) en jij tot de oudere generatie, waardoor je wss minder interesse hebt in tiktok en andere socialsEn voor mij komt je rea wel redelijk over als fosielentaal maar intussen heb ik wel begrepen dat men met zulke reacties redelijk prehistorisch is, nou ik als jongere hou ook van peerden
![]()
Anyway, zoals ik zei gaat t gwn om veetrouwen, net als dat je je sleutel durft uit te lenen aan een vriend of buurvrouw als je op vakantie gaat zodat ze de hamster water kunnen geven, je deelt een deel van je priveleven ja, niet gek als je vrienden of fammilie bent
je gaat onaangenaam verrast zijn als je er achter komt dat je snel ‘jongere’ af gaat zijn en gebaseerd op de berichten die ik van je lees (je valt ietwat op.) heb je nog een voel werk om in een vijftal jaar te proppen. 

Carol_Beer schreef:Nee kijk het verschil is dat ik tot de jongere behoor (die alles ofc fout doen, onbeleefd zijn, geen manieren hebben en cojonagolven veroorzaken and so on) en jij tot de oudere generatie, waardoor je wss minder interesse hebt in tiktok en andere socialsEn voor mij komt je rea wel redelijk over als fosielentaal maar intussen heb ik wel begrepen dat men met zulke reacties redelijk prehistorisch is, nou ik als jongere hou ook van peerden
![]()
Anyway, zoals ik zei gaat t gwn om veetrouwen, net als dat je je sleutel durft uit te lenen aan een vriend of buurvrouw als je op vakantie gaat zodat ze de hamster water kunnen geven, je deelt een deel van je priveleven ja, niet gek als je vrienden of fammilie bent
Zoals reeds eerder gezegd ben ik 31 jaar, en heb ik geen Tiktok. Mijn vriend wordt volgende maand 45 jaar en heeft wél Tiktok. Geen generatieding dus - eerder persoonlijke interesse. Zo heeft hij Pinterest, en heb ik een profiel op Hebban en Bokt. Evengoed heeft mijn schoonvader van 70 jaar een profiel op Facebook, en mijn vader van 57 jaar dan weer niet. Vriend trouwens ook niet - want FB interesseert hem niet. Tiktok en Pinterest dan weer wel. Heeft dus geen jota met leeftijd of generatie te maken maar met interesse.Gini schreef:Ik lees nu een paar keer: ik snap niet wat het probleem is.
Waarom moet er een probleem zijn? TS geeft haar mening over een bepaald topic en vraagt dan letterlijk 'hoe denken jullie erover". Ik lees het dus niet als 'help, ik heb een probleem, hoe los ik dit op'-topic maar eerder als 'laten we eens praten over dit onderwerp'-topic.
Magrathea schreef:MarlindeRooz schreef:Maar als je niet je wachtwoord wil geven dan zeg je toch nee. Of dan type je het zelf in. Dat doen mijn ouders want die willen dus het wachtwoord niet zomaar met iedereen delen. Mijn vader wilde het zelfs niet aan mij vertellen.
Ja he. Wat een gedoe om een woordje.
Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat iemand direct om het wifiwachtwoord vroeg bij binnenkomst en ik neem aan dat dat bij TS ook niet het geval wasHooguit als je daadwerkelijk snel met een laptop bezig gaat omdat je samen huiswerk gaat maken ofzoiets.
ik ben bijna even oud als jij hoor. MarcoBorsato schreef:Ik raad iedere dertig plusser Tiktok aan. Waarom?
Omdat na middernacht de kanslozen der aarde gaan livestreamen en dat is gewoon fantastisch. Ik had al jaren niet meer in mijn bed geplast maar zodra ik Anja zie die in haar eentje gaat karaoken dan schiet mijn blaas in een lachstuip, niet te doen.
Of Bert, die vragen van kijkers gaat beantwoorden en dat die kijkers allemaal hysterische pubers zijn maar Bert heeft dat niet door.
Dit is is offtopic maar jongens echt. Tiktok
Cojona Carola, echt?
. Ik sta mezelf toe elke tweede dag te kijken, want als ik elke dag kijk ben ik uren bezig en verpest ik mijn hele werkdag. Tiktok is fantastisch!