Show je mondkapje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:31

Hihi voor haloween is ie vast geschikt,

Grappig die katten.

Dit is maatje small, mag niets smaller zijn in breedte maar ik heb in de lengte nog wel wat ruimte over. :+ raar model hoofd, breder dan lang zoals alles. weer een erg charmante foto. Ik word grijs zie ik -O-

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:34

Afbeelding

Hier ook 1 wasbare binnen, de rest wacht ik nog op. Vind die wegwerp dingen niks qua verbruik. Wassen doe ik toch al regelmatig 1 was op hoge temperatuur. Hij is alleen net wat groot haha. Niet zozeer dat die open staat, maar hij komt erg dicht op ogen

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:40

Bambelien schreef:
Waar heb jij m vandaan XSannee?

Ik wil trouwens van bestellen bij Etsy, maar heeft iemand tips qua maat en welke beter zitten: die met stiekjes of met touwtjes?

Mijne is van the Stone

Dat zelf getekende lachje is alvast voor halloween? _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:45

Ohhh leuk topic, zie echt leuke voorbij komen! Die van Redbubble zijn ook echt geniaal, superleuke hebben ze daar <3

Van de Hema, heb er nog een paar maar deze is mn favoriet Y)(^)
Afbeelding

Van de Etos, gelijk bij de opticien lenzen geregeld want werd gek van die beslaande bril tijdens werk en met -7 is zonder bril werken niet echt een optie _O- ik weet van het trucje van de elastieken “omdraaien” maar dat gaat enorm irriteren aan mn oren dus voor een hele dag is dat ook geen optie.
Afbeelding

Kaitlyn

Re: Show je mondkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:08

Afbeelding

Echt niet geschikt voor lange gezichten, het elastiek kwam niet eens tot bij haar oren. -O-
Bij mij zitten ze waardeloos, dus heb er gisteren maar een grapje mee uitgehaald. Heb zelf 1 wasbare liggen en er nog een paar besteld.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:14

Ik heb mijn eerste mondkapjes ook gemaakt. Gelukkig had ik nog een paar van die clips waarmee zakken koekjes gesloten worden, perfect voor de neus. En de bril beslaat niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:16

nynke55 schreef:
Ik heb mijn eerste mondkapjes ook gemaakt. Gelukkig had ik nog een paar van die clips waarmee zakken koekjes gesloten worden, perfect voor de neus. En de bril beslaat niet.

Ja dit! Andere tooltjes: broodzakclipjes, de vuilniszakdichtmaakdraadjes die niemand gebruikt, of als je bril heel goed aansluit, hem iets verder naar beneden zetten zodat de bril de stof naar beneden klemt als het ware.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:17

Afbeelding

Dit was bij onze bruiloft eind augustus. Gelukkig pasten onze vaste mondkapjes goed bij het pak van mijn man, want daar had hij niet meer aan gedacht :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:20

Wow! wat mooi gedaan! Wat zul je daar over 20 of 30 jaar raar tegen aan kijken. (hopelijk)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:35

Warboel schreef:
Ohhh leuk topic, zie echt leuke voorbij komen! Die van Redbubble zijn ook echt geniaal, superleuke hebben ze daar <3

Van de Hema, heb er nog een paar maar deze is mn favoriet Y)(^)
[ [url=m/2AFoqh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van de Etos, gelijk bij de opticien lenzen geregeld want werd gek van die beslaande bril tijdens werk en met -7 is zonder bril werken niet echt een optie _O- ik weet van het trucje van de elastieken “omdraaien” maar dat gaat enorm irriteren aan mn oren dus voor een hele dag is dat ook geen optie.
[ [url=m/mJ7GbI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaaaaa! Dat is ook mijn favoriet. *D
Lenzen is helaas geen optie bij mij (zeer droge/gevoelige ogen) maar als ik die van de Hema goed optrek heb ik geen last van een beslagen bril.
Al mijn mondkapjes op eentje na zijn van de Hema.
Die met Takkie heb ik inmiddels ook aangeschaft. :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lous op 02-10-20 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:58

Twilight schreef:
Libelle patroon :) maar wel na binnenstebuiten keren de randen weer langs gestikt voor stevigheid.

Die van mij zijn ook op basis van het patroon van de Libelle. Niet helemaal de juiste instructies gevolgd, want die waren niet logisch voor mij. Maar inderdaad ook de zijkant open gelaten voor de optie van een filter en “top stitching” om hem netjes af te werken. Maar ik heb dezelfde openstaande gapende zijkanten als op de foto hierboven.
Ik heb bij de action een rol aluminium draad gehaald en wil daar nog proberen een neus klem mee te fabriceren in de hoop dat ik dan minder last heb van een beslagen bril. Normaal zet ik mijn vleugeltjes erop en dat helpt wel, maar blijft niet goed zitten.

Degenen waarbij in de winkels weinig mondkapjes gedragen worden, wonen jullie in een van de regio’s waar het met name geadviseerd wordt of daarbuiten? Ik ben zelf nog niet in de winkel geweest, maar begreep van anderen wel dat het hier toch al meer gebeurd (Brabant Zuid-Oost)

Bij ons op het werk hoeft het niet, maar kom je in principe alleen op kantoor als het echt moet. Dat is dus voor training van nieuwe mensen of taken die niet vanuit huis kunnen. Er is dan wel ruimte om afstand te houden, maar ik merk dat niet iedereen dat doet. Ik probeer het wel zoveel mogelijk.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:07

Ik hoop dat de Hema er nog wat op voorraad heeft morgen. Ik heb maar 2 mondkapjes en wil er nog een paar bij.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:12

heeft iemand een tip voor fijne wasbare mondkapjes die je moet strikken (dus niet met die elastiekjes achter je oren)?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:14

Cookies schreef:
Ik hoop dat de Hema er nog wat op voorraad heeft morgen. Ik heb maar 2 mondkapjes en wil er nog een paar bij.

De Hema heeft inmiddels heel veel verschillende. Dus je vind vast wel iets.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:37

Hier bij de Hema was alles op!
Op de website stond ruime voorraad, maar helaas -O-

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:45

Hier bij de Hema was vandaag nog 1 setje van 2 te koop qua wasbare

Bij de Kruitvat ook alles uitverkocht.

Heb bij Marein er 3 (laatste voorraad) gescoord voor mezelf en voor mijn vent leggen ze er wat apart, die haal ik morgen op.
Ze waren daar de hele dag aan het naaien met nieuwe kapjes.
Konden het echt net aan, ik had een half uur voor sluitingstijd de laatste 3.

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:48

Dorus, gisteren op de markt (buiten dus) de helft zo'n beetje en super druk bij de mondkapjes kraam. ;))
Vandaag bij de Jumbo 3 mensen gezien zonder, een scholier, een jongedame met een pasgeboren baby en een oude vrouw, verder allemaal mondkapjes. Zoals jou bekend, zuid-oost Brabant in het zwaarst getroffen gebied, kleurt zwart op de kaart.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:52

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:58

MyWishMax schreef:
[ [url=m/w0GctD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook 1 wasbare binnen, de rest wacht ik nog op. Vind die wegwerp dingen niks qua verbruik. Wassen doe ik toch al regelmatig 1 was op hoge temperatuur. Hij is alleen net wat groot haha. Niet zozeer dat die open staat, maar hij komt erg dicht op ogen

Deze zit ook wel mooi. Waar heb je deze vandaan?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:01

Wat is nu een goed mondkapje waarbij je bril niet beslaat?
Ik heb er nu diverse (wegwerp en wasbaar met neusbeugel) autocorrect maakte er neuspeuteren van _O- maar het is echt allemaal drama. Vanmiddag mijn bril maar afgedaan, maar dat is ook niet echt handig boodschappen doen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:04

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:07

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:08

Laatst bijgewerkt door karuna op 02-10-20 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:08

Morrie schreef:
Echwel schreef:

Die heb ik besteld, kreeg meteen een mailtje dat de levertijd van 20-30 dagen met minstens 2 weken verlengd zou worden. Dropshipping dus.

Lekker dan -O-

Er bestaan ook anti-fog sprays voor brillenglazen, trouwens :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:09

Die boven, even aangevuld, via bol in een dag in huis. Gaan per drie. Een in de auto, een in mijn tas en een in mijn jaszak. Overal nu zakjes met kapje en frame :')

Heb er een testrondje mee gewandeld vandaag. Het ademt voor mij een stuk fijner, krijg duidelijk meer lucht. Wel iets beslagen glazen maar minder. De beugels niet nodig. Het frampje past netjes lis in de mondkap en blijft ook zitten :j