Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:08

Ik kom dit topic net tegen. Heb afgelopen woensdag mijn riedeltje longfuctie test, rontgen en bloed prikken gehad.( Tergooi Hilversum) Hoefde helemaal niet te laten testen vooraf.
Oh en het ziekenhuis loopt 2 maanden achter dus zomaar even iemand in plannen is ook niet mogelijk..je moet gewoon netjes op je oproep wachten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:43

Popstra schreef:
Ik kom dit topic net tegen. Heb afgelopen woensdag mijn riedeltje longfuctie test, rontgen en bloed prikken gehad.( Tergooi Hilversum) Hoefde helemaal niet te laten testen vooraf.
Oh en het ziekenhuis loopt 2 maanden achter dus zomaar even iemand in plannen is ook niet mogelijk..je moet gewoon netjes op je oproep wachten.

En wat wil je nu eigenlijk hier mee zeggen? Of heb je graag dat we tussen de regels door lezen. Flauw.

TS, snapte de keuze voor uitstellen niet maar inmiddels is het wel duidelijk.
Hoop dat je van die rottige restverschijnselen af komt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:48

Popstra schreef:
I

Dat ligt echt per ziekenhuis.
Ik kan gewoon een afspraak maken (hoef niet te wachten op een oproep) en voor een echo was de wachttijd 2 a 3 weken.
Daarna voor de chirurg ook 2a3 weken (werden gelijk foto's gemaakt).
Laatst bijgewerkt door Brainless op 02-10-20 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:52

Karuna, hebben ze nu ook een antistoffen test gedaan? Lijkt mij toch wel belangrijk want je hebt toch nooit officieel een positieve coronatest gehad ? Zou nu toch hameren op een antistoffen test.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:04

MarliesV schreef:
Popstra schreef:

En wat wil je nu eigenlijk hier mee zeggen? Of heb je graag dat we tussen de regels door lezen. Flauw.

TS, snapte de keuze voor uitstellen niet maar inmiddels is het wel duidelijk.
Hoop dat je van die rottige restverschijnselen af komt.
ik wil er niks mee zeggen! Gewoon mijn ervaring delen. En ja dat zal per ziekenhuis verschillen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 22:18

Bigone daar heb ik het over gehad. Maar huisarts kwam met een paar voor mij logische bezwaren. Ik maak niet altijd antistoffen aan. Zelfs na drie entingen hep b gewoon geen spoor van antistoffen te bekennen. En bij meer bewezen doorlopen maar geen antistoffen. Maar soms ook wel.

Antistoffen verdwijnen ook snel uit het bloed, besmetting was toch al te lang geleden mogelijk. En het eventueel aantreffen ervan zou de te lopen weg niet anders maken. Ik loop nog steeds zoals iedereen kans op besmetting. Het testen zou behalve extra belasting van het zorgsysteem niks toevoegen.

In mijn dossier staat nu toch echt covid patient -O- zowel bij huisarts als bij het ziekenhuis waar ik meerdere keren op de spoed ben beland. al sinds half maart kennelijk. Gezien de klachten, het verloop alles bij elkaar maakt dat ze toen ondanks geen test het stempel erop geduwt hebben.

Maar eigenlijk maakt dat ook niks uit. Ik zit met die verrotte klachten die af en aan komen en waar zo geen oorzaak voor aan te wijzen is behalve een combi van allergie, aanleg, gevoeligheid en restklachten.

Maar sinds mijn uitstapje naar texel gaat het wel duidelijker een stuk beter. :j Nog een keer een vlaag gehad woensdag kort en mild dit keer. En een lagere temperatuur dan daarvoor. En minder beroerd ook. Hopelijk blijft die lijn zich voortzetten.

Popstra als een huisarts besluit dat je redelijk vlot tussendoor moet gebeurd dat zo hoor. Een reguliere check is gewoon wachten tot je aan de beurt bent en terecht ook.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 23:46

Sterker nog alles wat geen spoed heeft laten ze hier flink wachten.
Ik heb puffers maar nog geen longfunctietest gehad, omdat dat niet mogelijk was toen.
Dus ik heb met de huisarts medicatie getest tot het goede gevonden was en nu moet ik wachten tot de boel weer goed op gang is.
De afspraak is dat ik het wel hoor als het zover is dat ze me door kan sturen.
Ik heb ook aangegeven dat ik het niet urgent vind en ik dus graag zie dat ze eerst urgentere gevallen doorstuurt.
Het is gekkenhuis genoeg nu in de zorg.