Wanneer financieel binnen, wanneer ben je rijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:39

Ik voel me eigenlijk ook wel rijk, en dat is best goed om zo eens even bij stil te staan. Wij werken allebei in de detailhandel dus bakken met geld verdienen we niet. Sterker nog, wij zitten samen onder modaal. Maar daar is onze hypotheek ook naar. 9 jaar geleden in crisis tijd ons huis gekocht met een kleine hypotheek. Onze maandlasten zijn dus echt wel laag vind ik zelf. Daardoor kunnen wij allebei een eigen auto rijden, heb ik een paard, en hoeven we niet na te denken wat we uitgeven aan boodschappen. Dat is gewoon een fijn gevoel. Daar mag je je echt wel rijk mee prijzen, geen geld zorgen hebben.

_lautje_

Re: Wanneer financieel binnen, wanneer ben je rijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:57

Ik voel mij ook een heel rijk mens.
Ik ben na de geboorte van de tweede gestopt met werken. Net een derde kind erbij. Hebben groot vrijstaand huis. Heb 3 paarden. Hoeven ons geen zorgen te maken als iets stuk gaat. Kunnen op vakantie. Doen redelijk wat we willen. Mijn man is ondernemer en er kan best veel.

Echter had ik dit ook in vorige relatieS. Toen voelde ik mij niet rijk. Had geen kinderen, maar werkte niet (studeerde nog). Reisde de wereld over. Feestjes. Etentjes. Mooie kleding. Alles wat ik dacht te willen.
Beide relaties waren pure armoede.

Ik voel mij nu schatrijk. Vooral vanwege mijn gezin. En onze financiële ruimte zal daar vast in bijdragen, maar het is niet bepalend.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:58

Herkenbaar Lautje. Mijn gezin bepaald ook grotendeels mijn geluk. Als het even tegenzit kunnen die kleine dames m'n hele dag weer goed maken.