Welke auto hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Welke auto hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:17

Wij rijden een Tiguan, vriendlief wou een hoge auto met overzicht en pakruimte.

Q3 was te klein (hadden een A3 en wouden wel Audi houden), Tiguan is ruimer en overzichtelijker.

Ik verander van baan en zoek nog een kleine auto er bij, vermoed dat het een Polo gaat worden.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:30

@nps, kan niet zeggen dat ik gelukkig wordt van 50K per jaar in een C1 :+ ... We krijgen geen update, je mag kiezen voor een C3 bij een vast contract, maar dan gaat er veel meer loon af + ze verplichten je om hem over te nemen als je ooit weg gaat. Als een andere collega hem wilt mag dat, maar ik ben de enige Belg binnen het bedrijf dus met mijn Belgisch kenteken kunnen ze niet naar de andere collega’s schuiven. Tja dan moet je het er maar mee doen he..

Heb een klein jaar een VW t-roc gehad als vervang wagen toen ik op een nieuwe C1 moest wachten, kon wel huilen toen ik terug moest omwisselen. Je bent veel sneller vermoeid in de kleinere wagen, en ook gewoon de veiligheid, comfort,.... Ik rijd wekelijks 2 x Antwerpen naar Nederlands Limburg en bijna dagelijks Antwerpen naar regio Tilburg / Den Bosch enz. Ik raad het niet aan met deze auto, maar het kan dus wel :+

Verder is die C1 eigenlijk gewoon een kei toffe auto, maar voor rond de kerktoren, meer is niet echt optimaal.

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:34

Inmiddels sinds enkele maanden deze:
Afbeelding
Afbeelding
Een BMW 430i Gran Coupe met M-pakket. 252 pk op de achterwielen was even wennen maar ben er zeer content mee :D

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:24

nps schreef:
Ik heb een Mini uit 2015! Inmiddels met iets meer dan 100.000 op de teller. Superfijne auto, alles erop en eraan, supermooi met sfeerverlichting waarvan je de kleur in kan stellen. Rijdt fantastisch, erg vlot, best zuinig. Verder totaal onpraktisch.

k_m schreef:
Ik rij een Citroën C1 van het werk. Schrik niet, ik rij er 50 duizend km per jaar mee :+, tis nog een benzine ook. Slaat natuurlijk nergens op maar wat doe je er aan. Heb hem nu 2 jaar, 7 weken stil gestaan ivm Corona dit jaar en er staan nu toch weer 105000 km op de teller. Moet alweer bijna een nieuwe.

Neeee vind je dat te doen in een C1? Ik heb ooit via werk een Peugeot 107 gehad. Vreselijk vond ik het, nooit meer. 50.000 km per jaar in zo'n auto lijkt me echt verschrikkelijk.

Oh nee, waarom zeg je ik moet bijna een nieuwe? Ik heb net als eerste autootje een tweedehands Citroën C1 gekocht met exact datzelfde aantal kilometers. Ik heb gehoord dat de motors van Toyota zijn (zelfde auto als toyota aygo bv.) en ik heb een vriendin die er al 270.000 op de teller heeft staan zonder enige klachten aan de auto!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:49

Ik moet een nieuwe omdat de lease afloopt! Auto is nog goed hoor daar durf ik nog wel het dubbele mee te rijden!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:50

Wij hadden een opel combo en nissan x trail. Beiden dure diesels van voor 2009. Inmiddels rijden we gemiddeld nog 200 kilometer per week en dat lijkt blijvend te zijn. Beide auto's waren prefect voor ons maar zijn nu weg. We hebben nu een ford fusion en een volkswagen tiguan 2.0tsi inmiddels al aan hun gewend en ook heerlijke auto's om in te rijden

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 08:28

Wij hebben een Honda HR-V als dagelijkse auto.

Verder nog een oldtimer Volvo en een Eend cabrio :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:46

Ik heb een Seat Arosa uit 2002. Inmiddels wel een beetje aan het eind van zijn latijn. Laat me gelukkig nooit in de steek en na vier weken stilstaan is het ook direct starten lopen. Maar ik rijd nu ook heel weinig (200 km per maand denk ik) en ga straks verhuizen naar een plaats 50 km verderop. Dan rijd ik al een stuk verder naar vrienden en ouders, dus ik spaar wel voor een vervanger! Waarschijnlijk een Seat Ibiza.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:42

Voor de mensen die weinig rijden, let goed op welke benzine je tankt, want ethanol kan daar minder tegen. Zelfs je gewone benzine blijft maar een maand of 3-4 goed. Rij dus regelmatig, tank regelmatig of als je echt langere termijn niet rijdt, kan het zijn dat je er stabil in moet doen, vraag hoe en wat na bij je garage. Accu kan er ook van plat, maar dat is een stuk simpeler (en goedkoper) op te lossen.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:46

Sinds vorige week een Citroën C1 (wit, 3-deurs, ouder model maar wel met facelift)! Alle papieren zijn in orde dus ik ga hem morgen of overmogen halen :D

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 08:42

Vraag me af of er overigens bokkers zijn die een Mustang rijden.. En nee, dan bedoel ik niet dat lelijke elektrische ding, die heeft niks van een Mustang weg, buiten het paardje hier en daar geplaatst. :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:22

Mijn eerste auto was een starlet uit ‘92. Topding. Heb ik nooit heftige onderhoud aan gehad en hij rijdt nogsteeds (is nu van een kennisje)

Daarna een yaris uit ‘99 ook prima maar vond hem te klein en miste de airco gezien de lange afstanden die ik reed over de snelweg. Het was ook maar een 1.0 dus hij was niet zo rap. Dat was soms onhandig.

Nu een corolla (stationvariant) uit 2004. Met een 1.6 benzinemotor erin. Ik vind hem vooral fijn wegens zijn lengte en de climate control en hij is wat vlotter dan mijn vorige auto. Ik vind hem wel redelijk zwaar sturen en ik heb er een beetje pech mee gehad (kapotte accu, versleten bobines en katalysator moeten vervangen). Waren (op de katalysator na) allemaal geen gekke dingen gezien de km stand maargoed.

Desondanks hij wel een klein trailertje zou kunnen trekken (trekgewicht is 1300 of 1400kg) leen ik nu toch iedere keer de transporter van mijn pa. Mijn volgende auto wordt dus toch nog een paar tandjes zwaarder. Waarschijnlijk de subaru forester :)

We hebben tussendoor ook nog een nieuwe mazda 3 als leasebak gehad. Dat was helemaal de wereld, superfijne auto en razendsnel. Maar als je van oudere auto’s in een splinternieuwe bak komt in het mediumsegment is dat altijd wel lekker :=

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:28

Iemand de tip voor een betrouwbare gezinsauto/station vanaf 2012.
Denken zelf aan een ford mondeo of seat ibiza st. Vonden een Renault megane estate ook mooi maar hoor daar zoveel slechte ervaringen over?
Budget +-8k

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:38

AnoukWelsh schreef:
Denken zelf aan een ford mondeo of seat ibiza st. Vonden een Renault megane estate ook mooi maar hoor daar zoveel slechte ervaringen over?
Budget +-8k

Volvo V50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:44

Ik heb inmiddels alweer een tijdje een andere auto. Golf 4 uit 2001. Hij is nog in super staat dus dat is super fijn. Ik rijd veel dus de keuze naar diesel was snel gemaakt. Heb nu een 1.9tdi

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:44

karijn schreef:
AnoukWelsh schreef:
Budget +-8k

Volvo V50

Die is er in 2012 uit gegaan.
Maar de V60 is een goed alternatief, zeker met de 2,5 of 3,2 erin maar het is niet echt de opvolger van de V50. Ook qua budget vraag ik me af of dat gaat lukken.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:47

AnoukWelsh schreef:
Budget +-8k

Hier ben ik ook benieuwd naar. Wij zijn ook op zoek ivm gezinsuitbreiding. We zoeken een auto met veel ruimte en veel kofferruime. We zitten dus te kijken naar Hyundai i40. Maar een SUV/crossover vind ik eigenlijk mooier. Welke auto's daarvan hebben ook echt veel ruimte? Zou fijn zijn als deze 1500 kilo kan trekken. Maar keuze is daarin erg schaars, dus misschien moet ik dat maar loslaten. Budget rond 15k, maar kan misschien wel omhoog.

Momenteel hebben we een Hyundai i10 en de i30. De i30 gaat dan weg.
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 31-01-21 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:59

Heb een Peugeot 108, fijne auto en goedkoop!
Heb hem 4 jaar nu en nog geen hoge kosten gehad. Alleen nieuwe voorbandjes vorig jaar en dat was het. Maar ik maak wel weinig km’s is alleen voor naar het werk te gaan. Voor de rest gebruiken we mijn vriends auto. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:43

Wij hebben als gezinsauto een Kia C'eed SW uit 2014 gehad. Toen nieuw gekocht. Heerlijke auto en goed ruim!

Omdat we nu beiden lease rijden hebben we hem met pijn in ons hart een jaar geleden verkocht. Was nooit wat mis mee ook. Nu heb ik een Mazda CX5, die is zo mogelijk nog ruimer :))

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:05

Hanafubuki schreef:
Wij hebben als gezinsauto een Kia C'eed SW uit 2014 gehad. Toen nieuw gekocht. Heerlijke auto en goed ruim!

Omdat we nu beiden lease rijden hebben we hem met pijn in ons hart een jaar geleden verkocht. Was nooit wat mis mee ook. Nu heb ik een Mazda CX5, die is zo mogelijk nog ruimer :))

De Mazda heeft dus wel veel kofferruimte? En hoe is de beenruimte achterin?

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:19

Lindor92 schreef:
Hanafubuki schreef:

De Mazda heeft dus wel veel kofferruimte? En hoe is de beenruimte achterin?

Perfect! Veel kofferbakruimte en zelfs als je 2.00 m bent zit je achter nog goed en knuffelt je kruin het dak bij lange na niet. Vind het daarnaast ook echt een pracht auto (nieuw model).

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:44

Volvo v50 of v60 is bijna alleen diesel en dat wordt een beetje te duur. Budget kan iets opgeschroefd worden maar geen duizenden euro's.

Kia ceed sporty wagon heb ik inderdaad ook eens bekeken, geen idee hoe dat rijd.

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:46

Lindor92 schreef:
AnoukWelsh schreef:
Budget +-8k

Hier ben ik ook benieuwd naar. Wij zijn ook op zoek ivm gezinsuitbreiding. We zoeken een auto met veel ruimte en veel kofferruime. We zitten dus te kijken naar Hyundai i40. Maar een SUV/crossover vind ik eigenlijk mooier. Welke auto's daarvan hebben ook echt veel ruimte? Zou fijn zijn als deze 1500 kilo kan trekken. Maar keuze is daarin erg schaars, dus misschien moet ik dat maar loslaten. Budget rond 15k, maar kan misschien wel omhoog.

Wat leuk! Gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend? Ik augustus 2021. Vandaar dat ik ook afscheid van mijn fiatje 500 zal moeten nemen

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:58

AnoukWelsh schreef:
Lindor92 schreef:

Budget +-8k

Wat leuk! Gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend? Ik augustus 2021. Vandaar dat ik ook afscheid van mijn fiatje 500 zal moeten nemen[/quote]

Haha dankje, kindje is in oktober geboren :p Dus zit nu lekker met m'n knieën tegen dashboardkastje aan als we met z'n 3en op pad zijn :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:09