Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tokedri schreef:Ik was vandaag op de coronapoli helaas. Moest van de huisarts mn longen laten luisteren en saturatie meten ivm benauwdheid
Mocht weer naar huis, ik vind het bizar dat ze daar niet testen
En je zat daar tussen andere mensen met coronaverdenking
Best een rotgevoel over nu
SusanH schreef:@safina dat van die scooters had ik idd ook gevonden. Maar we hebben al begrepen dat er wel boetes uitgedeeld zijn aan mensen die er met de tandem op uit trokken een officieel niet tot hetzelfde huishouden behoorden. Ging om iemand die een aantal weken niet meer thuis woonde, en bij haar moeder achterop zat. Gaat imo wel heel ver. Ok, ik snap dat er regels zijn. Maar bekijk het per geval. Onze doelgroep heeft al niks meer nu, geen bezoek, geen uitjes, geen dagbesteding. Is ook niet uit te leggen aan de meeste clienten. En voor niet iedereen is wandelen een optie (dat mag wel, mits natuurlijk afstand en niet meer dan 3 personen). Gelukkig denkt onze leidinggevende goed mee, en is er voor dit weekend een goede oplossing. En hopelijk maandag een oplossing voor de termijn tot de dagbesteding weer open gaat.
Citaat:
Kan een woongroep in een zorginstelling gezien worden als gezin of huishouden? En mogen mensen met een beperking die in een groep (bij een zorginstelling) wonen als groep naar buiten?
Ja. Als huishouden wordt gezien één of meer personen die in vast verband samenleven met een vaste samenstelling en bij onderlinge verbondenheid. Een woongroep kan hier dus gezien worden als huishouden. De woongroep mag naar buiten als groep.
Kinke schreef:Mijn schoonvader is vanmorgen overleden. Schoonzus en zwager hadden net gewisseld van 'dienst' dus was gelukkig in ieder geval zijn oudste zoon erbij. Is heel rustig gegaan gelukkig, steeds wat langzamere en oppervlakkiger ademhaling. Opbaren wordt nog een ding, kon ivm dat hij corona patiënt was niet op de plek waar we graag wilden en in het dorp ernaast is het vol. Gelukkig een top begrafenis ondernemer, die gaat proberen iets voor elkaar te krijgen. Vanmiddag wordt alles besproken. Overigens betekent dat sowieso dat er direct een kist uitgezocht moet worden, maar dat is geen probleem uiteraard.
Babootje schreef:Babootje schreef:In DL nu 137.000 geregistreerde corona besmettingen tegen nu 4020 coronadoden
in NL nu 30.449 besmettingen tegen 3459 coronadoden.
Natuurlijk wordt er in DL meer getest, maar in NL zijn er 2000 verdachte coronadoden die niet in de cijfers zijn meegenomen omdat ze niet getest zijn.
Vond dit wel even de moeite waard van het vermelden.Destination schreef:En wat wil je hiermee zeggen?
Op dit moment niet zoveel.
rien10 schreef:In plaats van via mijn schoonzus te communiceren hebben mijn man en ik vanavond zelf gebeld met de IC waar zwager ligt. Dat vond ik fijn. De dingen uit de eerste hand horen. Het maakte dingen wel wat duidelijker voor mij.
Het helpt he, Tienus, al die steunbetuigingen.
tienus63 schreef:Kinke schreef:Mijn schoonvader is vanmorgen overleden. Schoonzus en zwager hadden net gewisseld van 'dienst' dus was gelukkig in ieder geval zijn oudste zoon erbij. Is heel rustig gegaan gelukkig, steeds wat langzamere en oppervlakkiger ademhaling. Opbaren wordt nog een ding, kon ivm dat hij corona patiënt was niet op de plek waar we graag wilden en in het dorp ernaast is het vol. Gelukkig een top begrafenis ondernemer, die gaat proberen iets voor elkaar te krijgen. Vanmiddag wordt alles besproken. Overigens betekent dat sowieso dat er direct een kist uitgezocht moet worden, maar dat is geen probleem uiteraard.
Ontzettend veel sterkte. Mijn vader is opdezelfde manier gegaan.
Wij boffen, vader is thuis in de woonkamer, krijgt dinsdag afscheid bij zijn eigen thuis.
Hij krijgt erehaag van buren en kameraden, die begeleiden hem daarna naar de plek waar hij geboren en getogen is en pas sinds 9,5 jaar weg is.
Wij familie kunnen met inachtneming van maatregelen en afstand houden in en uit lopen.
Vanochtend met mijn vader koffie gedronken.
Broer vandaag zijn trouwdag beleefd, zijn daarna ook bij ouders langs geweest.
Moeders gaat goed. Hoest en snottert een beetje.
En we zeggen dat ze moet leven alsof ze coeliakie heeft en heeft verplichte plek in huis en buiten op terras.
Zit derde rangs.
Kinke schreef:dat is mooi tienus, dat hij thuis is.
Hebben wij het ook over gehad, maar dan zouden we het hele huis moeten schoonmaken en dan nog gaf het ons geen zeker gevoel