Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Gaat die YT video ook over de app die in NL gebruikt gaat worden, en worden de mensen die er nu bij betrokken zijn, ook geinterviewd? (ik kan op mn werk niet kijken nu)
Pareltjes schreef:beert schreef:Nou hop, hop, zelf stoppen met je ellenlange mening op Bokt en mondkapjes naaien dan voor de zorg.
Er zijn hier mensen dag en nacht aan het werk om beleid te maken en zaken in kaart te brengen en die verdienen het niet om op fora en Social media afgezeken te worden voor mensen die vanaf de zijlijn klagen.
Het een sluit het ander niet uit. Als een app een aanvulling kan zijn, waarom niet? En zoals al aangegeven, de kans is heel klein dat het verplicht wordt. Dus je hoeft je geen zorgen te maken over je eigen privacy.
Excusé op de tenen getrapt? Men mag geheel vrijwillig dit topic verlaten hoor. Je bent het kennelijk niet met me eens, dat mag. Ieder zijn ding. Maar ga mij niet het zwijgen opleggen omdat het jou niet uit komt. En zeker niet denigrerend worden.Dat is niet charmant en voegt totaal niets toe aan de discussie. Maar wellicht lucht het op.
Ik zie geen enkele reden waarom ik mij niet kritisch uit mag laten over het RIVM, ik sta hier trouwens niet alleen hoor. Met mij meerdere mensen in meerdere landen.
Pareltjes schreef:Enkel dat het RIVM beweert of heeft beweerd dat ze niet werkzaam voor de “ bevolking “ en dat vind ik uiterst kwalijk. Begrijp ik dat het is gezegd om zo geen run te krijgen op mondkapjes, ja natuurlijk. Maar wees transparant en dat is het RIVM in deze niet geweest. Bevolking is opzettelijk verkeerd geïnformeerd.
Citaat:Het kabinet stelt de toekomstige corona-app niet verplicht. Mensen kunnen die app vrijwillig op hun mobiele telefoon downloaden, zei premier Mark Rutte vanmiddag na afloop van de ministerraad.
Pareltjes schreef:Mijn geloof?
Zoek de eerste persconferenties nog maar eens na.
Lees mijn reactie nog eens helemaal. Ook over het punt dat mensen goed geïnformeerd moeten over hoe te gebruiken. Dat alleen de zorg er goed mee om zou kunnen gaan is natuurlijk onzin. Daarmee zou je de rest van de bevolking als te “dom “ bestempelen.
Leer mensen goed de hygiène protocollen, binnenhuis, buitenshuis, bij ouderen, in openbare gelegenheden . Leer ze hoe kapjes moeten worden omgedaan, afgedaan, gedragen, opgeborgen na gebruik. Idem met handschoenen. Het is vrij simpel in het dagelijks leven in te bouwen met de juiste informatie.
Is het in de zorg op deze manier dan ook “ schijnveiligheid “ ? Of toch een serieuze daling van het risico besmet worden?
Marie_Anne schreef:Ach kom, dat is toch niet reëel, de hele bevolking leren hoe ze daar mee om moeten gaan. Veel mensen hebben al moeite met hun handen op een goede manier 20 seconden wassen...
Shadow0 schreef:Marie_Anne schreef:Ach kom, dat is toch niet reëel, de hele bevolking leren hoe ze daar mee om moeten gaan. Veel mensen hebben al moeite met hun handen op een goede manier 20 seconden wassen...
Belangrijk is ook dat mondkapjes voor het dagelijks leven niet dezelfde functie of bescherming hoeven te bieden als bescherming als je echt in aanraking komt met Corona-patienten. Zoals handen wassen voor mensen in het dagelijks leven ook niet hoeft te voldoen aan de methode hoe chirurgen het doen.
Het zijn andere situaties
Marie_Anne schreef:Pareltjes schreef:Mijn geloof?
Zoek de eerste persconferenties nog maar eens na.
Lees mijn reactie nog eens helemaal. Ook over het punt dat mensen goed geïnformeerd moeten over hoe te gebruiken. Dat alleen de zorg er goed mee om zou kunnen gaan is natuurlijk onzin. Daarmee zou je de rest van de bevolking als te “dom “ bestempelen.
Leer mensen goed de hygiène protocollen, binnenhuis, buitenshuis, bij ouderen, in openbare gelegenheden . Leer ze hoe kapjes moeten worden omgedaan, afgedaan, gedragen, opgeborgen na gebruik. Idem met handschoenen. Het is vrij simpel in het dagelijks leven in te bouwen met de juiste informatie.
Is het in de zorg op deze manier dan ook “ schijnveiligheid “ ? Of toch een serieuze daling van het risico besmet worden?
Ja, dat is wat jij gelooft inderdaad en geen feit.
Ach kom, dat is toch niet reëel, de hele bevolking leren hoe ze daar mee om moeten gaan. Veel mensen hebben al moeite met hun handen op een goede manier 20 seconden wassen... En diezelfde mensen moeten dan iedere keer als ze hun kapje afzetten deze direct vervangen en in de was doen of weg gooien. Geloof je het zelf?
Je hoort daarbij toch ook van mensen uit de zorg, ook degene die hier hebben gereageerd, hoe lastig het is om toch niet even aan het kapje te zitten met je handen als je jeuk hebt en dat zijn mensen die hierop getraind zijn.
En dan in België en Duitsland die zelfgemaakte mondkapjes.
Maar goed, we gaan het niet eens worden denk ik, en het heeft niets met de app te maken. Dus ik laat het hierbij.
Pareltjes schreef:Marie_Anne schreef:
Ja, dat is wat jij gelooft inderdaad en geen feit.
Ach kom, dat is toch niet reëel, de hele bevolking leren hoe ze daar mee om moeten gaan. Veel mensen hebben al moeite met hun handen op een goede manier 20 seconden wassen... En diezelfde mensen moeten dan iedere keer als ze hun kapje afzetten deze direct vervangen en in de was doen of weg gooien. Geloof je het zelf?
Je hoort daarbij toch ook van mensen uit de zorg, ook degene die hier hebben gereageerd, hoe lastig het is om toch niet even aan het kapje te zitten met je handen als je jeuk hebt en dat zijn mensen die hierop getraind zijn.
En dan in België en Duitsland die zelfgemaakte mondkapjes.
Maar goed, we gaan het niet eens worden denk ik, en het heeft niets met de app te maken. Dus ik laat het hierbij.
Dan schat je de mensheid echt te laag in. Ze zijn niet in een ziekenhuis opstelling. En met handschoenen aan een keer perongeluk aan het kapje zitten kan geen kwaad. Zij hoeven niet te opereren. Zolang ze het masker én handschoenen op de juiste manier afdoen en opbergen kan het geen kwaad.
Als mensen 1 x per week boodschappen doen is dat 1 mondkapje en 1 paar handschoenen. Zolang mensen hun huis als “ schone zone “ behandelen is dat geen probleem. In de auto net voor bezoek aan winkel handschoenen aan, kapje op. Nadat boodschappen weer in de auto zijn ingeladen ( achterklep nog open ) mondkapje af handschoenen uit en in een speciaal emmertje met groene zeep oplossing onderdompelen dekseltje erop klaar. Plantenspuit met groenezeep oplossing even achterklep schoonmaken. Daarna handen nogmaals ontsmetten ( gel etc.. ) Klep met je elleboog dicht doen en instappen. Je auto behalve achterbak is weer een schone zone.
Bij thuiskomst boodschappen afnemen met groene zeep oplossing. Tas afnemen aanrechtblad afnemen. En terug richting auto. Achterklep greep schoonmaken. En iedere klink die je onderweg naar je keuken hebt vast gehad. Nog een keertje handwassen en klaar. Kewstie van opvoeden en weten.
200 jaar geleden wist de mensheid niet eens wat hygiène was! En kijk eens? We hebben het toch allemaal al heel ver onder de knie gekregen. Dus onderschat mensen aub niet.
Het heeft wel met de app te maken. Want hiermee zou deze overbodig zijn.
Marie_Anne schreef:Maar het is voor iedereen uiterst belangrijk dat je niet eerst ergens aanzit en dan aan je mondkapje komt. Of dat je hem steeds op en af zet. En laat ik nou net niet geloven dat iedereen dat gaat lukken...
Marie_Anne schreef:Pareltjes schreef:
Dan schat je de mensheid echt te laag in. Ze zijn niet in een ziekenhuis opstelling. En met handschoenen aan een keer perongeluk aan het kapje zitten kan geen kwaad. Zij hoeven niet te opereren. Zolang ze het masker én handschoenen op de juiste manier afdoen en opbergen kan het geen kwaad.
Als mensen 1 x per week boodschappen doen is dat 1 mondkapje en 1 paar handschoenen. Zolang mensen hun huis als “ schone zone “ behandelen is dat geen probleem. In de auto net voor bezoek aan winkel handschoenen aan, kapje op. Nadat boodschappen weer in de auto zijn ingeladen ( achterklep nog open ) mondkapje af handschoenen uit en in een speciaal emmertje met groene zeep oplossing onderdompelen dekseltje erop klaar. Plantenspuit met groenezeep oplossing even achterklep schoonmaken. Daarna handen nogmaals ontsmetten ( gel etc.. ) Klep met je elleboog dicht doen en instappen. Je auto behalve achterbak is weer een schone zone.
Bij thuiskomst boodschappen afnemen met groene zeep oplossing. Tas afnemen aanrechtblad afnemen. En terug richting auto. Achterklep greep schoonmaken. En iedere klink die je onderweg naar je keuken hebt vast gehad. Nog een keertje handwassen en klaar. Kewstie van opvoeden en weten.
200 jaar geleden wist de mensheid niet eens wat hygiène was! En kijk eens? We hebben het toch allemaal al heel ver onder de knie gekregen. Dus onderschat mensen aub niet.
Het heeft wel met de app te maken. Want hiermee zou deze overbodig zijn.
Je maakt een paar stevige denkfouten.
Je gaat er van uit dat iedereen er auto heeft. Ik heb die bijvoorbeeld niet, en hoewel ik veel fiets, moet ik ook af en toe met ov. Net als heel veel mensen in de stad. Dat is niet altijd een kort ritje, je moet overstappen, dingen uit je tas pakken onderweg, knopjes aanraken helaas. Zonder een leuning aan te raken (rol)trappen op en af lukt ook lang niet iedereen.
Mensen doen niet alleen boodschappen. Mensen moeten naar hun werk, ze moeten naar andere winkels, ze gaan die frisse neus halen, misschien hardlopen, de hond uitlaten, met de kinderen naar buiten, naar hun paard, en ga zo maar door. We hebben geen lockdown hè, mensen mogen voor allerlei dingen naar buiten.
Ook als mensen met handschoenen aan iets aanraken, is het wel degelijk een probleem als ze daarna aan hun mondkapje zitten.
Je denkt toch niet echt serieus dat mensen dat hele riedeltje met die groene zeep allemaal gaan doen. Mijn boodschappen en tas afnemen met groene zeep? Wow.... Ik heb nieuws voor je: de meeste mensen zitten heel anders in elkaar dan jij.
Ik denk dat mijn inschatting van de mensheid vooral een stuk realistischer is dan die van jou...
Shadow0 schreef:Marie_Anne schreef:Maar het is voor iedereen uiterst belangrijk dat je niet eerst ergens aanzit en dan aan je mondkapje komt. Of dat je hem steeds op en af zet. En laat ik nou net niet geloven dat iedereen dat gaat lukken...
Nee hoor, dat is helemaal niet zo.
Als je mensen vraagt mondkapjes op te zetten in de publieke ruimte doe je dat eerst en vooral om gewoon doorlopende ademhaling af te remmen zodat eventuele virusdeeltjes niet ver komen. Daar is nu ook die anderhalve meter voor bedacht (wat ook geen perfecte regel is maar een ruwe schatting van iets dat ongeveer werkt en ongeveer haalbaar is)
Als het koud is kun je het effect gewoon zien: de ademwolk die je uitblaast is groter zonder sjaal, de damp komt wat verder. Nu het niet zo koud is kun je het ook zien als je op de spiegel ademt.
Als dat maar geremd is, neemt het risico dat iemand anders jouw uitgeademde lucht weer inademt al een stuk af. En daarmee het risico.
Kom je een keer aan je mondkapje dan is dat helemaal niet zo erg, want het doel is niet perfect steriel zijn, maar de kans op gewoon flink te verkleinen. Perfectie is helemaal niet het doel.
Marie_Anne schreef:[/quote]Nee joh, je eigen mondkapje besmetten, dat geeft niets.
Pareltjes schreef:Marie_Anne schreef:Nee joh, je eigen mondkapje besmetten, dat geeft niets.
Pareltjes schreef:Marie_Anne schreef:
Je maakt een paar stevige denkfouten.
Je gaat er van uit dat iedereen er auto heeft. Ik heb die bijvoorbeeld niet, en hoewel ik veel fiets, moet ik ook af en toe met ov. Net als heel veel mensen in de stad. Dat is niet altijd een kort ritje, je moet overstappen, dingen uit je tas pakken onderweg, knopjes aanraken helaas. Zonder een leuning aan te raken (rol)trappen op en af lukt ook lang niet iedereen.
Mensen doen niet alleen boodschappen. Mensen moeten naar hun werk, ze moeten naar andere winkels, ze gaan die frisse neus halen, misschien hardlopen, de hond uitlaten, met de kinderen naar buiten, naar hun paard, en ga zo maar door. We hebben geen lockdown hè, mensen mogen voor allerlei dingen naar buiten.
Ook als mensen met handschoenen aan iets aanraken, is het wel degelijk een probleem als ze daarna aan hun mondkapje zitten.
Je denkt toch niet echt serieus dat mensen dat hele riedeltje met die groene zeep allemaal gaan doen. Mijn boodschappen en tas afnemen met groene zeep? Wow.... Ik heb nieuws voor je: de meeste mensen zitten heel anders in elkaar dan jij.
Ik denk dat mijn inschatting van de mensheid vooral een stuk realistischer is dan die van jou...
We hebben iedereen ook aan het tandenpoetsen gekregen.
Ook op de fiets ( ik ga altijd met de fiets ) houd je gewoon hetzelfde protocol aan. Ook in het openbaar vervoer. Bij hond uit laten hoeft het helemaal niet.
En ik heb meer dan genoeg mensen in mijn omgeving die het wel doen. Het is een kwestie van aanleren en beseffen dat het risico op besmetting een stuk verkleind. En tijdens het hond uit laten geen mondkapje, ook niet met een wandeling met kids. Dan kun je namelijk heel simpel afstand nemen. In de supermarkt, postkantoor etc waar je écht naar toe moet dáár zijn ze uitstekend inzetbaar.
Jullie hebben wel een lockdown volgens Rutte een intelligente.mMaar omdat de regels onduidelijk zijn denken mensen dat het leven nog door kan gaan zoals het ging. Nog even shoppen, paardrijden in een groep etc. Dat maakt het er allemaal niet eenvoudiger op voor de burger. De verleidingen blijven bestaan en dus gaan ze.
Hier gaan morgen de bouwmarkten en tuincentra weer open. Houd mijn hart vast.... we zullen het over 14 dagen wel terug zien in de cijfers.
Pareltjes schreef:Zo dan!
Het kan mij alles schelen wat direct omliggende landen doen! Omdat zij mij daarmee extra risico kunnen opleveren.
Daarnaast wonen mijn kids, ouders en rest van de familie in NL, werkt mijn man in NL ben ik NLse. Dus mag ik een woordje mee spreken? In beide landen? Jammer dat het jou niets kan schelen. Een pandemie beslecht je niet lokaal maar mondiaal. Als ieder land maar wat doet omdat het ze geen moer kan schelen gaat het niet bepaald opschieten.
Je mag mijn protocol overdreven vinden. Komt uit een artsen familie en neem hun adviezen uiterst serieus. Het is een vrije keuze zo niet te leven, zoals ik niet wens te leven met een app die mijn doen en laten volgt. Maar niet zo willen leven is iets anders dan ontkrachten dat het bij zou kunnen dragen aan vertragen van het virus.