De anderhalve meter samenleving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: De anderhalve meter samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:28

Dan niet serveren maar ergens neerzetten waar de klant het veilig kan pakken. Dan maar geen bediening tot aan de tafel.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:31

Er zijn in de afgelopen weken zoveel creatievelingen aan de slag gegaan met oplossingen, ook daarvoor is vast iets te bedenken.

Denk aan: zelf ophalen. Buzzer op tafel, gaat af, jij kan je bestelling ophalen. Bediening/barpersoneel staat achter een spatscherm

Een karretje met daarop de bestelling

Ik roep maar wat.

Vast niet ideaal allemaal, maar er wordt vast iets op verzonnen

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:51

SusanH schreef:
Zag net een filmpje van hoe een terras eruit zou zien bij de 1,5 meter economie. Dan moet de bediening dus van afstand de drankjes gooien. Toont imo wel aan hoe weinig haalbaar het is, mooie term maar in de praktijk lastig uitvoerbaar. Of we moeten met elkaar accepteren dat veel gewoon nog niet openen of juist accepteren dat die anderhalve meter lang niet overal haalbaar en werkbaar is.

Je kunt toch gewoon naar de bar gaan om drankjes te halen.
Plexiglas ertussen, strepen voor de anderhalve meter.

Mensen zijn werkelijk zo nu en dan van de debiele dierensoorten afgestamd....dat we nog niet uitgestorven zijn is een wonder.....aanpassingsvermogen 0.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:11

Natuurlijk kan dat, het restaurant hier in het natuurgebied had dat al. Zelfbediening en zelf afhalen met buzzer. En echt, ik heb er geen problemen mee, nooit gehad. Maar, wij gaan ook vaak bij wat luxere restaurants eten en daar kan ik het gewoon niet voor me zien. Doet ook afbraak aan je hele avond uit imo. En dan mogen mensen mij aansteller vinden, ook bij restaurants gaat het om de hele beleving, je hele avondje uit.
Dus ja: bij bepaalde zaken is het echt prima en blijft het hetzelfde, kunnen dat misschien zelfs heel goed implementeren.
Grote maar: de luxe restaurants is dat een stuk lastiger, gewoon omdat de hele boel er niet op is ingericht en je er naartoe gaat voor een avond uit, verwend te worden, bediend te worden, etc.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:53

Zelf afhalen is idd prima bij minder luxe gelegenheden idd.
Maar een luxe etentje wordt luxe door de bediening. Dat zie ik ook niet zo voor me.
Nu zouden ze wel nog kunnen werken met de maaltijden op een rolkarretje die tot aan de tafel gerold wordt en je het bord ervanaf kan pakken in de gewone resto's. Maar anderhalve meter ruimte rondom garanderen lijkt me ondoenbaar, vroeg of laat moet je wel eens aan iemand passeren...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:01

Maar die 1.5 meter is nergens in het openbaar te garanderen dus als je dan een keer dichterbij komt is dat toch niet zo erg, zolang het maar geprobeerd wordt? :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:00

Filmpje was ook vooral grappig bedoeld: https://www.facebook.com/frans.damen.39 ... 890003061/. Ik kan er wel om lachen :')

En idd die anderhalve meter is niet overal te garanderen. Bij een bericht op FB over mogelijk opstarten van de maneges en wat dat in zou houden ook gelijk ja maar als er iemand af valt?? Ja? Als mijn buurvrouw buiten valt ga ik haar ook niet laten liggen. En natuurlijk moet je afwegen of je zo'n risico sport weer op wil starten (alhoewel de paarden nu ook beweging krijgen) maar ik denk als er 1 sport is waar je in 90% (of meer) van de gevallen de anderhalve meter kan waarborgen is het paardensport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:16

Duhelo schreef:
Zelf afhalen is idd prima bij minder luxe gelegenheden idd.
Maar een luxe etentje wordt luxe door de bediening. Dat zie ik ook niet zo voor me.
Nu zouden ze wel nog kunnen werken met de maaltijden op een rolkarretje die tot aan de tafel gerold wordt en je het bord ervanaf kan pakken in de gewone resto's. Maar anderhalve meter ruimte rondom garanderen lijkt me ondoenbaar, vroeg of laat moet je wel eens aan iemand passeren...

In de supermarkt moet je elkaar ook wel eens passeren in het gangpad nu. Ik denk dat het al enorm scheelt als de tafels uit elkaar staan en de bediening op afstand blijft.

Ik bedenk me nu alleen dat het wel een beetje lastig wordt voor alleenwonenden in de horeca dan. Gezinnen en stellen kunnen gewoon bij elkaar zitten, maar als je zoals ik alleen woont moet je ook op anderhalve meter afstand van je gezelschap kunnen zitten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:21

Het zal wellicht voor de luxere restaurants juist beter te doen zijn?
Wij gingen eerder wat luxer eten, vanwege de beleving, de afstand, de privacy en het 'samen' zijn.

Dit in tegenstelling tot eten bij eetcafe's waarbij je bij het achteruitschuiven van je stoel iemand zn tanden tegen zn glas stootte.. , of clubs die tot het maximum volgeduwd worden zodat naar het toilet gaan een soort kruip-door-sluip-door wordt.. K heb regelmatig ergens gestaan en gedacht 'wat als híer nu brand uitbreekt??'

Ik zeg niet dat het makkelijk is voor de horeca, en voor sommigen is het echt heel vervelend, maar voor de beleving en wat meer ruimte zou ik best meer willen betalen.. dan spaar ik er gewoon langer voor..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:35

Dat wordt even wennen voor de voetbalsupporters onder ons

Afbeelding

Supporters ook zo op de tribune.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:38

_O- _O- Ik vind voetballen niks aan, maar misschien als ze het zo gaan doen dat ik ook ga kijken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:45

Maar even serieus. Met voetbal en andere contactsporten is 1.5 meter niet te doen. Als daar niks voor gevonden wordt zal dat de doodsteek voor veel sportclubs worden

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:48

Bij sport is 1,5 meter sowieso niet voldoende.
Op den duur is gewoon alles weer open en dan is het aan de mensen zelf om na te denken.
Dus als jij veel en intensief met mensen omgaat dan moet je goed blijven nadenken of je bij oma op bezoek gaat. Eigenlijk is dat ook het geval bij influenza, maar dat deed bijna niemand. Misschien dat mensen zich nu daarvan ook bewuster worden.

Ik vind het heel bijzonder dat er mensen zijn die zelf erg bang zijn om het te krijgen (en strikt binnen blijven) nu ook blij zijn met versoepeling. Als risicogroep moet je dan juist jezelf nog beter beschermen dan nu. Versoepeling betekend niet dat het virus weg is, maar dat er weer capaciteit is om te verplegen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 09:59

Sizzle schreef:
Bij sport is 1,5 meter sowieso niet voldoende.
Op den duur is gewoon alles weer open en dan is het aan de mensen zelf om na te denken.
Dus als jij veel en intensief met mensen omgaat dan moet je goed blijven nadenken of je bij oma op bezoek gaat. Eigenlijk is dat ook het geval bij influenza, maar dat deed bijna niemand. Misschien dat mensen zich nu daarvan ook bewuster worden.

Ik vind het heel bijzonder dat er mensen zijn die zelf erg bang zijn om het te krijgen (en strikt binnen blijven) nu ook blij zijn met versoepeling. Als risicogroep moet je dan juist jezelf nog beter beschermen dan nu. Versoepeling betekend niet dat het virus weg is, maar dat er weer capaciteit is om te verplegen.

Als er maar genoeg mensen buiten de risicogroepen besmet worden wordt het alsnog een grote ramp met veel IC opnames en erger nog. Het blijven voorlopig nog hele lastige tijden.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:21

En dan al die viezerikken die op het veld lopen te tuffen. :r

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:03

't Is jammer dat 1 april voorbij is, maar 'Nederland heeft bezwaren tegen mondkapjes, daarom andere aanpak met bubbelpakken' zou wel geweldig zijn :D Gewoon iedereen in zo'n bol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:05

Cookies schreef:
En dan al die viezerikken die op het veld lopen te tuffen. :r

Dat vind ik trouwens wel echt een voordeel nu, zoveel mannen liepen op straat maar overal te rochelen en te spugen de laatste jaren. Of hun neus te legen zonder zakdoek op de fiets ;(
Echt zo ranzig en smerig :r . Viespeuken :r .

Maar dat mag in ieder geval niet meer voorlopig *\o/* .

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 12:35

Shadow0 schreef:
't Is jammer dat 1 april voorbij is, maar 'Nederland heeft bezwaren tegen mondkapjes, daarom andere aanpak met bubbelpakken' zou wel geweldig zijn :D Gewoon iedereen in zo'n bol!

Of de maanpakken samenleving. LOL

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:51

Zo lang ik maar niet met zo'n bal naar stal hoef. Paard ziet me al aankomen haha :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 08:55

Hoe meer ik erover hoor, hoe minder ik het me kan voorstellen en het onrealistisch ga vinden

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 08:57

purny schreef:
Hoe meer ik erover hoor, hoe minder ik het me kan voorstellen en het onrealistisch ga vinden

Ik ook :Y) Kan me gewoon niet voorstellen dat dit het nieuwe Nederland wordt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:01

sureido schreef:
purny schreef:

Ik ook :Y) Kan me gewoon niet voorstellen dat dit het nieuwe Nederland wordt.

Alleen voor een bepaalde periode. Ik heb het idee dat iedereen denkt dat het voor altijd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:02

Ik kan het me prima voorstellen eigenlijk. Niet voor altijd uiteraard, maar dat zal ook niet nodig zijn inderdaad.

Jullie konden je waarschijnlijk een paar maanden geleden ook niet voorstellen dat het mogelijk zou zijn om het openbare leven zo goed als stil te leggen. En toch is dat gebeurd.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:05

Als ik een luxe restaurant zou hebben, dan zou ik....

Zithoeken creeren waar mensen gezellig kunnen zitten, wel voor kleine groepjes, dus 2 max 4 personen.
Mooie tafeltjes die je er gedekt en wel tussen kunt rijden, of misschien wel met een plafondlift systeem.

Het inschenken van de wijnen, die komt te vervallen, maar daar zal vast iets op gevonden worden.

Maak ruimte in je hoofd voor de nieuwe luxe ideeen, laat je verrassen door de creativiteit van mensen om je te verwennen als je ergens heen gaat.
Er worden manieren gevonden, daar ben ik zeker van en hoewel ik nooit luxe ga eten, maar wel vaak hutjemutje in een eetcafe achtig iets zat....
Alles wordt anders, dus maak je hoofd leeg van hoe het was, neem afscheid daar van, zodat je de nieuwe ideeen, die, ik weet het zeker dat die aan het borrelen zijn, kunt gaan omarmen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:08

Maffe is ik zie eigenlijk niet heel veel bezwaren. Denk dat er op de meeste plekken wel een mouw aan te passen is. Hier en daar zal wat duurder worden en minder massaal. Misschien hier en daar mondkapje verplicht zoals bv de kapper?

Enige knel lijkt me carnaval, festivals, discos/clubs/sta concerten en braderien. -O- dat wat hoe zuur misschien ook ook geen echte noodzaak is. Al zou ik het heel jammer vinden, als nooit meer dan went dat ook. Vroeger had ik die meest ook niet zo massaal.

Zelfs een pretpark, wachtrij verbreden, om en om in een karretje. Denk dat zelfs daar wel wat te doen is. Dat geldt ook vor bioscopen en sportparken.