Ik zag wat vragen voorbij komen, maar ik ben niet zo heel handig in quoten, in elk geval niet van meerdere mensen
De 1e vraag gaat over isolatie en of personeel getraind wordt hierin. En ja dat is het geval. Deze vorm van isolatie wordt vaker toegepast, hoewel hij nu wel wat strenger is, een spatbril gebruikten we bijv niet zo vaak. Bij besmette patienten staat op de deur een kaart en ook de volgorde waarin je je kleding aan en uit moet trekken. Zover dit nog van belang is, want bijv in het ziekenhuis in Uden zijn hele afdelingen corona+, daar kleed je je niet meer bij elke patient om. Daar zijn ook speciale maskers die je langer op kunt houden en niet steeds bij elke patient of elke kamer hoeft te wisselen. Andere maatregelen zijn er niet, we zijn al blij als er genoeg mondmaskers zijn. Ik zou ook niet weten welke andere maatregelen je zou kunnen nemen. Verder proberen we ook als collega's 1.5 afstand van elkaar te blijven om zo elkaar niet te besmetten
Dan nog een vraag over het hoge percentage verpleegkundig personeel dat besmet is. Ik ben geen rivm, en heb ook geen bronnen. Maar ik vraag me af of het waar is. In Nederland wordt eigenlijk te weinig getest om een goed beeld te geven. Mensen met lichte klachten die gewoon thuis zitten worden niet getest bijv. Wie zegt dat in Tilburg niet sowieso al een hoog aantal mensen besmet is. Of dat bijv de geteste personen veelal in een leeftijdscategorie vallen die veel carnaval gevierd heeft? Ik denk dat het te vroeg is deze cijfers te analiseren, en dat ik daar zeker ook niet de geschikte persoon voor ben

. Ik geloof persoonlijk niet dat de hepatitis vaccinatie iets van doen heeft met hoe ziek je wordt van het corona virus, gewoon omdat dit toch een heel ander type virus is. Van de griepvaccinatie zou ik het me nog enigzins kunnen voorstellen, maar dat is voor mij echt gissen, en totaal niet gebaseerd op wetenschap. Dus niet voor dit topic haha. Er is gewoon niet veel, zelfs de medicatie die we geven aan zieke patienten is eigenlijk vooral natte vinger werk. Iets is beter dan niets. En zegt ook wel wat over het gevoel dat we soms met de rug tegen de muur staan.