Beleggers op het forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:00

Grotere bedragen tegelijk inleggen inderdaad.. of een bank zoeken die weinig of geen transactiekosten rekent.

Wij zoeken liever 10 grote, stabiele bedrijven waar we telkens wat meer in leggen, dan 20 of 30 bedrijven waar steeds kleine beetjes naar toe gaan.

Een paar bedrijven die bij ons nog steeds flink in de plus stonden hebben we afgelopen week verkocht.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:00

Transactiekosten betaal je per fonds/aandeel

Ik stort gewoon elke maand 10€ naar de giro onder mom terras geld..... koffietje met appeltaart is al gauw 7-10€
En zo kijk ik niet om naar de kosten.
Bovendien zit je bij de giro gemiddeld op 2.40€ per kosten en als je verkoopt ook
Dus kleine 5€

Nu zit ik alleen in long en opties := dus ik maak me niet druk om transactiekosten

Ik heb er nog genoeg in de min hoor 8nnemiek.
DSM laag koersdoel... snap ikmdN weer niks van maar ook DSM is een aandeel wat ik hier 20 jaar op de plank laat staan hoeveel ie ook gaat zakken want ergens denk ik dat er nog klap moet komen op de beurs

8nnemiek

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:23

Bij Binck betaal je per transactie, niet per aandeel, dus dat zal per bank verschillen.

Hier staan vooral de ETF’s nog in de min, de rest bijna allemaal in de plus.
We hebben nu zo’n 8000 euro winst sinds we begonnen zijn 3 jaar geleden. Voor de corona was die winst 2000 hoger, maar ik ben al lang blij dat we niet in de min staan!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:45

Ik zei het verkeerd je betaald per order en of ik nou 20 stuks koop of 1000 stuks blijft beetje hetzelfde 2.20-2.70€

Hier gewoon in de min totaal 1900€ was eerst 12000€ in de min.
Maar ik stond ook echt duizenden euro’s in de plus en dat is weg dus theoretische ben ik meer dan 1900€ in de min.

Maar zit ook in de Shell 1500 in de min en toch gaat me niet weerhouden om dadelijk bij te kopen onder de 15€ ...centjes liggen al te wachten 50 of 100 stuks mijn gemiddelde van Shell moet naar beneden.
En dan maakt het niet uit of de Shell komende jaren op 15/19€ blijft staan.

Heb ik nog aandelen die 300-500€ in de min staan 5 stuks en die gaan gewoon niet plussen de komenden maanden het lukt ze niet ....als ze omhoog krabbelen zijn ze het dubbele kwijt 1 week later.
Dus 6 grote dik in de min samen goed voor bijna 5000 in de min -O- verkopen is geen optie

Dankzij paar aandelen die plussen blijft mijn totaal beperkt maar laten we eerlijk zijn 65% staat in de min

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:38

Wat stil hier :)

Vandaag dividend ontvangen van Acomo in deze tijd 0,70€ per aandeel netjes toch
Laatst bijgewerkt door tita op 05-05-20 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:56

Hier gebeurt er niet veel spannends..
We hebben een paar aandelen weer verkocht die we in het dal hadden gekocht, die waren alweer erg duur.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:59

8nnemiek schreef:
Hier gebeurt er niet veel spannends..
We hebben een paar aandelen weer verkocht die we in het dal hadden gekocht, die waren alweer erg duur.

Ik verkoop niks momenteel wil meer long uitbreiden.
Met vakantiegeld zal ik Shell en Acomo verder gaan uitbreiden

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:24

Ik kom me even melden. Het leek me al een tijdje interessant om te beleggen en vandaag heb ik de tijd ervoor genomen om me erin te verdiepen. Heb meteen een rekening geopend bij Robeco en braaf de quick course gedaan. De komende tijd kom ik hier stilletjes meelezen O:)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:40

Leuk Oedi! Hier inmiddels wat meer ervaring gekregen en wat shifts gemaakt in m’n portfolio. Was vandaag wel blij om ING weer omhoog te zien gaan :).

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:20

We zijn weer een maandje verder, hoe gaat het bij jullie?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:23

Ik sta voor het eerst sinds maart weer een stuk in de plus, lucht op **\O/**

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:57

Ik sta steeds minder in de min

Novacyt verkocht en JDE Peet gekocht (Douwe Egberts)
Verder boel dividend ontvangen ....altijd leuk

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 22:18

Ik heb bijna de hele tijd in de plus gestaan eigenlijk, ook omdat ik op tijd bij gekocht heb :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:26

Hier ook nog steeds in de plus, maar we zijn nu vooral aan het wachten op nieuwe koopkansen. De meeste aandelen blijven veel te duur voor ons gevoel.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:34

Hier inmiddels 19% in de plus. Maar ik ben ook pas begonnen dus heb alleen nog maar mogen profiteren van de gevallen beurzen. :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:23

tita schreef:
Ik sta steeds minder in de min

Novacyt verkocht en JDE Peet gekocht (Douwe Egberts)
Verder boel dividend ontvangen ....altijd leuk

Huh, ik dacht dat DE niet te koop was voor particulieren?
Fijne berichten hier! Hier met veel dik in de plus. Vandaag was wel een uitzonderlijk goede beursdag. Heb m’n VWRL’s alweer verkocht en bij de rabo een rekening geopend, ga langzaam een deel overzetten naar NT fondsen.

@annemiek Denk je? Ik vind juist dat alles nog uitermate ‘goedkoop’ is tov voor de crisis. Maar wellicht kijken we bij andere dingen :)

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:30

Positief nieuws allemaal!
Ik heb ook een mooi stijgend lijntje :) Ben vorige maand pas ingestapt dus had ook niet echt anders verwacht

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:49

Badeendje schreef:
@annemiek Denk je? Ik vind juist dat alles nog uitermate ‘goedkoop’ is tov voor de crisis. Maar wellicht kijken we bij andere dingen :)

Dat zal het wel zijn inderdaad :j
Wij hebben onder andere Apple, Microsoft, Vestas, Alfen, Unilever en nog een aantal die inmiddels alweer hoger staan dan voor de crisis of in ieder geval weer bijna even hoog, en de tijdens de crisis niet lager hebben gestaan dan waar ze een jaar geleden stonden. Dat had natuurlijk het voordeel dat we niet heel veel geld kwijt zijn geraakt en nooit echt in de min hebben gestaan, maar heeft ook het nadeel dat we niet heel veel bij hebben kunnen kopen omdat ze dus zelfs op hun laagste punt nog vrij duur waren.

Maar we wachten af totdat bedrijven hun kwartaalcijfers gaan bekendmaken, en dan zal er hier en daar wel even wat kelderen.

Wat leuk dat de nieuwe beleggers allemaal al leuk resultaat zien :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:19

Badeendje je hebt deels gelijk alleen grote beleggers mochten vooraf inkopen
JDE was voor de kleine belegger beschikbaar zodra op de markt kwam
Je kunt nu instappen

ASMI koopt eigen aandelen in voor snelle geld moet je daar nu in beleggen bijna 6€ per aandeel gestegen
Zou zeggen koop er 100 en verkoop die vrijdag weer
Inkoop programma loopt wel even

Verder wat bij gekocht
Sta nu 600 in de min maar ja ik kwam van 7500-12000 af in de min :=

Dus best tevreden ik ga nu eerst maar gewoon sparen.

8annemiek Ben niet met je eens ASMI heb ik hier al vaker aangedragen kon je kopen voor 58€ in 2 maanden is ie naar 118€
Ik denk dat ie naar de 140€ gaat
Is echt goed aandeel kreeg zelfs kapitaal dividend
En ik zag nog meer kooojes maar heb beperkt geld met paard en kinderen wordt er amper gespaard

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:41

In het dal hebben we ook wat gekocht, toen waren er inderdaad wat koopjes, maar nu nauwelijks meer tussen de bedrijven die wij zoeken.
Asmi heb ik niks mee, wij beleggen eigenlijk alleen in bedrijven die we goed kennen en waar we een goed gevoel bij hebben en lang gevolgd hebben, anders wordt het voor ons te veel gokken.
Fijn dat je er zo veel aan verdient hebt, en weer bijna in de plus staat!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:11

Wanneer verkopen jullie eigenlijk? Ik sta nu met bijna al mijn aandelen 10%+ in de plus. Kopen vind ik niet zo moeilijk, verkopen daarentegen heb ik dus veel moeite mee :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:30

Prairy schreef:
Wanneer verkopen jullie eigenlijk? Ik sta nu met bijna al mijn aandelen 10%+ in de plus. Kopen vind ik niet zo moeilijk, verkopen daarentegen heb ik dus veel moeite mee :')

Yup verkopen kan ik ook bijna niet.
Ik ben dagelijks met die dingen bezig

Heb duidelijke selectie in blijvend, hype, nieuwkomers en gokjes.....
Welke aandelen heb je?
Wat is je doel?

8annemiek als je belegger bent voor de fun maar met serieus insteek moet je de index wel kennen maar dat is mijn persoonlijke mening ASMI is sinds dit jaar toegetreden tot de AEX dan praten we niet over een onbekend iets

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:35

Ik heb 4 losse aandelen,

Alfen, houden voor groei
Ahold en Shell voor dividend en groei
KLM omdat ik denk dat die weer een keer goed gaat stijgen als alles voorbij is, die wil ik dan wel een keer verkopen.

Daarnaast nog index trackers, voor de lange termijn.

Doel is dat ze uiteindelijk bijdragen aan ons doel om eerder te kunnen stoppen met werken, maar dan moet er wel eerst meer in.

Portefeuille is nu ongeveer 5000 waard.

Ik heb ook nog 1500 bij Peaks staan, ben aan het overwegen om dat over een maand ofzo ook over te hevelen naar degiro. Enige is dat ik het wel heel makkelijk vind dat het gewoon van mijn rekening gehaald en belegd wordt.

Vorige week ook een pensioen belegging rekening geopend, voor mijn man moet die nog, daarvan moeten we nog bepalen hoeveel er mogen en willen inleggen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:47

Eerder stoppen met werken gaat je niet lukken met deze portefeuille...tenzij je het over paar maandjes hebt.

Peaks heb ik niks mee, ik beleg liever zelf als fout gaat is het mijn fout en niemand anders.

Je hebt bekende aandelen KLM geloof ik niet in, Shell wel heb ik zelf ook en nog bijgekocht gister 10stuks maar.
Ik ben beetje bang voor Q2 en Q3 cijfers van de Shell maar ik geloof heilig in bedrijf.

Alfen geloof ik niet in wilde ooit instappen op 13€ wel spijt maar die zou ik verkopen, ik denk dat ie ooit overspoeld gaat worden door grote jongens ..

Als jouw aandeel Shell 10+ in de plus staat ben je pas ingestapt denk ik.
Ik heb ze jaren gehad verkocht en helaas opnieuw ingestapt toen ze sky high waren 28/29€ momenteel heb ik enkel doel mijn gemiddelde te verlagen inmiddels is dat 22€ en wil ik nog terug dringen naar onder de 20€ per aandeel ik verwacht wel dat de Shell over 10 jaar er boven staat

Prairi ik zou blijven zitten en uitbreiden en meer spreiden.
Je kunt ook nu aandeel zoeken om te verkopen....blijft gok natuurlijk soms pakt goed uit soms moet je je verlies pakken.
Ik heb bv kleine winst met Novacyt gehad en nu gok op CM.com volgens mijn man gaat ie naar de 100€ lachertje maar is wel bedrijf van de tijd en zij hebben juist grote klanten zoals asmi, Shell ahold

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:54

Verkopen doen wij als een bedrijf te duur wordt voor wat ze daadwerkelijk waard zijn, en als er andere redenen zijn om een daling te verwachten. Daar zijn allerlei lastige formules en tabellen voor. Als een aandeel ineens een hype wordt, dan gaat ie bij ons eruit.
En uiteraard alleen als je leuk in de plus staat.

tita schreef:
8annemiek als je belegger bent voor de fun maar met serieus insteek moet je de index wel kennen maar dat is mijn persoonlijke mening ASMI is sinds dit jaar toegetreden tot de AEX dan praten we niet over een onbekend iets

Wij beleggen niet voor de fun, maar om over een jaar of 5 te kunnen stoppen met werken. Mijn vriend zal Asmi vast wel kennen, maar we hebben niks met het bedrijf, dus vinden we het ook niet interessant om bij te houden.
Een van de boeken die we hebben gelezen is Rule # 1. Erg interessant boek, en daarin staan een aantal eisen vernoemd waaraan een aandeel zou moeten voldoen voordat je het koopt, waaronder dus ook dat het iets moet betekenen voor je. Als je interesse hebt in de producten die een bedrijf maakt of in die sector werkzaam bent dan is het veel makkelijker te voorspellen wat zo’n bedrijf gaat doen en hoe ze er voor staan en wat de publieke opinie is enz.
We hebben dan ook bijna alleen bedrijven die daar aan voldoen. We gingen met 10.000 winst de crisis in, zijn heel even bijna alle winst kwijt geraakt, maar inmiddels staan we toch alweer ruim 10.000 in de plus. Ergens doen we iets goed gelukkig :))
De ETF’s en de rekening van de Rabobank deden het jammer genoeg veel slechter dan wij zelf, die hebben ons gemiddelde aardig omlaag getrokken, dus die gaan we beetje bij beetje verkopen zodra ze weer in de plus staan.