Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Noeps schreef:https://nos.nl/op3/artikel/2327075-dit- ... risis.html
Sociaal contact indammen is cruciaal voor het zgn. “flatten the curve”
Mjetterd schreef:Ik vraag mij af, veel mensen proberen alle sociale contacten te vermijden (ik zelf ook). Maar waarom doen we dat eigenlijk? Dat is vanuit de overheid nog niet genoemd als maatregel toch?
Anna79 schreef:Wat betreft honden, ik loop stage in een trimsalon. Vooralsnog is de salon open, er waren wel veel afzeggingen. We hebben extra veel schoongemaakt met dettol en alcohol. Het roept voor ons ook veel vragen op maar je kunt sommige rassen ook niet heel lang niet trimmen. Ik hoor volgende week wel of de salon dan nog open is, kan je nu nog niks van zeggen.
Boras schreef:Mensen, geef het maar op.
Dat scheelt een boel frustratie.
IHN schreef:Je brengt niet alleen anderen in gevaar, ook jezelf. Ik kies daar bewust voor. Sterker nog: ik wilde eigenlijk vorige week op vakantie, omdat de reizen zo goedkoop zijn, en kids vrij van school...dat toch maar niet gedaan (Gaat ook niet meer trouwens). Maar ik denk dan: oudere en zwakke mensen..alla..maar ook een belangrijk kwetsbare doelgroep zijn bijv. rokers met alle problemen van dien...zij kiezen ervoor hun weerstand te verzwakken, en moet ik daar nu rekening mee gaan houden?
I
Boras schreef:IHN schreef:Je brengt niet alleen anderen in gevaar, ook jezelf. Ik kies daar bewust voor. Sterker nog: ik wilde eigenlijk vorige week op vakantie, omdat de reizen zo goedkoop zijn, en kids vrij van school...dat toch maar niet gedaan (Gaat ook niet meer trouwens). Maar ik denk dan: oudere en zwakke mensen..alla..maar ook een belangrijk kwetsbare doelgroep zijn bijv. rokers met alle problemen van dien...zij kiezen ervoor hun weerstand te verzwakken, en moet ik daar nu rekening mee gaan houden?
I
Joh, je kunt je er met hele lappen tekst proberen uit te banketstaaf en lelijk gaan doen, maar deze quote is toch echt van jou. Met dat lezen van mij is niets mis. En ik houd me keurig aan de inhoud.
Ik vind de manier waarop jij je opstelt in je quote schokkend.
IHN schreef:Boras schreef:Mensen, geef het maar op.
Dat scheelt een boel frustratie.
Net als iemand die zegt dat ik er niet inkom omdat ik geen handen wil wassen. Iets wat ik nergens zeg!!!
.
Tallie1979 schreef:Maar mensen, even serieus. Alle hysterie op een stokkie, alle kont tegen de kribbers bij elkaar...
Wat is nou de moeite om een paar weken te luisteren naar de mensen die hiervoor hebben gestudeerd? Wat zijn 3 voorlopige weken op een heel mensenleven? Wat is er zo moeilijk aan denken om je medemens?
3 weken mensen!
Als dat je al te veel gevraagd is, dan ben je echt ieen ras egoïst. Sorry, not sorry.
Mjetterd schreef:Ik vraag mij af, veel mensen proberen alle sociale contacten te vermijden (ik zelf ook). Maar waarom doen we dat eigenlijk? Dat is vanuit de overheid nog niet genoemd als maatregel toch?