De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 08:57

Change03 schreef:
Bij deze, excuses voor de voorgaande post. Ieder zijn mening is van belang en ik vind het fijn dat jullie elkaar hiermee op de been weten te houden

Er is een sterfgeval gemeld in de nabije omgeving. Dat zit mij hoog, vandaar mijn reactie. Te snel gereageerd en niet goed nagedacht. Nogmaals, excuus

Mijn excuses dan ook naar jou. Ik had het woord bizar ook niet hoeven gebruiken. Ik snap heus dat het onderwerp ook verkeerd binnen kan komen, zoals ik in dezelfde post (gelukkig) ook beschrijf.

Maar ik vind het fijn dat er een plek is waar je samen zoekt naar de fijne dingen. Dus ga vooral door.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 09:08

Mooi, verbroedering!

153 radiozenders in Europa draaien tegelijkertijd You'll Never Walk Alone

20-03-20 07:10

Vrijdag om 8.45 uur draaien 153 radiostations tegelijkertijd het nummer You'll Never Walk Alone van Gerry and the Pacemakers. Het idee kwam van 3FM-dj Sander Hoogendoorn, die saamhorigheid wil benadrukken tijdens de coronacrisis.

Het initiatief ontstond dinsdag toen Hoogendoorn in zijn eigen uitzending belde met Jeroen Kijk in de Vegte van NPO Radio 2, die het idee omarmde. Later volgden andere Nederlandse en ook buitenlandse radiostations.

De muziekklassieker klinkt vrijdag tegelijkertijd in 27 landen, blijkt uit een lijst die 3FM publiceerde.

Naast Nederland en Curaçao gaat het om Luxemburg, Duitsland, Spanje, Oostenrijk, België, het Verenigd Koninkrijk, Estland, Bulgarije, Finland, Letland, Slowakije, Roemenië, Georgië, Portugal, Polen, Turkije, Zwitserland, Denemarken, Ierland, Frankrijk, Cyprus, Bosnië en Herzegovina, Noorwegen, Slovenië en Italië.

You'll Never Walk Alone werd oorspronkelijk geschreven door Richard Rodgers en Oscar Hammenstein in 1945, voor de musical Carousel. Het nummer werd daarna meerdere malen gecoverd. De versie van Gerry and the Pacemakers uit 1963 is veruit de bekendste. Het lied werd destijds vrijwel direct omarmd door Liverpool FC, de voetbalclub uit de thuisstad van de band.

Later bleek de muziek ook aan te slaan bij andere voetbalsupporters. Zo is het tegenwoordig bijvoorbeeld te horen bij verschillende Nederlandse clubs.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:09

Elisa2 schreef:
Het valt me ook op hoe enorm rustig het buiten geworden is, een soort energetische rust. Net of de hele aarde tot rust komt.
Die rust doet mij wel goed in ieder geval.

Precies!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:19

elnienjo schreef:
Elisa2 schreef:
Het valt me ook op hoe enorm rustig het buiten geworden is, een soort energetische rust. Net of de hele aarde tot rust komt.
Die rust doet mij wel goed in ieder geval.

Precies!

Ja dat gevoel heb ik ook. Maar wat ik ook 'fijn' vind, is dat er meer mensen buiten zijn en die mensen ook gewoon vriendelijker zijn. Iedereen lijkt nu te snakken naar een ander gezicht en een andere hallo dan diegene waar we al 1,5 week met in ons 'kot' zitten. Het maakt een mens anders, vriendelijker, begripzamer lijkt het wel. Misschien droom ik een beetje, maar ik hoop dat als we allemaal uit deze quarantine komen, er een klein beetje van blijft hangen, al is het maar een heel klein beetje

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:38

Witgoedhandelaren hebben ook een gelukje, er is een run op vriezers :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:43

De voordelen wegen niet op tegen de nadelen, vooral vanwege het feit 2 kids in huis _O-

Maar ik heb wel meer klusjes in huis gedaan waar ik niet aan toe kwam.
En ik slaap snachts als een blok omdat ik bekaf ben haha

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:48

Ik heb gister na 10 uur heerlijk een rondje door een ongeveer leeg Zwolle centrum gewandeld. Echt bizar op een donderdag avond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:49

fransje23 schreef:
Mooi, verbroedering!

153 radiozenders in Europa draaien tegelijkertijd You'll Never Walk Alone

20-03-20 07:10

Vrijdag om 8.45 uur draaien 153 radiostations tegelijkertijd het nummer You'll Never Walk Alone van Gerry and the Pacemakers. Het idee kwam van 3FM-dj Sander Hoogendoorn, die saamhorigheid wil benadrukken tijdens de coronacrisis.

Het initiatief ontstond dinsdag toen Hoogendoorn in zijn eigen uitzending belde met Jeroen Kijk in de Vegte van NPO Radio 2, die het idee omarmde. Later volgden andere Nederlandse en ook buitenlandse radiostations.

De muziekklassieker klinkt vrijdag tegelijkertijd in 27 landen, blijkt uit een lijst die 3FM publiceerde.

Naast Nederland en Curaçao gaat het om Luxemburg, Duitsland, Spanje, Oostenrijk, België, het Verenigd Koninkrijk, Estland, Bulgarije, Finland, Letland, Slowakije, Roemenië, Georgië, Portugal, Polen, Turkije, Zwitserland, Denemarken, Ierland, Frankrijk, Cyprus, Bosnië en Herzegovina, Noorwegen, Slovenië en Italië.

You'll Never Walk Alone werd oorspronkelijk geschreven door Richard Rodgers en Oscar Hammenstein in 1945, voor de musical Carousel. Het nummer werd daarna meerdere malen gecoverd. De versie van Gerry and the Pacemakers uit 1963 is veruit de bekendste. Het lied werd destijds vrijwel direct omarmd door Liverpool FC, de voetbalclub uit de thuisstad van de band.

Later bleek de muziek ook aan te slaan bij andere voetbalsupporters. Zo is het tegenwoordig bijvoorbeeld te horen bij verschillende Nederlandse clubs.

Mooi was dit net. Ik schoot wel even vol.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:17

Romy1234 schreef:
De voordelen wegen niet op tegen de nadelen, vooral vanwege het feit 2 kids in huis _O-

Das dan toch een voordeel? Ik neem aan dat je kinderen hebt omdat je graag kinderen wilde en nu heb je er meer tijd mee en voor.
Ik snap al die berichten van mensen die hun kinderen thuis zwaar vinden niet. Zijn ze dan zo slecht opgevoed of allemaal 'foutjes'?
We hebben tegenwoordig een cultuur dat de kinderen vermaakt moeten worden, gillen en schreeuwen.

Dat zie ik als voordeel, dat de ouders weer meer verantwoordelijk worden voor hun kroos en misschien daarom ook weer wat normaler leren spelen ( lees met plezier op een normaal geluidsniveau)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:19

smurffie schreef:
Romy1234 schreef:

Das dan toch een voordeel? Ik neem aan dat je kinderen hebt omdat je graag kinderen wilde en nu heb je er meer tijd mee en voor.
Ik snap al die berichten van mensen die hun kinderen thuis zwaar vinden niet. Zijn ze dan zo slecht opgevoed of allemaal 'foutjes'?
We hebben tegenwoordig een cultuur dat de kinderen vermaakt moeten worden, gillen en schreeuwen.

Dat zie ik als voordeel, dat de ouders weer meer verantwoordelijk worden voor hun kroos en misschien daarom ook weer wat normaler leren spelen ( lees met plezier op een normaal geluidsniveau)

Amen _/-\o_

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:20

smurffie schreef:
Romy1234 schreef:

+:)+.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:25

Ik zie om me heen veel gefrustreerde ouders mopperen tegen hn kinderen. ( In de supermarkt en de weg ernaartoe) dan denk ik: Nu snap je ook hoe leuk je kind is!! Lekker makkelijk om het door de school of opvang te laten opvoeden, nu merk je pas wat moeder zijn is. Ipv je kind dumpen bij school of opvang er zelf voor zorgen en erachter komen dat stormpje of vlindertje helemaal niet zo braaf zijn als je dacht, want nu moet je ineens zelf opvoeden!

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:33

Ik las een paar pagina's geleden iets over mensen die hopen dat thuiswerken de norm wordt. Ik mag al jaren een paar dagen in de week thuiswerken (IT'er), maar veel van mijn directe collega's worden nu gillend gek en dan is de eerste week nog niet voorbij. Ik voorspel een paar echtscheidingen en mensen die heel blij zijn wanneer we weer met z'n allen naar kantoor mogen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 10:39

Voordeel: je waardeert je collega's en werkplek weer meer!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:42

Shae schreef:
Ik las een paar pagina's geleden iets over mensen die hopen dat thuiswerken de norm wordt. Ik mag al jaren een paar dagen in de week thuiswerken (IT'er), maar veel van mijn directe collega's worden nu gillend gek en dan is de eerste week nog niet voorbij. Ik voorspel een paar echtscheidingen en mensen die heel blij zijn wanneer we weer met z'n allen naar kantoor mogen.

Ik denk dat het behoorlijk van de thuissituatie afhankelijk is of thuiswerken positief of negatief wordt ervaren.

Ik denk niet dat thuiswerken de norm gaat worden, ik hóóp wel dat de mogelijkheden daarop een stuk groter worden. Want er zijn(waren?) best veel mensen die thuis zouden willen/kunnen werken, maar dat van hun baas simpelweg niet mogen/mochten. Hopelijk zien die nu dat het thuiswerken niet negatief is/hoeft te zijn op de productiviteit en gaan het vaker toestaan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:45

Nu kan ik niet thuiswerken, want zorg, maar ik zou dat ook echt niet kunnen. Hoe raken mensen niet elke 5 minuten afgeleid :=

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:53

Tjah, hoe concentreert men zich op het werk, en raakt niet afgeleid door een langslopende collega, collega verderop die aan het praten is, muziek die aanstaat waar je je aan irriteert (maar de rest fantastisch vind)

Ik zou me thuis (mits echt kantoortje te creëren is) denk ik beter kunnen concentreren als in de gemiddelde kantoortuin :+

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:53

Wij hebben een klein kantoortje dus nu mijn broer thuiswerkt zit hij daar, dus geen prikkels of iets. Denk dat het al iets lastiger wordt als je in de woonkamer zit.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:20

smurffie schreef:
Romy1234 schreef:

Je hebt zelf zeker geen kinderen? Dat ouders het zwaar vinden heeft toch niks met opvoeding of gewenstheid (oh come on 8)7) te maken? Kinderen missen hun routine, school, spelen met vriendjes! Tja, daar worden ze thuis soms niet gezelliger van. En dan verwacht je werkgever dat beide ouders thuis werken }:0

Pluspuntje: als je je relatie eens goed wilt testen is dit een van de beste proefjes :)

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:48

candalisa schreef:
Toch vind ik het ook schrijnend hoe sommige dit beschouwen. Daarbij zeg ik zeker niet dat we allemaal in een hoekje moeten gaan zitten huilen maar het steekt dat sommige mensen dit als een vakantie beschouwen... dus eigenlijk meer de manier waarop...

Ik zie mijn bedrijf langzaam weg glippen en daarbij ook mijn paarden. Na een vechtscheiding heel hard geknokt om ze te kunnen behouden en nu is het allemaal zo onzeker. Ook kwa gezondheid vind ik het best overweldigend... van mij is die al niet best en moet al veel inleveren de angst om zoiets er boven op te krijgen is toch wel heel reeel ...

Mijn vader heeft longemfyseem dus die heb ik al weken niet durven zien terwijl ik juist alle tijd wil benutten die ik nog met hem heb... mijn hond moet ingeslapen worden maar mijn dierenartsen zijn niet beschikbaar momenteel.

En ja ik heb nu meer tijd voor mijn beestjes maar voor hoe lang nog? Dus voor mij is het moeilijk hier voordelen uit te halen.

Dus ik probeer het wel het lukt alleen niet :(

Soms is het leven gewoon onwijs K.U. T. Corona crisis of niet. Kan je met je bedrijf niet geholpen worden financieel, door de overheid? En waarom zijn je D.a. 's niet beschikbaar? dat is raar hoor!
Misschien kan je op een andere manier nog wat centjes binnen hengelen, al is het maar als vakkenvuller.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte en wijsheid! hopelijk ziet het er snel weer wat positiever uit voor je!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:26

Zag dat Agradi mensen zocht voor tijdelijk in het magazijn en kon per direct opgezegd worden misschien voor sommige een optie om toch wat inkomsten te genereren.
Laatst bijgewerkt door Dani op 23-03-20 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Puntjes uit naam gehaald.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:34

Om de moeders een riem onder het hart te steken. Sterkte voor jullie. Kinderen uit hun ritme kunnen veel vragen en ook teveel van hun ouders.
Misschien een oplossing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:41

smurffie schreef:
Romy1234 schreef:

Wauw, ik wordt om dit vooroordeel wat jij hebt zelfs een beetje boos.
Jij hebt een oordeel klaar staan terwijl je geen flauw benul hebt hoe mijn thuissituatie is, beetje jammer dit.

Ik heb destijds toen ik zwanger was van de 1e mijn eigen (goedlopende) zaak stopgezet, ben parttime gaan werken omdat ik graag er voor mijn kinderen wil zijn en dat ze niet opgevoed worden door een ander en daar sta ik nog steeds achter.

Maar dat wil niet zeggen dat alles makkelijk is, ik werk 2 dagen in de week (momenteel werk ik niet omdat mijn baas de zaak dicht heeft wegens Corona) waaronder op een zaterdag zodat mijn man dan thuis is en de kinderen dus maar 1 dag in de week naar de opvang gaan, omdat ik het ook belangrijk vind dat ze leren omgaan en spelen met andere kinderen.

Wel is mijn oudste een erg uitdagend kind, wat niet maakt dat ik minder van hem hou, ben net zo gek op hem als mijn dochtertje.
Laat ik het erop houden dat ik met hem 24/7 consequent moet zijn anders wordt hij onmogelijk, en ja dat is door verschillende instanties bevestigd dat het niet aan mij ligt want bij anderen doet hij dat ook, vreemde ogen dwingen niet bij hem.
Oja mijn dochter heeft hier allemaal niks geen last van trouwens om nog maar even te bevestigen dat het niet aan mij ligt, aangezien ik mij het namelijk al die tijd wel heb aangepraat dat het mijn schuld is.

Zelf ben ik niet alste fit door mijn zwangerschap, mijn man kan niet thuis werken en maakt lange dagen, ik heb tot savonds 19.00 uur geen moment voor mijzelf zowat, en ben savonds te moe om nog naar mijn paard te gaan.
Dus ja dat maakt het voor mij momenteel heel zwaar, maar hey ik hou met heel mijn hart van ze maar ik ben zelf ook nog een persoon met bepaalde behoeftes.

Makkelijk oordelen vanaf je schermpje :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 15:05

Zullen we proberen elkaars voordelen niet te ver- en beoordelen?

Hooguit vragen naar iemands beweegredenen?

Wil het positief houden hier nu er al zoveel negatiefs is!
:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:07

Romy, voor jou ook dit filmpje. Geniet ervan want het is zo geestig en zit alles in als het gaat om ouderschap dat niet altijd meevalt en is zo herkenbaar :(:)

Sommige posts gewoon laten gaan, zegt vaak meer over gebrek aan empathie vd poster ,verdedig je vooral niet. :*