Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:20

Ik werk in een verpleeghuis in zeeland en heel veel brabantse mensen zijn het beu en gaan nu juist even op een uitje,omdat ze het gewoon beu zijn thuis...echt en dan ook gewoon zeer jonge kinderen mee.Dat dus in een diens 3x echt zo triest ook voor de allerzwaksten in onze groep.
En boos dat ze dan zijn want ze hebben zolang gereden en nu mogen ze niet naar binnen...echt er is er een een klacht in gaan dienen die kwamen echt uit het centrum van de zwaarst getroffen gebieden en dan zelf ook net verkouden zijn geweest ( dus het is voorbij, oli dom!))
Dus ja nu is er dus een heel protecol in werking gezet ook voor ons als verzorgenden en ons gezin!

Ik hoop dat dus mensen hun verstand gebruiken,en thuisblijven!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:22

wemkelover schreef:
Ontvangen jullie nu visite thuis? Ik heb gisteren visite gehad van ouders. Vanmiddag stiefbroer met kind, geen grote groepen. Ik vroeg mij dat af... Ene kant zegt mij niet handig, andere kant zegt mij dit is maar minimaal contact.

Nee geen visite hier thuis en de afspraak dat ik naar mijn ouders zou gaan aan de andere kant van het land hebben we ook afgebeld.
We zouden zelf aankomende week bij ons nieuwe huis gaan kijken, en de kopers van ons huidige huis zouden hier komen ter kennismaking maar ik heb alles gecancelled.

juval

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:26

geen visite hier, en we gaan ook nergens heen. Kinderen blijven thuis tot ik denk dat het weer veilig is. Ik moet wel nog naar de supermarkt morgen, maar dan gaan de kinderen ook niet mee, ook al willen ze graag. jammer dan.

Ik hoop dat de scholen sluiten.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:46

Supermarkt is dus ook mijn struikelblok, we zijn allemaal verkouden en hoesterig, maar over 2/3 dagen moet ik toch echt weer heen en mijn kinderen zullen wel mee moeten helaas. Hopelijk is het dan niet meer zo hysterisch druk als afgelopen dagen.

Ook nog even kijken hoe het ik het met de oppas kan doen wanneer ik ga werken. Normaal past mijn moeder op, maar haar partner valt wel onder de risico doelgroep en ze werken beide in de zorg dus dat is geen verstandige optie. Hopelijk neemt hun vader het serieus en kan hij hierin iets betekenen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:52

Supermarkt vind ik sowieso wel een dingetje. Met de gemiddelde kleuter is dat niet hygiënisch te doen...die zitten overal aan en zitten dan ook meerdere keren aan hun gezicht....waardeloos is dat. Eigenlijk zou je dat kind dan constant in de alcoholische handgel moeten zetten maarja die zal wel overal uitverkocht zijn...

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:20

Wat doen jullie met spelen? Mag een vriendje of vriendinnetje wel in huis?
Gisteren stond er een vriendje voor de deur. De kinderen zijn gaan voetballen op het voetbalveld in de buurt en daarna wilden ze even op de PlayStation. Vond het raar om te zeggen dat 'Pietje' niet binnen mocht komen maar het zat me vervolgens ook niet lekker dat hij hier zat.
En nu wil de oudste (12 jr) met haar vriendinnen afspreken. Euhh, dat kan dus eigenlijk niet. Tenzij ze buiten spelen?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:26

Hier even geen vriendjes en vriendinnetjes meer. Onze kinderen spelen met elkaar en mogen gewoon in de tuin e.d.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:27

Hier idd ook even geen vriendjes/vriendinnetjes, zowel buiten niet als ook binnen niet.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:34

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:57

Hier ook in afzondering.

Misschien komt er, als het lang gaat duren, een echtscheidingsgolf. Of juist een geboortegolf :D

Ik heb besloten ook mijn moeder de komende 2 weken niet te zien. Dat gaat me erg aan het hart. Ze woont in een verpleeghuis voor demente bejaarden en is erg kwetsbaar. Bellen met haar kan niet meer. Een knuffelverbod accepteert ze niet.
Ik hoop dat ze het kan begrijpen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:38

Boras schreef:
Hier ook in afzondering.

Misschien komt er, als het lang gaat duren, een echtscheidingsgolf. Of juist een geboortegolf :D

Ik heb besloten ook mijn moeder de komende 2 weken niet te zien. Dat gaat me erg aan het hart. Ze woont in een verpleeghuis voor demente bejaarden en is erg kwetsbaar. Bellen met haar kan niet meer. Een knuffelverbod accepteert ze niet.

Juist Dit! ik geef je een virtuele knuffel is zo verstandig ,maar zo hart verscheurend wij hebben dus momenteel een hele afdeling vol met ontroostbare ouderen.(en dat voelt zo rot, ook al doe je stinkend je best als personeel je kunt nooit familie vervangen)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:10

Boras schreef:

Hier in België mag mijn tante al enkele dagen niet meer op bezoek bij mijn demente oom in een rust- en verzorgingstehuis, blijft zeker zo tot eind van de maand.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:15

beatje schreef:
Balte,Er zijn anders veel studenten die aanbieden op te passen,en je kan oppas bij de ziekekas aan vragen.Als je wil zijn er mogelijkheden.
Hier in de omgeving word veel hulp aangeboden,kijk maar eens opp de facebook van je gemeente

Maar dat wil ik niet, want ik kom dan wel nog in contact met ofwel groepen leerlingen ofwel groepen collega's. Maar, ondertussen zijn er nieuwe richtlijnen gekomen waarbij leerkrachten preventief kunnen thuis blijven als ze samenwonen met iemand met een hoog risico. Oef.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:30

ik hoorde net bij WNL dat in Engeland al een huis'arrest' geldt voor 70+ ers.... dat gaat wel heel ver.

hier komen geen kinderen spelen, ze hebben gelukkig elkaar nog.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:34

Tsja, als ze slim zijn blijven ze zelf binnen. Ik heb de laatste dagen heel wat verdachte mensen gezien in mijn werk maar als ik 70+ was zou ik zelf binnen blijven

Eigenlijk gewoon iedereen als ik niet zou moeten werken, het valt echt niet mee..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:35

hwn schreef:
Boras schreef:

Hier in België mag mijn tante al enkele dagen niet meer op bezoek bij mijn demente oom in een rust- en verzorgingstehuis, blijft zeker zo tot eind van de maand.

Ben ik eigenlijk, hoe moeilijk ook, ook voor.

Voor de ouderen, maar ook voor het personeel. Wat als dat massaal omvalt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:38

Wat ik vooral heel bijzonder vind zijn alle mails die ik krijg van winkels of organisaties die maar willen benadrukken dat je heel veilig bij hen kan winkelen. Dat ze voorzorgsmaatregelen getroffen hebben en welke dat zijn en dat je dus nog steeds bij hen kan komen winkelen en dat de behandelingen gewoon doorgaan.
Je gaat gewoon twijfelen zo je toch niet gewoon even naar de Intratuin kan bijvoorbeeld. En ik heb woensdag een fysio afspraak staan en vrijdag in het UMC. Ja wat moet je daar dan mee?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:44

juval schreef:
ik hoorde net bij WNL dat in Engeland al een huis'arrest' geldt voor 70+ ers.... dat gaat wel heel ver.

hier komen geen kinderen spelen, ze hebben gelukkig elkaar nog.

Nou ja mogen ze hier ook wel invoeren hoor. Kunnen mijn schoonouders er niet van overtuigen thuis te blijven. Die gaan een midweek naar de Veluwe. Onder het mom van of we nu thuis zitten of daar dat maakt toch niet uit?

Ik gok dat de scholen dicht gaan.

Onze dochter is alleen thuis. Heeft star stable waar ze zich mee vermaakt. Op schooldagen maar aan de Squla.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:55

Ik weet niet of de scholen dichtgaan. De ene expert zegt sluiten, terwijl de andere zegt dat ze open moeten blijven.
Ik ben docent op het vo en ik ben dus heel benieuwd wat t gaat worden en hoe we verder gaan als ouders hun kinderen thuis gaan houden... voorlopig wacht ik nog maar af...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:56

is dat Squla echt goed, leuk, leerzaam voor de kinderen? heb me er nog niet echt in verdiept eigenlijk. heeft het zin om dat te nemen? (wat kost het?)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:58

Wij gaan ook aan de squla. Onze dochter vind het in elk geval erg leuk en het is wel echt een aanvulling op school. Kosten zijn 11.99 als je het 1 maand wilt afsluiten. 9.99 per maand voor een half jaar abonnement en 7.99 per maand bij een jaarabonnement.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:01

Wij hebben al een paar maanden Squla voor een jongetje van 4, nu dus bijna 5. Het is wel grappig hoor, geen idee hoe het voor oudere kinderen is. In principe kunnen ze er wel het 1 en ander van opsteken.

Op school doen ze ook wel eens Squla in de klas. Ieder kind heeft zijn eigen schoolaccount geloof ik.
En je kan je thuisaccount er aan koppelen. Dat moet je zelf in het ouderdeel doen, je school kiezen en account koppelen. En dan op school gebruikersnaam / inloggegevens doorgeven zodat ze op school en thuis met hetzelfde account spelen. Dan ziet school ook wat kind thuis kan....en andersom. Op zich best handig :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:17

Wij hebben het vooral voor taal en spelling gedaan. Ze vindt het leuk maar we moeten wel dicht erop zitten uit zichzelf doet ze het niet (groep 6).

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:26

School kan een gratis account aanmaken voor de leerlingen en die kunnen ze dan onder schooltijden gebruiken. Ideaal in dit scenario. Van 08 tot 15u kunnen ze er dan op ongeveer.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:59

miramii schreef:
Ik wilde al vragen, vanwaar is het zo’n probleem dat de stof ingehaald gaat worden in de meivakantie of zomervakantie? Dan zijn de leerlingen op tijd weer op niveau voor het nieuwe jaar.

Hola, ook even aan het personeel denken.
Wij moeten nu de kinderen opvangen, alsof wij niet ziek kunnen worden. (België) Wij kunnen (en willen) ze heus niet op een m afstand houden. ... tegelijk moeten wij proberen om hen digitaal te bereiken en op niveau te houden. Waarbij men gemakshalve vergeet dat 10 a 20 % thuis hopeloos achterloopt op digitaal vlak. Die mogen natuurlijk ook niet verder achtergesteld worden. Bestuurders praten daar wel netjes omheen

Dan zou je ons in de vakantie door laten werken. Wat stel je voor qua financiele regeling?
Bovendien klaagt men nu al over het tekort aan leraren basisonderwijs.

Al die mensen die moeite hebben met hun eigen kinderen ... ik heb er wel 24 in de klas!
En ik moet ze nog doen werken ook! Als kers op de taart word ik dan nog af en toe in de rug geschoten door een ouder die het allemaal beter weet.

De vakantie? Ik heb ze gewoon nodig om op 1 sept. alle kinderen weer door een postieve bril te kunnen bekijken, steeds weer kansen te geven, en mee te nemen op weg naar volwassenheid.