Karl66 schreef:Eén van de grote zekerheden in het leven is dat we dood gaan, of dat nou door ongelukken, ziekte of gewoon ouderdom is. Wat we ook zeker weten is dat er mensen door het coronavirus zijn overleden en dat er nog meer zullen overlijden. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat we door onze eigen egoïsme meer mensen moeten laten sterven dan toch al het geval is.
Dat er veel economische gevolgen aan deze virusuitbraak zitten is ondertussen ook wel duidelijk. En ja laten we alsjeblieft proberen die gevolgen zo klein mogelijk te houden. Maar laat dat nou net zijn waar onze overheid en de meeste andere overheden mee bezig zijn, continu balanceren op die lijn waarbij je de economie zo weinig mogelijk schade doet, terwijl je tegelijkertijd de uitbraak vertraagd. En waar de schade te groot wordt, wordt geprobeerd als gemeenschap gezamenlijk die schade zoveel mogelijk te beperken door extra maatregelen. Maar onder aan de streep gaat iedereen hier pijn van lijden en als je uiteindelijke pijn niet meer dan 150 euro of de aanschaf van een extra camera is, dan is dat echt een schijntje in vergelijking met andere mensen, die geliefden kwijtraken, die de rest van hun leven lichamelijke klachten zullen houden, die opeens geen baan meer hebben en zo kan je nog wel even doorgaan.
Wat ik misschien nog wel het verschrikkelijkste aan deze discussie vindt, is dat je in dit soort tijden meestal meer begrip, medemenselijkheid en de wil om elkaar te helpen ziet en dat er dan nog steeds mensen zijn die niet verder dan zichzelf en hun eigen ego kunnen kijken.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Goed gezegd.