Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jis_ schreef:Ghostattack schreef:Met ritsen rijd ik altijd door tot het einde, daar kom je er vanzelf tussen namelijk. Hoef je niks voor te forceren, nog nooit problemen mee gehad. Maar ik ben dan ook niet bang om hem ergens tussen te proppen als het ritsen heel langzaam gaat, ik moet dat ongeveer dagelijks doen als ik hier de A28 op ga.
Invoegen doe ik gewoon wanneer het kan en past met de juiste snelheid aangepast aan de rest van het verkeer.
Maar die ene keer dat een oudere meneer met caravan bedacht dat het wel een succes zou zijn om met amper 60 in te voegen op de A15 met veel vrachtwagens.. Toen zag ik mijn leven heel even voorbij flitsenVrachtwagens moesten vol in de ankers door die vent, complete opstopping veroorzaakt. Ik reed achter meneer met de caravan en had letterlijk geen keuze behalve mezelf er ook maar tussen forceren. Vrachtwagens waren not amused en meneer gewoon doodleuk doorkachelen met 65, vooruit starend
Oef! Zat jij dan tussen de caravan en de vrachtwagen? Kon je niet verder op de oprit de caravan man rechts inhalend?
Als ik verderop zie dat het druk wordt en zelfs een snelheidsvermindering wordt aangegeven ga ik naar links, al helemaal met mijn korte lage bakkie, schuif niet graag onder een vrachtwagen.
Saranghea schreef:Oh nog een ergernis die me te binnen schiet, gewoon geen plaats willen maken voor blauw licht. Iedere wagen die met blauw licht rijdt heeft daar een reden voor en een paar seconden kunnen voor zo'n voertuig een hoop schelen.
SusanH schreef:Saranghea schreef:Oh nog een ergernis die me te binnen schiet, gewoon geen plaats willen maken voor blauw licht. Iedere wagen die met blauw licht rijdt heeft daar een reden voor en een paar seconden kunnen voor zo'n voertuig een hoop schelen.
Heeft niet zoveel met willen te maken denk ik hoor. Meeste mensen weten echt niet hoe ze moeten reageren.
chanicha schreef:Nou met een sirene vind ik het ook verwarrend als ik voor een stoplicht sta.
Wil best doorrijden en normaal maak ik zeker ruimte hoor maar heb geen trek een een bon.
Snorlex schreef:Veelen ik rijd zelf ook niet als een godin hoor haha. Over het algemeen: zelf goed anticiperen scheelt al een hoop.
Maar mensen, hoe moeilijk is ritsen?!
Werkelijk, ik verbaas mij iedere keer weer.
Ik kom vanaf de invoegstrook, iedereen naar links omdat de rechterbaan dicht zou gaan zo’n 300 meter verderop. Links staat ondertussen stil. Dus ik rij rustig door op rechts om een plekje op de linkerbaan te zoeken zodra daar ook weer wat beweging in komt (want hoeveel zin heeft het dat ik op de rechterbaan stil ga staan).
Maar mijn gedrag schoot een medeweggebruiker totaal in het verkeerde keelgat
Ik reed net iets voor meneer toen links weer op gang begon te komen dus ik stak mijn knipperlicht uit en hij reed direct het gat dicht om vervolgens constant naast mij te blijven rijden tot het rode kruis.
Die heeft wel even een middelvinger gekregen...
ikke schreef:Had ik kunnen zijn, ware het niet dat ie blijkbaar niet z'n wagen naar rechts liet lopen.......
JIJ bent zo'n*** die een niet onbelangrijk deel van de files mede veroorzaakt door je wisselgedrag!
Snorlex schreef:Meneer veroorzaakte juist een storing in de doorstroming door bij een invoeg mogelijkheid de ruimte direct dicht te rijden om maar geen 2 seconden te verliezen.
ikke schreef:Snorlex schreef:Veelen ik rijd zelf ook niet als een godin hoor haha. Over het algemeen: zelf goed anticiperen scheelt al een hoop.
Maar mensen, hoe moeilijk is ritsen?!
Werkelijk, ik verbaas mij iedere keer weer.
Ik kom vanaf de invoegstrook, iedereen naar links omdat de rechterbaan dicht zou gaan zo’n 300 meter verderop. Links staat ondertussen stil. Dus ik rij rustig door op rechts om een plekje op de linkerbaan te zoeken zodra daar ook weer wat beweging in komt (want hoeveel zin heeft het dat ik op de rechterbaan stil ga staan).
Maar mijn gedrag schoot een medeweggebruiker totaal in het verkeerde keelgat
Ik reed net iets voor meneer toen links weer op gang begon te komen dus ik stak mijn knipperlicht uit en hij reed direct het gat dicht om vervolgens constant naast mij te blijven rijden tot het rode kruis.
Die heeft wel even een middelvinger gekregen...
Had ik kunnen zijn, ware het niet dat ie blijkbaar niet z'n wagen naar rechts liet lopen.......
JIJ bent zo'n*** die een niet onbelangrijk deel van de files mede veroorzaakt door je wisselgedrag!
Maar blijkbaar weten jullie allemaal perfect hoe het moet. Kom mij het dan maar eens voordoen.....
hoe je volgens jullie dan 12 ton vrachtwagen door het verkeer moet zien te loodsen, zonder schade.
Citaat:Overigens, met gelijke snelheid invoegen gaat ook een beetje lastig als je vanuit een 20km pu file in moet voegen in een 100 of 120 km pu weg, en iedereen ook gewoon met die gang langs de file sjeest... Je hoeft echt niet stil te gaan staan natuurlijk, maar een beetje rekening houden met mensen die een andere kant op moeten zou wel fijn zijn
IMANDRA schreef:Meneer stelde het niet zo op prijs, haalde me in en ging voor me rijden waarna hij vol op de rem ging. Tja, als jij daar blij van wordt vent. Ík had geen haast