Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ista schreef:Oké, ik heb een nieuwe motorjas nodig. Nu zocht ik een Gore-Tex en had ik online een hele gave gezien (Italiaans merk). Zwart, antraciet en fluo-gele accenten. Normale prijs €520,-, nu afgeprijsd met €100,-.
In een winkel wezen passen voor de maat, jas zit echt goddelijk! Broek erbij gepast. Wow, wat is dit? Hebben Italiaanse dames geen kuiten? Broek zat dus verschrikkelijk. Maat groter zit dan goed bij de benen, maar dan is de taille weer veels te ruim. Met andere woorden: de bijpassende broek zou nooit lekker gaan zitten. Ik dacht: Ach, dat komt wel een andere keer.
Dus jas besteld, betaald. Krijg de volgende dag een mail dat de jas er in mijn favo-kleur niet meer is in mijn maat. Of ik geld retour wil of iedere andere kleur (die zijn er natuurlijk weer wel). Nu dus een andere kleur besteld, waar ik helemaal niet zo fan van ben.
Jas moet nog binnen komen. Maar inmiddels dus aan het twijfelen geslagen. Ik kan vanuit dezelfde set (of eigenlijk dit merk: is meer voor de langere, slankere mens) geen bijpassende broek kopen. Motorkleding wordt aan elkaar vast gemaakt met een rits op de rug, om rijwind tegen te gaan, maar ook om te zorgen dat je jas niet omhoog getrokken wordt bij een eventuele glijpartij. Merken hebben allemaal verschillende verbindingsritsen, dus jas van merk A is niet vast te ritsen op broek van merk B.
Ik moet het gewoon annuleren he? Maar ik vond die fluo-gele jas zo mooi.....
Ceffyl schreef:Wat een geweldig topic! En die reacties, echt lekker gemeen soms, love it![]()
Die motorjas zou ik terugsturen, heb je niks aan. Dan kan hij goedkoop zijn, maar als hij op geen van je broeken past heb je er helemaal niks aan en is elke euro er 1 teveel die je eraan besteed hebt.
Amado7 schreef:L_iek schreef:Ik wil een Nintendo Switch, portemonnee wil het niet.
Nog minder contact met de wereld om je heen. Mensen zitten al veel op hun telefoon ( Ik ook) , maar veel mensen kunnen nog niet eens zonder hun telefoon als ze iemand op visite hebben. En dan koop je ook nog eens zo'n ding, nog meer met je hoofd onbereikbaar. Zonde van je geld, spelletjes kan je ook op je telefoon of pc.
Sheran schreef:Ceffyl schreef:Wat een geweldig topic! En die reacties, echt lekker gemeen soms, love it![]()
Die motorjas zou ik terugsturen, heb je niks aan. Dan kan hij goedkoop zijn, maar als hij op geen van je broeken past heb je er helemaal niks aan en is elke euro er 1 teveel die je eraan besteed hebt.
Volgend mij vroeg je net iets over een föhn. Ik heb hem het laatste kwartier opgezochtIs het die supersonic? Want die snap ik dus niet. Sowieso: Sonic? Droogt hij je haar met geluidsgolven? Of maakt ie gewoon een hoop herrie? Maar verder: ook zo lijkt föhnen me nog steeds niet goed voor je haar. Maar goed, ik föhn dan ook nooit. Gewoon aan de lucht laten drogen, veel beter voor je haar...
Sheran schreef:Gebruik je nu ook een föhn? Wat zou de Supersonic toevoegen?
Ik fiets er ook even tussendoor met eentje waarbij ik bijna per direct op de fiets wil springen om er een te halen: een dikke fleece rijlegging. Vooral omdat ik nu zoveel zin heb om het even goed warm te hebben (verwarming is kapot, dus dat zal mijn beeld misschien iets vertekenen). Maar ik ben een koukleum en heb het altijd koud bij de paarden. Zo'n legging lijkt me dan heerlijk...
Sheran schreef:Gebruik je nu ook een föhn? Wat zou de Supersonic toevoegen?
Ik fiets er ook even tussendoor met eentje waarbij ik bijna per direct op de fiets wil springen om er een te halen: een dikke fleece rijlegging. Vooral omdat ik nu zoveel zin heb om het even goed warm te hebben (verwarming is kapot, dus dat zal mijn beeld misschien iets vertekenen). Maar ik ben een koukleum en heb het altijd koud bij de paarden. Zo'n legging lijkt me dan heerlijk...
Sheran schreef:@Myrsky: gewoon in een ruitersportzaak. Winterrijlegging heet zoiets. Ik had er afgelopen week 1 aan en had hem niet meegenomen omdat hij niet in de sale was, maar hij zat heerlijk. Alleen de tailleband was te wijd, maar dat is makkelijk in te nemen.
@Marcoborsato: föhn jij dan echt elke keer nadat jij je haar gewassen hebt? Ik ga gewoon met nat haar de deur uit, zou voor drogen ook geen geduld hebben. Als de kapper dat al een keer doet duurt het wel een kwartier.
MarcoBorsato schreef:Sheran schreef:@Myrsky: gewoon in een ruitersportzaak. Winterrijlegging heet zoiets. Ik had er afgelopen week 1 aan en had hem niet meegenomen omdat hij niet in de sale was, maar hij zat heerlijk. Alleen de tailleband was te wijd, maar dat is makkelijk in te nemen.
@Marcoborsato: föhn jij dan echt elke keer nadat jij je haar gewassen hebt? Ik ga gewoon met nat haar de deur uit, zou voor drogen ook geen geduld hebben. Als de kapper dat al een keer doet duurt het wel een kwartier.
Yes. En voor een kwartier teken ik, duurt nu een uur. Ik heb heel veel haar. En krullen. Als ik dat aan de lucht laat drogen ben ik zo een paar uur verder.
Sheran schreef:@Witroosje: is dat die Kip? Ik zie ze alleen maar in kindermaten, die leeg me idd ook ideaal
@MB: respect voor jou. Mijn haar is gelukkig steil. Wel lang en veel, maar steil.