Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:20

:') Maar werkt het? :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:37

Haha, nou... ik ben niet diegene die je moet overtuigen om het niet te kopen :') _O-
Ik vind dat soort spul sowieso onzin...
Maar als het werkt om mijn vriendelijke oma niet meer te horen is het wellicht het proberen waard :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:05

Zo, zelfs van onder een meeleessteen werkt dit topic goed :') Had nieuwe schoenen besteld van €90. Kreeg ze vandaag binnen, ik keek er naar en dacht.. Heb ik jullie echt nodig? Ik heb ze terug gestuurd :+ Bedankt bokt! _O-

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:24

Ik heb handschoenen gekocht :+ Maar die waren echt nodig dus ik dacht dat ga ik niet in het topic zetten.

Spoiler:
Stiekem heb ik mijn oude nog,maar daar zitten wel wat gaatjes in dus dan zijn nieuwe nodig toch?

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:55

Oké, ik heb een nieuwe motorjas nodig. Nu zocht ik een Gore-Tex en had ik online een hele gave gezien (Italiaans merk). Zwart, antraciet en fluo-gele accenten. Normale prijs €520,-, nu afgeprijsd met €100,-.

In een winkel wezen passen voor de maat, jas zit echt goddelijk! Broek erbij gepast. Wow, wat is dit? Hebben Italiaanse dames geen kuiten? Broek zat dus verschrikkelijk. Maat groter zit dan goed bij de benen, maar dan is de taille weer veels te ruim. Met andere woorden: de bijpassende broek zou nooit lekker gaan zitten. Ik dacht: Ach, dat komt wel een andere keer.

Dus jas besteld, betaald. Krijg de volgende dag een mail dat de jas er in mijn favo-kleur niet meer is in mijn maat. Of ik geld retour wil of iedere andere kleur (die zijn er natuurlijk weer wel). Nu dus een andere kleur besteld, waar ik helemaal niet zo fan van ben.

Jas moet nog binnen komen. Maar inmiddels dus aan het twijfelen geslagen. Ik kan vanuit dezelfde set (of eigenlijk dit merk: is meer voor de langere, slankere mens) geen bijpassende broek kopen. Motorkleding wordt aan elkaar vast gemaakt met een rits op de rug, om rijwind tegen te gaan, maar ook om te zorgen dat je jas niet omhoog getrokken wordt bij een eventuele glijpartij. Merken hebben allemaal verschillende verbindingsritsen, dus jas van merk A is niet vast te ritsen op broek van merk B.

Ik moet het gewoon annuleren he? Maar ik vond die fluo-gele jas zo mooi..... -O-

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:56

Wat een geweldig topic! En die reacties, echt lekker gemeen soms, love it :))

Die motorjas zou ik terugsturen, heb je niks aan. Dan kan hij goedkoop zijn, maar als hij op geen van je broeken past heb je er helemaal niks aan en is elke euro er 1 teveel die je eraan besteed hebt.
Laatst bijgewerkt door Ceffyl op 31-12-19 11:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:00

Zijn toch wel andere motorjassen en broeken te verkrijgen. Dan bestel je nu iets wat eigenlijk niet klopt.

Doorsparen en gelijk iets echt goeds kopen wat wel past.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:02

Waarom zou je iets kopen waarvan je nu al weet dat je het eigenlijk niet wil :+
Je kan beter wachten en een goede set bestellen :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:09

Zelfs afgeprijsd is het te duur als het én niet functioneel is, én je het eigenlijk niet mooi vindt.

Hop, annuleren en iets uitkiezen dat wél goed is.

Veiligheid op de motor is ffies te belangrijk hoor.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:10

ista schreef:
Oké, ik heb een nieuwe motorjas nodig. Nu zocht ik een Gore-Tex en had ik online een hele gave gezien (Italiaans merk). Zwart, antraciet en fluo-gele accenten. Normale prijs €520,-, nu afgeprijsd met €100,-.

In een winkel wezen passen voor de maat, jas zit echt goddelijk! Broek erbij gepast. Wow, wat is dit? Hebben Italiaanse dames geen kuiten? Broek zat dus verschrikkelijk. Maat groter zit dan goed bij de benen, maar dan is de taille weer veels te ruim. Met andere woorden: de bijpassende broek zou nooit lekker gaan zitten. Ik dacht: Ach, dat komt wel een andere keer.

Dus jas besteld, betaald. Krijg de volgende dag een mail dat de jas er in mijn favo-kleur niet meer is in mijn maat. Of ik geld retour wil of iedere andere kleur (die zijn er natuurlijk weer wel). Nu dus een andere kleur besteld, waar ik helemaal niet zo fan van ben.

Jas moet nog binnen komen. Maar inmiddels dus aan het twijfelen geslagen. Ik kan vanuit dezelfde set (of eigenlijk dit merk: is meer voor de langere, slankere mens) geen bijpassende broek kopen. Motorkleding wordt aan elkaar vast gemaakt met een rits op de rug, om rijwind tegen te gaan, maar ook om te zorgen dat je jas niet omhoog getrokken wordt bij een eventuele glijpartij. Merken hebben allemaal verschillende verbindingsritsen, dus jas van merk A is niet vast te ritsen op broek van merk B.

Ik moet het gewoon annuleren he? Maar ik vond die fluo-gele jas zo mooi..... -O-

Waarschijnlijk is dat de reden waarom het zo gigantisch afgeprijsd is. Niemand past de volledige set netjes en veel kleuren en maten zijn er ook al uit. Krijg je bijna niet verkocht dus gooi je er een gigantische korting overheen. Ik zou geld terugvragen en een set kopen waar je 100% tevreden mee bent.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:16

Dat zou ik ook doen.
Bij zo'n combipak is niet alleen de aansluiting met de rits belangrijk, maar ook het model. In theorie kun je misschien wel een broek van een ander merk vinden die je er op aan kunt sluiten omdat het ritssysteem op elkaar aansluit, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook qua model(len) goed gaat komen. Bijv. een wat kortere jas kan goed aansluiten via de rits op de broek, maar als de broek ook een kort/laag model is, dan werkt het nog niet goed. Voor het bedrag dat je betaald hebt zijn echt mooie combipakken te koop die wel goed passen :)

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:20

Oké, ik wist het eigenlijk wel..... ik ga het annuleren!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 11:33

Ceffyl schreef:

Die motorjas zou ik terugsturen, heb je niks aan. Dan kan hij goedkoop zijn, maar als hij op geen van je broeken past heb je er helemaal niks aan en is elke euro er 1 teveel die je eraan besteed hebt.

Volgend mij vroeg je net iets over een föhn. Ik heb hem het laatste kwartier opgezocht :P Is het die supersonic? Want die snap ik dus niet. Sowieso: Sonic? Droogt hij je haar met geluidsgolven? Of maakt ie gewoon een hoop herrie? Maar verder: ook zo lijkt föhnen me nog steeds niet goed voor je haar. Maar goed, ik föhn dan ook nooit. Gewoon aan de lucht laten drogen, veel beter voor je haar...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:55

Amado7 schreef:
L_iek schreef:
Ik wil een Nintendo Switch, portemonnee wil het niet.

Nog minder contact met de wereld om je heen. Mensen zitten al veel op hun telefoon ( Ik ook :+ ) , maar veel mensen kunnen nog niet eens zonder hun telefoon als ze iemand op visite hebben. En dan koop je ook nog eens zo'n ding, nog meer met je hoofd onbereikbaar. Zonde van je geld, spelletjes kan je ook op je telefoon of pc.

Mensen zouden eens wat vaker moeten mediteren of een boswandeling maken in plaats van hun hoofd te oververmoeien met constante prikkels van apparatuur. De stress die dit je lichaam geeft (zonder dat jij dit misschien direct in de gaten hebt) is echt niet gezond!!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:12

Sheran schreef:
Ceffyl schreef:

Volgend mij vroeg je net iets over een föhn. Ik heb hem het laatste kwartier opgezocht :P Is het die supersonic? Want die snap ik dus niet. Sowieso: Sonic? Droogt hij je haar met geluidsgolven? Of maakt ie gewoon een hoop herrie? Maar verder: ook zo lijkt föhnen me nog steeds niet goed voor je haar. Maar goed, ik föhn dan ook nooit. Gewoon aan de lucht laten drogen, veel beter voor je haar...

Haha ja betrapt :P Ik weet niet of ik er wel vanaf gepraat wil worden :') Het gaat indd om de SuperSonic, hij schijnt heel fijn te zijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 13:20

:') Gebruik je nu ook een föhn? Wat zou de Supersonic toevoegen?

Ik fiets er ook even tussendoor met eentje waarbij ik bijna per direct op de fiets wil springen om er een te halen: een dikke fleece rijlegging :'). Vooral omdat ik nu zoveel zin heb om het even goed warm te hebben (verwarming is kapot, dus dat zal mijn beeld misschien iets vertekenen). Maar ik ben een koukleum en heb het altijd koud bij de paarden. Zo'n legging lijkt me dan heerlijk...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:21

nou voor die motorjas geef je zelf al genoeg redenen; broek die erbij hoort past niet...en ander merk kun je niet zomaar vast ritsen begrijp ik, dus je kan je al niet afdoende beschermen dus.

En tja; je vond die ene kleur zo mooi, maar in die kleur kon je hem toch al niet meer kopen, dus voor dat kleurtje hoef je het ook niet meer te doen dus.

Gewoon terugsturen en koop annuleren dus en op zoek gaan naar een compleet pak die wel aan al je eisen voldoet.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:22

Sheran schreef:

Ik fiets er ook even tussendoor met eentje waarbij ik bijna per direct op de fiets wil springen om er een te halen: een dikke fleece rijlegging :'). Vooral omdat ik nu zoveel zin heb om het even goed warm te hebben (verwarming is kapot, dus dat zal mijn beeld misschien iets vertekenen). Maar ik ben een koukleum en heb het altijd koud bij de paarden. Zo'n legging lijkt me dan heerlijk...

Dit klinkt echt ideaal en niet alsof ik je daarvan af wil praten met de winter :') waar haal je dit?

Maargoed, daar was het topic niet voor: weet je wel hoeveel haren fleece aantrekt? Zeker als de vacht straks wat loslaat, verander je waarschijnlijk in een wandelende harenberg :')
En een thermolegging van een paar euro onder je rijbroek doet ook wonderen :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:23

Ja doen. Als ik het kon betalen had ik m ook, zo'n fijn ding en 0,0 herrie.

Mijn haar aan de lucht drogen is niet te doen, ik heb een dikke bos.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 14:26

@Myrsky: gewoon in een ruitersportzaak. Winterrijlegging heet zoiets. Ik had er afgelopen week 1 aan en had hem niet meegenomen omdat hij niet in de sale was, maar hij zat heerlijk. Alleen de tailleband was te wijd, maar dat is makkelijk in te nemen.

@Marcoborsato: föhn jij dan echt elke keer nadat jij je haar gewassen hebt? Ik ga gewoon met nat haar de deur uit, zou voor drogen ook geen geduld hebben. Als de kapper dat al een keer doet duurt het wel een kwartier.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:31

Sheran schreef:

Is een rijbroek ook goed? Want decathlon heeft echt heeeelijk warme rijbroeken en heel goedkoop! Met fleecevoering aan de binnenkant, ik zweer erbij :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:36

Sheran schreef:
@Myrsky: gewoon in een ruitersportzaak. Winterrijlegging heet zoiets. Ik had er afgelopen week 1 aan en had hem niet meegenomen omdat hij niet in de sale was, maar hij zat heerlijk. Alleen de tailleband was te wijd, maar dat is makkelijk in te nemen.

@Marcoborsato: föhn jij dan echt elke keer nadat jij je haar gewassen hebt? Ik ga gewoon met nat haar de deur uit, zou voor drogen ook geen geduld hebben. Als de kapper dat al een keer doet duurt het wel een kwartier.

Yes. En voor een kwartier teken ik, duurt nu een uur. Ik heb heel veel haar. En krullen. Als ik dat aan de lucht laat drogen ben ik zo een paar uur verder.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 14:40

@Witroosje: is dat die Kip? Ik zie ze alleen maar in kindermaten, die leeg me idd ook ideaal :')

@MB: respect voor jou. Mijn haar is gelukkig steil. Wel lang en veel, maar steil.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:43

MarcoBorsato schreef:
Sheran schreef:

Yes. En voor een kwartier teken ik, duurt nu een uur. Ik heb heel veel haar. En krullen. Als ik dat aan de lucht laat drogen ben ik zo een paar uur verder.

Daarom heb ik nu een speciale haarhanddoek en douch ik alleen savonds als mijn haar in de nacht kan drogen :+

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:44

Sheran schreef:
@Witroosje: is dat die Kip? Ik zie ze alleen maar in kindermaten, die leeg me idd ook ideaal :')

@MB: respect voor jou. Mijn haar is gelukkig steil. Wel lang en veel, maar steil.

Deze heb ik! Ook in het grijs: https://www.decathlon.nl/p/warme-rijbro ... c=BORDEAUX