Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Maximum snelheid 100

Poll eindigt op

Top!
308 (46%)
Nee vreselijk
359 (53%)

Totaal aantal stemmen: 667


Winged

Berichten: 33942
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:21

Sclimpre schreef:
Polly schreef:
Ik word een beetje simpel van al die regeltjes, 130 kan bijna nergens in de randstad maar hier gaat het meestal wel aardig, daarnaast gaat het ook vervelend worden voor de hulpdiensten, de maximale snelheid tijdens een spoedrit gaat namelijk ook mee omlaag.

Spoedritten rijden toch niet mee met de hoop? Zwaailicht aan en de rest gaat wel opzij. Ik denk dat dit echt een non-argument is.

Hulpdiensten hebben een aantal max snelheden dat harder gereden mag worden dan het reguliere verkeer.

Citaat:
Van ongelimiteerd hard rijden is geen sprake bij voorrangsvoertuigen. In de wet is het volgende bepaald: wanneer er sprake is van een dringende taak met ernstig gevaar voor de gezondheid mag er 40 km/uur bovenop de geldende maximum snelheid worden gereden. Daarbij is een uitzondering op de vluchtstrook. Daar geldt een snelheid van 20 km/uur bovenop de snelheid van het overige verkeer, met een maximum van 80 km/uur. Is de snelheid van het overige verkeer lager dan 30 km/uur, dan mag er op de vluchtstrook 50 km/uur gereden worden.

https://ambulancezorg.jouwweb.nl/vervoe ... che-kennis

Polly
Moderator Algemeen

Berichten: 25358
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:44

Sclimpre schreef:
Polly schreef:
Nou, ik ben zelf werkzaam op een voorrangsvoertuig en het is echt niet zo simpel dat je je lampen aanzet en je gaspedaal intrapt, wij zijn gebonden aan regels en de maximale snelheid tijdens een spoedrit gaat wel degelijk mee naar beneden

Maar verkeer aan max 100kmu kan op een veiliger manier plaats maken dan wanneer er 130kmu gereden wordt.
En met met 100kmu gaan er waarschijnlijk minder spoedritten nodig zijn.


Ik zie het verband niet?
Ik hoop niet dat je denkt dat we alleen spoed rijden voor verkeersongevallen B-)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:48

Op veel plekken haal je Die 130 Maar zelden , mag je blij zijn als je de 100 uberhaupt haalt
En dan heb ik het niet eens puur over spitstijden :+

magda_90
Berichten: 32687
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:51

Ook dat. Op de A7, als ik woonwerkritten maak, mag ik al blij zijn dat ik de 100 haal. Je kunt tussendoor wel optrekken naar 130 maar dan is het echt constant remmen en gas geven. :')
Op de ochtend gaat het al wel beter dan slipt het pas rond Leek dicht. Maar op de avond kan ik eigenlijk pas op de Waldwei soepel doorrijden.

Roodvos

Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:53

Mindim schreef:
Ik vind het een flut maatregel, aangezien het amper effect heeft op de stikstofuitstoot. Wat een gezeur weer. Vooral als je in het noorden woont, waar zo weinig files zijn, moet je op de grote brede wegen een suffe 100 km gaan rijden :')
Dat er in het noorden weinig files zijn staat volledig los van het feit dat er daar ook stikstofgevoelige Natura2000 gebieden zijn. Waar de depositie ook al op/over de voor dat gebied gestelde norm gaat.

De politie heeft al aangegeven niet frequenter snelheidscontroles te gaan houden, omdat ze daar de mensen niet voor hebben.
Dus: we* stellen een maatregel in maar gaan die niet controleren en handhaven en dus hebben we ook geen idee wat het werkelijke effect van die maatregel is.
Het klinkt als een plan +:)+ .

Maar, eeeh, was dit niet nou niet net de reden dat de RvS de PAS had afgeschoten? >;)
(* ”we” is hier “de regering”)

Christiene
Berichten: 8037
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:04

Ik rij liever door.. met 120.

Vind het vooral krom dat in landen om ons heen gewoon hard gereden word en wij weer zo'n maatregel krijgen. Die landen zullen wel andere maatregelen nemen.
Een voordeel na 7 uur mag je nog wel 120.

Het zal idd wel veiliger en voordeliger zijn.

Je hebt nu al mensen die je voorbij scheuren met 150 .. hoop dat dat soort racemonster rijbewijs sneller kwijt raken ... Want dan ben je al sneller over de 50 km te hard

Thats_Me

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:12

Het is toch raar dat we met z'n allen gaan steigeren en het vingertje naar anderen wijzen en dus niet onze eigen verantwoording willen nemen. De NOODTOESTAND is uitgeroepen voor het klimaat. Dat is niet voor niets. De balans op de wereld is weg en we zitten op het randje wat nog net kan. Ja, dan moeten er maatregelen genomen worden. Zo niet worden er veel meer organismen ziek en gaan er ook nog meer dood en dat geldt ook voor ons mensen. Tegenwoordig nemen we alleen maar en geven we niets terug. Ja de maatregelen zijn niet leuk maar wel zoveel gezonder voor alles en iedereen.daarbij moet er inderdaad nog heel veel meer gebeuren en moet het ene gat niet met het andere gat worden gevuld. 100 km betekend nu huizen bouwen euh... de uitstoot blijft er moeten dingen af niet dingen bij.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 05-12-19 11:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 51223
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:12

Christiene schreef:
Je hebt nu al mensen die je voorbij scheuren met 150 .. hoop dat dat soort racemonster rijbewijs sneller kwijt raken ... Want dan ben je al sneller over de 50 km te hard


Dat zal dus het effect zijn van een dergelijke maatregel.

Je stelt 30 km/u in in woonwijken, het merendeel houdt zich daar min of meer aan (lees: rijdt ongeveer 40), en de notoire 'ik rijd 60-65 waar het 50 is' worden vanzelf een beetje ingeperkt en rijden nu echt nog maar 50. Netto resultaat: je krijgt een automatische max van 50 - waar je dat vroeger eigenlijk wilde, maar wat niet lukte.

Idem op snelwegen: is de max 130, dan wordt er door zo'n 10-20% van de automobilisten 140-150 gereden. Je maakt de max 100, en na verloop van tijd rijdt 80% zo'n beetje 110-115, met wat uitschieters naar boven en naar beneden. Netto resultaat: iedereen houdt zich ongeveer aan de oude grens van 130 of blijft daar onder.

En 1x in de zoveel tijd ga je staan meten, bekeuren en incasseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:27

Roodvos schreef:
Mindim schreef:
Ik vind het een flut maatregel, aangezien het amper effect heeft op de stikstofuitstoot. Wat een gezeur weer. Vooral als je in het noorden woont, waar zo weinig files zijn, moet je op de grote brede wegen een suffe 100 km gaan rijden :')
Dat er in het noorden weinig files zijn staat volledig los van het feit dat er daar ook stikstofgevoelige Natura2000 gebieden zijn. Waar de depositie ook al op/over de voor dat gebied gestelde norm gaat.

De politie heeft al aangegeven niet frequenter snelheidscontroles te gaan houden, omdat ze daar de mensen niet voor hebben.
Dus: we* stellen een maatregel in maar gaan die niet controleren en handhaven en dus hebben we ook geen idee wat het werkelijke effect van die maatregel is.
Het klinkt als een plan +:)+ .

Maar, eeeh, was dit niet nou niet net de reden dat de RvS de PAS had afgeschoten? >;)
(* ”we” is hier “de regering”)


Hier wonen echter niet zoveel mensen en er zijn hier een stuk minder auto's op de weg in vergelijking ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:29

Thats_Me schreef:
Het is toch raar dat we met z'n allen gaan steigeren en het vingertje naar anderen wijzen en dus niet onze eigen verantwoording willen nemen. De NOODTOESTAND is uitgeroepen voor het klimaat. Dat is niet voor niets. De balans op de wereld is weg en we zitten op het randje wat nog net kan. Ja, dan moeten er maatregelen genomen worden. Zo niet worden er veel meer organismen ziek en gaan er ook nog meer dood en dat geldt ook voor ons mensen. Tegenwoordig nemen we alleen maar en geven we niets terug. Ja de maatregelen zijn niet leuk maar wel zoveel gezonder voor alles en iedereen.daarbij moet er inderdaad nog heel veel meer gebeuren en moet het ene gat niet met het andere gat worden gevuld. 100 km betekend nu huizen bouwen euh... de uitstoot blijft er moeten dingen af niet dingen bij.


Helemaal mee eens hoor, maar wat denk je dat Nederland in zijn eentje nou helemaal gaat bereiken?

Jildau

Berichten: 9739
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:38

Volgens mij zijn er nog 2 andere landen in Europa waar de maximumsnelheid 100 is en rijden alle andere landen sneller dan dat. Laten we het dan op Europees niveau aanpakken en niet alleen dit piepkleine landje. Het voelt heel zinloos vind ik dat alleen Nederland, op meerdere vlakken, zulke regels krijgt. Onze boeren moeten stoppen en Duitsland bouwt er wat megastallen bij. Wij gaan 100 rijden en in Bulgarije, Oostenrijk, Polen mogen ze 140. In Italië op sommige wegen zelfs 150.

Winged

Berichten: 33942
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:39

Er moet zeker wat gebeuren en als we allemaal met de neus naar een ander wijzen 'ja maar hij doet het ook niet' dan komen we niet verder.

Vanochtend mijn blik bewust eens op een auto gehouden die mij op de snelweg met hoge snelheid inhaalde toen ik net de snelweg op kwam. Stuk snelweg wat ik heb is 15 minuten. Bestuurder reed zeker tegen de 140/150.

Toen ik de snelweg weer af moest zat die auto 200 meter voor mij, zelf reed ik in het verkeer mee met 120.
(daarna moest ik nog 20 minuten over de provinciale weg ;) 90km per uur)

Het heeft dus niet heel veel zin om perse 140/150 te willen rijden als het andere verkeer zich wel aan de snelheid houdt. Je bent meer bezig met optrekken en afremmen.

(NB: ik woon in Drenthe)

Thats_Me

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:46

Mindim schreef:
Thats_Me schreef:
Het is toch raar dat we met z'n allen gaan steigeren en het vingertje naar anderen wijzen en dus niet onze eigen verantwoording willen nemen. De NOODTOESTAND is uitgeroepen voor het klimaat. Dat is niet voor niets. De balans op de wereld is weg en we zitten op het randje wat nog net kan. Ja, dan moeten er maatregelen genomen worden. Zo niet worden er veel meer organismen ziek en gaan er ook nog meer dood en dat geldt ook voor ons mensen. Tegenwoordig nemen we alleen maar en geven we niets terug. Ja de maatregelen zijn niet leuk maar wel zoveel gezonder voor alles en iedereen.daarbij moet er inderdaad nog heel veel meer gebeuren en moet het ene gat niet met het andere gat worden gevuld. 100 km betekend nu huizen bouwen euh... de uitstoot blijft er moeten dingen af niet dingen bij.


Helemaal mee eens hoor, maar wat denk je dat Nederland in zijn eentje nou helemaal gaat bereiken?


Veel, want als we allemaal zo zouden denken veranderd er niets. Wij zijn een grote vervuiler en ja, in dit soort landen moet soms het wiel worden uitgevonden wat anderen kunnen gebruiken om ook beter te gaan zorgen voor onze aarde.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:59

Thats_Me schreef:
Het is toch raar dat we met z'n allen gaan steigeren en het vingertje naar anderen wijzen en dus niet onze eigen verantwoording willen nemen. De NOODTOESTAND is uitgeroepen voor het klimaat. Dat is niet voor niets. De balans op de wereld is weg en we zitten op het randje wat nog net kan. Ja, dan moeten er maatregelen genomen worden. Zo niet worden er veel meer organismen ziek en gaan er ook nog meer dood en dat geldt ook voor ons mensen. Tegenwoordig nemen we alleen maar en geven we niets terug. Ja de maatregelen zijn niet leuk maar wel zoveel gezonder voor alles en iedereen.daarbij moet er inderdaad nog heel veel meer gebeuren en moet het ene gat niet met het andere gat worden gevuld. 100 km betekend nu huizen bouwen euh... de uitstoot blijft er moeten dingen af niet dingen bij.


Alsof het bij onze metingen gaat helpen dat wij 100kmph gaan rijden terwijl onze directe buurlanden dat niet gaat doen. Wij krijgen dus gewoon de uitstoot van de andere landen over ons heen. Dit soort maatregelen hebben pas nut als alle buurlanden meedoen.
Voor de rest is het gewoon proberen om braafste jongetje van de klas te zijn met dit soort maatregelen.

Een echte oplossing voor de natuur is, minder mensen op de wereld en de natuur dus echt meer ruimte geven. Maar daar is de mens te egoïstisch voor.

Ohja.. en laten we vooral de vervuilende auto's verkopen naar oosteuropa/afrika ipv vernietigen. Houden we de ellende lekker in stand maar dan op een andere plek op de wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 12:16

Thats_Me schreef:
Veel, want als we allemaal zo zouden denken veranderd er niets. Wij zijn een grote vervuiler en ja, in dit soort landen moet soms het wiel worden uitgevonden wat anderen kunnen gebruiken om ook beter te gaan zorgen voor onze aarde.


Wij staan op plaats 21 van de 25 van de meest vervuilende landen wat betreft auto uitstoot in de EU, dus we zijn al een van de schoonsten in de EU, zolang de 20 voor ons weinig tot niets doen, dan haalt het allemaal niet zoveel uit,

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 12:30

Mindim schreef:
Hier wonen echter niet zoveel mensen en er zijn hier een stuk minder auto's op de weg in vergelijking ;)

Maar des te meer boerenbedrijven. Het probleem is dat we relatief veel mensen en mobiliteit per vierkante kilometer hebben en daarbij ook nog eens voedsel voor de hele wereld willen produceren. Dat kleine stipje op de kaart dat volgens sommigen niet in staat zou zijn om verschil te maken is ondertussen wel de tweede grootste exporteur van landbouwproducten ter wereld! De vergelijking met andere Europese landen is daarom ingewikkelder dan "elders mogen ze nog harder rijden dan wij". Wij zijn kampioen productie en betalen daarvoor een hoge prijs. De biodiversiteit holt achteruit en als het op natuurbescherming aankomt bungelen we onderaan. We zijn níet het beste jongetje van de klas. Daarmee ligt de schuld niet bij de boeren, maar het probleem voor een groot deel helaas wel. En de oplossing gelukkig ook. Er zullen echt véél ingrijpendere maatregelen noodzakelijk zijn, waarbij het verminderen van de schuldendruk van boeren zeker niet vergeten mag worden. En wat mij zo steekt in deze discussie, een groot deel van de mensen die zo schijnheilig zegt de boeren te steunen steekt in mijn ogen die boeren met hetzelfde gemak een mes in de rug door te gaan lopen miepen over deze snelheidsmaatregel. Waar hebben we het over? Of vinden jullie het niet erg om straks in een land te wonen waar niets meer leeft, behalve mensen, landbouwgewassen en landbouwhuisdieren? Dit vraagt offers van ons allemaal, en kom op, dit beetje gas terug kun je toch eigenlijk met droge ogen geen offer noemen. Deze discussie leidt alleen maar af van de werkelijke opgave om onze landbouw ingrijpend te hervormen. Dat zal pas écht iets van ons vragen en tot die tijd geldt wat mij betreft 'alle beetjes helpen'.
Laatst bijgewerkt door goeroe op 05-12-19 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62229
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 12:30

Ibbel schreef:
Invoegstroken zijn gebouwd op vrachtwagens. Ik kan met echt met geen mogelijkheid voorstellen dat je met een personenauto niet kunt invoegen waar dat de meeste trage vrachtwagens wel lukt...
een vrachtwagen voegt met 80/90 in. Ik in mijn schoonmoeders auto ook. Is een seminautomAat, die gewoon niet zo vlot is

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 12:38

Polly schreef:
Sclimpre schreef:
Maar verkeer aan max 100kmu kan op een veiliger manier plaats maken dan wanneer er 130kmu gereden wordt.
En met met 100kmu gaan er waarschijnlijk minder spoedritten nodig zijn.


Ik zie het verband niet?
Ik hoop niet dat je denkt dat we alleen spoed rijden voor verkeersongevallen B-)

Het is toch evident dat het met max 100kmu makkelijker en veiliger is om in te voegen en zo plaats te maken voor een hulpvoertuig?
Verkeersongevallen zijn toch een behoorlijk onderdeel van spoedritten?
Ik kan me niet voorstellen dat een ambulance vaak lange tijd veel harder gaat dan 140. Uiteraard wil je zo snel mogelijk ter plaatse zijn maar hopelijk wordt er toch van een naar de dichtsbijzijnde kliniek gereden. Indien het toch nodig zou zijn dat de ambulances harder gaan dan moeten daar maar maatregelen voor genomen worden. Daar moet echt wel iets beters op te vinden zijn dan de alg maxsnelheid terug verhogen. Het lijkt me een veel groter probleem dat ambulances maar moeizaam door files geraken, vastrijden in stadsverkeer, etc.

Winged

Berichten: 33942
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 12:49

Sclimpre schreef:
Het is toch evident dat het met max 100kmu makkelijker en veiliger is om in te voegen en zo plaats te maken voor een hulpvoertuig?
Verkeersongevallen zijn toch een behoorlijk onderdeel van spoedritten?
Ik kan me niet voorstellen dat een ambulance vaak lange tijd veel harder gaat dan 140. Uiteraard wil je zo snel mogelijk ter plaatse zijn maar hopelijk wordt er toch van een naar de dichtsbijzijnde kliniek gereden. Indien het toch nodig zou zijn dat de ambulances harder gaan dan moeten daar maar maatregelen voor genomen worden. Daar moet echt wel iets beters op te vinden zijn dan de alg maxsnelheid terug verhogen. Het lijkt me een veel groter probleem dat ambulances maar moeizaam door files geraken, vastrijden in stadsverkeer, etc.

Bij spoed telt letterlijk elke seconde. Het is niet voor niets spoed én eerste hulp. En ja, er wordt aangereden vanaf de post die het dichtst in de buurt is (of indien die al is ingezet de volgende) Maar spoed zijn zeker niet alleen verkeersongevallen. Iemand die thuis iets overkomt kan ook een spoedgeval zijn, of op het werk. Sterker nog, bij de meeste ongevallen op de weg (eenzijdig en geen gewonden, alleen schade) komt vaak geen politie/ambu/brandweer aan te pas.

De aanrijtijd van max 15 minuten wordt nu al te vaak niet eens gehaald.
https://www.ad.nl/politiek/ambulance-in ... ~a21c4f78/

Het verschil in snelheid zit al aan de grens...

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 12:58

Dan zijn er ongetwijfeld cijfergegevens bekend waaruit kan afgeleid worden waar er nog winst te behalen is.
uit het artikel dat jij aanhaalt :
"De oorzaak zou liggen in ‘onvoldoende inzet en inzicht in de optimale spreiding en beschikbaarheid van capaciteit’. Ook zouden sturingsinformatie en -data ernstig te wensen over laten. "

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:00

goeroe schreef:
Mindim schreef:
Hier wonen echter niet zoveel mensen en er zijn hier een stuk minder auto's op de weg in vergelijking ;)

Maar des te meer boerenbedrijven. Het probleem is dat we relatief veel mensen en mobiliteit per vierkante kilometer hebben en daarbij ook nog eens voedsel voor de hele wereld willen produceren. Dat kleine stipje op de kaart dat volgens sommigen niet in staat zou zijn om verschil te maken is ondertussen wel de tweede grootste exporteur van landbouwproducten ter wereld! De vergelijking met andere Europese landen is daarom ingewikkelder dan "elders mogen ze nog harder rijden dan wij". Wij zijn kampioen productie en betalen daarvoor een hoge prijs. De biodiversiteit holt achteruit en als het op natuurbescherming aankomt bungelen we onderaan. We zijn níet het beste jongetje van de klas. Daarmee ligt de schuld niet bij de boeren, maar het probleem voor een groot deel helaas wel. En de oplossing gelukkig ook. Er zullen echt véél ingrijpendere maatregelen noodzakelijk zijn, waarbij het verminderen van de schuldendruk van boeren zeker niet vergeten mag worden. En wat mij zo steekt in deze discussie, een groot deel van de mensen die zo schijnheilig zegt de boeren te steunen steekt in mijn ogen die boeren met hetzelfde gemak een mes in de rug door te gaan lopen miepen over deze snelheidsmaatregel. Waar hebben we het over? Of vinden jullie het niet erg om straks in een land te wonen waar niets meer leeft, behalve mensen, landbouwgewassen en landbouwhuisdieren? Dit vraagt offers van ons allemaal, en kom op, dit beetje gas terug kun je toch eigenlijk met droge ogen geen offer noemen. Deze discussie leidt alleen maar af van de werkelijke opgave om onze landbouw ingrijpend te hervormen. Dat zal pas écht iets van ons vragen en tot die tijd geldt wat mij betreft 'alle beetjes helpen'.


Je hebt gelijk hoor. Wat we allemaal willen op het beperkt aantal vierkante meters waar we beschikking over hebben, dat gaat gewoon niet.
De boeren produceren enorm veel voor de export en dat is een giga probleem, daar zal hoe dan ook wat aan gedaan moeten worden.
Ik heb eerder het idee echter dat de verkeersmaatregel er is gekomen, om de boeren te ontzien. Voor alle partijen niet fijn, want ook de boeren gaan de dans niet ontspringen uiteindelijk.

Winged

Berichten: 33942
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:02

Sclimpre schreef:
Dan zijn er ongetwijfeld cijfergegevens bekend waaruit kan afgeleid worden waar er nog winst te behalen is.
uit het artikel dat jij aanhaalt :
"De oorzaak zou liggen in ‘onvoldoende inzet en inzicht in de optimale spreiding en beschikbaarheid van capaciteit’. Ook zouden sturingsinformatie en -data ernstig te wensen over laten. "

Klopt hoor.

Maar hier in het noorden kijkende zit er al een zekere 15 min spreiding tussen ambu-aanrijdpunten. Maar die zijn wel berekend op de huidige te rijden snelheden. En of het nou uit kan om in lutjegast met 3 koeien en een paardenkop een post neer te zetten want 'dat verkort de rijtijd': dat gaat met het huidige beleid en de kosten niet gebeuren.

Jenara

Berichten: 1729
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Ergens in de buurt van Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:46

Thats_Me schreef:
Het is toch raar dat we met z'n allen gaan steigeren en het vingertje naar anderen wijzen en dus niet onze eigen verantwoording willen nemen. De NOODTOESTAND is uitgeroepen voor het klimaat. Dat is niet voor niets. De balans op de wereld is weg en we zitten op het randje wat nog net kan. Ja, dan moeten er maatregelen genomen worden. Zo niet worden er veel meer organismen ziek en gaan er ook nog meer dood en dat geldt ook voor ons mensen. Tegenwoordig nemen we alleen maar en geven we niets terug. Ja de maatregelen zijn niet leuk maar wel zoveel gezonder voor alles en iedereen.daarbij moet er inderdaad nog heel veel meer gebeuren en moet het ene gat niet met het andere gat worden gevuld. 100 km betekend nu huizen bouwen euh... de uitstoot blijft er moeten dingen af niet dingen bij.


Alleen zijn er maatregelen die (vooral op lange termijn) véél beter zijn naar het milieu toe, maar overheden willen nu eenmaal liefst dat al hun burgers maar altijd wat meer moeten inleveren om aan symptoombestrijding te doen. Grote, structurele veranderingen, die wél echt een impact zouden hebben op lange termijn, die durven ze niet doorvoeren of zelfs ter sprake te brengen, want dat stoot te veel mensen tegen de borst en dan worden ze niet herverkozen. En "je moet ergens beginnen" is een beetje een flauw argument, aangezien ze niet eens écht beginnen met zaken veranderen, alleen wat zalf op de wonde proberen te smeren.

In een land met één van de grootste havens ter wereld en een gigantische luchthaven, denk je dan serieus dat 30km/u minder hard rijden op de snelweg een echte impact gaat hebben, of is dat niet meer om ons geweten en dat van regeringen te sussen?

Ibbel

Berichten: 51223
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:55

""Alle kleine beetjes helpen", zei Ling Tan Pau en hij pieste in de Gele Rivier."

Niets doen is altijd slechter dan wel iets doen. Als iedereen naar elkaar blijft kijken gebeurt er zeker niets, en is deze aardbloot binnen 2 generaties onbewoonbaar.

Roodvos

Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:09

Roodvos schreef:
Mindim schreef:
Ik vind het een flut maatregel, aangezien het amper effect heeft op de stikstofuitstoot. Wat een gezeur weer. Vooral als je in het noorden woont, waar zo weinig files zijn, moet je op de grote brede wegen een suffe 100 km gaan rijden :')
Dat er in het noorden weinig files zijn staat volledig los van het feit dat er daar ook stikstofgevoelige Natura2000 gebieden zijn. Waar de depositie ook al op/over de voor dat gebied gestelde norm gaat.

De politie heeft al aangegeven niet frequenter snelheidscontroles te gaan houden, omdat ze daar de mensen niet voor hebben.
Dus: we* stellen een maatregel in maar gaan die niet controleren en handhaven en dus hebben we ook geen idee wat het werkelijke effect van die maatregel is.
Het klinkt als een plan +:)+ .

Maar, eeeh, was dit niet nou niet net de reden dat de RvS de PAS had afgeschoten? >;)
(* ”we” is hier “de regering”)


Mindim schreef:
Hier wonen echter niet zoveel mensen en er zijn hier een stuk minder auto's op de weg in vergelijking ;)

Maar ondanks dat er minder auto's, minder mensen en minder intensieve veeteelt is, zijn er toch/ook overschrijdingen van de stikstofdepositie in de Natura2000 gebieden. Dus moeten er ook voor het noorden maatregelen worden genomen.

In hoeverre deze specifieke maatregel effectief gaat zijn is een andere discussie. Aangezien er niet specifiek op gecontroleerd en gehandhaafd gaat worden ben ik er sceptisch over.
Maar je kan niet zeggen dat er niets aan de hand is en er dus wel een streep getrokken kan worden bij Zwolle en dat je daarboven lekker mag doorgassen.