Cer schreef:Volgens mij is het niet meewerken aan een bevolkingsonderzoek of het weigeren van een behandeling geen taboe hoor... ?
Dat het misschien niet-populaire dingen zijn, of mensen het niet verstandig kunnen vinden, maken iets geen taboe..
Een aantal dingen worden hier taboe genoemd omdat mensen er zelf een lading aan geven (bijv het alleen eten in een restaurant), maar dat zijn denk ik, zoals anderen ook aangeven, echt geen taboes denk ik.
Borstvoeding in t openbaar, is dat een taboe? zolang er gesprekken over zijn, is het geen taboe. Van mij hoeft t niet, ik hoef er niet bij te zitten als iemand een baby voedt, maar dat maakt het voor mij geen taboe en voor die ander ook niet....
Precies, dan is het meer een persoonlijk taboe. In die zin wel een taboe, maar dan moet je het anders formuleren. (Want mijn vraag was wel 'Wat is volgens jou een taboe?')
De meeste mensen die hier reageren, laten het overkomen alsof het een algemeen taboe is.
Nogmaals, ik ben ook nieuwsgierig naar persoonlijke taboes, maar zeg dan inderdaad: Voor mij is .... een taboe.