Ik mag geen afscheid nemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:16

Sterke tekst xyzutu2 +:)+

TS, ik krijg echt de kriebels van die tante van jou. Wat een ongelofelijk controlerend gedrag. Man, wat zal die een rotleven hebben, als ze altijd zo is. Hoe onzeker kun je zijn.

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en dat duidelijk communiceren. Of niet communiceren en daarmee breken met je tante haar bemoeizucht. Hé, je ging toch al niet naar die koffietafel, dus wat heb je te verliezen. Ben je bang voor gedoe bij de uitvaart, gewoon laat bij de uitvaart aankomen, meteen de zaal in en aan het einde je moeder gedag zeggen en de deur weer uit. Rug recht, blijven ademen en het komt wel goed. Een beslissing nemen en erbij blijven kan zo bevrijdend werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:46

De begrafenisplechtigheid gisteren was mooi en ontroerend. Mijn oma was duidelijk enorm geliefd. Heb bij het binnen komen netjes mijn familie een hand gegeven en een heel kort gesprekje met mijn nicht en 1 neef gehad. Op de begraafplaats heeft mijn oom mijn vriend nog even bedankt voor zijn mooie tekst en dat was het dan.

We zijn van de begraafplaats recht naar huis gereden en voor ons was de kous daarmee af. Wij hadden het gevoel dat alles netjes afgerond was en er niets meer te zeggen viel. Nu ja, dat dacht niet iedereen, mijn vriend kreeg 's avonds nog een vervelend bericht, waar hij best boos om was.

De jongste zus van mijn oma heeft me gevraagd om bij haar op bezoek te komen. Ik was echt aangenaam verrast door haar uitnodiging en ik ga zeker erop ingaan. Mijn groottante is de jongste zus van mijn oma en ik had vroeger een heel goed contact met haar. Lijkt me heel fijn om terug meer contact te hebben met haar.

Kinke

Re: Ik mag geen afscheid nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:54

Dat is mooi, dan komt er toch iets goeds uit voort. De rest maar lekker van je af laten glijden

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:56

Fijn dat de begrafenis voor jullie zo is gegaan! Ik blijf het wel apart vinden dat mensen het nodig vinden om jouw vriend te moeten bellen/berichten te sturen, terwijl het jouw oma is, niet dat hij daarom geen band met haar kan hebben zo moet je het niet opvatten hoor. Fijn dat je oom nog wel de moeite heeft genomen om je vriend te bedanken. Het zou mooi zijn als je het contact weer kan herstellen met je groottante.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:02

Ik moest nog aan je denken TS, of de uitvaart al was geweest. Fijn dat er zoveel mensen op de uitvaart afgekomen waren en dat het voor jullie gevoel in ieder geval goed is verlopen. Dat nare bericht, snel wissen en niet meer aan denken. Dat bericht zegt meer over de verzender dan over jullie.

En wat ontzettend fijn dat je ineens weer contact hebt met je groottante. Komt er misschien toch nog iets positiefs uit deze nare tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:09

meggiemeg schreef:
Fijn dat de begrafenis voor jullie zo is gegaan! Ik blijf het wel apart vinden dat mensen het nodig vinden om jouw vriend te moeten bellen/berichten te sturen, terwijl het jouw oma is, niet dat hij daarom geen band met haar kan hebben zo moet je het niet opvatten hoor. Fijn dat je oom nog wel de moeite heeft genomen om je vriend te bedanken. Het zou mooi zijn als je het contact weer kan herstellen met je groottante.

Ik heb 3 jaar geleden via sociale media alle contact met mijn familie gebroken, omdat ik het toen al beu was dat ze steeds weer over mijn grenzen gingen. Sindsdien sturen ze mijn vriend als ze ons wilden bereiken. Met mijn oma heb ik altijd een goed contact blijven houden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:13

Fijn dat jouw groottante toenadering zoekt! Dat is dan nog iets positiefs aan de hele situatie.

Verder: Familie lekker links laten liggen en ook jouw vriend het nummer laten blokkeren?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:32

Fijn dat de begrafenis voor jullie naar tevredenheid is verlopen en dat er contact is met je Groottante.
Wat is de reden dat je vriend nog wel contact heeft gehouden?
Misschien wel verstandig dat je vriend de familie ook blokkeert.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:49

Fijn dat het idd voor je gevoel zo goed gegaan is allemaal. En wat leuk dat je Groottante contact wil. Ik hoop dat je dat nog leuke dingen mag gaan brengen.

Vervelend dat er toch alsnog 's avonds zo'n naar bericht gestuurd moet worden naar je vriend.
Wat een kinderachtige mensen toch zeg, bah. Gelukkig ben je nu van ze af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:39

senna21 schreef:
Fijn dat de begrafenis voor jullie naar tevredenheid is verlopen en dat er contact is met je Groottante.
Wat is de reden dat je vriend nog wel contact heeft gehouden?
Misschien wel verstandig dat je vriend de familie ook blokkeert.

Mijn vriend had ze gewoon nog niet gewist van zijn sociale media, maar zocht ook geen contact met hen op. Hij vond het dan ook niet nodig om hen te wissen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 17:22

Nogmaals heel veel sterkte met het verlies van je oma. :(:)

Fijn dat je nu een oud contact gaat kunnen vernieuwen. Succes!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 17:54

Zo, da's ook weer achter de rug.

Interessant dat een groottante weer contact met je wil en dat jij daar ook voor open staat. Dat klinkt positief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:18

Bedankt iedereen voor de steun, ook via pb.

Mijn ouders hebben ervoor gezorgd dat ik een schilderij, dat bij mijn grootouders hing, gekregen heb. En ik heb een gedenk plekje gemaakt met een foto van mijn grootouders. Dit geeft me enorm veel troost.

Afbeelding

Ook bedankt voor de nominatie voor het virtuele bloempje van vorige maand.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:54

Dat is fijn zeg :+:

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:05

Wat fijn TS! Mooi zo dat gedenkplekje <3

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:41

Wat fijn dat je dat schilderij toebedeeld heb gekregen! En wat een mooi gedenkplekje heb je gemaakt +:)+ :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:59

Wat een mooi gedenkplekje: is letterlijk een mooie plek om het verlies van je oma een plekje te geven, op je eigen tijd en tempo.

Fijn dat je een schilderij hebt wat je dierbaar is.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:24

Wat een mooie gedenkplekje. Heel veel sterkte en kracht met het verwerken :(:)