2012 vergaat de wereld :\

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:45

ponyzotje schreef:
ondertussen... even terzijde... egyptofiel Lachen ,
zijn de piramides ooit met marmer bedekt (of iets anders), wat dan kan verklaren dat ze niet zo onder de tijd geleden hebben? of wordt die theorie niet aanvaard?

ik ga niet beweren dat ik alles weet, hoor. Zo bedoelde ik het niet.
De piramides zijn bedekt geweest met een laag Toera kalksteen. Hier werden ze glad mee, dus geen trappen of stenen te zien. Er zijn wel trappen piramides, die van Djozer is er 1 van.

Afbeelding
Hier is de laag te zien van de piramide van Chepren,

Hier is geod te zien hoe 'laag' de sfinx ligt en hoe verkloot hij is.
Afbeelding

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:48

heb je toevallig ook zo'n foto van de hieroglyphen in de koningskamer, ben wel benieuwd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:50

nee helaas niet, naar mijn weten mogen de (tegenwoordige) toeristen niet meer in. Misschien op internet wel te vinden.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:07

even tussendoor.... nav het topic lees ik in een folder van de uitgeverij Akasha dat we in 2012 in de vijfde dimensie overgaan.
Is wat anders als wat de topicstarter aanhaald.
Misschien een opsteker voor diegene die dachten nog maar 8 jaar te gaan Haha!

AnGeLhArT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:17

in 1200 verging ie ook volgens mij al Verward

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:21

DeesDeBest"]
[quote="ponyzotje schreef:
ondertussen... even terzijde... egyptofiel Lachen

ik ga niet beweren dat ik alles weet, hoor. Zo bedoelde ik het niet.
[/quote]

ik ook niet Haha! het was puur een aanspreking.
bedankt overigens voor de verduidelijking!

overigens... weet niet of ik dit nu al getypt heb Verward heb er gisteravond met mijn vader over gediscussieerd, hij zegt dat de sfinx wel degelijk veel ouder was, inderdaad een leeuwekop had, en hij was gericht naar het sterrenbeeld leeuw. de erosie is inderdaad HORIZONTAAL, wat dus wijst op watererosie.
dit staat niet in mijn boekjes over piramides Haha! , ik denk dat ik wat vaker in pap's boekenkast ga snuffelen.

dees, you're indeed de best Knipoog (en SP ook natuurlijk Schijnheilig ) ongelooflijk hoeveel er te weten valt!

het is jammer dat je via internet, en eigenlijk ook via boeken, moeilijk de waarde van theorieen kunt inschatten. sommige krijgen veel belangstelling, maar om verkeerde redenen (omdat er drogwaarheden in zitten die gemakkelijk aanvaardbaar zijn bv), andere te weinig omdat onze grote wetenschapper liever alleen zit met zijn hersenspinsels.

maar wat is waarheid? wat is er echt gebeurd? je kan het nog steeds vanuit verschillende standpunten bekijken. ik vind iets zus, jij zo, het is hetzelfde. ik bedoel... je kan iets uit een wiskundig standpunt bekijken, en uit een religieus, en uit een beschrijvend, uit een volwassen of een kind-standpunt, vanuit een historisch opzicht of vanuit een andere hoek.
Je hebt het over hetzelfde maar zegt verschillende dingen. en ik krijg dan steeds het gevoel dat het niet klopt ofzo. ben mezelf aan het vastlopen, maar ik bedoel dus dat je theorieen op verschillende manieren jan interpreteren, naargelang van wie het schrijft, en wie het leest.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:55

Gerrie schreef:
even tussendoor.... nav het topic lees ik in een folder van de uitgeverij Akasha dat we in 2012 in de vijfde dimensie overgaan.
Is wat anders als wat de topicstarter aanhaald.
Misschien een opsteker voor diegene die dachten nog maar 8 jaar te gaan Haha!

en wat versta jij onder de 5e dimensie dan? ik kan me daar geen voorstelling van maken eerlijk gezegd...

DeesDeBest, heel interessant je verhaal op de vorige pagina, weer wat geleerd Lachen ik vind het allemaal heel boeiend, maar weet er helaas weinig van (ook omdat er zoveel theorieen zijn, dat ben je blij dat je er een aantal kent, en blijkt er nog niet van te kloppen..)

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:49

Citaat:
en wat versta jij onder de 5e dimensie dan? ik kan me daar geen voorstelling van maken eerlijk gezegd...

ik ook nog niet Haha!
ik wilde het alleen maar aangeven omdat het over hetzelfde jaartal ging..
ik zal me er in moeten verdiepen,
volgens mij leven wij nu in de vierde dimensie Verward

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:26

of in de 3e, dan slaan we er eentje over Knipoog
en wat waren dan de vorige dimensies?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:27

Ik heb deze theorie eerder gehoord, dat had te maken met de Maja's (hoe schrijf je dat ?) deze hadden een heel preciese tijdberekening (jaar, schrikkeljaar etc, zelfs nauwkeuriger dan wij nu hebben) maar hun berekeningen gaan niet meer op in het jaar 2012, waardoor sommige mensen de theorie ontwikkelden dat in dat jaar de wereld zou vergaan

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:28

SuperPepeijn schreef:
heb je toevallig ook zo'n foto van de hieroglyphen in de koningskamer, ben wel benieuwd.

Heb ik wel Haha! maar de scanner is even buiten werking zodra hij het weer doet stuur ik ze wel, goed.
Ben zelf al meerdere malen egypte doorgereist en ben verslaafd aan dit land.
Sorry even off-topic.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:37

Laatst bijgewerkt door Gerrie op 18-02-04 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:38

dat zou super zijn vanes, ben benieuwd! Lachen gerrie dat hoef je niet op te zoeken, ik kan dat bevestigen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:51

suuzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:54

ik hoop het neij
dan moet ik mijn geheimeliefde missen
( Huilen weeeh hij is niej opmij) maar het lijkt me wel vet als je dan als je dan met nog 1 pers. overblijft
hhhahahahahha
nou veel sterkte en ik zie jullie in mijn volgende leven~!!!!!!!!! OK dan! Pling Schijnheilig

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:54

dat stond ook al een aantal keer eerder hier Lachen
Citaat:
Karma is niets meer en niets minder als het gevolg van ons handelen. In de vijfde dimensie is handelen niet meer nodig aangezien we dan met een volledige gedachtekracht ons eigen wereld kunnen creëren. Op het moment dat we volledig in overgave met onze ziel onze gezonde en zuivere gedachten de ether in sturen, zal dit een liefdevolle en lichtvolle omgeving voor ons creëren. Hier hoort geen pijn en ellende meer bij aangezien dit de ingrediënten zijn voor de derde dimensie. Wij mensen staan op de rand van een nieuw tijdperk en staan aan de vooravond van een nieuw begin. Laat karma geen last meer zijn, maar begrijp de essentie van karma door te gaan handelen in zuiverheid van je eigen Licht.

ligt misschien aan mij maar ik zie het verband niet tussen een tijdstip en naar de 5e dimensie gaan. volgens deze site ligt het aan jezelf...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:01

Gerrie schreef:
Nog eentje dan http://www.daanspeak.com/Maya01.html

SP bedankt dat je het even bevestigen wil OK dan!

dit vind ik een mooie site wel, hier laten ze alles van verschillende kanten zien, en weer leerzaam zoals alles in dit topic Lachen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:08

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:36

Citaat:
De Maya's waren haarscherp in hun berekeningen en konden in het verlengde hiervan ook haarscherp voorspellen. Ze waren zelfs zo specifiek dat ze in die enorme cyclus van 26.000 jaar tot op de dag nauwkeurig waren: 21 december 2012. Die datum markeert het einde van de grote kalender en van de cyclus van dertien zogenoemde baktuns en waarna de aarde begint aan de 'periode van de vijfde zon'. Volgens hun berekeningen, die astronomisch nog steeds accuraat zijn, komt ons zonnestelsel dan op één lijn te staan met Hunab K'u, het centrum van de Melkweg, de plaats die de Maya's de kosmische baarmoeder noemen. Mayakenner Peter Toonen schrijft begin dit jaar in tijdschrift Frontier: 'Dan staan dus onze Aarde en onze zon op één lijn met elkaar in het hart van de melkweg, dus met Hunab K´u, de Bron [...]. Technisch kun je dan een soort nultoestand krijgen in de draaiingen van de elektromagnetische velden van ons zonnestelsel. Volgens de overleveringen van de Hopi indianen duurt dit drie dagen; drie dagen van leegte en duisternis. Daarna kunnen de magnetische polen omkeren. Wie zal het zeggen?' Hoe het ook zij, de Maya-telling begint dan opnieuw met het jaar nul. De Maya's hebben geen lineaire tijds-telling, maar zien de tijd als inelkaargrijpende cirkels.

Intressant, dit was wat ik nu graag wilde weten, hoe zou 't kunnen hoe 't gebeurd... Ik ben benieuwd..

Citaat:
Kijk niet raar op als net voor november 2004, als de Amerikaanse presidentsverkiezingen worden gehouden, zogenaamde terroristen een grote aanslag plegen waarna de noodtoestand wordt uitgeroepen. Aan de technische kant van het stelen van stemmen tijdens de verkiezingen wordt gewerkt, maar perfect is het nog niet. Een aanslag net voor de verkiezingen als Bush de macht nog in handen heeft, zou niet slecht uitkomen. Het is een idee dat erg ver gaat, maar niet onmogelijk is. Presidentskandidaat en voormalig generaal Tommy Franks zegt dat in geval van een aanslag met een massavernietigingswapen de noodtoestand wordt uitgeroepen. Bush' broer riep in zijn staat Florida direct na de aanslagen de noodtoestand uit. Op zo'n moment vervalt de democratie en komt het land in handen van de president en organisaties zoals FEMA. Van morele grenzen heeft de huidige Amerikaanse regering geen last. Een belangrijk deel van het internet is volgeschreven over de leugenachtige praktijken van het Witte Huis.

Dit is wat dichterbij, ik zal 't eens in de gaten houden. Altijd al gedacht dat Bush een rare was...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:54

het gebeurt door de plotselinge verschuiving van de aardkorst (bevestigd door oa. einstein). het gevolg is dus een planetaire ramp, overstromingen, ed. overigens zijn deze exacte gegevens ook terug te vinden in oa. de piramiden en mythen van oude verloren beschavingen.

dees, wat vind je van de vonst van de zeewaardige boot vlakbij de piramiden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:22

Je hebt 't over de zonneboot? Of waar ze recentelijk mee bezig zijn? Op zich is het wel grappig, maar als je kijkt naar de overstromingen die er destijds waren dan is het niet zo gek, ze hebben waarschijnlijk die boot gebruikt om stenen aan te voeren. Ander verhaal gaat dat ze gewoon als geschenk waren voor de (dode) farao, voor het hiernamaals. En dan moeten ze 't wel doen..
Hoe dan ook dat zonnebootmuseum is oooooooooerlelijk. Staat er naast zo'n oude, mooie piramide een stuk lelijk gebouw. Maar heeft graham daar ook een theorie voor of was 't gewoon een vraag?

Verder dat ze onder water hebben gestaan of in het water. Ken je Philae op Philae eiland. Met komst van de oude dam stond deze zo'n 10mnd per jaar onder water (voor de helft). Met de komst van de Aswan dam zou het eiland en dus ook de tempel compleet onder water verdwijnen. En dus hebben ze 'm verplaats naar Agilkia eiland (wat nu dus ook Philae genoemd wordt). Hier zijn duidelijk sporen te zien van het water, een donkere rand. Bij de piramides is dit absoluut niet te zien. Niet aan de binnenkant en ook niet aan de buitenkant. Dat ze regen heeft gezien, kan en zal best. Het klimaat is nu stuken droger, maar zelfs nu regent het wel eens in Caïro.
Ik quote hier een stukje uit een boek wat over de sfinx gaat, misschien om over na te denken...
De piramiden van Egypte schreef:
Niet alleen 19e en 20e eeuwse bezoekers werden erdoor gefascineerd, maar ook aanhangers van esoterische wetenschapen en liefhebbes van fantasie archeologie, die beweren dat dit beeld het werk is van een extreem oude beschaving, die duizenden jaren voor het verschijnen van de piramiden ten onder ging zonder een spoor achter te laten.
In werkelijkheid bevat de Sfinx, ondanks alle raadselen die de fantasie prikkelen, geen grote geheimen en is hij geen restant van verdwenen beschavingen. Hij is gehouwen uit een rotsachtig uitsteeksel, opgebouwd uit drie lagen mergelachtig kalksteen, dat deel uitmaakt van het plateau van Gizeh en ontstaan is in het Eoceen. Hij was waarschijnlijk al ruw gemodelleerd door de wind voordat het beeld door mensenhanden werd uitgehakt en het beeld werd wat wij kennen.

Intressant, misschien waar maar geen verklaring waarom alleen z'n hoofd uitsteekt met het hedendaagde grondniveau, waarom z'n hoofd véél kleiner is dan de rest van het lichaam, een leeuw. De erosie zou ook nog verklaart kunnen worden door de vele (dramatische) herstel/ restauranties die al in de romeinse tijd werden uitgevoerd en later in de jaren 80. Gewone zonde dat ze eraan hebben zitten experimenteren.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:59

ik weet niet of graham daar een theorie over heeft maar ik vind het op zijn minst merkwaardig dat een zeewaardige boot begraven ligt tussen de piramiden.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:14

verkaatje schreef:
tuurlijk, dat geloof je meteen (niet dus ), net als bij de Jehova`s ''wordt lid en de wereld zal niet vergaan'' tuurlijk, dus als je je verjaardag niet viert blijft de wereld bestaan Verward

Dacht dat die naar een of andere berg gingen als de wereld zou vergaan?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:35

Over de marmeren platen vond ik dit,

In de tijd dat de piramide nog intact was waren de zijden bedekt met wit gepolijst marmer waardoor het leek alsof er een grote spiegel stond opgesteld in de woestijn

http://www.organum.nl

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:41

klopt. is uiteindelijk samen met een gedeelte van de stenen gebruikt voor de opbouw van cairo, geloof ik.