Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MightyMike schreef:Dank je weer Relaxed, dat gaf ik in mijn openingspost al aan, ik was alleen benieuwd naar wat er met de kleding gebeurd..
_San87_ schreef:safina schreef:Ik weet niet of deze link al geplaatst is, maar hier legt een eigenaar van een webwinkel uit waarom al die retouren webwinkels op kosten jagen: https://www.ad.nl/binnenland/wat-nu-dez ... ~a78220d1/
Edit: en hier nog één https://www.volkskrant.nl/economie/webw ... ogle.nl%2F
Ik val echt van m'n stoel. Jezus wat een mentaliteit bij sommige mensen...
Fitzroy schreef:Nee, dan zou ik naar een fysieke winkel gaan. Maar dan hebben webshops ook geen bestaansrecht.

Skessa_ schreef:Fitzroy schreef:Nee, dan zou ik naar een fysieke winkel gaan. Maar dan hebben webshops ook geen bestaansrecht.
Denk dat de webshops al genoeg hebben ingenomen van de fysieke winkels. Het is niet voor niks dat er zoveel panden leeg staan in de steden
xDenies schreef:_San87_ schreef:Zelf gebruik ik eigenlijk ook wel vaak Klarna of Afterpay. Best heel handig. Ben wel benieuwd hoeveel dat een bedrijf kost per transactie.
Dat wordt inderdaad ook vergeten. Ze hebben een bedrijf in handen genomen die de betalingen voor hun regelt. Dus dat betekend dat als de klant niet betaald binnen het termijn dat het externe bedrijf achter het geld aan gaat. Met zoveel transacties zit je wel safe.
Maar je betaald dus aan het 'koop-nu-betaal-later' bedrijf want die voert alle opdrachten uit. Ik weet dat het terugstorten van geld ook een x bedrag kost. Het zijn geen grote bedragen maar iedere 10 cent tikt aan bijvoorbeeld.
Het is best interessant om de andere kant eens te leren kennen
Sclimpre schreef:En je moet er ook rekening mee houden dat de % kosten op de prijs incl. BTW is. Terwijl de ondernemer de BTW moet doorstorten aan de staat, maar er wel kosten aan gehad heeft.
ik groeide echt ontzettend hard en toch had ik echt niet elke maand nieuwe kleren nodig. En als we dan iets nodig hadden gingen we naar een groot winkelcentrum zodat je meerdere winkels af kon om sowieso te slagen. Zoals ik het hier lees kun je haast niet overleven zonder webshops
Relaxed schreef:Nee klopt ook niet, want van bijvoorbeeld Afterpay krijgt de ondernemer de factuur voor de kosten en hierover betaalt de ondernemer BTW wat hij weer mag terugvragen van de overheid. Voor een ondernemer is BTW eigenlijk niet kostenverhogend
MightyMike schreef:Vumana89 schreef:De stukken die misbruikt gedragen zijn zullen vernietigd worden idd.
Maar hoe dan ook. Ik vind het ook erg ongepast.. zoveel kopen/laten bezorgen en dan meer dan de helft retour.
Op den duur weet je echt wel welke je maat je hebt lijkt me.
Vumana, het gaat er toch ook om of het leuk staat? Ik mag dus alleen winkelen in stenen winkels als ik wil passen en kijken? Bij een webshop moet ik het er maar mee doen en het van te voren zeker weten? Het gaat met name om kinderkleding en ik kan je vertellen dat dit wel heel verschillend valt. Bovendien groeien de kids, dus bestel je niet standaard natuurlijk altijd dezelfde maat. Kleding is regelmatig anders dan op de foto of zit helemaal niet, dan gaat het terug helaas.
Magrathea schreef:Ik vraag me toch af hoe wij allemaal groot zijn geworden zonder webshopsik groeide echt ontzettend hard en toch had ik echt niet elke maand nieuwe kleren nodig. En als we dan iets nodig hadden gingen we naar een groot winkelcentrum zodat je meerdere winkels af kon om sowieso te slagen. Zoals ik het hier lees kun je haast niet overleven zonder webshops
Denk dat we er allemaal hopeloos uitzagen 
Magrathea schreef:Ik vraag me toch af hoe wij allemaal groot zijn geworden zonder webshopsik groeide echt ontzettend hard en toch had ik echt niet elke maand nieuwe kleren nodig. En als we dan iets nodig hadden gingen we naar een groot winkelcentrum zodat je meerdere winkels af kon om sowieso te slagen. Zoals ik het hier lees kun je haast niet overleven zonder webshops
Vumana89 schreef:Ik vraag me af of, diegene die zoveel bestellen en retourneren, dit ook zo zouden doen als zij per retour gewoon de verzendkosten moeten betalen...?
En dat vraag ik me oprecht af.
Nu ben ik geen 80% retourneerder volgens mij, maar ik bestel graag een stapeltje van echt al behoorlijk goed uitgeselecteerde artikelen, om daar een keuze uit te maken. Liever 1 pakje heen en 1 pakje terug dan dat ik zelf ik weet niet hoeveel winkels af moet en dan nog niet heb gevonden wat ik zocht.... ik vind online shoppen echt ideaal!
pmarena schreef:Vumana89 schreef:Ik vraag me af of, diegene die zoveel bestellen en retourneren, dit ook zo zouden doen als zij per retour gewoon de verzendkosten moeten betalen...?
En dat vraag ik me oprecht af.
Ik zeker welNu ben ik geen 80% retourneerder volgens mij, maar ik bestel graag een stapeltje van echt al behoorlijk goed uitgeselecteerde artikelen, om daar een keuze uit te maken. Liever 1 pakje heen en 1 pakje terug dan dat ik zelf ik weet niet hoeveel winkels af moet en dan nog niet heb gevonden wat ik zocht.... ik vind online shoppen echt ideaal!
Wat mensen zeggen dat ze een webshop vragen hoe artikelen vallen....ik denk dat dat vooral leuk is bij kleinere shops, maar een Zalando of Wehkamp hoef je volgens mij echt niet te bellen met die vraag
Bij BonPrix vind ik het wel goed geregeld, daar klopt het aardig als je je gegevens er in klopt, en ze dan adviseren welke maat de grootste kans van slagen heeft voor dat artikel. Voor het ene shirtje / broek kan dat een grotere / kleinere maat zijn dan het andere, dat baseren ze dan ook op feedback van andere klanten
. En het klopte precies, dus ik hoefde ze niet retour te sturen. pmarena schreef:Echt??? Ik krijg van Zalando de indruk dat het zo'n bedrijf is dat de artikelen niet eens in de buurt van het kantoor heeft..... zou iemand dat echt voor je opgemeten hebben, of het ergens opgezocht hebben ofzo? Maar dan nog verbaasd het me
. pmarena schreef:Echt??? Ik krijg van Zalando de indruk dat het zo'n bedrijf is dat de artikelen niet eens in de buurt van het kantoor heeft..... zou iemand dat echt voor je opgemeten hebben, of het ergens opgezocht hebben ofzo? Maar dan nog verbaasd het me