Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berryz schreef:Maar die onnodige dingen moet de pakjesbezorger wel brengen. En die nemen nog extra veel risico's. Denk eraan dat het virus 24u op karton blijft leven he.
Bij osn in het bedrijf zijn al vsch mensen opgenomen en al zeker 1 gestorven. Maar bestel maar gerust verder wc papier, bbq's en alle andere onzole dingen die ik dagelijks voorbij zie komen.
En aangezien je toxh niet buiten mag, waarom dan kleding bestellen?
Lisa_WB schreef:Nee, er is bij honderden bedrijven gisteren niet gecollecteerd ivm de drukte. Alleen bij de hele grote bedrijven zoals Wehkamp/zalando etc
davinci2412 schreef:Ik snap dat dit een frustratie topic is maar ik vind persoonlijk dat er wel een klein beetje meer begrip mag zijn nu en dat het fijn is dat je uberhaupt nog wat bezorgd krijgt want de bezorgdiensten vallen niet onder de vitale beroepen dus technisch gezien kan PostNL ook gewoon zijn deuren sluiten
davinci2412 schreef:Ik werk bij PostNL en ik kan je vertellen dat we het niet voor ons eigen plezier niet collecteren. Het is extreem druk en iedereen loopt zich zo onderhand kapot om alle pakketten elke dag weer gesorteerd en bezorgd te krijgen. Ik ben super trots op al onze bezorgers en sorteermedewerkers.
De dag na Pasen, pinksteren, koningsdag & bevrijdingsdag zijn voor ons altijd al een piekdagen maar onderhand hebben we meer pakketten te verwerken dan de dagen voor Kerst en dat met minder personeel en allemaal maatregelen.
Ik snap dat dit een frustratie topic is maar ik vind persoonlijk dat er wel een klein beetje meer begrip mag zijn nu en dat het fijn is dat je uberhaupt nog wat bezorgd krijgt want de bezorgdiensten vallen niet onder de vitale beroepen dus technisch gezien kan PostNL ook gewoon zijn deuren sluiten
speurneusc schreef:Helaas is het zo dat je niet buiten post.nl kunt, gelukkig zijn er tegenwoordige meerdere bedrijven waarmee je post/pakketten kan versturen, maar ik zal post.nl zo min mogelijk gaan gebruiken in de toekomst, ik deed het al in mindere mate met de webshop, maar vanaf nu gaat alles alleen in uiterste gevallen met post.nl mee.
Ik wacht al op 10!pakketjes en poststukken sinds vorige week, krijg elke avond de melding verwacht morgen te gaan bezorgen, en volgende ochtend staat er dan postsstuk is nog niet bij de post verwacht bezorgtijd de dag erna... verzenden heeft de poststukken afgegeven bij de post, dat is zeker. Ze doen ook geen enkele moeite om de achterstand in te lopen, er worden dus gen extra mensen ingezet, kwats dat deze in deze niet te vinden zijn zoals met de kersttijd (hoop mensen willen niet werken met de kerst dus zijn niet beschikbaar). Maar ja meer mensen is ook minder winst (176 miljoen 2019! file:///C:/Users/user/Downloads/200224-Persbericht-Q4-FY-2019_tcm10-175051.pdf)
MightyJoe schreef:speurneusc schreef:Helaas is het zo dat je niet buiten post.nl kunt, gelukkig zijn er tegenwoordige meerdere bedrijven waarmee je post/pakketten kan versturen, maar ik zal post.nl zo min mogelijk gaan gebruiken in de toekomst, ik deed het al in mindere mate met de webshop, maar vanaf nu gaat alles alleen in uiterste gevallen met post.nl mee.
Ik wacht al op 10!pakketjes en poststukken sinds vorige week, krijg elke avond de melding verwacht morgen te gaan bezorgen, en volgende ochtend staat er dan postsstuk is nog niet bij de post verwacht bezorgtijd de dag erna... verzenden heeft de poststukken afgegeven bij de post, dat is zeker. Ze doen ook geen enkele moeite om de achterstand in te lopen, er worden dus gen extra mensen ingezet, kwats dat deze in deze niet te vinden zijn zoals met de kersttijd (hoop mensen willen niet werken met de kerst dus zijn niet beschikbaar). Maar ja meer mensen is ook minder winst (176 miljoen 2019! file:///C:/Users/user/Downloads/200224-Persbericht-Q4-FY-2019_tcm10-175051.pdf)
'Ze doen ook geen enkele moeite om de achterstand in te lopen' sorry hoor maar hoe weet jij dat? Lees de laatste pagina's van dit topic eens door. Ik snap dat het erg vervelend is dat je pakketjes zoveel vertraging hebben. Maar kom op, je inlevingsvermogen is ver te zoeken.
SimoneeM schreef:Je beseft je wel dat pakketbezorgers veelal ZZP’ers zijn die niet per uur betaald worden maar per aflevering? Ze werken zich drie slagen in de rondte en hebben oprecht die haast anders redden ze het gewoon niet op 1 dag.
mvdende schreef:SimoneeM schreef:Je beseft je wel dat pakketbezorgers veelal ZZP’ers zijn die niet per uur betaald worden maar per aflevering? Ze werken zich drie slagen in de rondte en hebben oprecht die haast anders redden ze het gewoon niet op 1 dag.
Ja, dat weet ik. Ik werkte bij Deliveroo ook als ZZP. Per bezorging betaald. Dus ja, ik was niet blij als ik bij een restaurant wortel stond te schieten...
Maar even geen chagrijnig gezicht trekken als het 30 seconden langer duurt voordat ik bij de voordeur ben kan ook geen kwaad.
En mijn grootste ergens blijft wel beweren dat ik "niet thuis" ben, terwijl ik dat wel ben en de bezorger gewoonweg te "lui" is om even aan te bellen.
En het feit dat ze chagrijnig zijn als ik aangeef geen pakkjes voor de buren aan te nemen. Doe ik niet, hond vindt het niet zo geslaagd als de deurbel voor niets gaat. En ik ook niet trouwens. Als ik zelf geen pakket verwacht, moeten ze niet onnodig gaan aanbellen.