Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:37

Ik heb van About You een kortingcode gekregen omdat ze niet op tijd konden leveren. Uiterst overbodig maar wel hele nette service!

Overigens heb ik 6 dagen moeten wachten ipv 4. Dus die vertraging viel ook wel mee

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:07

Berryz schreef:
Maar die onnodige dingen moet de pakjesbezorger wel brengen. En die nemen nog extra veel risico's. Denk eraan dat het virus 24u op karton blijft leven he.
Bij osn in het bedrijf zijn al vsch mensen opgenomen en al zeker 1 gestorven. Maar bestel maar gerust verder wc papier, bbq's en alle andere onzole dingen die ik dagelijks voorbij zie komen.
En aangezien je toxh niet buiten mag, waarom dan kleding bestellen?

Die pakketten staan al enige tijd bij de bedrijven voordat de container wordt opgehaald.
Daarvoor hoeven ze niet aan de pakketten te zitten.
Daarna gaat het naar het sorteer station waar medewerkers (hier iig) met handschoenen de pakketten op de band leggen.
Dan wordt het geladen in de goede bus om daarna vervoerd te worden naar de mensen thuis.

Als je bang bent voor corona op verpakkingen moet je ook niet meer in de winkels kopen.
Wanneer iemand voor jou met corona net op de verpakking heeft gehoest heb je grotere kans besmet te worden dan door een pakketje wat al enige tijd onderweg is.

Dat mensen elkaar binnen 1 bedrijf besmetten is vaker omdat men de afstands- en hygiëneregels niet/moeilijk kunnen handhaven.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:21

Ik werk bij PostNL en ik kan je vertellen dat we het niet voor ons eigen plezier niet collecteren. Het is extreem druk en iedereen loopt zich zo onderhand kapot om alle pakketten elke dag weer gesorteerd en bezorgd te krijgen. Ik ben super trots op al onze bezorgers en sorteermedewerkers.

De dag na Pasen, pinksteren, koningsdag & bevrijdingsdag zijn voor ons altijd al een piekdagen maar onderhand hebben we meer pakketten te verwerken dan de dagen voor Kerst en dat met minder personeel en allemaal maatregelen.

Ik snap dat dit een frustratie topic is maar ik vind persoonlijk dat er wel een klein beetje meer begrip mag zijn nu en dat het fijn is dat je uberhaupt nog wat bezorgd krijgt want de bezorgdiensten vallen niet onder de vitale beroepen dus technisch gezien kan PostNL ook gewoon zijn deuren sluiten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:29

Lisa_WB schreef:
Nee, er is bij honderden bedrijven gisteren niet gecollecteerd ivm de drukte. Alleen bij de hele grote bedrijven zoals Wehkamp/zalando etc

Hier ook niet. Donderdag kwamen ze wel, maar kon en geen rolcontainer meer bij. Dus moest ik mijn pakketten overpakken op restjes van andere. Halve rolcontainers nemen ze bij voorkeur nu ook niet mee.

Het klinkt ook als een leuk idee, wegbrengen naar die pakketpunten. Maar bij de meeste mag je maar een halve rolcontainer brengen of ze wat ze te veel hebben bewaren zet de volgende dag. Dat werkt dus niet.

Overigens is opgehaald nog steeds geen garantie. Ik voerde vorige week een aantal pakketje in voor afhaalpunten. Bij de meeste kunnen de mensen die pas aankomende donderdag ophalen... Dat is dus gewoon een week wachten.

Het is gewoon niet anders... Het is niet dat ze stapels extra auto's en personeel hebben liggen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:38

davinci2412 schreef:
Ik snap dat dit een frustratie topic is maar ik vind persoonlijk dat er wel een klein beetje meer begrip mag zijn nu en dat het fijn is dat je uberhaupt nog wat bezorgd krijgt want de bezorgdiensten vallen niet onder de vitale beroepen dus technisch gezien kan PostNL ook gewoon zijn deuren sluiten

De meesten hier hebben er gelukkig wel begrip voor als ik het zo lees :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:02

Ik zeg altijd dank je wel en werk ze nog. Als het kan neem ik het zo snel mogelijk aan, dat ze niet ver hoeven te lopen.
Ons grote pakket kwam zaterdag. Moesten 3 laatste nrs van id doorgeven en zijdeur stond al open. Heeft mijn man het pakket aangepakt. Ik stond op afstand en zei; pak jij het even, is zwaar. Maar zij zei meteen; valt mee hoor. Ze is altijd vriendelijk en vind het geen enkele moeite.

Een tijd geleden kregen we gaas binnen via dpd en die vent zeurde, dus dan houdt het voor mij ook op. Bij die shop bezorgen ze op die manier tot een bepaald gewicht en daarboven zoals laatst komen ze het zelf brengen. Ik kan er dus niks aan doen hoe het bezorgd wordt.

Dat we bestellen is ook omdat er steeds minder winkels zijn en ze zelf het halve assortiment alleen nog online aanbieden. Tja, dan krijg je keus en kan het vaak ook nog goedkoper.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:24

davinci2412 schreef:
Ik werk bij PostNL en ik kan je vertellen dat we het niet voor ons eigen plezier niet collecteren. Het is extreem druk en iedereen loopt zich zo onderhand kapot om alle pakketten elke dag weer gesorteerd en bezorgd te krijgen. Ik ben super trots op al onze bezorgers en sorteermedewerkers.

De dag na Pasen, pinksteren, koningsdag & bevrijdingsdag zijn voor ons altijd al een piekdagen maar onderhand hebben we meer pakketten te verwerken dan de dagen voor Kerst en dat met minder personeel en allemaal maatregelen.

Ik heb door mijn werk (advieskantoor aan huis), maar ook omdat ik privé veel online bestel veel met PostNL te maken en heb niks dan lof voor jullie. Altijd al gehad. Er gaat echt bijna nooit iets mis, 1 keer per jaar of zo maar dan wordt het ook weer opgelost. Petje af voor jullie en in deze tijd helemaal. Ik zie echt wel hoe hard jullie werken. Meestal komt hier dezelfde bezorger en die is ook helemaal top.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:24

Berryz schreef:
En nu wil ik niet moeilijk doen he, maar in Nederland zijn de winkels nog open, waarom laten jullie per se bezorgen. :roll:

Omdat de dingen die er besteld worden niet in de winkels in de buurt te krijgen zijn misschien?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:30

Ik heb eigenlijk nooit problemen met postnl. Hadden echt een top bezorger die eigenlijk altijd binnen de tijden kwam en ook nog een praatje maakte. Deze kreeg ook altijd iets met pasen zakje eitjes, met kerst een grote doos merci, in de zomer wat kouds te drinken en een ijsje.

Helaas is deze man naar een ander stuk gegaan en komt de nieuwe bezorger altijd buiten het tijdvak waardoor ik deze beste man/vrouw nooit zie :n
postnl/webshops zouden het makkelijker maken voor de bezorgers als je van te voren al kunt aangeven dat je het bij een ophaalpunt kunt ophalen ook als je particulier besteld.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:37

Helaas is het zo dat je niet buiten post.nl kunt, gelukkig zijn er tegenwoordige meerdere bedrijven waarmee je post/pakketten kan versturen, maar ik zal post.nl zo min mogelijk gaan gebruiken in de toekomst, ik deed het al in mindere mate met de webshop, maar vanaf nu gaat alles alleen in uiterste gevallen met post.nl mee.

Ik wacht al op 10!pakketjes en poststukken sinds vorige week, krijg elke avond de melding verwacht morgen te gaan bezorgen, en volgende ochtend staat er dan postsstuk is nog niet bij de post verwacht bezorgtijd de dag erna... verzenden heeft de poststukken afgegeven bij de post, dat is zeker. Ze doen ook geen enkele moeite om de achterstand in te lopen, er worden dus gen extra mensen ingezet, kwats dat deze in deze niet te vinden zijn zoals met de kersttijd (hoop mensen willen niet werken met de kerst dus zijn niet beschikbaar). Maar ja meer mensen is ook minder winst (176 miljoen 2019! file:///C:/Users/user/Downloads/200224-Persbericht-Q4-FY-2019_tcm10-175051.pdf)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:46

Bij postnl moet er ook 1.5 meter tussen mensen gehouden worden. Dat is op sommige locaties al lastig zat. Dus je kunt niet eindeloos extra mensen inzetten. Daarbij is het sowieso al niet zo makkelijk om even een blik nieuw personeel open te trekken. Ik zie vacatures vaak langere tijd open staan. Met kerst wordt er bij ons ook vooral op eigen personeel terug gevallen die meer uren maken en mensen die met pensioen zijn gevraagd te komen helpen. Die laatste groep is nu juist een risicogroep. Dus ik vind het wel heel makkelijk klagen vanachter je toetsenbord. Maar gelukkig heb je de keus uit andere aanbieders.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:56

speurneusc schreef:
Helaas is het zo dat je niet buiten post.nl kunt, gelukkig zijn er tegenwoordige meerdere bedrijven waarmee je post/pakketten kan versturen, maar ik zal post.nl zo min mogelijk gaan gebruiken in de toekomst, ik deed het al in mindere mate met de webshop, maar vanaf nu gaat alles alleen in uiterste gevallen met post.nl mee.

Ik wacht al op 10!pakketjes en poststukken sinds vorige week, krijg elke avond de melding verwacht morgen te gaan bezorgen, en volgende ochtend staat er dan postsstuk is nog niet bij de post verwacht bezorgtijd de dag erna... verzenden heeft de poststukken afgegeven bij de post, dat is zeker. Ze doen ook geen enkele moeite om de achterstand in te lopen, er worden dus gen extra mensen ingezet, kwats dat deze in deze niet te vinden zijn zoals met de kersttijd (hoop mensen willen niet werken met de kerst dus zijn niet beschikbaar). Maar ja meer mensen is ook minder winst (176 miljoen 2019! file:///C:/Users/user/Downloads/200224-Persbericht-Q4-FY-2019_tcm10-175051.pdf)

'Ze doen ook geen enkele moeite om de achterstand in te lopen' sorry hoor maar hoe weet jij dat? Lees de laatste pagina's van dit topic eens door. Ik snap dat het erg vervelend is dat je pakketjes zoveel vertraging hebben. Maar kom op, je inlevingsvermogen is ver te zoeken. :=

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:04

MightyJoe schreef:
speurneusc schreef:

'Ze doen ook geen enkele moeite om de achterstand in te lopen' sorry hoor maar hoe weet jij dat? Lees de laatste pagina's van dit topic eens door. Ik snap dat het erg vervelend is dat je pakketjes zoveel vertraging hebben. Maar kom op, je inlevingsvermogen is ver te zoeken. :=

omdat ik van kennissen die daar werken dat heb vernomen, 1.5 meter afstand in een hal van 10.000 m2 is niet zo'n punt, salarissen die afgeknabbeld worden van 176 miljoen wel. En dat ze geen mensen vinden is kwats, betere omstandigheden, beter salaris en betere werktijden zal al een heleboel schelen, maar ja ook dat gaat ten kosten van die 176 miljoen

en beetje medeleven tonen? kom zeg met het bedrijf post.nl geen medelijden, wel voor de werknemers, maar ja die doen er ergens even hard aan mee, zonder mensen geen bedrijf... ze kunnen de paaskaarten al niet aan, de kerst is stressen en valentijn idem en dan komt corona is het helemaal paniek. waarom redden dhl. dpd ups en alle andere koeriers het dan wel zonder al te gekke problemen???
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 16-04-20 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:08

Ik heb van alle vervoerders geen hoge pet op. Mijn ervaring is toch wel dat als ze komen, ze het pakketje het liefst naar binnen smijten en wel rijden. Altijd een chagrijnig gezicht, altijd enorme haast.

Ik heb zelf een tijdje voor deliveroo gewerkt, dan werkte ik ook graag door, maar dat enorme gehaast altijd.

En vaak al weer bijna weg zijn voordat ik bij de voordeur ben. Ik kan nog steeds niet door muren heen, zal dus eerst naar de voordeur moeten lopen. En de deur van het slot, die 10 seconden is hun vaak al te veel.

En dit is als ze komen. Vaak zat dat er een briefje in de brievenbus wordt gestopt met "we hebben u gemist" terwijl er niet eens aangebeld is. Of nog mooier, geen eens een briefje, maar later op de dag een email met "we hebben u gemist" terwijl ik op het tijdstip van "niet thuis" gewoon op de bank zat, onder de bel en het raam kijkt uit op de straat.

Dan hadden ze gewoon geen zin meer en zijn ze gewoon niet gestopt op mijn adres.

Ik heb zelf post rondgebracht, ik kan me nog heel goed herinneren dat ik in een van de eerste maanden in rot weer van s'morgens 9 tot s'avonds avonds 7 ofzo ben bezig geweest, kerst drukte... leuk was anders, maar het werk moest toch echt af....

Dus voor pakketbezorgers die na 20:00 denken "toedeledokie" heb ik echt geen compassie. Dan werk je maar een uurtje langer door.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:17

Je beseft je wel dat pakketbezorgers veelal ZZP’ers zijn die niet per uur betaald worden maar per aflevering? Ze werken zich drie slagen in de rondte en hebben oprecht die haast anders redden ze het gewoon niet op 1 dag.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:29

SimoneeM schreef:
Je beseft je wel dat pakketbezorgers veelal ZZP’ers zijn die niet per uur betaald worden maar per aflevering? Ze werken zich drie slagen in de rondte en hebben oprecht die haast anders redden ze het gewoon niet op 1 dag.

Ja, dat weet ik. Ik werkte bij Deliveroo ook als ZZP. Per bezorging betaald. Dus ja, ik was niet blij als ik bij een restaurant wortel stond te schieten...

Maar even geen chagrijnig gezicht trekken als het 30 seconden langer duurt voordat ik bij de voordeur ben kan ook geen kwaad.

En mijn grootste ergens blijft wel beweren dat ik "niet thuis" ben, terwijl ik dat wel ben en de bezorger gewoonweg te "lui" is om even aan te bellen.

En het feit dat ze chagrijnig zijn als ik aangeef geen pakkjes voor de buren aan te nemen. Doe ik niet, hond vindt het niet zo geslaagd als de deurbel voor niets gaat. En ik ook niet trouwens. Als ik zelf geen pakket verwacht, moeten ze niet onnodig gaan aanbellen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:36

Hoe lang heb je dat werk gedaan dan? Want dan zou ik juist van jou als ex-bezorger wat meer inlevingsvermogen verwachten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:41

Ik heb die ervaring niet bij de bijna vaste bezorgers.
Weleens een vreemde gehad die chagerijnig was maar er wordt normaal weleens een praatje gemaakt en helemaal ‘s zomers geven we vaak een flesje of blikje koud drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:41

Hier niks dan goeds over de bezorgers, stuk voor stuk aardige mannen en vrouwen. Altijd een goedemiddag, en een welgemeend dankjewel en als we het in huis hebben een blikje drinken mee of een koek.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:43

We hebben er weleens een gehad die bij Post.nl werkte, nu bij een ander, en ons gemist had thuis.
Zag hij me rijden onderweg op de snor, toeteren en pakketje afgegeven.
Hij sjouwde zelfs de zakken hondenbrokken naar binnen.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:45

Ik zit altijd met verbazing sommige berichten te lezen. Onze bezorger is een hele lieve vriendelijke jongen die altijd erg vrolijk is. Nooit problemen gehad met de bezorging oid.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:46

Ik zou niet weten wie de bezorger is momenteel. Diegene die komt leveren kan heel snel lopen haha :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:46

Argumenten als 'ik ben ook bezorger geweest' vind ik momenteel overbodig eigenlijk. Ik heb vroeger ook in een supermarkt gewerkt, maar de omstandigheden waren wel totaal anders dan hoe het nu is met de huidige maatregelen. Het is echt een vergelijking die je als oud-werknemer niet kan maken momenteel.

Hier zijn er ook een paar dingen onderweg. Misschien komt het morgen, misschien over 2 weken. Geen idee, ik ben wel thuis en zie het wel verschijnen :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:49

mvdende schreef:
SimoneeM schreef:

Ja, dat weet ik. Ik werkte bij Deliveroo ook als ZZP. Per bezorging betaald. Dus ja, ik was niet blij als ik bij een restaurant wortel stond te schieten...

Maar even geen chagrijnig gezicht trekken als het 30 seconden langer duurt voordat ik bij de voordeur ben kan ook geen kwaad.

En mijn grootste ergens blijft wel beweren dat ik "niet thuis" ben, terwijl ik dat wel ben en de bezorger gewoonweg te "lui" is om even aan te bellen.

En het feit dat ze chagrijnig zijn als ik aangeef geen pakkjes voor de buren aan te nemen. Doe ik niet, hond vindt het niet zo geslaagd als de deurbel voor niets gaat. En ik ook niet trouwens. Als ik zelf geen pakket verwacht, moeten ze niet onnodig gaan aanbellen.

Ik kan me wel voorstellen dat als je je zo opstelt ze weinig zin hebben om bij je aan te bellen. Zo'n bericht lees ik echt met verbazing. Wat je geeft krijg je ook terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:14

Wij hebben zo'n fijne bezorgster. Als ik haar bus aan zie komen rijden in de straat zorg ik dat ik alvast naar het hek loop, zodat ze niet onnodig hoeft te wachten. Met zware pakketten help ik ook altijd met tillen, want onze bezorgster is echt een klein en licht vrouwtje, vind het zo sneu als ze met pakketten van 25 kilo staat te slepen. Ik weet inmiddels hoe laat ze ongeveer komt, meestal is ze er tussen half 3 en half 4, dus dan zorg ik dat ik even extra oplet. Ze heeft altijd koekjes bij zich voor onze hond, dus die is ook dol op haar :D En altijd vriendelijk, een goede bezorger is zo prettig! :j