Ongepland zwanger. Houden of niet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:39

Almighty schreef:
Ik zou zeggen je kan van die test babies huren. Z'n pop die alles nabootst. Dan kan je ervaren wat het met je leven doet. Dit doen ze vaak bij mensen inzetten if ze er wel aan toe zijn.

Of vraag of je een aantal dagen bij iemand de baby mag doen. Zodat je weet wat het is. Hoeveel je er daadwerkelijk voor opgeeft. En daar weet je dat je de kleine nog terug kan geven aan de echte ouders.


Ik geloof niet dat dit je echt kan helpen om een dergelijke keuze te maken. Met bovenstaande mis je in beide gevallen de emotionele connectie die je hebt met een eigen kind, de liefde, de gevoelens etc.
Ik geloof dat dat hetgeen is wat het hebben van een kind het "waard" maakt. (Ik heb geen kinderen, maar ik kan het me voorstellen :+ )


Het feit dat TS en haar partner dit zo doordacht aangaan en serieus oppakken, maakt dat, los van welke keuze er ook gemaakt wordt, jullie als ouders denken.
Jullie denken in het belang van jullie kind, óók als dat betekent dat het niet ter wereld gebracht gaat worden. Imo ben je dan al een betere ouder dan sommige andere.

TS en partner, ik wens jullie veel wijsheid toe bij deze onwijs lastige kwestie. Er is geen goed of fout. :(:)

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:41

Ik geloof ook niet dat die poppen echt bestaan, behalve in Amerikaanse films. Wie zijn 'ze' ook? Huisartsen? Therapeuten?

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:53

Hetgene wat juist zó mooi is aan je kind is de emotionele band dat je ermee hebt, de connectie, liefde, het onbeschrijfelijke gevoel ...
En laat nu juist zijn datgene wat je mist bij iemand anders kind, laat staan een pop :x .
Ik hou ongelofelijk veel van mijn 2 jongens, ze zijn mijn wereld, maar ik heb hélemaal niks met andermans kinderen :evaw: .
Dus gaan oefenen op een pop of iemands kids vind ik geen goed plan en totáál niet vergelijkbaar met je eigen kind :n

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:01

Ik kan inderdaad ook niets met andere kinderen, heb ook echt geen talent daarvoor. Heb er ook stress van als andere kinderen bij ons willen spelen en weet dan niet echt wat ik er mee aan moet vangen.

Anoniem

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:08

Andere kinderen, bah. Zijn zelfs niet welkom op ons trouwfeest. Ik vermijd ze zo veel mogelijk en er bestaan echt heel erg lelijke baby’s. Maar mijn dochter is natuurlijk de mooiste en beste. Eigen kind, mooi kind :D

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 00:54


chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 04:52

Nou ja, daar heb je toch helemaal geen gevoel bij!
Een kind zorgt ervoor dat moeders een soort Leeuwenhart krijgen en daar kan zo’n pop niet aan tippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 06:21

Die poppen worden wel eens ingezet bij verstandelijk beperkten met een kinderwens, om ze een idee te geven wat een baby van je vergt. Maar zo te lezen hoeven we er bij TS niet aan te twijfelen dat ze dat weet.

Wat zo'n pop nooit kan nabootsen is de bijzondere hechting die er (normaal gesproken) tussen
ouders en kind ontstaat.

FrNo

Berichten: 3686
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 07:15

Ik heb ook ooit gelezen dat ze die poppen ook gebruiken in gebieden waar veel tienermoeders zijn. Daar moesten de kinderen (jongens en meiden) een week voor de pop zorgen. Die hielp om het aantal tienerouders te minderen. Daarvoor is dat ideaal, maar voor ts is dat geen optie.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 07:57

Ik denk dat zo'n pop vooral een afschrikmiddel is, zo met alleen maar de lasten en niet de lusten :=

Dat een aaneengesloten tijd onderdompelen in 1 van de keuzes is wel een mooie inderdaad, alleen misschien wel een groot risico dat de keuze waar je je het laatst in onderdompelt, de blijvende is. Want je gaat er immers helemaal voor :)

Dan moet die eerste wel bijzonder veel beter aanvoelen wil je nog wisselen.

Maar sowieso is het wel een goede tip denk ik, dat je echt met alles kan voelen hoe het echt zou zijn als je de ene of andere keuze maakt +:)+ Je moet het wel kunnen....

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:04

Omany schreef:
Hetgene wat juist zó mooi is aan je kind is de emotionele band dat je ermee hebt, de connectie, liefde, het onbeschrijfelijke gevoel ...
En laat nu juist zijn datgene wat je mist bij iemand anders kind, laat staan een pop :x .
Ik hou ongelofelijk veel van mijn 2 jongens, ze zijn mijn wereld, maar ik heb hélemaal niks met andermans kinderen :evaw: .
Dus gaan oefenen op een pop of iemands kids vind ik geen goed plan en totáál niet vergelijkbaar met je eigen kind :n

Dat hoor en lees ik erg vaak, dat mensen gek zijn met hun eigen kinderen maar niks hebben met die van anderen. Het banketstaaf is dat je gedurende de eerste pakweg 12 jaar wel continu met andermans kinderen te maken krijgt doordat je kind er mee speelt en je het sowieso continu naar school/opvang/clubjes etc moet brengen waar een overload aan andere kinderen is. Als dat niet je ding is moet dat aspect toch wel zwaar zijn.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:20

elnienjo schreef:
Omany schreef:
Hetgene wat juist zó mooi is aan je kind is de emotionele band dat je ermee hebt, de connectie, liefde, het onbeschrijfelijke gevoel ...
En laat nu juist zijn datgene wat je mist bij iemand anders kind, laat staan een pop :x .
Ik hou ongelofelijk veel van mijn 2 jongens, ze zijn mijn wereld, maar ik heb hélemaal niks met andermans kinderen :evaw: .
Dus gaan oefenen op een pop of iemands kids vind ik geen goed plan en totáál niet vergelijkbaar met je eigen kind :n

Dat hoor en lees ik erg vaak, dat mensen gek zijn met hun eigen kinderen maar niks hebben met die van anderen. Het banketstaaf is dat je gedurende de eerste pakweg 12 jaar wel continu met andermans kinderen te maken krijgt doordat je kind er mee speelt en je het sowieso continu naar school/opvang/clubjes etc moet brengen waar een overload aan andere kinderen is. Als dat niet je ding is moet dat aspect toch wel zwaar zijn.

Maar nee, waarom zou dat een probleem zijn? Je hebt toch ook collega's waarmee je nooit in 1 huis zou willen wonen, maar war je toch heel goed mee kan samenwerken?
Mama worden is nog iets anders dan kleuterjuf worden, voor een kleuterjuf is het wel belangrijk andermans kinderen leuk te vinden, anders wordt de job wel heel zwaar :)

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:23

Mwah, je kan ook overdrijven elnienjo. Ik heb ook niet veel met andermans kinderen maar ik hoef er niet voor te zorgen. Hoogstens als ze straks komen spelen een koekje en troosten als ze vallen.
Ik heb ook collega's waar ik een hekel aan heb, daar werk ik ook gewoon mee samen. Wat mij betreft is dat vergelijkbaar. En ik zal niet snel knutselmoeder worden op school, liever de klas versieren voor kerst om maar wat te noemen.

Edit: tegelijk met sclimpre :D

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:24

Die poppen ken ik heel goed :)
Bij verzorgingstehuis met zwaar demente eenzame ouderen werden die poppen gebruikt. De mensen hadden echt weer een doel en herinnering.

Zowel poppen als idee van ruitje vind ik kansloos. Doen alsof..... alsof.....
Er is geen alsof ...... een dag of 2 dagen desnoods een week is niet te vergelijken met altijd.

Ts heeft geen zin om de hete brij heen te draaien, je moet een keuze maken.
Leuk dit topic en die hulpverleners maar jij moet de keuze maken, je kan samen overleggen maar jij bepaalt uiteindelijk.

Verder doet meningen van ander niet aan toe

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:27

Ik heb echt hekel aan kinderen, maar kind met groot verdriet of in paniek zal ik nooit negeren blijkbaar is dat een nieuwe antenne die ontstaan is tijdens mijn zwangerschappen.

En ik wil ook best op andere kinderen passen als ouders onverwachts met spoed weg moeten.
Zoiets was 4 jaar geleden echt onaanvaardbaar :D

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:41

Maar tita, ruitje stelt niet voor te doen alsof je kinderen hebt he. Maar alsof je de komst van het kindje hebt omarmd. En andersom, dat je hebt besloten tot abortus.
Ik denk dat je daarmee wel kan proberen te voelen hoe die beslissing voelt. Anders dan doen alsof er een kind is want dat werkt niet alsof...

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:45

Ik denk dat ruitje wel een hele goede aanhaalt. Met situaties als deze lees je toch meestal dat er vooral heel rationeel wordt gedacht (voors- en tegens), in dit geval gooi je al dit verstand overboord en ga je alleen voelen.

Kan me voorstellen dat dat heel verhelderend kan werken :j

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:21

Of je maakt een afspraak bij de abortuskliniek. Ze zullen je daar niet helpen als je maar 'n spoortje twijfel hebt en wellicht maakt dat wel gevoelens los die duidelijk maken wat je wel of juist niet wil.

CharleyT
Berichten: 4028
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:28

elnienjo schreef:
Omany schreef:
Hetgene wat juist zó mooi is aan je kind is de emotionele band dat je ermee hebt, de connectie, liefde, het onbeschrijfelijke gevoel ...
En laat nu juist zijn datgene wat je mist bij iemand anders kind, laat staan een pop :x .
Ik hou ongelofelijk veel van mijn 2 jongens, ze zijn mijn wereld, maar ik heb hélemaal niks met andermans kinderen :evaw: .
Dus gaan oefenen op een pop of iemands kids vind ik geen goed plan en totáál niet vergelijkbaar met je eigen kind :n

Dat hoor en lees ik erg vaak, dat mensen gek zijn met hun eigen kinderen maar niks hebben met die van anderen. Het banketstaaf is dat je gedurende de eerste pakweg 12 jaar wel continu met andermans kinderen te maken krijgt doordat je kind er mee speelt en je het sowieso continu naar school/opvang/clubjes etc moet brengen waar een overload aan andere kinderen is. Als dat niet je ding is moet dat aspect toch wel zwaar zijn.


Uhhhhhhhhhhhhhhhh, nee dat is niet zwaar. Dat hoort bij het hebben van eigen kinderen. Die slepen weer vriendjes mee naar huis, so what, prima te doen, want ze gaan aan het einde van de middag weer naar hun eigen ouders.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:30

CharleyT schreef:
Uhhhhhhhhhhhhhhhh, nee dat is niet zwaar. Dat hoort bij het hebben van eigen kinderen. Die slepen weer vriendjes mee naar huis, so what, prima te doen, want ze gaan aan het einde van de middag weer naar hun eigen ouders.

Dat zou ik dus niet trekken. Hou zelf al niet van onverwacht bezoek. Je bent nooit meer echt alleen, dat zou voor mij heel erg zwaar wegen.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Ongepland zwanger. Houden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:33

M'n moeder had geluk dat ik (bijna) nooit iemand mee nam naar huis omdat ik daar zelf een hekel aan had :=

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:38

elnienjo schreef:
CharleyT schreef:
Uhhhhhhhhhhhhhhhh, nee dat is niet zwaar. Dat hoort bij het hebben van eigen kinderen. Die slepen weer vriendjes mee naar huis, so what, prima te doen, want ze gaan aan het einde van de middag weer naar hun eigen ouders.

Dat zou ik dus niet trekken. Hou zelf al niet van onverwacht bezoek. Je bent nooit meer echt alleen, dat zou voor mij heel erg zwaar wegen.


Ja maar voor jou zijn eigen kinderen ook totaal uitgesloten. Dan kun je eigenlijk ook niet echt eerlijk oordelen aangezien je je eigen kinderen niet eens leuk zou vinden. _O-

Jildau

Berichten: 9444
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:44

elnienjo schreef:
CharleyT schreef:
Uhhhhhhhhhhhhhhhh, nee dat is niet zwaar. Dat hoort bij het hebben van eigen kinderen. Die slepen weer vriendjes mee naar huis, so what, prima te doen, want ze gaan aan het einde van de middag weer naar hun eigen ouders.

Dat zou ik dus niet trekken. Hou zelf al niet van onverwacht bezoek. Je bent nooit meer echt alleen, dat zou voor mij heel erg zwaar wegen.


Maar als die vriendjes jouw kind ook mee naar hun huis slepen, jouw kind eens bij vriendjes logeert, met vriendjes mee gaat naar een speeltuin of wat dan ook, heb je weer momenten alleen. :D

Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:47

Lang getwijfeld om te reageren.

Na een lang traject om zwanger (3 jaar) te worden en daarna een postnatale depressie/angststoornis wist ik dat ik in april onverhoopt zwanger was. Sta je dan, verminderde vruchtbaarheid, operaties en hormonen moeten nemen om zwanger te worden en ben je plotsklaps zwanger.

Ik kon het niet, mentaal en fysiek. Ik was bang, verdrietig, en zat nog midden in het traject van het postnatale gedoe. De natuur heeft hier beslist en wat ben ik daar ‘dankbaar’ voor. Ik denk dat een abortus niet was gelukt, omdat buiten alle angsten en ‘het niet kunnen’ ik geen afscheid had kunnen nemen.

Er is geen goed of fout, volg jouw gevoel, jouw hart.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:48

Doutz16 schreef:
Jis_ schreef:
Adoptie is ook nog een optie TS, daar over na gedacht?


Ik heb echt niet voor abortus maar dit vind ik een dooddoener. Denk eens verder voor het kind. Mega fijn dat je weet dat je eigenlijk niet gewenst was dus dan maar adoptie.

Maar geadopteerde kinderen zijn nu net de meest gewenste kinderen die er zijn. Ze krijgen ouders die al heel lang op hen wachten en een lang voortraject doorlopen hebben. Een kind adopteren doe je niet toevallig.
Bovendien is er ergens iemand die genoeg voor hen over had om hen 9 maanden te dragen en dan los te laten om een betere toekomst te bieden.
Dus ongewenst? Heel zeker niet.